Ludoquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:34 schreef ludovico het volgende:
Het schijnt dat de beurs iets gezakt is, heb ik gehoord.
Als je nou 6 jaar lang je verstand had ingezet voor een werkgever dan had je er vast wel een aardig bedrag aan overgehouden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:32 schreef SeLang het volgende:
Jammer dat er niets te verdienen valt aan iets 6 jaar eerder snappen dan de markt
[..]
Het leven van een short seller gaat niet over rozen, inderdaad. Zeker niet de afgelopen 10 jaar. En nu ben je met een weekje buiten wifibereik op de trail al te laatquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:32 schreef SeLang het volgende:
Jammer dat er niets te verdienen valt aan iets 6 jaar eerder snappen dan de markt
[..]
Betere spreiding omdat je dan op de gehele wereld zit en niet alleen op aex.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:46 schreef WeCanDoIt het volgende:
Er werd hier vanochtend / vanmiddag de VWRL tracker aangeraden bij De Giro. Wat is het voordeel van deze tracker ipv een AEX tracker?
Ik zie dat er (veel) meer bedrijven in zitten maar buiten dat?
Dit was ik nu net van plan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een flut rendement is dat toch ook eigenlijk, buy&hold op een index
De AEX heeft door Shell een hogere exposure op olie. Dus als olie goedkoop wordt heeft Shell en de AEX daar last van.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:17 schreef SausDip het volgende:
Ik vind het bijzonder opvallend dat als je de Dow Jones en de AEX vergelijkt, dat de AEX in vergelijking met vorig jaar VEEL meer heeft ingeleverd dan de Dow Jones.
De Dow Jones staat praktisch gelijk aan een jaar geleden, terwijl de AEX ruim 20% inlevert. Ongekend.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:17 schreef SausDip het volgende:
Ik vind het bijzonder opvallend dat als je de Dow Jones en de AEX vergelijkt, dat de AEX in vergelijking met vorig jaar VEEL meer heeft ingeleverd dan de Dow Jones.
De Dow Jones staat praktisch gelijk aan een jaar geleden, terwijl de AEX ruim 20% inlevert. Ongekend.
Alles inzetten op 7.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:17 schreef Aniek_ het volgende:
[..]
Dit was ik nu net van plan.
Wat zou je dan adviseren om te doen met je vermogen, voor iemand met weinig/geen verstand van beleggen?
Dus minder fluctuatie in principe? Op AEX valt dus in principe meer te verliezen maar ook te winnen op basis van koerswinstquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Betere spreiding omdat je dan op de gehele wereld zit en niet alleen op aex.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:00:46BREAKING: Dow closes down 2,373 points (10%), largest point drop in history reageer retweet
Inderdaadquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:49 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Wel een mooie timing deze post. Nog geen uur voor de grootste daling deze maand.
En de op 3 na hoogste percentuele drop ooit!quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:01 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:00:46BREAKING: Dow closes down 2,373 points (10%), largest point drop in history reageer retweet
Goed idee. Ik heb ook flink ingeslagen in goud en zilvermijnen. De verhouding is compleet weg. Goud en zilver staat hoog, en de mijnen laag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:10 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb vandaag goudmijnen bijgekocht.
Verwacht persoonlijk grote stijgingen na de kwartaalcijfers.
Idd lijkt erop alsof alles wat waarde heeft gedumpt wordt. Zal me niet verbazen als vastgoed ook gaat zakken, dan breekt echt de pleuris uit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Goed idee. Ik heb ook flink ingeslagen in goud en zilvermijnen. De verhouding is compleet weg. Goud en zilver staat hoog, en de mijnen laag.
Snelste daling allertijde is nog steeds een beetje saai voor je!?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:19 schreef Arkai het volgende:
Ruim 10 jaar geleden had mijn hart sneller geklopt op dagen als deze en had ik dit topic helemaal volgespamd. Ik baal er echt van dat ik niet meer enthousiast wordt hiervan. Zeker omdat we van situatie "super overgewaardeerd" naar "overgewaardeerd" zijn gegaan. Het enige waar ik nu koopkansen zie zijn vliegtickets voor de komende maanden. Zolang er geen landen gaan defaulten of blue chips staatssteun gaan krijgen blijft de markt retesaai.
Rare tijdenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:35 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Snelste daling allertijde is nog steeds een beetje saai voor je!?
Oeps 😬quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:38 schreef Yreal het volgende:
Mensen die Shell gaan kopen omdat het gezakt is, want "het zal niet verder zakken".
Kooplijstje wordt hier inderdaad ook nog lang niet afgestoft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:19 schreef Arkai het volgende:
Ruim 10 jaar geleden had mijn hart sneller geklopt op dagen als deze en had ik dit topic helemaal volgespamd. Ik baal er echt van dat ik niet meer enthousiast wordt hiervan. Zeker omdat we van situatie "super overgewaardeerd" naar "overgewaardeerd" zijn gegaan. Het enige waar ik nu koopkansen zie zijn vliegtickets voor de komende maanden. Zolang er geen landen gaan defaulten of blue chips staatssteun gaan krijgen blijft de markt retesaai.
Dit gevoel deel ik met je. De pleuris breekt uit volgens de media. En ik denk: meh dat werd wel eens tijd. Heb vandaag wel een AEX indextracker gekocht. Had laatst net onder de 600 verkocht en nu voor 450 teruggekocht. Tsja het kan nog veel verder zakken maar dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:19 schreef Arkai het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |