abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191944144
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

pi_191944151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:23 schreef riazop het volgende:
hoe zit het met de parenclubs in Brabant? Of komen daar minder daar 500 geile koppels?
@Poepz0r
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 17:40:16 #3
269689 crew  Viv
pi_191944174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:29 schreef Toefjes het volgende:
Laat m dit artikel maar lezen

https://www.omroepbrabant(...)oe-ernstig-corona-is
Inderdaad:
quote:
Ze kan zich het gevoel van veel Nederlanders goed voorstellen: “Twee weken geleden stonden wij waar jullie nu staan. Ik heb het eerst ook weggelachen. Je krijgt een licht griepje, dachten we. Dat valt allemaal wel mee. Maar dat is echt niet zo.”

Inmiddels is heel Italië op slot. Bergamo, waar Susanne woont, heeft het zwaar te verduren. “Ik sprak gisteren nog een vriendin die in het ziekenhuis hier werkt. Ze kunnen de hoeveelheid patiënten niet meer aan. Ze moeten keuzes maken: wie ze kunnen helpen en wie ze moeten laten sterven.

Dat klinkt hard, maar zo is de situatie, zegt Susanne. “Er zijn niet genoeg bedden, er is niet genoeg apparatuur voor beademing. En dit virus trekt naar je longen, dus veel patiënten moeten aan de beademing. Er rijden de hele dag ziekenwagens af en aan. Oudere mensen worden niet eens meer opgehaald. Het is echt een absurde situatie.”

Een situatie waar ze zich een paar weken geleden nog helemaal niets bij voor had kunnen stellen. “Het is echt onwerkelijk.”
Luister gewoon eens naar de mensen daar, ook naar die Italiaanse IC-artsen die de noodklok luiden. Zij proberen ons te behoeden voor hetzelfde onheil en het gros van de mensen (inclusief de overheid) denkt dat het een ver-van-mijn-bed-show is en blijft. :|W
pi_191944178
Duurde lang.

Wanneer gaan de dorpen op de grens met Brabant beginnen met tol heffen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 17:40:47 #5
163650 Greys
pi_191944181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:28 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom er beperkt aantal testkits zijn. Is het moeilijk om nog meer te produceren?
Omdat een belangrijk onderdeel ervan in China wordt gemaakt kennelijk:

quote:
Er dreigt een wereldwijd tekort aan een onderdeel voor de test die het nieuwe Corona-virus opspoort. Dat onderdeel wordt in China gemaakt. Het RIVM adviseert ziekenhuizen om die reden om niet zomaar personeel te testen. „Vanuit oogpunt van schaarste van reagentia is (te) ongericht testen van personeel ongewenst”, staat in een advies dat het RIVM en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen gisteren opstelden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)irus-dreigt-a3992982

Alleen als ik dan lees dat andere landen wel miljoenen van die tests hadden besteld en die nu wel volop gebruiken en hebben, dan ben ik bang dat Nederland niet (op tijd) meer besteld heeft en daarom roepen dat er wereldwijd tekort dreigt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:40:56 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191944182
Nog even over Zuid-Korea dus, ze hebben wel het voordeel in feite een eiland te zijn (grens met Noord-Korea is toch compleet afgesloten).

Zuid-Korea heeft bv maar een aantal grote vliegvelden, en misschien tientallen ferry terminals. Die kunnen allemaal goed gecontroleerd worden.

Vergelijk dit met Duitsland bijvoorbeeld. Hoeveel wegen gaan Duitsland in, zonder enige check. Duizenden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:41:20 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Inderdaad:
[..]

Luister gewoon eens naar de mensen daar, ook naar die Italiaanse IC-artsen die de noodklok luiden. Zij proberen ons te behoeden voor hetzelfde onheil en het gros van de mensen (inclusief de overheid) denkt dat het een ver-van-mijn-bed-show is en blijft. :|W
‘er rijden de hele dag ziekenwagens af en aan’

Das overal pino.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:42:41 #8
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191944215
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
VBL is on tour?
Nederland in het linker Corona rijtje *O* w/
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 17:42:50 #9
269689 crew  Viv
pi_191944216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:41 schreef hollandia02 het volgende:

Das overal pino.
En is dit ook overal?
quote:
Oudere mensen worden niet eens meer opgehaald.
pi_191944226
quote:

[..]

Das overal pino.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier zien we ze amper hoor
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 17:44:15 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191944236
quote:

[..]

Das overal pino.
Dat was inderdaad de essentie van dat stukje .... :')

Daarnaast hoor ik hier (gelukkig) de ambulances niet af en aan rijden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 17:44:28 #12
163650 Greys
pi_191944237
quote:

[..]

Das overal pino.
Hier niet hoor.
En ouderen worden hier (normaal) WEL opgehaald als ze een ambulance nodig hebben, pino.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191944240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:43 schreef Vlinder het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zien we ze amper hoor
Mijn ouders wonen vlakbij maasstadziekenhuis, je wilt niet weten hoeveel je er komen en gaan heel de dag door
pi_191944251
Toch heb ik vraagtekens bij dat bericht dat ouderen niet meer opgehaald worden. Moet telefonisch dan de leeftijd van de patiënt doorgegeven worden? En als je dan liegt draaien ze om bij de voordeur?
pi_191944252
quote:

[..]

Das overal pino.
Ik snap deze post niet.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:45:36 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:44 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Mijn ouders wonen vlakbij maasstadziekenhuis, je wilt niet weten hoeveel je er komen en gaan heel de dag door
Dat is bij ieder ziekenhuis pino.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191944261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat is bij ieder ziekenhuis pino.
Precies
pi_191944263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:44 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ja oke. Maar normaal als je aan een gemiddelde buurt in een normale wijk woont zie je ze echt niet. Ik hoor ze 'dagelijks' in de verte 'wel eens' maar dan houdt het ook wel op
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:47:15 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191944273
Nu die ene toevallige nog vinden :P

quote:
Turkish Health Minister Fahretin Kocaja announced that the new type of coronavirus is probably already in the country, although there are no confirmed cases yet.

Apparently, the lack of infection in Turkey is surprising to many as the number of cases is increasing in almost all neighboring countries.

The risk to Turkey, whose location makes it an international transport hub, has been highlighted in several cases where passengers have been diagnosed with COVID-19 after arriving at their destinations when traveling through it.

At the same time, Turkey's proximity to Iran, one of the worst affected countries, significantly increases the likelihood that infected people will enter the country, despite government safeguards.

"Additional tests need to be done to tell if the coronavirus is in Turkey or not, but the possibility of it being in Turkey is very high right now, though cases have not yet been diagnosed," Koja said.

The minister's comments came less than a day after he denied the virus had reached Turkey. Following the negative information from Koja, the governor of Maryland announced that an 86-year-old woman from the United States was infected with a coronavirus while traveling to Turkey. Saudi Arabia also suspended travel to Turkey and other countries on Monday. But Koja tweets that the only woman to fit that description, who has been in Turkey for the past two weeks, has flown a transit flight through the Albanian capital, Tirana.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:47:34 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944276
Ik heb op 200 meter vanaf een ziekenhuis gewoond en hoorde het de hele dag door. Als andere mensen verschrikt kijken als er een sirene gaat, reageer ik daar niet eens meer op.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:47:45 #21
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191944277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Toch heb ik vraagtekens bij dat bericht dat ouderen niet meer opgehaald worden. Moet telefonisch dan de leeftijd van de patiënt doorgegeven worden? En als je dan liegt draaien ze om bij de voordeur?
BSN? Ik zeg maar iets.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:47:58 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191944280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:47 schreef Tengano het volgende:
Ik heb op 200 meter vanaf een ziekenhuis gewoond en hoorde het de hele dag door. Als andere mensen verschrikt kijken als er een sirene gaat, reageer ik daar niet eens meer op.
Goh
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:48:09 #23
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944283
quote:
Is ook gewoon onzin, niet iedere inwoner van italië is een ‘insider’ en spreekt de waarheid. Vaak zien mensen gewone dingen zoals ambulances af en aan als debiel omdat hunzelf dat nooit meemaken of zich er niet mee bezig houden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:48:42 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191944293
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Inderdaad:
[..]

Sensatiestukje zeg
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:48:51 #25
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191944295
quote:
Als je het Italiaanse equivalent van een BSN moet opgeven dan zien ze dat gewoon in de computer.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191944301
quote:
gewoon een rondje botox erin en blijven liegen over de leeftijd
pi_191944311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:47 schreef Machielovic het volgende:

[..]

Sofi-nummer? Ik zeg maar iets.
Hoef je niet aan de telefoon door te geven. Wordt zelfs niet naar gevraagd in Nederland. Het zou kunnen dat ze naar leeftijd vragen hoor daar, maar dan gaat men gewoon massaal liegen als dat bekend wordt, zo zijn mensen.
pi_191944320
quote:
Berichten van Jacco werd hier ook blind geloofd.

Just saying.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:51:20 #29
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hoef je niet aan de telefoon door te geven. Wordt zelfs niet naar gevraagd in Nederland. Het zou kunnen dat ze naar leeftijd vragen hoor daar, maar dan gaat men gewoon massaal liegen als dat bekend wordt, zo zijn mensen.
Word zeker wel naar gevraagd, daarom vraag ze altijd om je geboortedatum. Tikken ze in en hoppa.
pi_191944342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:51 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Word zeker wel naar gevraagd, daarom vraag ze altijd om je geboortedatum. Tikken ze in en hoppa.
Toen ik ooit belde voor iemand anders niet in ieder geval, maar dat is misschien anders ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 17:52:44 #31
416575 crew  Evenstar
pi_191944351
quote:

[..]

Wat vragen ze als eerste als je een huisarts en/of huisartstenpost belt in Nederland?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:53:00 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944357
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:51 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

:o Mijn man heeft een hartstilstand, kunt u svp met spoed langskomen?

Wat is uw sofinummer mevrouwtje? :7
pi_191944358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat vragen ze als eerste als je een huisarts en/of huisartstenpost belt in Nederland?
Ging om ambulance, dus ging uit van 112.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:53:48 #34
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef Tengano het volgende:

[..]

:o Mijn man heeft een hartstilstand, kunt u svp met spoed langskomen?

Wat is uw sofinummer mevrouwtje? :7
Daarom vragen ze ook de geboortedatum en niet het sofinummer haha.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 17:54:42 #35
416575 crew  Evenstar
pi_191944377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ah, daar geen ervaring mee (gelukkig), maar ik zou mij kunnen voorstellen dat ze in de huidige situatie daar wel even vragen naar wat gegevens. Verder is het koffiedik kijken inderdaad.

Ik snap ook wel dat wij niet alle verhalen van willekeurige Henk en Ingrids in Italië moeten gaan geloven, maar er zijn ook genoeg professionals die aan de bel trekken. Ook die lijken wij tot nu toe te negeren.
pi_191944397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Toen ik ooit belde voor iemand anders niet in ieder geval, maar dat is misschien anders ja.
De afgelopen jaren helaas vaak 112 moeten bellen voor een ambulance, en ze vroegen altijd naar de geboortedatum
pi_191944407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Daarom vragen ze ook de geboortedatum en niet het sofinummer haha.
Ik wil best geloven dat ze daar doorgaans naar vragen, helemaal als je vanuit huis belt. Maar als bekend wordt/is dat ze zo handelen, wie gaat dan nog eerlijk antwoorden als je voor je opa/oma belt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ah, daar geen ervaring mee (gelukkig), maar ik zou mij kunnen voorstellen dat ze in de huidige situatie daar wel even vragen naar wat gegevens. Verder is het koffiedik kijken inderdaad.

Ik snap ook wel dat wij niet alle verhalen van willekeurige Henk en Ingrids in Italië moeten gaan geloven, maar er zijn ook genoeg professionals die aan de bel trekken. Ook die lijken wij tot nu toe te negeren.
Ik denk ook zeker wel dat het niet zo rooskleurig is als de meeste mensen denken en dat er problemen zijn met capaciteit hoor. Maar mensen thuis laten sterven verwacht ik niet om bovengenoemde redenen. Tevens kan men dan net zo goed zelf naar het ziekenhuis rijden met de patiënt, tenzij je alleen woont.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:56:43 #38
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat is de exacte locatie waar hulp nodig is?
Wat is er precies gebeurd?
Is de patiënt bewusteloos?
Ademt de patiënt?
Kan de patiënt praten?
Wat is de kleur van de patiënt?
Zijn er zichtbare verwondingen?
Wat is de naam en leeftijd van de patiënt?

Dat zijn de 8 vragen die een centralist vraagt.
pi_191944413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Naja ik geloof het verhaal wel van een Nederlandse die zegt: " denk niet dat het een griepje is, want wij ervaren nu anders"

Er is echt helemaal niks wat er op wijst dat er onwaarheden in het artikel staan.

Alleen 'wishful thinking' van mensen die het niet kunnen, of willen bevatten.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:57:35 #40
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944425
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat ze daar doorgaans naar vragen, helemaal als je vanuit huis belt. Maar als bekend wordt/is dat ze zo handelen, wie gaat dan nog eerlijk antwoorden als je voor je opa/oma belt?
[..]

Ik denk ook zeker wel dat het niet zo rooskleurig is als de meeste mensen denken en dat er problemen zijn met capaciteit hoor. Maar mensen thuis laten sterven verwacht ik niet om bovengenoemde redenen. Tevens kan men dan net zo goed zelf naar het ziekenhuis rijden met de patiënt, tenzij je alleen woont.
Dan kan het zijn dat je verzekering het niet vergoed omdat je aan identiteitsvervalsing doet.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:57:57 #41
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191944430
Struisvogelpolitiek in Nederland. Geen handen meer schudden hoor, oeps toch gedaan hahahahaha :X
pi_191944435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:57 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Dan kan het zijn dat je verzekering het niet vergoed omdat je aan identiteitsvervalsing doet.
Wat erg als het alternatief doodgaan is :')
pi_191944440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Wat is de exacte locatie waar hulp nodig is?
Wat is er precies gebeurd?
Is de patiënt bewusteloos?
Ademt de patiënt?
Kan de patiënt praten?
Wat is de kleur van de patiënt?
Zijn er zichtbare verwondingen?
Wat is de naam en leeftijd van de patiënt?

Dat zijn de 8 vragen die een centralist vraagt.
Ooh 86?

Sorry heb een andere lijn, succes.

Really people? 🤣🤣
pi_191944445
geen pussy lounge
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:58:53 #45
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat erg als het alternatief doodgaan is :')
Daar moet ik je dan weer gelijk ingeven, haha.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:58:58 #46
3542 Gia
User under construction
pi_191944453
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan tikken ze naam en geboortedatum in en dan: "sorry, maar die persoon bestaat niet"
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:59:37 #47
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191944465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ooh 86?

Sorry heb een andere lijn, succes.

Really people? 🤣🤣
Vraag 6 vond ik ook wel wat, alsof ze patiënten afwijzen op kleur.
pi_191944475
quote:

[..]

daar vragen ze direkt naar. als je liegt besta je niet
uiteindelijk lukt altijd alles
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:00:25 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944478
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:57 schreef Machielovic het volgende:
Struisvogelpolitiek in Nederland. Geen handen meer schudden hoor, oeps toch gedaan hahahahaha :X
Ik ben blij dat dat een landelijke regel is. Ik vond het al vervelend om tegen iedereen te moeten zeggen dat ik dat liever niet meer doe for the time being. Goed en wijs besluit van het RIVM.
pi_191944488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan tikken ze naam en geboortedatum in en dan: "sorry, maar die persoon bestaat niet"
"Wat is de naam en geboortedatum?"
"Uhm, Ria Janssen, 8 september 1950!"
"Die persoon bestaat niet"
"Ja sorry ik weet het gewoon niet meer, kunnen jullie alsjeblieft komen?!"
"Nee"

Zoiets?
pi_191944492
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:57 schreef Machielovic het volgende:
Struisvogels geven geen handen
pi_191944493
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:00 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

daar vragen ze direkt naar. als je liegt besta je niet
Dan noem je de naam van je broer terwijl het om je opa gaat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 18:01:29 #53
416575 crew  Evenstar
pi_191944499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja ik geloof het verhaal wel van een Nederlandse die zegt: " denk niet dat het een griepje is, want wij ervaren nu anders"

Er is echt helemaal niks wat er op wijst dat er onwaarheden in het artikel staan.

Alleen 'wishful thinking' van mensen die het niet kunnen, of willen bevatten.
Ik geloof ook wel dat zij de waarheid spreekt, maar snap ook heel goed dat andere denken "wat weet zij er nou van af".

Daarom ben ik zo kritisch richting het RIVM. Zij zijn in Nederland diegenen die informatie moeten verstrekken en ons op de hoogte moeten houden van (de ernst) van de situatie. Als die het dan vervolgens gaan downplayen en ook nog eens meevallende getallen presenteren zonder dat ze uitleg geven schiet het natuurlijk niet op.

Gelukkig hebben ze nu wel uitleg gegeven over de getallen en is het hopelijk voor iedereen duidelijk.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:01:44 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191944503
Wat is momenteel eigenlijk de jongste die overleden is? Nog steeds die 36-jarige chinees?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:01:59 #55
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191944507
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:59 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Vraag 6 vond ik ook wel wat, alsof ze patiënten afwijzen op kleur.
blauwig, gelig rood aangelopen }:| nee las ook ff twee keer :+
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:02:33 #56
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191944513
@RIVM

Bijna 4% van de onderzochte medewerkers in de Brabantse ziekenhuizen heeft het nieuwe #coronavirus. Dat blijkt uit de steekproef van het RIVM tussen 6 en 9 maart.

Meer info: https://www.rivm.nl/nieuw(...)rs-heeft-coronavirus

#COVID-19 #COVID19
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:03:10 #57
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191944523
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:47 schreef Pumpalov het volgende:
Nu die ene toevallige nog vinden :P
[..]

Natuurlijk super ongeloofwaardig.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:03:34 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944530
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:02 schreef KingRadler het volgende:
@:RIVM

Bijna 4% van de onderzochte medewerkers in de Brabantse ziekenhuizen heeft het nieuwe #coronavirus. Dat blijkt uit de steekproef van het RIVM tussen 6 en 9 maart.

#COVID-19 #COVID19
Dat 96% zo gezond is als een vis klinkt veel positiever.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:03:52 #59
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191944533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:02 schreef KingRadler het volgende:
@:RIVM

#COVID-19 #COVID19
Kijk, dat zijn nou testen waar de specialisten echt wat mee kunnen :) In plaats van tests uitvoeren om de onderbuik van Fok!kers gerust te stellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191944537
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:01 schreef Pumpalov het volgende:
Wat is momenteel eigenlijk de jongste die overleden is? Nog steeds die 36-jarige chinees?
In China is 0,2% van de 10-19 jarigen overleden en nog geen enkele <10.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:04:41 #61
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191944543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:00 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik ben blij dat dat een landelijke regel is. Ik vond het al vervelend om tegen iedereen te moeten zeggen dat ik dat liever niet meer doe for the time being. Goed en wijs besluit van het RIVM.
Dat is ook waar maar de manier waarop poehpoeh |:(
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 18:04:47 #62
236264 crew  capricia
pi_191944544
Italië is laat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191944553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Precies, nuchter blijven terwijl zieke medewerkers tussen patiënten werken! :Y
pi_191944555
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn nou testen waar de specialisten echt wat mee kunnen :) In plaats van tests uitvoeren om de onderbuik van Fok!kers gerust te stellen.
Kernwoord hier is natuurlijk wel 'de onderzochte medewerkers'. Dus van de kuchende en snotterige ziekenhuismedewerkers is 4% besmet.
pi_191944557
hoelaat komt italie met de update?
pi_191944560
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:04 schreef capricia het volgende:
Italië is laat.
waarom?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:06:04 #67
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191944561
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:04 schreef capricia het volgende:
Italië is laat.
Waar kan je die cijfers zien
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:06:05 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:04 schreef Machielovic het volgende:

[..]

Dat is ook waar maar de manier waarop poehpoeh |:(
Hoe Rutte dat commiceerde bedoel je? Geen moeite mee en vooral de boodschap is glashelder en begrijpelijk voor iedereen. Goeie actie ^O^
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 18:06:18 #69
416575 crew  Evenstar
pi_191944569
quote:
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.

Van 6-8 maart werden 1097 medewerkers in de ziekenhuizen getest. 3,9% bleek inderdaad het coronavirus te hebben. De percentages verschillen per ziekenhuis en liggen tussen de 0 en 10%. Ook werden 200 patiënten getest. Van deze patiënten bleek gemiddeld 9% het virus te hebben. Ook daar zijn er verschillen tussen ziekenhuizen. De mensen die getest zijn, hadden al klachten.
Kijk, dit is nou informeren _O_

Best een flink aantal tussen de patiënten trouwens, 9% is fors. Als 9% van iedereen die luchtwegklachten of griepverschijnselen is opgenomen ook besmet is dan is het werkelijke aantal echt wel iets hoger.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 18:06:55 #70
236264 crew  capricia
pi_191944574
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:06 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Waar kan je die cijfers zien
Ik kijk hier voor updates.
https://tg24.sky.it/crona(...)ero_main-title_null#
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191944579
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kijk, dit is nou informeren _O_

Best een flink aantal tussen de patiënten trouwens, 9% is fors. Als 9% van iedereen die luchtwegklachten of griepverschijnselen heeft besmet is dan is het werkelijke aantal echt heel veel hoger.
Eerder 9% van de mensen die met luchtwegklachten en griepverschijnselen in het ziekenhuis belanden.
pi_191944582
Voor de geïnteresseerden:

Om 18:15 uur technische briefing over coronavirus door o.a. Jaap van Dissel (RIVM)

De vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport krijgt vanavond van 18.15 tot 19.45 uur een technische briefing van diverse deskundigen over de ontwikkeling van het coronavirus. Deze bijeenkomst is live te volgen.

De volgende deskundigen informeren de Kamerleden over de stand van zaken:

De heer Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM;
Mevrouw Ellerbroek, internist-infectiologist van het Universitair Medisch Centrum Utrecht;
Mevrouw de Boer, directeur Publieke Gezondheid bij GGD Haaglanden.

Directeur Jaap van Dissel van het Centrum voor Infectieziektebestrijding (CIb) van het RIVM licht de resultaten van de steekproef vanavond toe in de Tweede Kamer.

Bron en linkje voor de livestream hier

Ook te volgen via NPO Politiek 24
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 18:07:48 #73
416575 crew  Evenstar
pi_191944583
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Eerder 9% van de mensen die met luchtwegklachten en griepverschijnselen in het ziekenhuis belanden.
Je hebt gelijk :) Ik heb het aangepast.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:07:55 #74
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191944585
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kijk hier voor updates.
https://tg24.sky.it/crona(...)ero_main-title_null#
Helaas kan ik geen Italiaans. :'(
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:08:37 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191944593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Jup, maar het gaat ook niet zozeer om de medewerkers, maar om de patienten. Als 1 medewerker dagelijks tien patienten helpt bijvoorbeeld, dan is dat al een ramp voor het ziekenhuis.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:08:40 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191944595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:07 schreef Stupidisco het volgende:
Voor de geïnteresseerden:

Om 18:15 uur technische briefing over coronavirus door o.a. Jaap van Dissel (RIVM)

De vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport krijgt vanavond van 18.15 tot 19.45 uur een technische briefing van diverse deskundigen over de ontwikkeling van het coronavirus. Deze bijeenkomst is live te volgen.

De volgende deskundigen informeren de Kamerleden over de stand van zaken:

De heer Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM;
Mevrouw Ellerbroek, internist-infectiologist van het Universitair Medisch Centrum Utrecht;
Mevrouw de Boer, directeur Publieke Gezondheid bij GGD Haaglanden.

Bron en linkje voor de livestream hier
Zijn allemaal kwakzalvers die er alles aan doen om de cijfers kunstmatig laag te houden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191944597
bayern chelsea ook zonder publiek

Duitsland gaat fase van crisis in volgens BILD
pi_191944606
Ook op NOS politiek

upc 502
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 18:09:48 #79
236264 crew  capricia
pi_191944610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik ook niet. Mijn telefoon vertaalt het automatisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Manager PR/Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 18:10:03 #80
269689 crew  Viv
pi_191944616
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:48 schreef hollandia02 het volgende:
Is ook gewoon onzin, niet iedere inwoner van italië is een ‘insider’ en spreekt de waarheid.
Klopt, maar de informatie van deze inwoner is wel precies in lijn met wat Italiaanse IC-artsen al naar buiten hebben gebracht. Ze zeggen allemaal dat er een ernstig tekort is aan IC-bedden en beademingsapparatuur, en dat ze moeten kiezen van wie ze het leven gaan proberen te redden en van wie niet. Dat is afschuwelijk en onmenselijk, zowel voor de patiënten en hun omgeving als voor de zorgverleners.

En hier wordt de geloofwaardigheid van die noodkreten ter discussie gesteld, wordt er beweerd dat de Noord-Italiaanse gezondheidszorg niet zo goed is als die van ons, en dat wij het aantal IC-bedden wel gewoon gaan opschalen. In Italië hebben ze normaal gesproken al veel meer IC-bedden per hoofd van de bevolking dan hier, en dat hebben ze ook nog eens opgeschaald, het was een druppel op een gloeiende plaat.
pi_191944627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

De rivm ook niet
pi_191944634
Duitse regering heeft zicht op snel vaccin opgegeven

Gesundheitsminister Jens Spahn bestätigte die Analyse der Kanzlerin. Mit 60 bis 70 Prozent Infizierten müsse gerechnet werden – wenn es nicht vorab gelinge, einen Impfstoff zu entwickeln und zum Einsatz zu bringen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:12:43 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191944657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:

Gesundheitsminister Jens Spahn bestätigte die Analyse der Kanzlerin. Mit 60 bis 70 Prozent Infizierten müsse gerechnet werden – wenn es nicht vorab gelinge, einen Impfstoff zu entwickeln und zum Einsatz zu bringen.
Hopelijk alleen uitgesmeerd over een zo lang mogelijke periode om de onvermijdelijke overbelasting van de zorg zo laag mogelijk te houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191944659
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Zijn allemaal kwakzalvers die er alles aan doen om de cijfers kunstmatig laag te houden
idd ik geloof weinig van al die cijfers, van geen 1 land trouwens. voor mn gevoel is t zeker minimaal 3x zo veel als gemeld wordt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 18:13:23 #85
416575 crew  Evenstar
pi_191944668
Iets meer duidelijkheid over of de cijfers van vandaag al dan niet de getesste medewerkers bevatten zou ook wel fijn zijn trouwens.
pi_191944669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

idd ik geloof weinig van al die cijfers, van geen 1 land trouwens. voor mn gevoel is t zeker minimaal 3x zo veel als gemeld wordt.
Klopt, maar daarbij komt dan ook dan het minimaal 3x minder dodelijk is. Tis maar hoe je het bekijkt.
pi_191944676
quote:

Terecht toch, daar kan je niet op rekenen.
Er moeten nu maatregelen getroffen worden. De Duitsers lijken nu snel stappen te zetten.
Hopelijk volgt Nederland snel.
pi_191944678
quote:

mmmh...

niet zo mooi
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:14:07 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191944682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Inderdaad, en de overheid doet niks
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 18:14:17 #90
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_191944684
CaAl twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:06:01 Update 10 maart:

Het aantal coronagevallen past opvallend goed bij een logistische groeicurve (afgebeeld op zowel logarithmische als reguliere schaal).
De afname van de groei zet duidelijk door.
1/2

#coronanederland #COVID19 https://t.co/loX9i5pLFQ reageer retweet
pi_191944692
Jaap heeft zn jasje alvast maar uit gedaan.
pi_191944696
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Inderdaad, en de overheid doet niks
jawel, die proberen de rust te bewaren en geen paniek te zaaien.
pi_191944702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Klopt, maar daarbij komt dan ook dan het minimaal 3x minder dodelijk is. Tis maar hoe je het bekijkt.
true.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:15:30 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191944704
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef _I het volgende:
Jaap heeft zn jasje alvast maar uit gedaan.
Heb jij geluid? (ik niet)
pi_191944705
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 18:14:45 BREAKING: Italy reports 977 new cases of coronavirus and 168 new deaths, raising total to 10,149 cases and 631 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:15:42 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191944708
168 doden in Italie... Wel een stuk minder cases... hopelijk heeft dat een goede reden.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:15:46 #97
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191944709
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef Slobeend het volgende:

Het aantal coronagevallen past opvallend goed bij een logistische groeicurve (afgebeeld op zowel logarithmische als reguliere schaal).
1/2

Stel je voor dat deze flut maatregelingen ook nog eens geholpen hebben ook _O_
pi_191944710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:15 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb jij geluid?
Nu wel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 18:16:15 #99
416575 crew  Evenstar
pi_191944716
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:14 schreef Slobeend het volgende:

1/2

Wel even de reacties (ook van diegene die het gepost heeft) lezen. Hij geeft zelf ook toe dat een andere manier van testen invloed heeft op de curve en dat het dan een vertekend beeld kan geven.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 18:16:17 #100
236264 crew  capricia
pi_191944719
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
168 doden in Italie...
Auw. Bah.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')