Dit lijkt me ook de meest logische uitleg. Zou anders nergens op slaanquote:Op zondag 15 maart 2020 21:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lekker duidelijk weer inderdaad. Als ze deze maatregelen gewoon donderdag al hadden genomen had iedereen genoeg tijd gehad om het voor te bereiden.
Quote uit e-mail:
[..]
Een brief, bezorgd op zondag? Wauw, de post werkt nog prima.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
In de brief die wij van ons KDV hebben gekregen staat duidelijk in dat het alleen geldt als BEIDE ouders een vitale functie hebben.
Denk ook dat het echt beide ouders moet zijn inderdaad.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook de meest logische uitleg. Zou anders nergens op slaan
Het is voor iedereen even inschikken, komen we vast wel weer overheen
Mijn zusje werkt ook op een dagbesteding en zij is afgelopen week thuisgebleven omdat ze nogal verkouden is. In overleg met haar mentor op haar werk gaat ze morgen ook niet werken omdat ze nog een koortslip heeft. Bij haar dagbesteding letten ze er dus wel op en ze woont nog gewoon thuis.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:15 schreef Irri-tante het volgende:
Ik werk in de gehandicaptenzorg: daar gaat alle directe zorg door, Inc overleggen op locatie niveau. Alle andere overleggen en activiteiten gaan niet door.
Cliënten die hoesten, niezen (en niet in staat zijn om geldende hygiëne regels in acht te nemen) komen 'gewoon' werken op dagbesteding.
Ik snap dat zij de geldende hygiëneregels niet kunnen volgen, maar ik vind het wel een lastige situatie.
Voor de meeste Nederlanders geldt dat zij thuis blijven bij (lichte) klachten, maar voor de cliënten niet.
Ik snap dat dit problemen oplevert op woonvoorzieningen, maar daar met flexibiliteit van medewerkers kon je ver. Denk aan medewerkers dagbesteding op wonen inzetten.
Een deel van onze cliënten woont nog thuis, maar ook zij komen gewoon. Ik vraag me af waarom de 'bij klachten thuisblijven' niet voor hen geldt. Dit is dan ook iets wat ik ga navragen bij de manager/ directie.
In de mail die ik kreeg staat het heel vaag. Wel staat er dat de opvang echt alleen bedoeld is voor noodgevallen.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ook weer mooi dan, letterlijke paste uit de meel van het bemiddelingsbureau:
[..]
Uuh e-mailquote:Op zondag 15 maart 2020 21:45 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Een brief, bezorgd op zondag? Wauw, de post werkt nog prima.
quote:Op zondag 15 maart 2020 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
Aan alle zorgmedewerkers, heel veel sterkte met alles! Ik heb echt heel veel respect voor jullie allemaal wat je ook voor coronapantienten zorgt! Ik besef hoe het ook een heel rare wereld is nu zodat een grote crisis is in Nederland aangebroken. Probeer alles wat je kunt en heel veel wijs en kracht toegewenst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kdv moet bij ons nog informatie sturen, maar bso geeft voorlopig aan dat 1 vd 2 ouders een vitaal/cruciaal beroep moet hebbenquote:Op zondag 15 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
In de brief die wij van ons KDV hebben gekregen staat duidelijk in dat het alleen geldt als BEIDE ouders een vitale functie hebben.
Dit is echt één van de slechtste verduidelijkingen ooitquote:Op zondag 15 maart 2020 22:58 schreef quirina het volgende:
Een woordvoerder van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid verduidelijkt dat het uitgangspunt is dat als één ouder een cruciaal beroep heeft, ouders zelf opvang moeten regelen. Als dat niet lukt, dan komt er alsnog opvang. Dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben, is geen harde eis. "Er moet gewoon opvang zijn, zodat cruciale beroepen aan het werk kunnen blijven."
Uit de NOS link,
Het is geen harde eis. Dus je kan gewoon de discussie aangaan met de leidster en dit onder haar neus wrijven.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt één van de slechtste verduidelijkingen ooit
Eigenlijk kan dus ieder gezin waarbij minstens één ouder in een vitale functie zit beroep doen op opvang, maar moet in eerste instantie wel zelf iets proberen te regelen.
Zoiets dan?
Dat lijkt me niet de bedoeling van die maatregelen en ook niet wenselijkquote:Op zondag 15 maart 2020 23:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Het is geen harde eis. Dus je kan gewoon de discussie aangaan met de leidster en dit onder haar neus wrijven.
Je houd je recht op je kindplaats. Dit is een noodsituatie.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de bedoeling van die maatregelen en ook niet wenselijk
Als de toko dicht is voor jou hoef je overigens niet te betalen had ik gisteren gelezen. Want je neemt het product niet af.
Oh dat is vandaag gewijzigd zie ik... Hmmm owkee.
¤1200,- per maand dokken voor niks. Top![]()
Nou ja, overleven we ook wel weer. Eerst maar eens die crisis door
Zeker, is ook zoquote:Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Je houd je recht op je kindplaats. Dit is een noodsituatie.
Je krijgt ook gewoon kinderopvangtoeslag terug.
Snap het wel anders zijn die kdv’s zo failliet.
Wie gaat je testen? Dat is toch allang niet meer het protocol?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:46 schreef Goddelijker het volgende:
Wat ook krom is:
Aangeven dat je flink hoest maar geen koorts hebt (gehad) bij P&O. Hierop moet ik vandaag testen, maar mag ondertussen wel blijven werken, want geen koorts...
Wel als je in de zorg werkt.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wie gaat je testen? Dat is toch allang niet meer het protocol?
Het lijkt me slim om wel te gaan testen ivm vele ziekmeldingen.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee hoor. Althans niet bij ons (etz)
Dit ja! Ik werk zelf in een verzorgingstehuis voor ouderen (Engeland). En al jaren wordt men gewoon niet gewaardeerd, zie je ook terug in ons salaris.... Hopelijk ziet men nu in hoe belangrijk wij eigenlijk zijn!quote:Op maandag 16 maart 2020 06:54 schreef raptorix het volgende:
Veel sterkte en dank aan iedereen die nu in de zorg werkt, hoop dat als dit voorbij is men eindelijk eens gaat beseffen dat er belangrijk werk word gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |