abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191955575
In December 2019, COVID-19 emerged in the city of Wuhan, China. This subreddit seeks to facilitate scientific discussion of this potential global public health threat.

Reddit

Speciale thread waar wetenschappelijk onderzoek wordt verzameld, zonder alle nonsense tussendoor.
pi_191955580
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, alsof vrouwen van 90 daarheen gaan. o|O
Ik was Coronaneutraal, maar nu heeft dat kutvirus het persoonlijk gemaakt. :{
BFF met GGMM
pi_191955581
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:30 schreef _I het volgende:
In December 2019, COVID-19 emerged in the city of Wuhan, China. This subreddit seeks to facilitate scientific discussion of this potential global public health threat.

Reddit

Speciale thread waar wetenschappelijk onderzoek wordt verzameld, zonder alle nonsense tussendoor.
Waarom hebben we dit niet op cor
Groot fan van User Wotte
pi_191955584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ze annuleren i.i.g. al evenementen met meer dan 1000 personen:
[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)-provincie~a19219a1/
En in Nederland van het weekend lekker de ArenA vol. Zin in :P
pi_191955590
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:31 schreef Leonos het volgende:

[..]

En vervolgens afvragen over 2 weken waar al die besmettingen toch vandaan komen. :')
pi_191955591
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:31 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik ga serieus een boze brief schrijven als ze gaan lopen kloten met de Klassieker. ;(
BFF met GGMM
pi_191955600
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:32 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik ga serieus een boze brief schrijven als ze gaan lopen kloten met de Klassieker. ;(
Zonder publiek zou genieten zijn, KNJB enzo :')
pi_191955613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Exact!
pi_191955638
Eerst dode in België.

@Belg
pi_191955660
quote:
Wijwatervat zonder wijwater
Nadat de Belgische bisschoppen de kerkgangers al hadden aangeraden om op te letten met het gebruik van wijwater, heeft men in de kerk van Essene, een deelgemeente van Affligem, voor alle zekerheid het wijwater meteen verwijderd. De wijwatervaatjes werden grondig gereinigd. In de plaats werd een briefje in het wijwatervat gestopt met daarop de mededeling ‘corona’. “Het is een voorzorgsmaatregel want in wijwater wordt normaal zout toegevoegd wat toch al ontsmettend werkt”, zegt Ian Panné, voorzitter van de kerkraad. “Onze ploeg wil echter niets aan het toeval overlaten.”

Ziet er treurig en grappig uit tegelijkertijd :+
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 10:38:02 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191955676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Omdat jij dat topic niet geopend hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 10:39:35 #112
236264 crew  capricia
pi_191955703
Hier is de SC:
COR / [En Don SC #1] HATSJOE

Hoeven we niet steeds zoveel te vegen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191955708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat alle landen ter wereld maar volledig in lockdown moeten zoals China?
Gaat toch niet helpen. Misschien haalt het wat tempo weg voor die periode, maar je kan een land niet op slot gooien totdat er een vaccin is. Als je het land na drie weken of zo weer open doet ben je weer terug bij af, want dan komen er vanzelf weer nieuwe besmettingen. Het enige wat je er mee aanricht is enorme financiële en maatschappelijke schade die niet echt opweegt tegen het daadwerkelijke death percentage (milde gevallen die zich niet melden/niet weten dat ze het hebben meegerekend). Enige voordeel is dus dat het iets kan stabiliseren in die periode van isolatie, wat goed is voor het aantal ziekenhuisbedden ook.
pi_191955713
Doorgaan indoor Brabant leidt tot woedende reacties:

https://www.ad.nl/dossier(...)nen-kijken~a1686d03/
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:05 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191955715
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:39 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Hier is de SC:

[/modbreak]
In de COR SC wil je niet dood gevonden worden :{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:31 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191955719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:40 schreef Toefjes het volgende:

Bedankt, die facebookcommentaren zijn nog maar een keer of vijf gepost ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191955722
newsfromitaly twitterde op woensdag 11-03-2020 om 10:22:52 Italy's government is evaluating even tougher measures to counter the spread of coronavirus. The regions of Lombardy and now Piedmont are calling for the closure of shops, businesses and for public transport to be shut down too for two weeks. reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:54 #118
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191955726
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gaat toch niet helpen. Misschien haalt het wat tempo weg voor die periode, maar je kan een land niet op slot gooien totdat er een vaccin is. Als je het land na drie weken of zo weer open doet ben je weer terug bij af, want dan komen er vanzelf weer nieuwe besmettingen. Het enige wat je er mee aanricht is enorme financiële en maatschappelijke schade die niet echt opweegt tegen het daadwerkelijke death percentage (milde gevallen die zich niet melden/niet weten dat ze het hebben meegerekend). Enige voordeel is dus dat het iets kan stabiliseren in die periode van isolatie, wat goed is voor het aantal ziekenhuisbedden ook.
Dat is ook alles wat nodig is. Afremmen.
pi_191955735
ds_Zwolle twitterde op woensdag 11-03-2020 om 10:25:04 Mogelijk tweede medewerker ziekenhuis Isala besmet met coronavirus https://t.co/IcLMPteB78 reageer retweet
pi_191955745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:40 schreef Toefjes het volgende:

Die trekken vandaag alsnog hun keutel in lijkt me...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191955763
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:40 schreef ZwangerPetro het volgende:
newsfromitaly twitterde op woensdag 11-03-2020 om 10:22:52 Italy's government is evaluating even tougher measures to counter the spread of coronavirus. The regions of Lombardy and now Piedmont are calling for the closure of shops, businesses and for public transport to be shut down too for two weeks. reageer retweet
Ze vragen dat al ruim 2 weken, had wss wel een deel van de verspreiding tegen gehouden. De oorspronkelijke zone van 11 dorpen vonden ze ook te klein, maar de centrale overheid wou er niet van weten om uit te breiden.
pi_191955770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die trekken vandaag alsnog hun keutel in lijkt me...
In de paardenwereld is daar veel te veel geld mee gemoeid lijkt mij.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:45:20 #123
416575 crew  Evenstar
pi_191955789
In VK zitten ze ook met alle rijke bobo's lekker bij Cheltenham Festival deze week. Paardensport moet blijkbaar altijd doorgaan.
pi_191955793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:43 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ze vragen dat al ruim 2 weken, had wss wel een deel van de verspreiding tegen gehouden. De oorspronkelijke zone van 11 dorpen vonden ze ook te klein, maar de centrale overheid wou er niet van weten om uit te breiden.
Ik denk dat dit overal in de vrije Westerse wereld speelt.
pi_191955801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is ook alles wat nodig is. Afremmen.
Ja, maar dan rem je het twee of drie weekjes af. Wat dan? Begint alles weer van vooraf aan toch?
pi_191955807
Mijn werkgever volgt nog steeds de RIVM richtlijnen: vertoon je milde verschijnselen (beetje koorts, beetje hoesten) kom dan gewoon lekker werken! Tenzij je uit Noord Brabant komt OF in een Coronagebied bent geweest OF in aanraking bent gekomen met iemand met het virus.

Bij die laatste denk ik echt: WTF? Er zijn inmiddels zoveel besmettingen dat ik zelf echt niet meer kan bepalen of ik in aanraking ben gekomen met iemand die het virus heeft.

Ze mogen hier echt wel wat strenger worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 10:47:13 ]
pi_191955823
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:45 schreef Kyran het volgende:
In VK zitten ze ook met alle rijke bobo's lekker bij Cheltenham Festival deze week. Paardensport moet blijkbaar altijd doorgaan.
Deze al gepost?

Minister van gezondheid UK heeft ook corona:

quote:
UK Health Minister Nadine Dorries diagnosed with coronavirus
MP reportedly met hundreds of people in parliament over the past week and attended a reception with PM Boris Johnson.

By ZOYA SHEFTALOVICH 3/11/20, 1:29 AM CET Updated 3/11/20, 1:33 AM CET
U.K. Health Minister Nadine Dorries became the first British MP to test positive for the coronavirus on Tuesday and is recovering at home.

"I can confirm I have tested positive for coronavirus," Dorries, who is 62 years old, said in a statement. "As soon as I was informed I took all the advised precautions and have been self isolating at home. Public Health England has started detailed contact tracing and the department and my parliamentary office are closely following their advice."

According to the Times newspaper, Dorries met hundreds of people in parliament over the past week and attended an International Women's Day event in No. 10 Downing Street with Prime Minister Boris Johnson last Thursday. She began feeling unwell on Friday, but held meetings attended by 50 people in her Mid Bedfordshire constituency on Saturday.

Six people have died of the virus in the U.K., with 382 infected.

"Really sorry to hear Nadine has tested positive for coronavirus. She has done the right thing by self isolating at home," U.K. Health Secretary Matt Hancock said on Twitter. "I understand why people are worried about this disease. We will do all we can to keep people safe, based on the best possible science."

In a tweet, Dorries said: "It's been pretty rubbish but I hope I'm over the worst of it now," adding that she was more concerned about her elderly mother, who has been staying with her and began coughing on Tuesday.
pi_191955836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, maar dan rem je het twee of drie weekjes af. Wat dan? Begint alles weer van vooraf aan toch?
Idd wat utopisch, maar politiek is dat voorlopig het meest haalbare.

En je ziet wat dat carnaval in kleine groepjes in Brabant opbracht, nihil risico... Ze lopen wat achter de feiten aan. Zieken zijn louter statistiek, het aantal doden is gering, dat nemen ze er maar bij.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:48:39 #130
416575 crew  Evenstar
pi_191955838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is het lastige inderdaad, net genoeg maatregelen nemen dat het niet te snel gaat en hopen op dat warmer weer inderdaad gaat helpen.

Echter heb je dan in de winter weer een probleem :( of zoals van Dissel gisteren zei "dat zien wij dan wel weer".
pi_191955841
quote:
Nou laat ze elkaar maar aansteken en de dag daarna allemaal in quarantaine. Ook een goede leeftijd voor de doorsnee bezoeker van zulke evenementen.
pi_191955864
Hoeveel procent van de besmettingen bevat ziekenhuismedewerkers.

Dat zou nou eens een interessant onderzoek zijn.
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:50:14 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955868
quote:
[modbreak]
Hier is de SC:

[/modbreak]
Ik denk dat dat niet werkt omdat de meeste slowchat toch min of meer reacties zijn op nieuws dat binnenkomt.

In AEX hadden we vroeger een slowchat topic (wat totaal niet liep), het topic "De Beursvloer" (wat goed liep en nog steeds bestaat in WGR en een soort van trage slowchat was) en "Bulls & Bears" waar eigenlijk meer achtergronden werden gepost met weinig geleuter. Maar zo'n topic valt of staat altijd met een paar kwaliteitsposters die dat trekken.

Dus het zou tof zijn als wat users die dieper in de hele virus shit zitten zoiets zouden proberen te beginnen in een apart topic. Misschien dat het evengoed verspamt, maar het valt te proberen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191955875
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef Nielsch het volgende:
Mijn werkgever volgt nog steeds de RIVM richtlijnen: vertoon je milde verschijnselen (beetje koorts, beetje hoesten) kom dan gewoon lekker werken! Tenzij je uit Noord Brabant komt OF in een Coronagebied bent geweest OF in aanraking bent gekomen met iemand met het virus.

Bij die laatste denk ik echt: WTF? Er zijn inmiddels zoveel besmettingen dat ik zelf echt niet meer kan bepalen of ik in aanraking ben gekomen met iemand die het virus heeft.

Zoals?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:51:55 #135
416575 crew  Evenstar
pi_191955893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet werkt omdat de meeste slowchat toch min of meer reacties zijn op nieuws dat binnenkomt.

In AEX hadden we vroeger een slowchat topic (wat totaal niet liep), het topic "De Beursvloer" (wat goed liep en nog steeds bestaat in WGR en een soort van trage slowchat was) en "Bulls & Bears" waar eigenlijk meer achtergronden werden gepost met weinig geleuter. Maar zo'n topic valt of staat altijd met een paar kwaliteitsposters die dat trekken.

Dus het zou tof zijn als wat users die dieper in de hele virus shit zitten zoiets zouden proberen te beginnen in een apart topic. Misschien dat het evengoed verspamt, maar het valt te proberen.
Lijkt mij leuk om een topic te hebben met echt wat meer achtergrond en onderzoeken die gedaan worden. Die komen hier soms voorbij maar raken ook snel ondergesneeuwd.
pi_191955898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoeveel procent van de besmettingen bevat ziekenhuismedewerkers.

Dat zou nou eens een interessant onderzoek zijn.
In onze zorgstichting zijn het er al 4.
Maar ik gok dat die al weken rondliepen dus kunnen er goed veel meer zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191955910
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Zoals?
Ook gewoon thuis blijven met milde ziekteverschijnselen, zonder de eis dat je in contact bent geweest met een coronaviruspatient (of in coronagebied bent geweest).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 10:53:14 ]
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:53:19 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955916
quote:
Het is echt te bizar voor woorden. Ze hebben wel handgel staan voor iedereen maar verder staat iedereen daar in elkaars nek te hoesten :').
Mijn reisverslagen
pi_191955941
quote:
[modbreak]
Hier is de SC:

[/modbreak]
Veel te veel slowchat-onzin hier. Blijf maar lekker vegen. ^O^

Nog beter zou het zijn als de slow chat-onzin zelf wegbleef hier.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een soort Corona Café voor de slowchat, een algemeen topic (zoals dit) voor allerlei gesprekken en discussies, en een Nieuws & Actualiteiten (en Wetenschappelijke Info) voor de echt nuttige relevante (nieuws)info bijvoorbeeld.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:55:21 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Lijkt mij leuk om een topic te hebben met echt wat meer achtergrond en onderzoeken die gedaan worden. Die komen hier soms voorbij maar raken ook snel ondergesneeuwd.
Inderdaad. Maar een paar users die er wat dieper in zitten zouden dat moeten opstarten. Dus als iemand zich aangesproken voelt....
Mijn reisverslagen
pi_191955958
quote:
Oud geld gaat altijd voor. Ik gun ze wel wat. :)
pi_191955971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Deze al gepost?

Minister van gezondheid UK heeft ook corona:
[..]

LOL weten dat je ziek bent en dan nog lekker vergaderingen houden :D _O- _O-
pi_191955976
quote:

Op mijn werk heeft een collega een gezin in de straat met Corona, die zitten in thuisisolatie.

Weet niet wat ik hiervan moet vinden..
pi_191955991
Ik zat net te denken: stel nou dat Queen Elizabeth II doodgaat door Corona... Dan wordt Charles dus tot koning gekroond? En hoe zeg je kroning in het Engels? CORONAtion!

Heel verdacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:57:48 #145
416575 crew  Evenstar
pi_191955997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Voorbeeld hoe serieus het genomen wordt. Zelfde met Rutte, lekker kleuterachtig elleboog tikjes uitdelen en gniffelen.

Niveautje.
pi_191956006
quote:

Ik ben erg te spreken over de houding van werkgever van mijn vriendin en die van mij.

Bij mijn werkgever is thuiswerken geen verplichting maar mag het. Bij klachten wordt je gewoon naar huis gestuurd zoals maandag is gebeurd met een collega die terugkwam van een week koorts maar nog steeds hoestte als een zeehond. Ander bedrijf waar we mee samen werken heeft al het personeel naar huis gestuurd. Is ook makkelijk in de IT.

Mijn vriendin werkt ambulant in de GGZ. Dus bij de mensen thuis. Sinds maandag hebben die al het beleid: alleen bij urgentie klantcontact. Bij klachten van client of zorgverlener gaat afspraak niet door. En dan te bedenken dat een tante soortgelijk werk wel moet uitvoeren van haar werkgever. Haar werkgever? RIVM in feite |:(
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:58:18 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191956008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Was gisteren nog een discussie over op de BBC of ze een superspreader is. Ze was het hele land door geweest, in het parlement, een meeting met Boris Johnson, etc.
Mijn reisverslagen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:59:31 #148
416575 crew  Evenstar
pi_191956028
Bij mij op werk doen ze het echt goed. Steeds een stap voor op RIVM etc.

Heel tevreden mee ook.
pi_191956030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Op mijn werk heeft een collega een gezin in de straat met Corona, die zitten in thuisisolatie.

Weet niet wat ik hiervan moet vinden..
Gister ging ik met de trein. Zit 1ste klas dus ik dacht: niet druk, moet kunnen. Zit er op de terugweg toch zo'n gepensioneerd Bep en Henk stel in de coupé met van die gratis reisdagen... Allebei de hele tijd lekker naar elkaar kuchen en hoesten... Maar nee thuisblijven ho maar, niemand neemt hen hun dagje winkelen in Utrecht af... :')
  Manager PR/Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 11:00:11 #150
269689 crew  Viv
pi_191956044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:55 schreef SeLang het volgende:
Inderdaad. Maar een paar users die er wat dieper in zitten zouden dat moeten opstarten. Dus als iemand zich aangesproken voelt....
Ik ben ook voor een topic met meer inhoud en minder geleuter. :Y) Tot nu toe kon ik mijn ei hier een beetje kwijt, zie mijn laatste post: COR / De amateurs van het RIVM 2

(Alleen jammer van de titel, dat trekt van die "Denk je het soms beter te weten dan het RIVM?!"-types aan. :') )
pi_191956066
Inwoner Drachten (78) heeft het coronavirus

https://www.rtvnoord.nl/n(...)eeft-het-coronavirus
pi_191956072
Gaat de verkeerde kant op dit...
Love is in the air!
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:01:44 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191956078
Naar aanleiding van deze video ben ik trouwens begonnen met vitamine D slikken. Waarschijnlijk overbodig want ik ben veel buiten, maar toch

Mijn reisverslagen
pi_191956090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:01 schreef SeLang het volgende:
Naar aanleiding van deze video ben ik trouwens begonnen met vitamine D slikken. Waarschijnlijk overbodig want ik ben veel buiten, maar toch

Ik kom gewoon niet buiten. Werkt nog beter.
  FOK!fotograaf woensdag 11 maart 2020 @ 11:04:17 #155
842 Zorro
Z
pi_191956115
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:57 schreef Nielsch het volgende:
Ik zat net te denken: stel nou dat Queen Elizabeth II doodgaat door Corona... Dan wordt Charles dus tot koning gekroond? En hoe zeg je kroning in het Engels? CORONAtion!

Heel verdacht
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191956134
Vanaf volgende week ook echt droger en warmer weer waarschijnlijk, hopelijk draagt dat ook een steentje bij :P
  FOK!fotograaf woensdag 11 maart 2020 @ 11:06:17 #157
842 Zorro
Z
pi_191956153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:05 schreef TheVulture het volgende:
Vanaf volgende week ook echt droger en warmer weer waarschijnlijk, hopelijk draagt dat ook een steentje bij :P
Gezien temperaturen in andere landen denk ik dat het nog wel een beetje warmer moet worden om invloed te (kunnen) hebben
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191956154
quote:
Lijkt me stug gezien het ook lekker weer is in Madrid en het daar allesbehalve onder controle is
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:06:47 #159
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_191956160
quote:
In Madrid is het momenteel rond de 25gr. Dus dat verwacht ik niet.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_191956167
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:06 schreef influcted het volgende:
tug gezien het ook lekker weer is in Madrid en het daar allesbehalve on
Australië dan lijkt het toch een stuk minder te zijn (geen idee hoeveel ze testen)
pi_191956206
Door die afremming duurt alleen alles gewoon langer, dus of dat nu zoveel uithaalt.... Sterker nog, je moet je afvragen of dat juist niet tot meer besmettingen gaat leiden in totaal, aangezien als meer dan zeg 60 procent drager is geweest het virus natuurlijk gezien zou moeten uitdoven. (er zijn dan niet zoveel mensen meer die niet immuun zijn)
pi_191956208
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gister ging ik met de trein. Zit 1ste klas dus ik dacht: niet druk, moet kunnen. Zit er op de terugweg toch zo'n gepensioneerd Bep en Henk stel in de coupé met van die gratis reisdagen... Allebei de hele tijd lekker naar elkaar kuchen en hoesten... Maar nee thuisblijven ho maar, niemand neemt hen hun dagje winkelen in Utrecht af... :')
Is ook typisch ja, mensen hier willen gewoon doen wat ze willen en niet in hun vrijheid worden beperkt. Kunnen ze niet mee omgaan.

Waarschijnlijk omdat het hier nooit voorkomt dat je leven even "on hold" moet. Mensen zijn het niet gewend dat het dagelijks leven soms niet doorgaat. Heel anders dan mensen die bijvoorbeeld in een orkaangebied wonen.
pi_191956216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat is ook pas recent toch, eerder was het daar ook gewoon maar een graad of 10-15
pi_191956236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is ook pas recent toch, eerder was het daar ook gewoon maar een graad of 10
Als het wel helpt stel ik voor als de wiedeweerga de co2 uitstoot te verhogen!
pi_191956244
In België sluit de eerste school al haar deuren:

HLN - Hogeschool PXL (Hasselt) sluit preventief de deuren, onderwijs gaat online door: “Er bestaan geen halve maatregelen”

Andere scholen en universiteiten beraden zich nog om aula's te beperken in capaciteit, maar sluiting is redelijk uitzonderlijk.
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:12:00 #166
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191956251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heel goed plan!
Dit is bijna geen doen meer om hier doorheen te lezen.
pi_191956257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben ook voor een topic met meer inhoud en minder geleuter. :Y) Tot nu toe kon ik mijn ei hier een beetje kwijt, zie mijn laatste post: COR / De amateurs van het RIVM 2

(Alleen jammer van de titel, dat trekt van die "Denk je het soms beter te weten dan het RIVM?!"-types aan. :') )
hoezo jammer?
die moeten we toch net hebben?
gewaarschuwde FOKkertjes tellen voor 2,
en hopelijk lezen RIVMmertjes het ook
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:13:54 #168
269692 Divje
brr brr patapim
pi_191956277
One Eierbal a day keeps the Corona away :7

(gejatte tekst)
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_191956307
Persco over eerste overlijden in België:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/11/coronavirus-11-maart/
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:16:41 #170
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191956313
hebben we ook een Conspiracy Topic over Cor
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 maart 2020 @ 11:17:03 #171
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191956319
Het werden toch elleboogstootjes. Lekker ongemakkelijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:17:53 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191956331
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:17 schreef heywoodu het volgende:
Het werden toch elleboogstootjes. Lekker ongemakkelijk.
Elleboogstoot is rode kaart
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:14 #173
416575 crew  Evenstar
pi_191956342
Respect voor alle zorgmedewerkers in al die overvolle Italiaanse ziekenhuizen hoor. Indrukwekkende foto op NOS.
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:18:22 #174
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191956345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Voorbeeld hoe serieus het genomen wordt. Zelfde met Rutte, lekker kleuterachtig elleboog tikjes uitdelen en gniffelen.

Niveautje.
Keer op keer wijs je naar Rutte. Lijkt er op dat je door dat kleuterachtige en klunzige optreden extra goed hebt onthouden dat je geen handjes meer moet schudden. Best effectief dat gestuntel aan het einde van de persconferentie ;)
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:06 #175
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191956355
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:16 schreef KingRadler het volgende:
hebben we ook een Conspiracy Topic over Cor
Al een tijdje: BNW / Corona virus #2
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:20:48 #176
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191956376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Al een tijdje: BNW / Corona virus #2
dankje :)
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:24:03 #177
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191956416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:18 schreef Kyran het volgende:
Respect voor alle zorgmedewerkers in al die overvolle Italiaanse ziekenhuizen hoor. Indrukwekkende foto op NOS.
In China was dat ook zo, letterlijk zorgmedewerkers die zich dood hebben gewerkt. Respect voor die mensen.
pi_191956420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:12 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

hoezo jammer?
die moeten we toch net hebben?
gewaarschuwde FOKkertjes tellen voor 2,
en hopelijk lezen RIVMmertjes het ook
Nee de echoput van de schreeuwers dat het rivm incapabel is in hun optiek mag niet verstoord worden door rationalisten. :D
pi_191956432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:24 schreef Xenorium het volgende:

[..]

In China was dat ook zo, letterlijk zorgmedewerkers die zich dood hebben gewerkt. Respect voor die mensen.
Respect voor de opoffering. Slim vind ik het niet
pi_191956440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee de echoput van de schreeuwers dat het rivm incapabel is in hun optiek mag niet verstoord worden door rationalisten. :D
Goede beeldspraak. Zoals ik het ook ervaar
pi_191956448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:01 schreef SeLang het volgende:

Weten we zeker dat dit heerschap geen vitamine handeltje heeft?
  Manager PR/Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 11:27:41 #183
269689 crew  Viv
pi_191956451
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:09 schreef HPoi het volgende:
Door die afremming duurt alleen alles gewoon langer, dus of dat nu zoveel uithaalt.... Sterker nog, je moet je afvragen of dat juist niet tot meer besmettingen gaat leiden in totaal, aangezien als meer dan zeg 60 procent drager is geweest het virus natuurlijk gezien zou moeten uitdoven. (er zijn dan niet zoveel mensen meer die niet immuun zijn)
Dat alles langer duurt is juist dé manier om onze ziekenhuizen niet te overbelasten.

Zie uitleg hier (uit de mailing list van Johns Hopkins):
quote:
Will Most of Humanity Be Infected by the New Coronavirus?

It is likely that eventually it will become endemic, and most of us will get infected. But one question is super important: How long will it take for that to happen?

If it happens in a few months, every hospital will be overwhelmed and people will not be treated for coronavirus or other diseases. If it happens that fast, it will be an unprecedented disaster.

However, if we do our best in terms of prevention by practicing social distancing, reducing travel, not going to work when we’re sick, we could slow spread of the disease. If the same 60-70% infection of the global population is spread over 3 years, then hospitals don’t get overwhelmed, people can get treated, and we have time to develop a vaccine—it’s a completely different story.

The difference between it happening fast or slow is potentially the difference between a 1918 flu level event and a bad flu season level event. We have control over that.

Justin Lessler is an associate professor of Epidemiology at the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.
Of GIFje daar:
pi_191956460
czhuijgen twitterde op woensdag 11-03-2020 om 11:23:19 Ook vandaag is het bezoek van president Xi aan Wuhan een 20 minuten lang onderwerp in het 6-uur journaal op de staatstelevisie https://t.co/Y46JpEgLJE reageer retweet
De machine draait weer op volle toeren in China.
pi_191956464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op zich speelt het RIVM een sleutelrol in dit hele proces. En dit mag best bejubeld worden of juist heel kritisch besproken worden. Ze hebben best al een aardige collectie onbegrijpelijke uitspraken cq handelingen gedaan.
pi_191956468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
czhuijgen twitterde op woensdag 11-03-2020 om 11:23:19 Ook vandaag is het bezoek van president Xi aan Wuhan een 20 minuten lang onderwerp in het 6-uur journaal op de staatstelevisie https://t.co/Y46JpEgLJE reageer retweet
De machine draait weer op volle toeren in China.
Droeg hij wel een masker?
pi_191956476
24 nieuwe gevallen in China vandaag
pi_191956485
Maat van me heeft nu al een week klachten (hoesten, geen stem meer over, koorts) en woont in Tilburg. Vandaag gebeld naar huisarts en GGD.

Huisarts: we gaan je niet testen omdat je niet in een risicogebied bent geweest
GGD: je moet bij je huisarts zijn

TILBURGED _O_

Zolang de aantallen die we publiceren maar laag zijn.
pi_191956486
47 nieuwe besmettingen
Er werden de afgelopen 24 uur 47 nieuwe besmettingen met het coronavirus vastgesteld in ons land. In totaal is het aantal besmettingen opgelopen tot 314.

via HLN
pi_191956490
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee joh, Nederlands met vissershoedjes zie je nog opduiken in Afrikaanse dorpen waar Ebola heerst. _O-
pi_191956491
zijn er al tests bijbesteld, rivm?
pi_191956493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich speelt het RIVM een sleutelrol in dit hele proces. En dit mag best bejubeld worden of juist heel kritisch besproken worden. Ze hebben best al een aardige collectie onbegrijpelijke uitspraken cq handelingen gedaan.
Waarbij dit de ergste is geweest:
https://www.omroepbrabant(...)k-wel-daar-opgelopen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_191956497
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maat van me heeft nu al een week klachten (hoesten, geen stem meer over, koorts) en woont in Tilburg. Vandaag gebeld naar huisarts en GGD.

TILBURGED _O_

hoe is brabant nog geen risicogebied vraag je je dan af
pi_191956500
quote:

TILBURGED _O_

Noord Brabant is toch ondertussen een risicogebied?
pi_191956506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Waarom melden ze dan telkens dat het bij warm weer minder wordt?
  Forum Admin woensdag 11 maart 2020 @ 11:32:44 #196
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_191956509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_191956512
quote:

TILBURGED _O_

Hoe oud is die metgezel?
pi_191956513
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hoe is brabant nog geen risicogebied vraag je je dan af
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat risicogebied allang achterhaald was en mensen met dergelijke klachten gewoon getest worden. Helemaal in Tilburg en omgeving. Niet dus.
pi_191956515
quote:

TILBURGED _O_

Zo’n verhaal heb ik ook al gehoord van uit Brabant. Gooi er maar een hek omheen gekkies daar :’)
Narf!
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:33:21 #200
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_191956517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:43 schreef Remco het volgende:

[..]

In de paardenwereld is daar veel te veel geld mee gemoeid lijkt mij.
quote:
Ik mag hopen dat die rijke stinkerds met hun elitair gebral zelf ernstig ziek worden van dit virus :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')