Zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:15 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:14:45BREAKING: Italy reports 977 new cases of coronavirus and 168 new deaths, raising total to 10,149 cases and 631 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Nee, want sinds dit weekend testen ze geen zieke huisgenoten van bevestigde COVID-19-patiënten meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef Slobeend het volgende:
twitter:CaAl twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:06:01Update 10 maart:
Het aantal coronagevallen past opvallend goed bij een logistische groeicurve (afgebeeld op zowel logarithmische als reguliere schaal).
De afname van de groei zet duidelijk door.
1/2
#coronanederland #COVID19 https://t.co/loX9i5pLFQ reageer retweet
Jij, of ik?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ook nu. Zo en nou live verslag geven
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:15 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:14:45BREAKING: Italy reports 977 new cases of coronavirus and 168 new deaths, raising total to 10,149 cases and 631 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef Slobeend het volgende:
Het aantal coronagevallen past opvallend goed bij een logistische groeicurve (afgebeeld op zowel logarithmische als reguliere schaal).
1/2
twitter:wijndelts twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 17:22:10@CaAl Sinds dit weekend worden familieleden van mensen met corona, die zelf ook klachten hebben, niet meer getest om testlaboratoria te ontlasten. reageer retweet
twitter:CaAl twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 17:24:06@wijndelts Dat kan ook verklaren waarom de curve afvlakt. Als het testbeleid is aangepast, is een logistische groeicurve geen correct statistisch model voor de data. reageer retweet
Jezus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:16 schreef Houtenbeen het volgende:
De hele Nederlandse regering dusquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:19 schreef HiZ het volgende:
Ik ga vanaf nu mensen die de crisis bagatelliseren, de 'griepje' crowd dus, gewoon keihard negeren. Mensen die denken dat ze feiten kunnen wegpoetsen met er een mening over te hebben hebben niks toe te voegen aan de discussie.
Dat zijn veelal ook nog van die mensen die het deze week ook eens zijn gaan volgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:19 schreef HiZ het volgende:
Ik ga vanaf nu mensen die de crisis bagatelliseren, de 'griepje' crowd dus, gewoon keihard negeren. Mensen die denken dat ze feiten kunnen wegpoetsen met er een mening over te hebben hebben niks toe te voegen aan de discussie.
Eindelijk iemand met zinnige teksten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef Slobeend het volgende:
1/2
Waarom gaat ze überhaupt dagelijks in het OV zetten als ze al die klachten heeft? Zelfs met een griep is dat echt heel raar om te doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef Vlinder het volgende:
Mijn zus woont in Zoetermeer en ze heeft alle klachten van het virus. Ze wordt alleen niet getest omdat ze geen contact heeft met bekende besmette gevallen of in een besmet gebied is geweest.
Dat ze dagelijks met het OV moet doet er dus ook al weinig toe
Heeft test-capaciteit al lang bereikt. Week geleden alquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef bitterbal het volgende:
Maar test italie iedereen met klachten?
Hoezo?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef freaky40 het volgende:
Ze zijn helemaal gek geworden in dat Brabant.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef Vlinder het volgende:
Mijn zus woont in Zoetermeer en ze heeft alle klachten van het virus. Ze wordt alleen niet getest omdat ze geen contact heeft met bekende besmette gevallen of in een besmet gebied is geweest.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom gaat ze überhaupt dagelijks in het OV zetten als ze al die klachten heeft? Zelfs met een griep is dat echt heel raar om te doen.
Eh... als je die klachten hebt: thuis blijven, ziekmeldenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef Vlinder het volgende:
Lees even verder onder de tweet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met zinnige teksten.
Het is een vak. Geen LOI cursus.
vertelquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef freaky40 het volgende:
Ze zijn helemaal gek geworden in dat Brabant.
Kunnen we straks weer het RIVM blamen hiervoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom gaat ze überhaupt dagelijks in het OV zetten als ze al die klachten heeft? Zelfs met een griep is dat echt heel raar om te doen.
Nee, alhoewel ze daar veel meer testen kunnen dan NLquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef bitterbal het volgende:
Maar test italie iedereen met klachten?
Als hij dadelijk maar geen handen gaat schuddenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:22 schreef _I het volgende:
Hij beroept zich op de cijfers uit China.
En veegt twee keer het zweet van zijn voorhoofd.
Wat wij hier doen is wel heel slimquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heeft test-capaciteit al lang bereikt. Week geleden al
Hij zit wel aan de afstandbediening van de projector.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als hij dadelijk maar geen handen gaat schudden
Les her en der dat de laatste update nog niet alle cases bevat. Dus dat pakt nog hoger uit waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:20 schreef riazop het volgende:
Italie
- 10.149 cases, +977
- 631 dead, +168
- 877 in intensive care, +144
- Crude fatality rate: 6,2%
- Intensive care rate: 10,3%
die treft geen blaam idd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Kunnen we straks weer het RIVM blamen hiervoor.
En die krijgt zo die mevrouw van het UMCU of de GGD in haar handen geduwd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:23 schreef _I het volgende:
[..]
Hij zit wel aan de afstandbediening van de projector.
Alleen Zuid-Korea en China hebben echt massaal getest. De rest hobbelt achter de feiten aan. Al test Italië inderdaad meer dan Nederland. Maar gezien de cijfers hebben ze daar al lang tienduizenden besmettingen, dat werk je niet weg met 4000+- testjes per dag.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat wij hier doen is wel heel slim
Niet meer iedereen testen. Als mensen huisgenoot zijn van iemand met een besmetting, maar niet getest en niet zo ziek. Wie zegt dat ze niet naar buiten gaan
Ze delen ook een iPad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En die krijgt zo die mevrouw van het UMCU of de GGD in haar handen geduwd.
Dit ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:23 schreef Noek het volgende:
Jezus, Italië.
En niemand die hier blij doet om zulke cijfers dus snap echt dat stomme gelul hier niet dat er zgn mensen blij worden van stijgende cijfers.
Dit geeft alleen maar meer reden tot zorg.
Nee ho. Ze zit allang thuis. Maar daarvoor ging ze altijd met het OVquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Wie rekenen kan, rekent op Dreft.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:23 schreef riazop het volgende:
[..]
die treft geen blaam idd.
Er lagen honderdduizenden testen klaar toch?
Was dat niet die man woonachtig in Goirle en overleden in het ziekenhuis van Tilburg?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:24 schreef Zipportal het volgende:
Als er info is over de vierde dode mag dat wel in de OP.
@:Tjacka, @:Lonaa, @:capricia, @:trein2000 @:houtenbeen
Inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef Kyran het volgende:
Jammer dat we niet mee kunnen kijken met de presentatie.
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:19 schreef HiZ het volgende:
Niets op tegen om het eng te vinden, beter dan het bagatelliseren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Jezus.
Dan maar een 'paniekvogel', ik vind dit behoorlijk eng.
Dit wordt het einde van de wereld als van Dissel blijkt te bezwijken aan SARS-CoV-2quote:
DO NOT TOUCH YOUR FACE geldt niet voor Jaap. Die blijft maar flapperen met zn handen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit wordt het einde van de wereld als van Dissel blijkt te bezwijken aan SARS-CoV-2
Reactie van de daar nu aanwezige correspondent:twitter:villamedia_vaca twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:38:30Freelance Correspondent Italië - RTL, Rome #vacature https://t.co/73FrdP1kks @RTLnieuws https://t.co/FZ5rpJBXDn reageer retweet
twitter:mousmar twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:12:55Zin om te werken in afgesloten gebied met checkpoints waar s’avonds het eten uit plastic bakjes uit de supermarkt komt en je met leuke vrouwen/mannen kunt flirten van een meter afstand (alleen in de koffiebar want de kroeg is dicht?)
SOLLICITEER! https://t.co/49kz59Bsp7 reageer retweet
Ik lees dit en ik denk hey, ik zit aan mijn neus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:27 schreef _I het volgende:
[..]
DO NOT TOUCH YOUR FACE geldt niet voor Jaap. Die blijft maar flapperen met zn handen.
Jaap beseft het zich ook steeds. Legt zn handen voor zich neer. En 3 seconden later vliegen ze weer alle kanten op.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:28 schreef asco het volgende:
[..]
Ik lees dit en ik denk hey, ik zit aan mij neus.
Rutte amputeert nog liever z'n eigen benen dan dit toe te passen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:27 schreef riazop het volgende:
Italie stelt alle hypotheekbetalingen uit
Das alvast een belangrijke maatregel voor heel veel Italianen die binnen zitten zonder vast inkomen
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Rutte amputeert nog liever z'n eigen benen dan dit toe te passen.
En nog arts ook. Hij bevestigt wat ik sinds het begin van deze hype al zeg. Fijnquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
"Behalve dat ook zijn 14-jarige zoon zich op dinsdag grieperig voelde, maar net als bij zijn vader was een avond vroeg onder de wol voldoende remedie."
-niet iedereen wordt doodziek
https://www.arcgis.com/ap(...)40299423467b48e9ecf6quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
is er een grafiek met de dagelijkse toegenomen gevallen in Italie/Nederland of de wereld?
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
is er een grafiek met de dagelijkse toegenomen gevallen in Italie/Nederland of de wereld?
Nee joh, is juist een meevaller voor het kabinet: minder betaalde rente = minder HRA = meer inkomsten voor de schatkist.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Klopt, ze lieten mensen te lang naar hun werk, school en evenementen gaan omdat het maar een griepje zou zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Doublepain het volgende:
Zuid-Korea: 7513/58 (5 vandaag)
Italie: 10149/631 (168 vandaag)
Volgensmij doen ze wat verkeerd in Italie
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef zipcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onvoldoende testen in Italië. Als jij iemand met alleen een hoestje test en die test positief is de kans nihil dat diegene eraan overlijdt. Als je mensen test die al in het ziekenhuis belanden gaat een aanzienlijk deel daarvan dood ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Doublepain het volgende:
Zuid-Korea: 7513/58 (5 vandaag)
Italie: 10149/631 (168 vandaag)
Volgensmij doen ze wat verkeerd in Italie
Brabant zit volgens mij ook vol met zzp'ers (met een koophuis)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik gok dat het met hun matige zorg te maken heeftquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, ze lieten mensen te lang naar hun werk, school en evenementen gaan omdat het maar een griepje zou zijn.
Zou van Dissel wel dagelijks zijn baard wassen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:30 schreef Markesh het volgende:
Wat zit die Jaap constant aan zijn hoofd te vegen....
Euh…..quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lombardije zit blijkbaar nog NIET inbegrepen in de cijfers.
De voorzitter kapte iemand af die dacht toch nog een verduidelijking van Jaap te moeten vragen.quote:
Het is geen Ghana ofzo he, Italiaanse zorg is prima, zeker in het noorden en rond de grote steden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik gok dat het met hun matige zorg te maken heeft
Veel comments van italianen op reddit die live naar een persco kijken zeggen dat de cijfers uit Lombardije vertraagt zijn.quote:
Wow, serieus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De zorg in Italië is niet echt matig. Je kan namelijk maar weinig doen tegen dit virus, behalve van zuurstof voorzien, eventueel antibiotica om bacteriën geen kans te geven en hopen op genezing.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik gok dat het met hun matige zorg te maken heeft
Doden wel volgens mij, maar cases niet.quote:
Dat is echt een ontwikkelingsland geworden in de laatste 20-30 jaarquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het is geen Ghana ofzo he, Italiaanse zorg is prima, zeker in het noorden en rond de grote steden.
bronquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:31 schreef _I het volgende:
Extra onderzoek naar zorgmedewerkers.
*Wederom een kek plaatje voor de mensen daar.
Rond de 4% onder deze gevallen.
In Brabant ziet het er anders uit dan in de overige provincies. In Utrecht hebben ze ook getest buiten de " case definition" om en hier vielen de aantallen mee. Wel waren er daar weinig van de gevallen te herleiden.
Oeh. Geen vragen tussendoor. Wat een snerpende stem. Ruzie met d'r partner denk ik.
Got ya.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
De voorzitter kapte iemand af die dacht toch nog een verduidelijking van Jaap te moeten vragen.
For real ? Wtfquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja, ik moet mijn woorden toch terugnemen. Communicatief echt heel erg sterk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Op zich wel een helder verhaal van Van Dissel. Geeft duidelijk aan welke maatregel waarom wordt genomen.
Zeker een verbetering!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Op zich wel een helder verhaal van Van Dissel. Geeft duidelijk aan welke maatregel waarom wordt genomen.
Wat kijken jullie?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:22 schreef _I het volgende:
Hij beroept zich op de cijfers uit China.
En veegt twee keer het zweet van zijn voorhoofd.
iemand een samenvatting?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Wat is gemiddelde leeftijd van de doden in Italië? #dtvquote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Stukken beter dan Bruno iig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, ik moet mijn woorden toch terugnemen. Communicatief echt heel erg sterk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |