quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
You tell mequote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hoe kunnen er 61 nieuwe patienten zijn en 66 nieuwe niet te herleiden?
"Oh, wacht ik was in Rotterdam Lombardijen, niet Italië Lombardije" zoiets denk ik?
Goochelen met cijfers is natuurlijk lastig![]()
![]()
Er stond toch 90, nu 156 die in onderzoek zijn, of niet te herleiden zijn?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het ook mensen zijn waarvan nog onderzoek gedaan wordt. Dus bv gister waren er mensen die nog in onderzoek waren, waarvan nu bekend wordt dat ze niet te herleiden zijn.
Dus die gister nog in onderzoek waren zaten al bij die 90.quote:Voor 156 gevallen is de bron onbekend of is onderzoek nog gaande.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
We hebben dus geen idee hoe 40% van alle mensen besmet is geraakt.
Verder gaat het prima wel hoor. Mooie cijfertjes.![]()
Gister waren er toch al 4 doden in totaal? Gister is er nog iemand overleden en dat komt nu uit op 4 doden. Ik dacht dat 4+1 = 5, maar ik heb blijkbaar niet opgelet op de basisschool.![]()
Kaartje is nog steeds niet volledig, er missen in elk geval nog 2 gemeentes. Hoe geloofwaardig is nu het getal van 382?![]()
Helft uit Brabant. Regels zullen dus snel gaan volgen voor rest van het land.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
156 patiënten die niet te herleiden zijn (komen van 90).![]()
Nee knulquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:13 schreef JK het volgende:
Gister waren er toch al 4 doden in totaal? Gister is er nog iemand overleden en dat komt nu uit op 4 doden. Ik dacht dat 4+1 = 5, maar ik heb blijkbaar niet opgelet op de basisschool.
Die 4e is gister overleden
Toen waren de cijfers van RIVMgoden al bekend![]()
Dit dus, best verontrustende cijfers.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:13 schreef Toefjes het volgende:
We hebben dus geen idee hoe 40% van alle mensen besmet is geraakt.
Verder gaat het prima wel hoor. Mooie cijfertjes.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
RIVM had de persoon die gisteren is overleden nog nergens vermeld staan. Zij stonden als het ware nog op 3quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:13 schreef JK het volgende:
Gister waren er toch al 4 doden in totaal? Gister is er nog iemand overleden en dat komt nu uit op 4 doden. Ik dacht dat 4+1 = 5, maar ik heb blijkbaar niet opgelet op de basisschool.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
"Van de 382 zijn er 161 besmet geraakt in het buitenland. Voor 156 gevallen is de bron onbekend of is onderzoek nog gaande." (RIVM)
Euhm, da's bijna de helft.. Toch gek, als ze zeggen dat ze je alleen testen als je uit een risico gebied komt (volgens de 'case definition'). Op basis waarvan zijn die 156 dan getest?
Of zijn dit allemaal Brabanders en hebben ze die case definition daarvoor aangepast?![]()
Of nog in onderzoek. Dit zo stellig deponeren is alleen maar stemmingmakerij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
156 patiënten die niet te herleiden zijn (komen van 90).![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nu zij buiten casusdefinitie zijn gaan testen (vooral in de ziekenhuizen) zie je dus dat het aantal besmettingen met onbekende bron wel meteen gigantisch groeit.
90 naar 156 is gewoon een groei van bijna 75%![]()
Stuk meer dan de 60% die ik uit betrouwbare bron heb vernomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
Nu zij buiten casusdefinitie zijn gaan testen (vooral in de ziekenhuizen) zie je dus dat het aantal besmettingen met onbekende bron wel meteen gigantisch groeit.
90 naar 156 is gewoon een groei van bijna 75%![]()
> 70 jaar of werken in de zorg?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:15 schreef Middelpunt het volgende:
"Van de 382 zijn er 161 besmet geraakt in het buitenland. Voor 156 gevallen is de bron onbekend of is onderzoek nog gaande." (RIVM)
Euhm, da's bijna de helft.. Toch gek, als ze zeggen dat ze je alleen testen als je uit een risico gebied komt (volgens de 'case definition'). Op basis waarvan zijn die 156 dan getest?
Of zijn dit allemaal Brabanders en hebben ze die case definition daarvoor aangepast?are we infinite or am I alone![]()
Op dit moment vindt in de Tweede Kamer een herdenking plaats van een oud-minister die is overleden. De vergadering werd geschorst om de familie te condoleren. Arib "en denk eraan dat u geen handen mag schudden".Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Feit is dat er dagelijks nog steed veel meer mensen met de griep besmet worden. Al die arme mannen met griep bijvoorbeeld waarvoor de uitvaartpollissen alweer uit de kast moeten worden gehaald.
Die niet te herleiden besmettingen kunnen natuurlijk gewoon collega's, zakenrelaties, vage kennissen zijn. Ik neem aan dat als je veel handen schudt, je niet voortijdig vraagt of de wintersport leuk was of dat er nog iemand in de kennissenkring milde klachten van iets heeft.
Het zal je ook nog verbazen hoeveel mensen niet in een elleboog niezen of met een hand er voor terwijl ze in de supermarkt staan. Loop door zo een nieswolkje heen en kassa.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: