quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
You tell mequote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hoe kunnen er 61 nieuwe patienten zijn en 66 nieuwe niet te herleiden?
"Oh, wacht ik was in Rotterdam Lombardijen, niet Italië Lombardije" zoiets denk ik?
Goochelen met cijfers is natuurlijk lastig![]()
![]()
Er stond toch 90, nu 156 die in onderzoek zijn, of niet te herleiden zijn?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het ook mensen zijn waarvan nog onderzoek gedaan wordt. Dus bv gister waren er mensen die nog in onderzoek waren, waarvan nu bekend wordt dat ze niet te herleiden zijn.
Dus die gister nog in onderzoek waren zaten al bij die 90.quote:Voor 156 gevallen is de bron onbekend of is onderzoek nog gaande.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
We hebben dus geen idee hoe 40% van alle mensen besmet is geraakt.
Verder gaat het prima wel hoor. Mooie cijfertjes.![]()
Gister waren er toch al 4 doden in totaal? Gister is er nog iemand overleden en dat komt nu uit op 4 doden. Ik dacht dat 4+1 = 5, maar ik heb blijkbaar niet opgelet op de basisschool.![]()
Kaartje is nog steeds niet volledig, er missen in elk geval nog 2 gemeentes. Hoe geloofwaardig is nu het getal van 382?![]()
Helft uit Brabant. Regels zullen dus snel gaan volgen voor rest van het land.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
156 patiënten die niet te herleiden zijn (komen van 90).![]()
Nee knulquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:13 schreef JK het volgende:
Gister waren er toch al 4 doden in totaal? Gister is er nog iemand overleden en dat komt nu uit op 4 doden. Ik dacht dat 4+1 = 5, maar ik heb blijkbaar niet opgelet op de basisschool.
Die 4e is gister overleden
Toen waren de cijfers van RIVMgoden al bekend![]()
Dit dus, best verontrustende cijfers.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:13 schreef Toefjes het volgende:
We hebben dus geen idee hoe 40% van alle mensen besmet is geraakt.
Verder gaat het prima wel hoor. Mooie cijfertjes.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
RIVM had de persoon die gisteren is overleden nog nergens vermeld staan. Zij stonden als het ware nog op 3quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:13 schreef JK het volgende:
Gister waren er toch al 4 doden in totaal? Gister is er nog iemand overleden en dat komt nu uit op 4 doden. Ik dacht dat 4+1 = 5, maar ik heb blijkbaar niet opgelet op de basisschool.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
"Van de 382 zijn er 161 besmet geraakt in het buitenland. Voor 156 gevallen is de bron onbekend of is onderzoek nog gaande." (RIVM)
Euhm, da's bijna de helft.. Toch gek, als ze zeggen dat ze je alleen testen als je uit een risico gebied komt (volgens de 'case definition'). Op basis waarvan zijn die 156 dan getest?
Of zijn dit allemaal Brabanders en hebben ze die case definition daarvoor aangepast?![]()
Of nog in onderzoek. Dit zo stellig deponeren is alleen maar stemmingmakerij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
156 patiënten die niet te herleiden zijn (komen van 90).![]()
Evenstar
![]()
Nu zij buiten casusdefinitie zijn gaan testen (vooral in de ziekenhuizen) zie je dus dat het aantal besmettingen met onbekende bron wel meteen gigantisch groeit.
90 naar 156 is gewoon een groei van bijna 75%![]()
Stuk meer dan de 60% die ik uit betrouwbare bron heb vernomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
Nu zij buiten casusdefinitie zijn gaan testen (vooral in de ziekenhuizen) zie je dus dat het aantal besmettingen met onbekende bron wel meteen gigantisch groeit.
90 naar 156 is gewoon een groei van bijna 75%![]()
> 70 jaar of werken in de zorg?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:15 schreef Middelpunt het volgende:
"Van de 382 zijn er 161 besmet geraakt in het buitenland. Voor 156 gevallen is de bron onbekend of is onderzoek nog gaande." (RIVM)
Euhm, da's bijna de helft.. Toch gek, als ze zeggen dat ze je alleen testen als je uit een risico gebied komt (volgens de 'case definition'). Op basis waarvan zijn die 156 dan getest?
Of zijn dit allemaal Brabanders en hebben ze die case definition daarvoor aangepast?are we infinite or am I alone![]()
Op dit moment vindt in de Tweede Kamer een herdenking plaats van een oud-minister die is overleden. De vergadering werd geschorst om de familie te condoleren. Arib "en denk eraan dat u geen handen mag schudden".Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Feit is dat er dagelijks nog steed veel meer mensen met de griep besmet worden. Al die arme mannen met griep bijvoorbeeld waarvoor de uitvaartpollissen alweer uit de kast moeten worden gehaald.
Die niet te herleiden besmettingen kunnen natuurlijk gewoon collega's, zakenrelaties, vage kennissen zijn. Ik neem aan dat als je veel handen schudt, je niet voortijdig vraagt of de wintersport leuk was of dat er nog iemand in de kennissenkring milde klachten van iets heeft.
Het zal je ook nog verbazen hoeveel mensen niet in een elleboog niezen of met een hand er voor terwijl ze in de supermarkt staan. Loop door zo een nieswolkje heen en kassa.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
bijna niets doenquote:
Net zoals ik op het werk, sinds 1 week zit ik bijna alleen maar dit topic te lezen op het werk![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:14 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Nee knul
Die 4e is gister overleden
Toen waren de cijfers van RIVMgoden al bekendDuidelijk, bedankt allebeiquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
RIVM had de persoon die gisteren is overleden nog nergens vermeld staan. Zij stonden als het ware nog op 3![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ziekenhuizen testen wel iedereen met luchtwegklachten en/of griepverschijnselen (gelukkig maar). De GGD niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:15 schreef Middelpunt het volgende:
Of zijn dit allemaal Brabanders en hebben ze die case definition daarvoor aangepast?
Daarnaast heeft het RIVM afgelopen weekend zorgpersoneel in Noord-Brabant getest. Dit waren medewerkers met klachten, maar zonder connecties met risicogebieden. Groei van 75% laat dus eigenlijk zien dat het al flink verspreid bij mensen die geen directe connectie met risicogebieden hebben.![]()
En anders staken ze wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:51 schreef ConnerJohn het volgende:
Je hoeft tegen basisscholenleraren maar iets te zeggen en ze blijven massaal thuis. Zijn de meest ziektegevoelige werknemers van het land.![]()
![]()
Kan een troll zijn, maar het officiële account van ING Nederland heeft het bericht wel geretweet.twitter:Nedlifenews twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:55:29#Breaking Iedereen bij @ingnl wordt verplicht tot minimaal het einde van de maand thuis te werken. #COVID19NL #coronanederland #coronavirus https://t.co/AKWuj2C1if reageer retweet
Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:19 schreef Schuimpjes het volgende:
Kan een troll zijn, maar het officiële account van ING Nederland heeft het bericht wel geretweet.twitter:Nedlifenews twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:55:29#Breaking Iedereen bij @:ingnl wordt verplicht tot minimaal het einde van de maand thuis te werken. #COVID19NL #coronanederland #coronavirus https://t.co/AKWuj2C1if reageer retweet
![]()
![]()
Familielid was paar dagen terug bij een groot dansfeest in Amsterdam, met 10.000 man van over de hele wereld. Loopt nu enorm te hoesten (echt een blaffende hoest)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Waarschijnlijk al vermeld (?), maar het hoofdredactioneel stuk vandaag in de Tubantia (Twentse AD) vind het onnodig om te waarschuwen voor voedseltekorten en dat er misschien een economische crisis zit aan te komen want: "naar verwachting is dit nieuwe en venijnige virus over een tijdje niet meer dan een van de vele wintergriepjes." Einde citaat.![]()
Evenstar
![]()
Ja, dat die dag nog mocht komen. Vorige week met Jansen ook alquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef Toefjes het volgende:
Ok, dit wordt eng. Wilders zegt wat ik denk.Eens met PVV en PvdD.
![]()
Iemand zei eerder dat er 2000 test gedaan worden, bij mensen waar al een sterk vermoeden is. Hiervan zijn er uiteindelijk 120 (2x per persoon) positief. Dat valt enorm mee.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:19 schreef laracroftonline het volgende:
Er wordt gewoon te weinig getest om deze aantallen gewoon cosmetisch laag te houden.![]()
Minder minder minder? Denk dat iedereen het dit keer wel met hem eens is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef Toefjes het volgende:
Ok, dit wordt eng. Wilders zegt wat ik denk.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Daarom heeft Twente weinig besmettingen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef DavidTwente het volgende:
Waarschijnlijk al vermeld (?), maar het hoofdredactioneel stuk vandaag in de Tubantia (Twentse AD) vind het onnodig om te waarschuwen voor voedseltekorten en dat er misschien een economische crisis zit aan te komen want: "naar verwachting is dit nieuwe en venijnige virus over een tijdje niet meer dan een van de vele wintergriepjes." Einde citaat.
They dont care.
Randstedelingen piepen al om een snottebelletje.![]()
Er is gewoon dikke community spread aan de gang, de bron is nooit meer te herleiden. Maatregelen in vooral Brabant moeten opgeschaald worden. Geen handen geven en thuis blijven als je je niet lekker voelt is niet voldoende.![]()
ja hoi ik werk in een ziekenhuis, en hier worden aan de lopende band "kuchende" medewerkers getest. Echt met in de rij staan erbij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:19 schreef laracroftonline het volgende:
Er wordt gewoon te weinig getest om deze aantallen gewoon cosmetisch laag te houden.![]()
Nu nog wachten tot hij de islam de schuld gaat geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, dat die dag nog mocht komen. Vorige week met Jansen ook alEens met PVV en PvdD.
![]()
Evenstar
![]()
Volgens de GGD zijn er ook gevallen in Nunspeet en Harderwijk.
https://www.destentor.nl/(...)oronavirus~ae2c4f4d/
https://www.destentor.nl/(...)oronavirus~af8689a4/
Deze tellen volgens het RIVM niet mee? Hoe betrouwbaar zijn de getallen van het RIVM?![]()
![]()
Net over de grens zitten ook dik 500 gevallen. Het is niet zo dat een lijn op een kaart het virus magisch tegenhoudt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:21 schreef Xenorium het volgende:
Er is gewoon dikke community spread aan de gang, de bron is nooit meer te herleiden. Maatregelen in vooral Brabant moeten opgeschaald worden. Geen handen geven en thuis blijven als je je niet lekker voelt is niet voldoende.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat soort dingen fuckt sowieso je weerstand op.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Familielid was paar dagen terug bij een groot dansfeest in Amsterdam, met 10.000 man van over de hele wereld. Loopt nu enorm te hoesten (echt een blaffende hoest)![]()
Wat maak het eigenlijk nog uit of mensen het hier of in Italië oplopen. Dat er vroeg of laat besmettingen in Nederland zouden plaatsvinden daar hoef je geen Sherlock voor te zijn om dat te weten. Ik weet bijna wel zeker dat het hier al net zo lang is als in Italië.![]()
Het schijnt dat het RIVM ook elke nacht een baby offert om de tests te doen, en de aarde is plat trouwensquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:19 schreef laracroftonline het volgende:
Er wordt gewoon te weinig getest om deze aantallen gewoon cosmetisch laag te houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 14:23:44 ]![]()
Kunnen ook afkick/ontwenningsverschijnselen zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Familielid was paar dagen terug bij een groot dansfeest in Amsterdam, met 10.000 man van over de hele wereld. Loopt nu enorm te hoesten (echt een blaffende hoest)![]()
Evenstar
![]()
Verdomme, de dag dat ik het eens ben met Wilders zijn wij diep gezakt hoor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: