quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
![]()
Gister hier ook al geplaatst door @schommelstoel maar echt een uitstekend verhaal van die man bij Joe Rogan.![]()
Ik zou oprecht niet weten waarom niet. Ik loop hier meer ‘gevaar’quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:13 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Onder deze omstandigheden nog gaan...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
en dan is het ook meteen waar natuurlijkquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Noek het volgende:
Net contact gehad met iemand in China en zij zei dat de enige besmettingen nu van overzees komen![]()
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de expertsquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.
Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.
Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/i/status/1237708568528408579![]()
Ook echt specifiek wc-papier, zou die trend dan gewoon ergens bij toeval ontstaan en dat mensen dan vervolgens massaal besluiten dat er een tekort is en die shit gaan hamsteren, waardoor het lot van lege schappen zichzelf vervult ?
blablablabla![]()
Dat weinige testen en bagatelliserend overkomende overheid zorgt er mede voor dat ene groot deel van de bevolking het inderdaad niet serieus neemt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.
Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.
Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".
Chinese collega is blij dat zijn ouders in Shanghai wonen en niet in NL (qua besmettingskans)![]()
*blijft hoop houdenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:09 schreef Mike het volgende:
Zonder gesloten grenzen is het toch wel echt dweilen met de kraan open:
[..]
De besmettingen komen daar idd binnen.
Maar het verspreidt daar niet zo snel dus dan heeft de temperatuur wel degelijk invloed, denk ik, hoop ik, wil ik.Go hard or go home![]()
Ik zie alleen een paar berichten op fok/twitter van mensen die zo hard mogelijk schreeuwen omdat ze een test willen vanwege hun hypochondrie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als iemand het niet helemaal wil kijken kan ik aanraden om in ieder geval de eerste 30 minuten mee te pakken. Ik wil zelfs wel een samenvatting van die eerste 30-minuten maken later vandaag (na werk). Het is echt informatief en het komt van iemand die echt wel weet waar hij over praat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Gister hier ook al geplaatst door @:schommelstoel maar echt een uitstekend verhaal van die man bij Joe Rogan.
Vooral de "het is maar een griep" roepers moeten hier even goed naar luisteren.![]()
in australie maakt 1 fabriek ook al 300.000 rollen per uur 24/7quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
man man
Nou ja jongens, in NL staat een hele grote pleepapierfabriek, daar kak je niet tegenop
dus over een weekje kan ik het hier in de aanbieding kopenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZKquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de experts![]()
![]()
https://twitter.com/i/status/1237708568528408579
Dit is serieus bijna net zo erg als die heikneuters die naar zo'n all-inclusive hotel gaan en om 7 uur 's ochtends achter een meetlint staan te wachten totdat ze naar hun bedjes kunnen sprinten.
Man o man."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Die testen veel te veel waardoor er onrealistische uitkomsten zijn. Die mensen die eerder getest zijn, worden later alsnog ziek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZK![]()
Die liggen waarschijnlijk nog het meest in de buurt van de werkelijkheid inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Enige cijfers die ik serieus neem zijn die van ZK![]()
Niemand met verstand van dit soort datasets kan op basis van de vrij beschikbare gegevens een zinnige uitspraak doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Gezien de testmethodiek zou ik het op prijs stellen als iemand even met een wetenschappelijke blik een extrapolatie maakt van de officiële cijfers naar de reële cijfers, zoals dat ook in de VS is gedaan.
Of wel, maar dan met een betrouwbaarheidsinterval van 500%en dat durf ik ook nog wel
![]()
![]()
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef BertV het volgende:
Op dit soort momenten zie je hoe belangrijk het is dat we in de EU zitten.![]()
de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:20 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in elk land wel achterhaald zijn en slechts een fractie van de werkelijkheid weergeven. Daarom gewoon luisteren naar de experts
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Of goede europese richtlijnen gegeven in aanpak virus. het is toch een beetje, ''zoek het maar uit guys'',quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:22 schreef Za het volgende:
[..]
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.![]()
Ik denk dat de quote dan ook haske sarcastisch is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:22 schreef Za het volgende:
[..]
De EU heeft geen poot uitgestoken naar Italië, ondanks hun hulpvraag.Go hard or go home![]()
Het niet/weinig testen zal ons internationaal ook niet de beste naam opleveren.
Waardeloos beleid (wat ons nu al verweten wordt) en ook nog onbetrouwbare cijfers.![]()
De experts die ook zo'n puik werk afgeleverd hebben met de q-koorts, die ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ?And so is the past![]()
Bronnen en onderbouwing voor deze uitspraak?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de experts die gemuilkorfd zijn door onze regering ?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: