Ik ga vrijdag al naar Mallorca met een tussenstopje op Zurich. Maandag weer op schipholquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Even naar het eiland gaan. Je krijgt 4k als je je vrijwillig laat inspuiten met dat spul. Je moet alleen 2 weken in quarantaine.
Dat klopt, maar jij haalt een cijfer uit het geheel en wil daarmee een voorspelling maken. Dat is statistisch leuk maar niet heel houdbaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Lieverd, dit zijn de daadwerkelijke getallen zoals gecommuniceerd door de NOS en het RIVM.
Alles op alles gaat hier echt niet gebeuren. Ja later misschien, als de Italië taferelen in zicht komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef Toefjes het volgende:
Mooi gezegd door Rob Jetten met jurkje aan
Vanaf nu moeten we alles op alles zetten om het virus in te dammen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die is er al, kijk maar naar het aantal bevestigde COVID-19-patiënten met (vooralsnog) onbekende besmettingsroute:
Do 5 maart: 13
Vr 6 maart: 27
Za 7 maart: 29
Zo 8 maart: 47
Ma 9 maart: 90
Di 10 maart: 156
[ afbeelding ]
Het zou grappig zijn als het niet diep en diep triest zou zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef Greys het volgende:
Maar laten we vooral niet boos zijn op degenen die de belangrijke beslissingen hierover nemen en vertrouwen hebben...
Is dit serieus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef Toefjes het volgende:
Mooi gezegd door Rob Jetten met jurkje aan
Vanaf nu moeten we alles op alles zetten om het virus in te dammen.
Jij bent voorstander van die aanpak, begrijp ik hieruit?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Goede zaak van Xi. Even zijn neus laten zien. Dat betekent dat er vertrouwen is in de manier van aanpak.
Xigod
Vertrouwen hebben is een groot goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Maar laten we vooral niet boos zijn op degenen die de belangrijke beslissingen hierover nemen en vertrouwen hebben...
Ja, beter nu dan wanneer alles vol ligt (mocht je de extremere klachten krijgen).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan het maar achter de rug hebben toch
Ja, in de vorm van een vraag dan. Of opmerking: Ik moest in elk geval sterk denken aan die gast van VI.quote:
Hij is een zgn. bugchaser. Heeft zich vast ook HIV laten pozzen op een parkeerplaats. Sommige mensen zijn nou eenmaal raar.quote:
Joah.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:39 schreef _I het volgende:
[..]
Het zou grappig zijn als het niet diep en diep triest zou zijn.
Ik gooi de mijne erbijquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef Kyran het volgende:
Verdomme zelfs Sazias maakt korte metten met Bruins
Sazias: Zieke mensen worden niet getest, klopt het dan dat er meer besmette personen zijn dan dat de cijfers van het RIVM weergeven.
Bruins: Ik vertrouw op de cijfers van het RIVM.
* Kyran Gooit armen in de lucht
Tis echt om te gillen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef Kyran het volgende:
Sazias: Zieke mensen worden niet getest, klopt het dan dat er meer besmette personen zijn dan dat de cijfers van het RIVM weergeven.
Dit zijn de getallen zoals gecommuniceerd door de NOS en het RIVM. Ik heb de grafiek gemaakt door deze getallen in te voeren in Excel/PowerPoint, er zit geen enkele interpretatie bij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:39 schreef butz0rs het volgende:
Dit is bewust getallen zoeken en interpreteren om maar een stijgende lijn te krijgen.
Klopt, van de dreigende oorlog tussen Amerika en Iran werd ik vrolijker dan hiervan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis echt om te gillen.
Ik word er bijna een beetje agressief van maar dat is niet goed voor m'n bloeddruk en dat is weer slecht nieuws voor als je het virus krijgt.
Natuurlijk klopt dat. Wat is dat voor basisschoolvraagquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef Kyran het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef Kyran het volgende:
Dat zie je hier ook. 70% van de mensen heeft last van Normalcy Bias en blijft vasthouden aan de beelden die ze hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Joah.
Ik vind het zelf best kwalijk dat ook artsen zoals De Hosson maar blijft roepen vooral geen kritiek te hebben op RIVM en de minister. Waarom niet? Onze gezondheid hangt af van dat schijnbaar lakse gedoe.
Begrijpelijk, want als ie zegt dat er natuurlijk meer gevallen zijn, dan is het "on the record", staat het op de voorpagina, zal het bij toekomstige vragen steeds aangehaald worden, en zullen conspiracy nuts het aanhalen als ondersteuning voor de meest idiote claims.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef Kyran het volgende:
Sommige vragen zijn ook wel onzinnig, ben maar weer gestopt met kijken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit me te verbazen hoe hij het voor elkaar krijgt om vragen te beantwoorden zonder antwoord te geven.
Dat snap ik, maar met de getallen over wel-bekende besmettingsoorzaken kun je een zelfde grafiek maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit zijn de getallen zoals gecommuniceerd door de NOS en het RIVM. Ik heb de grafiek gemaakt door deze getallen in te voeren in Excel/PowerPoint, er zit geen enkele interpretatie bij.
Kennelijk is de werkelijkheid ongemakkelijk, dat mag hoor.
Precies! Wij verslaan het virus met onze nuchterheid!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Susanne beseft niet dat we in NL wonen, en geen 2e wereldland
*derdequote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zucht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:46 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar met de getallen over wel-bekende besmettingsoorzaken kun je een zelfde grafiek maken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lies,_damned_lies,_and_statistics
Ja, ze hebben de munitie gewoon in zn schoot geworpen.quote:
Dat kan, maar dan moet je ook de aantal besmette gevallen van RIVM erin meenemen en aantal herstelde mensen erin meenemen (die data hebben we niet). Want dit is een suggestief grafiek waar je heel wat conclusies aan kan gaan verbinden waarbij je context volledig kwijt bent.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit zijn de getallen zoals gecommuniceerd door de NOS en het RIVM. Ik heb de grafiek gemaakt door deze getallen in te voeren in Excel/PowerPoint, er zit geen enkele interpretatie bij.
Kennelijk is de werkelijkheid ongemakkelijk, dat mag hoor.
Ik ben wel een redelijke communist ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van die aanpak, begrijp ik hieruit?
Gewoon weglachen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies! Wij verslaan het virus met onze nuchterheid!
Geef het 2 weken en wij zitten hier op hetzelfde niveau.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Huh, hoe komen ze er toch mee weg : geen vragen écht beantwoorden, toch afsluiten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:47 schreef _I het volgende:
Ow, het is ineens klaar. Zijn alle vragen beantwoord?
*slotje
Laat hem dat dan uitspreken. Duidelijkheid werkt beter dan die vage antwoorden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:45 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Sommige vragen zijn ook wel onzinnig, ben maar weer gestopt met kijken.
Ze willen garanties, die niet te geven zijn, zoals iedereen zorg kunnen blijven verlenen.
Aan de andere kant zou hij wel meer uit de doeken kunnen doen hoe er preventief wordt voorbereid en opgeschaald.
Das toch vrij normaal in politieke debatten?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:48 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Huh, hoe komen ze er toch mee weg : geen vragen écht beantwoorden, toch afsluiten.
some are more equal than othersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben wel een redelijke communist ja.
Zo gek is het eigenlijk niet... als je bedenkt dat de gevallen die vanuit het buitenland hierheen vliegen niets te maken hebben met de daadwerkelijk snelheid van besmetting.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:39 schreef butz0rs het volgende:
[..]Dit is bewust getallen zoeken en interpreteren om maar een stijgende lijn te krijgen.
Het is ook een vragen uurtje. geen antwoorden uurtje.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:48 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Huh, hoe komen ze er toch mee weg : geen vragen écht beantwoorden, toch afsluiten.
Spoeddebatten worden afgewezen en vragen niet beantwoord. Denk dat je nu wel rekening kan houden met het Italie-scenario. Pas als het water aan de lippen staat, gaan ze iets doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:48 schreef SunZomer het volgende:
[..]
'quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Das toch vrij normaal in politieke debatten?
Je kan hier prima conclusies aan verbinden, namelijk dat het aantal personen die besmet zijn geraakt zonder directe connecties met Noord-Italië exponentieel aan het toenemen is. Aantal herstelde personen of het aantal totaal besmette personen heeft hier NUL invloed op, want daar gaan je aantallen niet van veranderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan moet je ook de aantal besmette gevallen van RIVM erin meenemen en aantal herstelde mensen erin meenemen (die data hebben we niet). Want dit is een suggestief grafiek waar je heel wat conclusies aan kan gaan verbinden waarbij je context volledig kwijt bent.
Op zich is dat wel duidelijkquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:50 schreef Rewimo het volgende:
Ze praten steeds over dat stappenplan, maar waarom maken ze die stappen niet alvast bekend? Zodat wij weten wat elke volgende stap gaat inhouden en daar vast rekening mee kunnen houden? Lijkt me een stuk duidelijker dan dat wij - als blijkbaar dom volk - weer een lacherige persconferentie zitten te kijken met een nieuwe flutmaatregel.
Zorg nu toch eens voor duidelijkheid.
Het erge is dat het óók niet lijkt of ze op de achtergrond wél voldoende maatregelen hebben genomen ( inkoop beschermende materialen, test materialen enzovoort)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:50 schreef _I het volgende:
[..]
Spoeddebatten worden afgewezen en vragen niet beantwoord. Denk dat je nu wel rekening kan houden met het Italie-scenario. Pas als het water aan de lippen staat, gaan ze iets doen.
Had vandaag al dezelfde regels verwacht voor het hele land als voor Brabant. Kan natuurlijk nog, laten we positief blijven. Het is nog vroeg.
Ditquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:50 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Zo gek is het eigenlijk niet... als je bedenkt dat de gevallen die vanuit het buitenland hierheen vliegen niets te maken hebben met de daadwerkelijk snelheid van besmetting.
Voorbeeld: Als er 10 mensen beset zijn in een land en die besmetten nog eens 5 mensen dan zijn er de volgende dag 15 besmette personen. Een stijging van 50% van het initiële aantal.
Echter.... als er naast die 5 besmettingen ook nog een 10 mensen terugkomen uit Italië met allen een besmetting dan zijn er plotseling 25 besmette patiënten... een stijging van 150% van het initiële aantal. Die stijging heeft echter niets te maken met de nationale pandemie .... en vertekend daardoor de daadwerkelijke infectierate van 50%.
Is het niet handig om naar landen te kijken waar het aardig uit de klauwen aan het lopen is, en hun stappen ietwat eerder te nemen dan zij hebben gedaan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich is dat wel duidelijk
Stap 1: indammen
Laatste stap : Totale lockdown.
Daartussen dingetjes als: evenementen verbieden, scholen dicht etc etc.
Als je ziet wat er in het buitenland gebeurt kun je dat redelijk nauwkeurig zelf invullen.
Nederland doet niet aan preventie maar aan Indammen dit is al een tijd bekend.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:52 schreef Pumpalov het volgende:
Ah, iedereen die een ziekenhuis of EHBO-post binnenloopt wordt behandeld als potentieel besmet en krijgt vantevoren masker en handschoenen + temperatuursmeting.
Wat dat betreft heb ik de afgelopen dagen met verbazing zitten lezen hoe weinig men in Nederland doet ter preventie.
Verder overigens niet in kamp paniekzaai noch in kamp hetismaareengriepje.
Als de ziekenhuizen overspoelen net als in Italië ben je als jong iemand straks hier wellicht net zo hard de pineut als er iets anders met je gebeurt waar je het ziekenhuis hard voor nodig hebt. Want dan moet je maar hopen dat er nog verplegend personeel is dat niet besmet is of overwerkt en er nog een bed voor je is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:44 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. 70% van de mensen heeft last van Normalcy Bias en blijft vasthouden aan de beelden die ze hebben.
Ze willen het niet zien, totdat het hun persoonlijk treft. Paniek is een zeldzaam verschijnsel. Ondanks dat iedereen hier je wil laten geloven dat je een "mak schaap bent als je naar je angsten luistert en er op acteert".
"Zij" doen hetzelfde. Mensen zijn dom, massahysterie is slecht, we moeten paniek voorkomen.
Daardoor is er inhoudelijk geen gesprek mogelijk. Tja. We kunnen nu nog protesteren.
Omdat ze zwaar gefaald hebben en helemaal niet voorbereid zijn. Dat bleek al snel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:52 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Het erge is dat het óók niet lijkt of ze op de achtergrond wél voldoende maatregelen hebben genomen ( inkoop beschermende materialen, test materialen enzovoort)
Daarvoor is er dagelijks overleg met de experts van het RIVM etc etc etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Is het niet handig om naar landen te kijken waar het aardig uit de klauwen aan het lopen is, en hun stappen ietwat eerder te nemen dan zij hebben gedaan?
Stap 2 implementeren terwijl zij aan stap 1 begonnen, bijvoorbeeld?
Is dat net gezegd?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:52 schreef Pumpalov het volgende:
Ah, iedereen die een ziekenhuis of EHBO-post binnenloopt wordt behandeld als potentieel besmet en krijgt vantevoren masker en handschoenen + temperatuursmeting.
Welnee joh. Gewoon handen wassen - maar niet schudden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:53 schreef ToT het volgende:
Is het niet handig om naar landen te kijken waar het aardig uit de klauwen aan het lopen is, en hun stappen ietwat eerder te nemen dan zij hebben gedaan?
En dan nog het lef hebben om Macron op het matje te roepen over die mondkapjesquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:54 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat ze zwaar gefaald hebben en helemaal niet voorbereid zijn. Dat bleek al snel.
Frankrijk en Duitsland hebben mondkapjes geclaimd van hun fabrieken. Wij kunnen helemaal niets.
Ken je dat vioolorkestje in de film Titanic. Nou vergelijk de ministers daarmee, dan weet je genoeg.
Goeie vragen van iedereen.quote:
Nog steeds maar marginale pogingen daartoe.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Nederland doet niet aan preventie maar aan Indammen dit is al een tijd bekend.
Bizar. Die testen ook wel als een malle dan. Dat is wel goed nieuws. Maar zo te zien zit het virus daar al een tijdje.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 14:52:34BREAKING: Spain has reported 415 new cases of coronavirus and 5 new deaths so far today, raising total to 1,646 cases and 35 dead reageer retweet
Nee, dat is in een derdewereldsland.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Is dat net gezegd?
Kijk, dat zijn tenminste wél goede maatregelen!
Die data hebben we inderdaad niet, daarom maakte ik een grafiek met de data die we wél hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat kan, maar dan moet je ook de aantal besmette gevallen van RIVM erin meenemen en aantal herstelde mensen erin meenemen (die data hebben we niet). Want dit is een suggestief grafiek waar je heel wat conclusies aan kan gaan verbinden waarbij je context volledig kwijt bent.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee, dat is in een derdewereldsland.
Teveel coronas gedronkenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:56 schreef Idisrom het volgende:
In Iran zijn er 36 mensen door alcoholvergiftiging doodgegaan, in de veronderstelling dat alcohol preventief zou werken tegen het coronavirus.
Zijn dit nou doden door corona of niet?
Hoe verhoudt Spanje zich tov Italië qua tijdslijnen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bizar. Die testen ook wel als een malle dan. Dat is wel goed nieuws. Maar zo te zien zit het virus daar al een tijdje.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 14:52:34BREAKING: Spain has reported 415 new cases of coronavirus and 5 new deaths so far today, raising total to 1,646 cases and 35 dead reageer retweet
Nee, dat zijn geen doden door corona, net zo min als de overdosissen van gisteren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:56 schreef Idisrom het volgende:
In Iran zijn er 36 mensen door alcoholvergiftiging doodgegaan, in de veronderstelling dat alcohol preventief zou werken tegen het coronavirus.
Zijn dit nou doden door corona of niet?
MarcelGODtwitter:denieuwsbv twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:53:27"Noord-Brabant is onze straf, ons gezwel," zegt @MvanRoosmalen op @NPORadio1. "Een virus zoekt altijd de zwakste schakel. In Europa is dat Italië en in Nederland dus Noord-Brabant." https://t.co/FABBNwofjX reageer retweet
Dat zou elk weldenkend normaal mens doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Spanje had op 1 maart maar echt iets van 40 cases.... of het sneller is dan Italie kan ik even niet terugvinden maar.. het is heel snel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Hoe verhoudt Spanje zich tov Italië qua tijdslijnen?
"Wat zijn die maatregelen?"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:57 schreef Rewimo het volgende:
"Wat doen jullie eraan?"
"Wij volgen het RIVM."
"Wat doet het RIVM dan?"
"Die nemen passende maatregelen."
Ze roepen uit angst. Heb compassie en wees blij dat je volwassen genoeg bent om met dreiging en angst om te gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen overspoelen net als in Italië ben je als jong iemand straks hier wellicht net zo hard de pineut als er iets anders met je gebeurt waar je het ziekenhuis hard voor nodig hebt. Want dan moet je maar hopen dat er nog verplegend personeel is dat niet besmet is of overwerkt en er nog een bed voor je is.
Maar ja dat is nog ver van hun bed en ach tis maar een griepje en alleen ouderen en zieken.
Totdat hun eigen ouders er bv door getroffen worden. (Ik hoop dat iedereen hier dat bespaard blijft, ook de schreeuwers). Dan is het allemaal niet zo hihaho meer.
Patiënten die duidelijk besmet zijn niet testen en dan roepen dat de stijging wel meevalt.quote:
En gewoon naar het werk terwijl je ziek bent en waar ook nog eens een overduidelijke connectie bestaat met een relatie in Italië. Wat voor mongool ben je dan, je zou eigenlijk dan gewoon een boete moeten krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:59 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.waldnet.nl/wn(...)Lease_naar_huis.html
Wellicht nog een geval in Friesland....
Kunnen we ze niet, zolang ze fit genoeg zijn om te werken, inzetten om de corona-patienten die opgenomen zijn te behandelen. Dat vermindert de benodigde maatregelen en het risico op verspreiding naar gezonde mensen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:04 schreef Stupidisco het volgende:
Bij een positieve test, gaan zij niet meer aan het werk. Zij blijven in thuisisolatie tot ze beter zijn.
Wat is daar precies op tegen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Patiënten die duidelijk besmet zijn niet testen
10% dus besmet van mensen met klachten die niet in risicogebied geweest zijn en die geen contact met een besmette patient gehad hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:04 schreef Stupidisco het volgende:
Dus van de 61 nieuwe besmettingen van vandaag zijn er 28 van personeel van EZT (Tilburg).
Is er dan zo weinig getest buiten deze steekproef vraag je je af.
RESULTATEN STEEKPROEF ONDER MEDEWERKERS
Het ETZ deed op verzoek van het RIVM op zaterdag 7 en zondag 8 maart mee aan de corona-steekproef. Hierbij zijn 301 medewerkers getest die milde luchtwegklachten hadden, maar niet in een risicogebied zijn geweest of met een besmette patiënt contact hebben gehad. 28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En gewoon naar het werk terwijl je ziek bent en waar ook nog eens een overduidelijke connectie bestaat met een relatie in Italië. Wat voor mongool ben je dan, je zou eigenlijk dan gewoon een boete moeten krijgen.
Zie hier wat de gevolgen zijn;
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:59 schreef Caland het volgende:
MarcelGODtwitter:denieuwsbv twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:53:27"Noord-Brabant is onze straf, ons gezwel," zegt @:MvanRoosmalen op @:NPORadio1. "Een virus zoekt altijd de zwakste schakel. In Europa is dat Italië en in Nederland dus Noord-Brabant." https://t.co/FABBNwofjX reageer retweet
@:zipportal
Dat ze dan buiten de officiële cijfers blijven. En dus blijven die kunstmatig laag en "is het allemaal niet zo erg"quote:
Het doel van de testen is dan ook niet om de paniekzaaiers te voeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat ze dan buiten de officiële cijfers blijven. En dus blijven die kunstmatig laag en "is het allemaal niet zo erg"
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:09 schreef Chokeme het volgende:
Weet iemand een goeie map van Nederland waar het aantal besmettingen per regio op staan? Die in de OP zijn veelal niet up to date of werken niet.
Volgens mij was Tilburg niet erg toegenomen. Aan de andere kant, niet iedereen die bij ETZ werkt hoeft uit Tilburg zelf te komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:04 schreef Stupidisco het volgende:
RESULTATEN STEEKPROEF ONDER MEDEWERKERS
Het ETZ deed op verzoek van het RIVM op zaterdag 7 en zondag 8 maart mee aan de corona-steekproef. Hierbij zijn 301 medewerkers getest die milde luchtwegklachten hadden, maar niet in een risicogebied zijn geweest of met een besmette patiënt contact hebben gehad. 28 van de 301 geteste medewerkers zijn positief getest.
Voorzorg
Alle medewerkers van het ETZ monitoren hun gezondheid nauwkeurig. Bij verkoudheidsverschijnselen testen wij hen uit voorzorg in een van de speciaal ingerichte testruimtes van het ziekenhuis. Bij een positieve test, gaan zij niet meer aan het werk. Zij blijven in thuisisolatie tot ze beter zijn. Patiënten die zich melden met koorts en luchtwegklachten worden in druppel-contact isolatie behandeld. Wanneer we vermoeden dat de patiënt corona heeft, blijft de patiënt in druppel-contactisolatie (volgens protocol).
Preventieve maatregelen
Om onze patiënten en medewerkers te beschermen tegen het coronavirus, hebben wij een aantal voorzorgsmaatregelen genomen. Zo geven wij patiënten en bezoekers geen hand. Bij alle ingangen staan houders met handhygiënepompjes waar je je handen kunt ontsmetten.
Aanvullende maatregelen
Iedere dag bekijken we of er aanvullende maatregelen nodig zijn. Wij werken hierin nauw samen met het RIVM, de GGD en de Veiligheidsregio.
Bron
Dus van de 61 nieuwe besmettingen van vandaag zijn er 28 van personeel van EZT (Tilburg).
Is er dan zo weinig getest buiten deze steekproef vraag je je af.
Tsja, maakt het er alleen maar erger op, want ernstig zieken en doden kunnen ze niet negeren dus krijg je juist een een heel angstaanjagend (en niet kloppend) percentage van het totaal.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat ze dan buiten de officiële cijfers blijven. En dus blijven die kunstmatig laag en "is het allemaal niet zo erg"
In het RIVM doorklikken naar dat kaartje van Nederlandquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:09 schreef Chokeme het volgende:
Weet iemand een goeie map van Nederland waar het aantal besmettingen per regio op staan? Die in de OP zijn veelal niet up to date of werken niet.
Je moet het wel met me eens zijn dat dat zo is, maar dat je dan niet logische gevolgtrekking moet doen op een selectieve steekproef.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het doel van de testen is dan ook niet om de paniekzaaiers te voeren.
Nee maar kennelijk wil het RIVM niet weten wat het werkelijke aantal besmettingen is. En dus lopen de maatregelen achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:09 schreef Caland het volgende:
O jawel hoor, geloof ook wel dat ze daar een heel goed beeld bij hebben. Het is alleen praktisch onmogelijk om dat te wetenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee maar kennelijk wil het RIVM niet weten wat het werkelijke aantal besmettingen is.
Dat ze het niet willen weten is één ding, maar dan net doen alsof het allemaal meevalt, terwijl je heel goed weet dat je een flink aantal besmettingen niet meetelt is wel echt belachelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee maar kennelijk wil het RIVM niet weten wat het werkelijke aantal besmettingen is. En dus lopen de maatregelen achter de feiten aan.
Het werkelijke aantal besmettingen weet je ook niet door iedereen met een snotneus te testen want dan zit je sowieso naar een nummer te kijken wat 5-12 dagen oud is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee maar kennelijk wil het RIVM niet weten wat het werkelijke aantal besmettingen is. En dus lopen de maatregelen achter de feiten aan.
Er is maar een beperkte hoeveelheid testmaterialen. Men kan het inmiddels dus niet meer bepalen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat de RIVM meer waarde hecht aan verklaarbare / onverklaarbare besmettingen. Besmettingen van huisgenoten vallen onder de verklaarbare besmettingen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tja je kunt alle ziekenhuis infra inzetten om te testen en dan komt je getal hoger uit, tegelijkertijd besmet je automatisch meer medisch personeel en de maatregelen zijn waarschijnlijk niet veel anders.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is helemaal prima.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:12 schreef Benger het volgende:
[..]
Er is maar een beperkte hoeveelheid testmaterialen. Men kan het inmiddels dus niet meer bepalen.
Zeggen ze dat het allemaal wel meevalt? Bron?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze het niet willen weten is één ding, maar dan net doen alsof het allemaal meevalt, terwijl je heel goed weet dat je een flink aantal besmettingen niet meetelt is wel echt belachelijk.
Dat maak jij ervanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze het niet willen weten is één ding, maar dan net doen alsof het allemaal meevalt, terwijl je heel goed weet dat je een flink aantal besmettingen niet meetelt is wel echt belachelijk.
Waarom besmet je mensen als je meer testen uitvoert?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja je kunt alle ziekenhuis infra inzetten om te testen en dan komt je getal hoger uit, tegelijkertijd besmet je automatisch meer medisch personeel en de maatregelen zijn waarschijnlijk niet veel anders.
Het precies weten van besmettingsgraad is een schijnveiligheid, het veranderd niets aan de situatie. Voor nu is het gewoon handig om thuis te blijven als je koorts hebt. Daar gaat een covid-19 test niets aan veranderen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja je kunt alle ziekenhuis infra inzetten om te testen en dan komt je getal hoger uit, tegelijkertijd besmet je automatisch meer medisch personeel en de maatregelen zijn waarschijnlijk niet veel anders.
Het precies weten van besmettingsgraad is een schijnveiligheid, het veranderd niets aan de situatie. Voor nu is het gewoon handig om thuis te blijven als je koorts hebt. Daar gaat een covid-19 test niets aan veranderen.
Maar dat is dan op basis van wat modellen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:12 schreef Caland het volgende:
[..]
O jawel hoor, geloof ook wel dat ze daar een heel goed beeld bij hebben. Het is alleen praktisch onmogelijk om dat te weten
Omdat je die test moet uitvoeren. c.q. extra interactie met een mogelijk besmet persoon.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Waarom besmet je mensen als je meer testen uitvoert?
Ja dat dus. Je weet dat er meer mensen besmet zijn maar die test je niet. En die besmettingen zijn niet getest, dus tellen ze niet mee in de officiële cijfersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
Die zijn accurater dan iedere aansteller met een kuchje gaan testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Maar dat is dan op basis van wat modellen.
Die officiële cijfers boeien niet. Ze hebben rekenmodellen die dichter bij de werkelijkheid liggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja dat dus. Je weet dat er meer mensen besmet zijn maar die test je niet. En die besmettingen zijn niet getest, dus tellen ze niet mee in de officiële cijfers
Ja, al gehoord. Genot.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:59 schreef Caland het volgende:
MarcelGODtwitter:denieuwsbv twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:53:27"Noord-Brabant is onze straf, ons gezwel," zegt @:MvanRoosmalen op @:NPORadio1. "Een virus zoekt altijd de zwakste schakel. In Europa is dat Italië en in Nederland dus Noord-Brabant." https://t.co/FABBNwofjX reageer retweet
@:zipportal
Dat doe je met bescherming (die volgens RIVM afdoende is)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat je die test moet uitvoeren. c.q. extra interactie met een mogelijk besmet persoon.
https://www.ad.nl/dossier(...)er-genezen~a1972981/quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:13 schreef Kekster het volgende:
[..]
Zeggen ze dat het allemaal wel meevalt? Bron?
Hij zegt gelukkig nog wel dat hij het goed wil bestuderen, maar conclusies trekken uit cijfers waarvan je weet dat ze niet kloppen is wel een beetje raar, niet?quote:Directeur Jaap van Dissel van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM zegt in een eerste voorzichtige reactie: ,,Gelukkig lijkt het minder snel te gaan, maar ik wil eerst de cijfers goed bestuderen voordat we conclusies trekken.”
Welke conclusies worden er getrokken?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)er-genezen~a1972981/
[..]
Hij zegt gelukkig nog wel dat hij het goed wil bestuderen, maar conclusies trekken uit cijfers waarvan je weet dat ze niet kloppen is wel een beetje raar, niet?
quote:
twitter:Uberkant twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:09:43@denieuwsbv @MvanRoosmalen @NPORadio1 Krijg aids, lul reageer retweet
Op basis van wat kloppen de cijfers niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Hij zegt gelukkig nog wel dat hij het goed wil bestuderen, maar conclusies trekken uit cijfers waarvan je weet dat ze niet kloppen is wel een beetje raar, niet?
Als je weet wat er eventueel niet klopt kun je daar prima wat van zeggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:19 schreef Kyran het volgende:
Directeur Jaap van Dissel van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM zegt in een eerste voorzichtige reactie: Gelukkig lijkt het minder snel te gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke conclusies worden er getrokken?
Het feit dat ze niet alle besmette personen testen en dus niet meenemen in de gepubliceerde cijfers.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Op basis van wat kloppen de cijfers niet?
He ja, laten we het noemen van de juiste cijfers maar niet doen, om de paniekzaaiers niet te voeren. Moet je het ook nog hebben over de toon van deze discussie?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit klopt bijvoorbeeld al niet:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Op basis van wat kloppen de cijfers niet?
twitter:TSnuifduif twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 14:16:16@rivm @rivm Het totaal aantal besmettingen is met 61 toegenomen, maar het aantal besmettingen met onbekende bron is van 90 naar 156 gegaan, een stijging van 66. Is de bron van besmetting bij 5 eerdere patienten prematuur vastgesteld of is hier sprake van een rekenfout? reageer retweet
Jij haat de man echt hè?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Ook als je niet de volledige populatie meet kloppen de cijfers wel, gelukkig hebben we statistiek ontwikkeld waardoor je ook goed dingen kunt zeggen over steekproeven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Wat voor waarde heeft het als je mensen gaat testen waarvan je a) weet dat ze besmet zijn (geweest) en b) ook weet waar het vandaan komt?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Directeur Jaap van Dissel van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM zegt in een eerste voorzichtige reactie: Gelukkig lijkt het minder snel te gaan
[..]
Het feit dat ze niet alle besmette personen testen en dus niet meenemen in de gepubliceerde cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |