abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191955807
Mijn werkgever volgt nog steeds de RIVM richtlijnen: vertoon je milde verschijnselen (beetje koorts, beetje hoesten) kom dan gewoon lekker werken! Tenzij je uit Noord Brabant komt OF in een Coronagebied bent geweest OF in aanraking bent gekomen met iemand met het virus.

Bij die laatste denk ik echt: WTF? Er zijn inmiddels zoveel besmettingen dat ik zelf echt niet meer kan bepalen of ik in aanraking ben gekomen met iemand die het virus heeft.

Ze mogen hier echt wel wat strenger worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 10:47:13 ]
pi_191955823
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:45 schreef Kyran het volgende:
In VK zitten ze ook met alle rijke bobo's lekker bij Cheltenham Festival deze week. Paardensport moet blijkbaar altijd doorgaan.
Deze al gepost?

Minister van gezondheid UK heeft ook corona:

quote:
UK Health Minister Nadine Dorries diagnosed with coronavirus
MP reportedly met hundreds of people in parliament over the past week and attended a reception with PM Boris Johnson.

By ZOYA SHEFTALOVICH 3/11/20, 1:29 AM CET Updated 3/11/20, 1:33 AM CET
U.K. Health Minister Nadine Dorries became the first British MP to test positive for the coronavirus on Tuesday and is recovering at home.

"I can confirm I have tested positive for coronavirus," Dorries, who is 62 years old, said in a statement. "As soon as I was informed I took all the advised precautions and have been self isolating at home. Public Health England has started detailed contact tracing and the department and my parliamentary office are closely following their advice."

According to the Times newspaper, Dorries met hundreds of people in parliament over the past week and attended an International Women's Day event in No. 10 Downing Street with Prime Minister Boris Johnson last Thursday. She began feeling unwell on Friday, but held meetings attended by 50 people in her Mid Bedfordshire constituency on Saturday.

Six people have died of the virus in the U.K., with 382 infected.

"Really sorry to hear Nadine has tested positive for coronavirus. She has done the right thing by self isolating at home," U.K. Health Secretary Matt Hancock said on Twitter. "I understand why people are worried about this disease. We will do all we can to keep people safe, based on the best possible science."

In a tweet, Dorries said: "It's been pretty rubbish but I hope I'm over the worst of it now," adding that she was more concerned about her elderly mother, who has been staying with her and began coughing on Tuesday.
pi_191955836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, maar dan rem je het twee of drie weekjes af. Wat dan? Begint alles weer van vooraf aan toch?
Idd wat utopisch, maar politiek is dat voorlopig het meest haalbare.

En je ziet wat dat carnaval in kleine groepjes in Brabant opbracht, nihil risico... Ze lopen wat achter de feiten aan. Zieken zijn louter statistiek, het aantal doden is gering, dat nemen ze er maar bij.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:48:39 #130
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191955838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, maar dan rem je het twee of drie weekjes af. Wat dan? Begint alles weer van vooraf aan toch?
Dat is het lastige inderdaad, net genoeg maatregelen nemen dat het niet te snel gaat en hopen op dat warmer weer inderdaad gaat helpen.

Echter heb je dan in de winter weer een probleem :( of zoals van Dissel gisteren zei "dat zien wij dan wel weer".
pi_191955841
quote:
In VK zitten ze ook met alle rijke bobo's lekker bij Cheltenham Festival deze week. Paardensport moet blijkbaar altijd doorgaan.
Nou laat ze elkaar maar aansteken en de dag daarna allemaal in quarantaine. Ook een goede leeftijd voor de doorsnee bezoeker van zulke evenementen.
pi_191955864
Hoeveel procent van de besmettingen bevat ziekenhuismedewerkers.

Dat zou nou eens een interessant onderzoek zijn.
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:50:14 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955868
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:39 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Hier is de SC:
COR / [En Don SC #1] HATSJOE

Hoeven we niet steeds zoveel te vegen.
[/modbreak]
Ik denk dat dat niet werkt omdat de meeste slowchat toch min of meer reacties zijn op nieuws dat binnenkomt.

In AEX hadden we vroeger een slowchat topic (wat totaal niet liep), het topic "De Beursvloer" (wat goed liep en nog steeds bestaat in WGR en een soort van trage slowchat was) en "Bulls & Bears" waar eigenlijk meer achtergronden werden gepost met weinig geleuter. Maar zo'n topic valt of staat altijd met een paar kwaliteitsposters die dat trekken.

Dus het zou tof zijn als wat users die dieper in de hele virus shit zitten zoiets zouden proberen te beginnen in een apart topic. Misschien dat het evengoed verspamt, maar het valt te proberen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191955875
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef Nielsch het volgende:
Mijn werkgever volgt nog steeds de RIVM richtlijnen: vertoon je milde verschijnselen (beetje koorts, beetje hoesten) kom dan gewoon lekker werken! Tenzij je uit Noord Brabant komt OF in een Coronagebied bent geweest OF in aanraking bent gekomen met iemand met het virus.

Bij die laatste denk ik echt: WTF? Er zijn inmiddels zoveel besmettingen dat ik zelf echt niet meer kan bepalen of ik in aanraking ben gekomen met iemand die het virus heeft.

Zoals?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:51:55 #135
416575 crew  Evenstar
pi_191955893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet werkt omdat de meeste slowchat toch min of meer reacties zijn op nieuws dat binnenkomt.

In AEX hadden we vroeger een slowchat topic (wat totaal niet liep), het topic "De Beursvloer" (wat goed liep en nog steeds bestaat in WGR en een soort van trage slowchat was) en "Bulls & Bears" waar eigenlijk meer achtergronden werden gepost met weinig geleuter. Maar zo'n topic valt of staat altijd met een paar kwaliteitsposters die dat trekken.

Dus het zou tof zijn als wat users die dieper in de hele virus shit zitten zoiets zouden proberen te beginnen in een apart topic. Misschien dat het evengoed verspamt, maar het valt te proberen.
Lijkt mij leuk om een topic te hebben met echt wat meer achtergrond en onderzoeken die gedaan worden. Die komen hier soms voorbij maar raken ook snel ondergesneeuwd.
pi_191955898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoeveel procent van de besmettingen bevat ziekenhuismedewerkers.

Dat zou nou eens een interessant onderzoek zijn.
In onze zorgstichting zijn het er al 4.
Maar ik gok dat die al weken rondliepen dus kunnen er goed veel meer zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191955910
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Zoals?
Ook gewoon thuis blijven met milde ziekteverschijnselen, zonder de eis dat je in contact bent geweest met een coronaviruspatient (of in coronagebied bent geweest).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 10:53:14 ]
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:53:19 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955916
quote:
Het is echt te bizar voor woorden. Ze hebben wel handgel staan voor iedereen maar verder staat iedereen daar in elkaars nek te hoesten :').
Mijn reisverslagen
pi_191955941
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:39 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Hier is de SC:
COR / [En Don SC #1] HATSJOE

Hoeven we niet steeds zoveel te vegen.
[/modbreak]
Veel te veel slowchat-onzin hier. Blijf maar lekker vegen. ^O^

Nog beter zou het zijn als de slow chat-onzin zelf wegbleef hier.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een soort Corona Café voor de slowchat, een algemeen topic (zoals dit) voor allerlei gesprekken en discussies, en een Nieuws & Actualiteiten (en Wetenschappelijke Info) voor de echt nuttige relevante (nieuws)info bijvoorbeeld.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:55:21 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191955953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Lijkt mij leuk om een topic te hebben met echt wat meer achtergrond en onderzoeken die gedaan worden. Die komen hier soms voorbij maar raken ook snel ondergesneeuwd.
Inderdaad. Maar een paar users die er wat dieper in zitten zouden dat moeten opstarten. Dus als iemand zich aangesproken voelt....
Mijn reisverslagen
pi_191955958
quote:
Oud geld gaat altijd voor. Ik gun ze wel wat. :)
pi_191955971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Deze al gepost?

Minister van gezondheid UK heeft ook corona:
[..]

LOL weten dat je ziek bent en dan nog lekker vergaderingen houden :D _O- _O-
pi_191955976
quote:

Op mijn werk heeft een collega een gezin in de straat met Corona, die zitten in thuisisolatie.

Weet niet wat ik hiervan moet vinden..
pi_191955991
Ik zat net te denken: stel nou dat Queen Elizabeth II doodgaat door Corona... Dan wordt Charles dus tot koning gekroond? En hoe zeg je kroning in het Engels? CORONAtion!

Heel verdacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:57:48 #145
416575 crew  Evenstar
pi_191955997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Voorbeeld hoe serieus het genomen wordt. Zelfde met Rutte, lekker kleuterachtig elleboog tikjes uitdelen en gniffelen.

Niveautje.
pi_191956006
quote:

Ik ben erg te spreken over de houding van werkgever van mijn vriendin en die van mij.

Bij mijn werkgever is thuiswerken geen verplichting maar mag het. Bij klachten wordt je gewoon naar huis gestuurd zoals maandag is gebeurd met een collega die terugkwam van een week koorts maar nog steeds hoestte als een zeehond. Ander bedrijf waar we mee samen werken heeft al het personeel naar huis gestuurd. Is ook makkelijk in de IT.

Mijn vriendin werkt ambulant in de GGZ. Dus bij de mensen thuis. Sinds maandag hebben die al het beleid: alleen bij urgentie klantcontact. Bij klachten van client of zorgverlener gaat afspraak niet door. En dan te bedenken dat een tante soortgelijk werk wel moet uitvoeren van haar werkgever. Haar werkgever? RIVM in feite |:(
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:58:18 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191956008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Was gisteren nog een discussie over op de BBC of ze een superspreader is. Ze was het hele land door geweest, in het parlement, een meeting met Boris Johnson, etc.
Mijn reisverslagen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:59:31 #148
416575 crew  Evenstar
pi_191956028
Bij mij op werk doen ze het echt goed. Steeds een stap voor op RIVM etc.

Heel tevreden mee ook.
pi_191956030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Op mijn werk heeft een collega een gezin in de straat met Corona, die zitten in thuisisolatie.

Weet niet wat ik hiervan moet vinden..
Gister ging ik met de trein. Zit 1ste klas dus ik dacht: niet druk, moet kunnen. Zit er op de terugweg toch zo'n gepensioneerd Bep en Henk stel in de coupé met van die gratis reisdagen... Allebei de hele tijd lekker naar elkaar kuchen en hoesten... Maar nee thuisblijven ho maar, niemand neemt hen hun dagje winkelen in Utrecht af... :')
  Manager PR/Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 11:00:11 #150
269689 crew  Viv
pi_191956044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:55 schreef SeLang het volgende:
Inderdaad. Maar een paar users die er wat dieper in zitten zouden dat moeten opstarten. Dus als iemand zich aangesproken voelt....
Ik ben ook voor een topic met meer inhoud en minder geleuter. :Y) Tot nu toe kon ik mijn ei hier een beetje kwijt, zie mijn laatste post: COR / De amateurs van het RIVM 2

(Alleen jammer van de titel, dat trekt van die "Denk je het soms beter te weten dan het RIVM?!"-types aan. :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')