Reactie van de daar nu aanwezige correspondent:twitter:villamedia_vaca twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:38:30Freelance Correspondent Italië - RTL, Rome #vacature https://t.co/73FrdP1kks @RTLnieuws https://t.co/FZ5rpJBXDn reageer retweet
twitter:mousmar twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:12:55Zin om te werken in afgesloten gebied met checkpoints waar s’avonds het eten uit plastic bakjes uit de supermarkt komt en je met leuke vrouwen/mannen kunt flirten van een meter afstand (alleen in de koffiebar want de kroeg is dicht?)
SOLLICITEER! https://t.co/49kz59Bsp7 reageer retweet
Ik lees dit en ik denk hey, ik zit aan mijn neus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:27 schreef _I het volgende:
[..]
DO NOT TOUCH YOUR FACE geldt niet voor Jaap. Die blijft maar flapperen met zn handen.
Jaap beseft het zich ook steeds. Legt zn handen voor zich neer. En 3 seconden later vliegen ze weer alle kanten op.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:28 schreef asco het volgende:
[..]
Ik lees dit en ik denk hey, ik zit aan mij neus.
Rutte amputeert nog liever z'n eigen benen dan dit toe te passen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:27 schreef riazop het volgende:
Italie stelt alle hypotheekbetalingen uit
Das alvast een belangrijke maatregel voor heel veel Italianen die binnen zitten zonder vast inkomen
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Rutte amputeert nog liever z'n eigen benen dan dit toe te passen.
En nog arts ook. Hij bevestigt wat ik sinds het begin van deze hype al zeg. Fijnquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
"Behalve dat ook zijn 14-jarige zoon zich op dinsdag grieperig voelde, maar net als bij zijn vader was een avond vroeg onder de wol voldoende remedie."
-niet iedereen wordt doodziek
https://www.arcgis.com/ap(...)40299423467b48e9ecf6quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
is er een grafiek met de dagelijkse toegenomen gevallen in Italie/Nederland of de wereld?
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
is er een grafiek met de dagelijkse toegenomen gevallen in Italie/Nederland of de wereld?
Nee joh, is juist een meevaller voor het kabinet: minder betaalde rente = minder HRA = meer inkomsten voor de schatkist.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Klopt, ze lieten mensen te lang naar hun werk, school en evenementen gaan omdat het maar een griepje zou zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Doublepain het volgende:
Zuid-Korea: 7513/58 (5 vandaag)
Italie: 10149/631 (168 vandaag)
Volgensmij doen ze wat verkeerd in Italie
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef zipcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onvoldoende testen in Italië. Als jij iemand met alleen een hoestje test en die test positief is de kans nihil dat diegene eraan overlijdt. Als je mensen test die al in het ziekenhuis belanden gaat een aanzienlijk deel daarvan dood ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Doublepain het volgende:
Brabant zit volgens mij ook vol met zzp'ers (met een koophuis)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik gok dat het met hun matige zorg te maken heeftquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, ze lieten mensen te lang naar hun werk, school en evenementen gaan omdat het maar een griepje zou zijn.
Zou van Dissel wel dagelijks zijn baard wassen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
Wat zit die Jaap constant aan zijn hoofd te vegen....
Euh…..quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lombardije zit blijkbaar nog NIET inbegrepen in de cijfers.
De voorzitter kapte iemand af die dacht toch nog een verduidelijking van Jaap te moeten vragen.quote:
Het is geen Ghana ofzo he, Italiaanse zorg is prima, zeker in het noorden en rond de grote steden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik gok dat het met hun matige zorg te maken heeft
Veel comments van italianen op reddit die live naar een persco kijken zeggen dat de cijfers uit Lombardije vertraagt zijn.quote:
Wow, serieus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De zorg in Italië is niet echt matig. Je kan namelijk maar weinig doen tegen dit virus, behalve van zuurstof voorzien, eventueel antibiotica om bacteriën geen kans te geven en hopen op genezing.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik gok dat het met hun matige zorg te maken heeft
Doden wel volgens mij, maar cases niet.quote:
Dat is echt een ontwikkelingsland geworden in de laatste 20-30 jaarquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het is geen Ghana ofzo he, Italiaanse zorg is prima, zeker in het noorden en rond de grote steden.
bronquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef _I het volgende:
Extra onderzoek naar zorgmedewerkers.
*Wederom een kek plaatje voor de mensen daar.
Rond de 4% onder deze gevallen.
In Brabant ziet het er anders uit dan in de overige provincies. In Utrecht hebben ze ook getest buiten de " case definition" om en hier vielen de aantallen mee. Wel waren er daar weinig van de gevallen te herleiden.
Oeh. Geen vragen tussendoor. Wat een snerpende stem. Ruzie met d'r partner denk ik.
Got ya.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
De voorzitter kapte iemand af die dacht toch nog een verduidelijking van Jaap te moeten vragen.
For real ? Wtfquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja, ik moet mijn woorden toch terugnemen. Communicatief echt heel erg sterk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Op zich wel een helder verhaal van Van Dissel. Geeft duidelijk aan welke maatregel waarom wordt genomen.
Zeker een verbetering!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Op zich wel een helder verhaal van Van Dissel. Geeft duidelijk aan welke maatregel waarom wordt genomen.
Wat kijken jullie?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:22 schreef _I het volgende:
Hij beroept zich op de cijfers uit China.
En veegt twee keer het zweet van zijn voorhoofd.
iemand een samenvatting?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Wat is gemiddelde leeftijd van de doden in Italië? #dtvquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:16 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:14:45BREAKING: Italy reports 977 new cases of coronavirus and 168 new deaths, raising total to 10,149 cases and 631 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Stukken beter dan Bruno iig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, ik moet mijn woorden toch terugnemen. Communicatief echt heel erg sterk.
Redelijk bejaard, uit TG24 Sky:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:38 schreef Zipportal het volgende:
Wat is gemiddelde leeftijd van de doden in Italië? #dtv
quote:De 168 nieuwe sterfgevallen die vandaag zijn geregistreerd "zijn te wijten aan coronavirus met verschillende ziekten". Coronavirus Commissaris voor de noodsituatie, Angelo Borrelli, zei dit bij de dagelijkse update in de media. "Als leeftijdsgroep, - zei Borrelli, was 2% van de overledenen tussen 50 en 59 jaar oud, 8% tussen 60 en 69, 32% tussen 70 en 79, 45% tussen 80 en 89, de 14% boven 90 ".
zijn te wijten aan coronavirus met verschillende ziektenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:39 schreef zipcon het volgende:
zijn te wijten aan coronavirus met verschillende ziekten
Alleen vergeten die testkits, bedden en beademingssets te bestellenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, ik moet mijn woorden toch terugnemen. Communicatief echt heel erg sterk.
Tja, het blijven Italianen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Doublepain het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Alleen vergeten die testkits, bedden en beademingssets te bestellen
Alleen reddit comments (ja ik snap dat dat niet veel zegt, daarom maar even afwachten gewoon)quote:
klinkt bekend..quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, ze lieten mensen te lang naar hun werk, school en evenementen gaan omdat het maar een griepje zou zijn.
Mogen asociale contacten dan wel? In dat geval zal er niks veranderen voor de gemiddelde VBL-user.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:39 schreef onlogisch het volgende:
'Beperk je in je sociale contacten'
Alsof de gemiddelde fokker daar moeite mee heeft![]()
Als ze nu reeds 9% van die groep uitmaken...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Eerder 9% van de mensen die met luchtwegklachten en griepverschijnselen in het ziekenhuis belanden.
Helaas niet. Juist die gevallen die nauwelijks symptomen vertonen zijn de mensen die het weer onbewust verspreiden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Behalve dat ook zijn 14-jarige zoon zich op dinsdag grieperig voelde, maar net als bij zijn vader was een avond vroeg onder de wol voldoende remedie."
-niet iedereen wordt doodziek
Hoort sociale media daar ook bij?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:40 schreef Tengano het volgende:
Sociale contacten sowieso beperken ook als je geen verschijnselen hebt. Zei hij dat nou?
Het is ook geen pannenkoek. Maar laatste weken wel onhandige uitspraken gedaan. Plus dit is voor de kamer en niet het volk.quote:
Nee geen grote ramp.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:41 schreef Belg het volgende:
Je moet beseffen dat 300 doden all opzich een grote ramp is . zonder corona waren er geen 300 doden in italië
En heeft Danny weer reclame inkomstenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:42 schreef Tengano het volgende:
Als heel Nederland gaat Fok!en zijn we over twee weken van dat virus af.
Volgensmij sterven er dagelijks honderden mensenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:41 schreef Belg het volgende:
Je moet beseffen dat 300 doden all opzich een grote ramp is . zonder corona waren er geen 300 doden in italië
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:42 schreef Tengano het volgende:
Als heel Nederland gaat Fok!en zijn we over twee weken van dat virus af.
Ik vind het een onhandige pias in zijn communicatie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is ook geen pannenkoek. Maar laatste weken wel onhandige uitspraken gedaan. Plus dit is voor de kamer en niet het volk.
Denk het niet. De site zou binnen de kortste keren down gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:43 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En heeft Danny weer reclame inkomsten
Doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij sterven er dagelijks honderden mensen
Gaat me vrij goed af inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:39 schreef onlogisch het volgende:
'Beperk je in je sociale contacten'
Alsof de gemiddelde fokker daar moeite mee heeft![]()
We lachen ook om jouw posts.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:43 schreef KingRadler het volgende:
Ik moet soms lachen om de Zolderkamer Virologen hier
1100 ongeveer in Italiequote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij sterven er dagelijks honderden mensen
Computeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:44 schreef Belg het volgende:
Dit is gunstig voor FOk! en kan Danny uit de rode cijfers helpen.
Als iedereen moet thuisblijven gaan ze computeren en ontdekken ze FOK! zo groeit FOK! en zijn we gered
Jij bent wel echt vrij goed bij he, heb je soms doorgestudeerd?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:41 schreef Belg het volgende:
Doe eens normaal man, dat is pas in juni mind you.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:43 schreef Minimunt het volgende:
Voordeel van het coronavirus is wellicht dat het ek wordt verplaatst en dat we daardoor minder ggeblesseerde hebben in de voorhoede.
De griep is "normaal" dit is "extra" dus, toch een grote ramp.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee geen grote ramp.
Dan was de griep elk jaar een catastrofe.
quote:
quote:.Firstly, some people develop a more serious illness that kills them prematurely. It is estimated by ECDC that at least 40,000 people die each year from influenza in the European Union (EU
nee want de griep zorgt er niet voor 10 tot 15% naar het ziekenhuis moet (maar minder dan 1%)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee geen grote ramp.
Dan was de griep elk jaar een catastrofe.
Klopt, voor 80% verloopt het mild.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk zoals deze mensen het beleven is het vrij mild. En dit is ook de normale gang van zaken bij griep bij gezonde sterke mensen.
Ik behoor tot het 'het is maar een griepje kamp'. Ik verwacht binnenkort een nieuw subform: FLU.quote:
Toch liggen de IC's nu overvol in Italië... en die hebben een dikke 2 weken voorsprong op ons qua besmettingen...quote:
Dit kwam ergens eind januari al voorbij, toch bedankt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
Een een of ander medium die al een tijdje de pijp uit is heeft deze epidemie toch redelijk tot in detail voorspeld in 2008.
[ afbeelding ]
handgel werkt niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Ze pakt de bezweette afstandsbediening van van Dissel af.
Rip UMCU
Pagina 312, maar lijkt alsof je de inhoudsopgave open hebtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
Een een of ander medium die al een tijdje de pijp uit is heeft deze epidemie toch redelijk tot in detail voorspeld in 2008.
[ afbeelding ]
Wow!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
naam van dat boek? Want eerder zou dat ook gestaan hebben in dat science fiction boek. Toen even gedownload en bleek helemaal niet zo te zijn. Was gewoon geshopped.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
Als je een boek vol schrijft met "voorspellingen" is er altijd wel iets dat (ongeveer) uitkomt...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
Werd ook wel tijd met 100000 wannabe mediums dat er een voorspelling uit zou komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, dat laatste is glukkig nog niet gebeurd. Ik hoop wel dat het zo snel weggaat als t kwam.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
Rusiaaagggg door computeren!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:48 schreef Belg het volgende:
MENSEN DIE DIT GRIEP NOEMEN ZIJN KRANKZINNIG EN ACHTERLIJK IN HUN BOL
DIT IS EEN WERELDRAMP
Als je ervan uitgaat dat in de jaren 20 van vorige eeuwen er meerdere keren een ziekte is geweest, is dit niet zo'n moeilijke voorspelling om te doenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, is misschien een nieuwe prank van 'Jacco'quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
naam van dat boek? Want eerder zou dat ook gestaan hebben in dat science fiction boek. Toen even gedownload en bleek helemaal niet zo te zijn. Was gewoon geshopped.
En dan druk je je nog voorzichtig uit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:48 schreef Belg het volgende:
DIT IS EEN WERELDRAMP
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:29:27BREAKING: Slovenia closes border with Italy due to coronavirus reageer retweet
Je caps staat aanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:48 schreef Belg het volgende:
DIT IS EEN WERELDRAMP
Bij een correcte voorspelling had iets gestaan over onnodige massahysterie die alles erger maakte dan nodig wasquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
En ze hebben 31 cases.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:49 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:29:27BREAKING: Slovenia closes border with Italy due to coronavirus reageer retweet
weet ik, had geen zin om opnieuw te typenquote:
De griep is soms ook dubbel zo dodelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:44 schreef Belg het volgende:
[..]
De griep is "normaal" dit is "extra" dus, toch een grote ramp.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:48 schreef Belg het volgende:
DIT IS EEN WERELDRAMP
Nou dat, iedereen kan weer rustig doorlopen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De griep is soms ook dubbel zo dodelijk.[ afbeelding ]
nu zitte we in fase 2 dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:51 schreef _I het volgende:
fase1: weinig opnames; dan patiënten COVID-19 in isolatieboxen
fase 2: Patienten aanbod stijgt. Verdachte gevallen in isolatie. Meerdere kunnen bij elkaar
fase 3: stoppen met bepaalde uitdeelbare zorg; onderwijs in het gedrang, vakanties gecanceld
THE HUMANITYquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:48 schreef Belg het volgende:
DIT IS EEN WERELDRAMP
Dit is letterlijk zo, behalve zwakke ouderen moet je dat ook vooral doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:51 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nou dat, iedereen kan weer rustig doorlopen.
Prima dit inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:52 schreef _I het volgende:
[..]
1
maar ze benoemt nu wel dat er nagedacht wordt over zaken als tekorten
we doen toch almeerdere bij elkaar en in isolatie?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:52 schreef _I het volgende:
[..]
1
maar ze benoemt nu wel dat er nagedacht wordt over zaken als tekorten
Ja kan ook niks anders verwachten van één van de beste zorgland ter wereldquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:52 schreef kilon het volgende:
Het is wel fijn dat de ziekenhuizen redelijk transparant zijn met hoe ze het (gaan) aanpakken.
in ander topic gepost, d8 ik zet het hier ook ffquote:ik ga bijna nooit de deur uit.. maar mn moeder is wel de 26e teruggekomen uit gran canaria.. goed, toen was het daar wss nog niet? maar.. haar vriend is nogal actief, komt op veel plekken enzo. en ik heb nu wel.. keelpijn, en dan niet hoesten maar meer steken wat dieper (doet me beetje denken aan keelontsteking, dat heb ik in t verleden al eerder gehad), ook wat minder longcapaciteit lijkt het, merk ik vooral als ik zing. beetje last van mn rug nu ook, merkte ik onder de douche vanochtend (ter hoogte van mn longen toch wel geloof ik). verder ook diarree gehad vanochtend, beetje misselijk, en een beetje een rillerig gevoel. maar geen koorts geloof ik.
alles is natuurlijk op zich te verklaren verder, kan allemaal gewoon de stress zijn, en dat ik de laatste dagen meer water ben gaan drinken en de blokkage die er zit eruitkwam als diarree.. maarja.
voel me echt heel erg gestresst moet ik zeggen. ik zit er aan te denken om op twitter en reddit de term corona te muten gewoon, want ik trek t allemaal enorm slecht tbh.
Misschien een ander ziekenhuis. Maar kan het mishebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
we doen toch almeerdere bij elkaar en in isolatie?
oh dit is alleen voor ziekenhuizenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:53 schreef _I het volgende:
[..]
Misschien een ander ziekenhuis. Maar kan het mishebben.
Hou oud ben je?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:53 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
in ander topic gepost, d8 ik zet het hier ook ffidno
Aandachtshoer gespot.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:53 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:53 schreef Kyran het volgende:
Heel fijn deze briefing trouwens. Zoveel meer duidelijkheid.
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:50:30NEW: World Trade Organization cancels all meetings through March 20 after one of its staff members tested positive for coronavirus https://t.co/mX742aI90H reageer retweet
Dit hele verhaal, en dan posten op FOK!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:53 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Al oud nieuws natuurlijk en we weten nog helemaal niet of het terugkomtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:46 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |