quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
twitter:czhuijgen twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:22:35Steekproef heeft 301 ziekenhuismedewerkers getest. Van de 28 positieve mensen is niemand naar een risicogebied geweest. Voor zover bekend hebben ze ook geen contact gehad met een coronapatiënt. Wanneer kunnen we Noord-Brabant een risicogebied noemen? reageer retweet
![]()
twitter:RTLZ twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:21:57Zelfs als de uitbraak van het coronavirus in Nederland van korte duur is dan nog krijgt de economie een zware knauw te verduren, verwacht Rabobank. https://t.co/d8MvOYXAem https://t.co/02cnR5ReNh reageer retweet
![]()
Als je het echt goed wilt meten moet je ook alle gezonde mensen voor de zekerheid meten, alleen maar mensen met symptomen meten geeft ook een bias natuurlijk![]()
![]()
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ok, prima danWij gaan dit stomme virus gewoon weglachen met onze nuchterheid. Alle andere landen zijn gewoon paniekzaaiers en wij zijn het enige land in de wereld met verstand van statistiek
![]()
Ik ga even Resident Evil spelen ofzo
Vanaf nu ben ik pro-RIVM.![]()
Waarom zou je Brabant in willen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:25 schreef Wereldgozer het volgende:
Kan ik vrijdag brabant nog in? #dtv @:Lenny_Leonard♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Tot straks, kun je weer komen roepen dat alles kut is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Kyran het volgende:
Ok, prima danWij gaan dit stomme virus gewoon weglachen met onze nuchterheid. Alle andere landen zijn gewoon paniekzaaiers en wij zijn het enige land in de wereld die statistiek kunnen toepassen.
Ik ga even Resident Evil spelen ofzo![]()
Allemaal waar, maar dan (voorzichtige) conclusies trekken als je steeds wisselt van groep is dan ook niet geheel juist.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Als je het echt goed wilt meten moet je ook alle gezonde mensen voor de zekerheid meten, alleen maar mensen met symptomen meten geeft ook een bias natuurlijk![]()
![]()
![]()
3 maal is scheepsrecht. Morgen zijn de cijfers vast desastreus en dan ben je weer blij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Kyran het volgende:
Ok, prima danWij gaan dit stomme virus gewoon weglachen met onze nuchterheid. Alle andere landen zijn gewoon paniekzaaiers en wij zijn het enige land in de wereld met verstand van statistiek
![]()
Qua absoluut dus meer, maar qua % een afname van de groei.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar had meer verwacht. Kan 2 dingen betekenen:
1. er wordt niet genoeg getest, overheid is aan het kloten.
2. deze houding is dus prima.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nee dat is Turkije, het enige Corona-vrije landquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Kyran het volgende:
![]()
Deze aantallen kunnen we dus gewoon doortrekken naar niet verplegend personeel in die regio.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef TARAraboemdijee het volgende: Hierbij zijn 301 medewerkers getest die milde luchtwegklachten hadden, maar niet in een risicogebied zijn geweest of met een besmette patiënt contact hebben gehad. 28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest.
Deze testen waren om de besmetting in kaart te brengen.
Welke maatregelen gaan hierop volgen?![]()
Daar moeten de dokters er alleen nog achter komen dat het in hun land is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dat is Turkije, het enige Corona-vrije land'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ten opzichte van gister toch een stijging?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:28 schreef Red_85 het volgende:
Qua absoluut dus meer, maar qua % een afname van de groei.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik hoop dat er geen enkel geval meer bijkomt en dat het allemaal mee gaat vallen. Ik zie alleen niet in hoe als ik naar andere landen kijtk waar ze redelijk vroeg al veel maatregelen hebben getroffen. Dat is gewoon mijn grootste zorg.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:27 schreef Kekster het volgende:
[..]
3 maal is scheepsrecht. Morgen zijn de cijfers vast desastreus en dan ben je weer blij.
En nu ben ik echt even weg![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:27 schreef Kekster het volgende:
Morgen zijn de cijfers vast desastreus en dan ben je weer blij.Echt zo irritant dit infantiele gelul.
Go hard or go home![]()
Wij gaan vooral proberen de zorg te ontlasten en risicogroepen te beschermen. Dat bereik je niet door in paniek iedereen te gaan testen.. dat bereik je wel door te melden dat als je symptomen hebt je thuis moet blijven, en niet naar een plek moet gaan met risico groepen om je te laten testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Kyran het volgende:
![]()
Ik ga even Resident Evil spelen ofzoEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Niet helemaal, want al deze mensen hadden zich gemeld met klachten afgelopen week. En zij komen relatief vaker in contact met zieke mensen. Ze zaten allemaal in de ziekenhuizen met de eerdere gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:28 schreef Za het volgende:
[..]
Deze aantallen kunnen we dus gewoon doortrekken naar niet verplegend personeel in die regio.![]()
Volgens de wetten van Marcel ben je nu een zondig mens.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:29 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Moet toch een keer van zolder af, amice.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Gewoon niet te vaak happen op de trollen joh. Meestal zie ik aan de UI of de post het lezen wel of niet waard is. En soms, als m'n hoofd er naar staat ga ik er even op in.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Kyran het volgende:
![]()
In absolute aantallen wel, maar percentueel was de toename gisteren 22% en vandaag 19%.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ten opzichte van gister toch een stijging?![]()
Stel je hebt 1000 testen per dag ter beschikking. Wie ga je dan testen? 1000 familieleden van corona patiënten met milde klachten (dus grotere kans op positief resultaat), of 1000 random mensen steekproefsgewijs om de verspreiding in kaart te brengen (grotere kans op negatief resultaat). Dat laatste lijkt me een stuk informatiever voor het RIVM. Van die eerste kan je sowieso al een % opnemen in je rekenmodellen.![]()
Uit de HLN feed voor België:quote:Ook ons land wil de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk vertragen door extra maatregelen. Dat heeft premier Sophie Wilmès gezegd op een persconferentie. Ze sprak van een "versterkte fase 2". Wilmès wil massabijeenkomsten van 1.000 personen in een binnenruimte verbieden.
"Maar we vragen NIET dat de scholen worden gesloten", benadrukte Wilmès nog. "We raden wel af om schoolfeesten te organiseren, zeker uitstapjes naar rusthuizen, en adviseren om schoolreizen uit te stellen." Wilmès stelt bedrijven voor om telewerk waar mogelijk toe te laten en vraagt hen ook om zich flexibel op te stellen.![]()
Je mag hier alleen maar posten als je het RIVM een stel prutsers vindt en van mening bent dat we het zoals China hadden moeten aanpakken?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gewoon niet te vaak happen op de trollen joh. Meestal zie ik aan de UI of de post het lezen wel of niet waard is. En soms, als m'n hoofd er naar staat ga ik er even op in.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Wijsheid!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij gaan vooral proberen de zorg te ontlasten en risicogroepen te beschermen. Dat bereik je niet door in paniek iedereen te gaan testen.. dat bereik je wel door te melden dat als je symptomen hebt je thuis moet blijven, en niet naar een plek moet gaan met risico groepen om je te laten testen.![]()
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:28 schreef Za het volgende:
[..]
Deze aantallen kunnen we dus gewoon doortrekken naar niet verplegend personeel in die regio.
Deze testen waren om de besmetting in kaart te brengen.
Welke maatregelen gaan hierop volgen?![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ten opzichte van gister toch een stijging?Dit dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In absolute aantallen wel, maar percentueel was de toename gisteren 22% en vandaag 19%.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geen van beide, risicogevallen of mensen daar vlakbij met ernstige klachtenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:32 schreef Kekster het volgende:
Stel je hebt 1000 testen per dag ter beschikking. Wie ga je dan testen? 1000 familieleden van corona patiënten met milde klachten (dus grotere kans op positief resultaat), of 1000 random mensen steekproefsgewijs om de verspreiding in kaart te brengen (grotere kans op negatief resultaat). Dat laatste lijkt me een stuk informatiever voor het RIVM. Van die eerste kan je sowieso al een % opnemen in je rekenmodellen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Met milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:30 schreef _I het volgende:
Niet helemaal, want al deze mensen hadden zich gemeld met klachten afgelopen week. En zij komen relatief vaker in contact met zieke mensen. Ze zaten allemaal in de ziekenhuizen met de eerdere gevallen.
Geen contact bekend met besmette patiënten.![]()
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?![]()
Waarom klopt dat niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?![]()
Rond 16.00 uur persconferentie Brabantse veiligheidsregio's
De drie veiligheidsregio's in Noord-Brabant geven rond 16.00 uur een persconferentie. Die is rechtstreeks te volgen op NPO 1, NPO Radio 1, NPO Nieuws, NOS.nl en de NOS-app.![]()
Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Za het volgende:
[..]
Met milde klachten.
Geen contact bekend met besmette patiënten.
als er 30 van de 300 artsen/verplegers ziek zijn, kan je niet concluderen dat 10% van Brabant ziek is.![]()
Waarschijnlijk veel en veel meer. Die cijfers zijn alleen geconstateerde gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Een positieve houding hebben wordt gezien als trollen. Niet voortdurend elkaar bevestigen in een apocalyps wordt gezien als trollen. Stijgen de RIVM cijfers is het 'zie je wel en het wordt nog erger'. Dalen ze dan kan het niet kloppen. Voor de rest valt het wel mee met de pessimistische circle jerk.![]()
Van mij mag iedereen posten. Maar al zou ik vinden dat niet iedereen mag posten dan heb ik daar niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je mag hier alleen maar posten als je het RIVM een stel prutsers vindt en van mening bent dat we het zoals China hadden moeten aanpakken?
Alleen is er zo'n stortvloed aan reacties, dat ik selectief ben met lezen. De griepjes-mensen vallen wat dat betreft af in die selectie. Maar dat geeft niet, zij hoeven mijn posts ook niet persé te lezen.![]()
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.
als er 30 van de 300 artsen/verplegers ziek zijn, kan je niet concluderen dat 10% van Brabant ziek is.
De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.
Bron:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ronavirus/steekproef
Forum Opties Forumhop: Hop naar: