Ik zit me dat ook af te vragen ja. Het zal zeker te maken hebben met waar het virus zich eerst heeft verspreid inderdaad (je krijgt de indruk dat iemand door tien bejaardentehuizen heeft lopen rochelen). Maar het blijft absurd hoog. Ik kan me ook niet voorstellen dat China nou beter is dan Italië qua gezondheidzorg.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Die CFR is in Italië somehow erg hoog inderdaad. Zal voor een deel wel uitgelegd kunnen worden doordat daar disproportioneel veel oudere mensen wonen en ziek worden, gok ik? En gevolg daarvan is dat de zorg over de hele linie wel minder zal zijn, maar ik weet niet of dat het gehele effect kan verklaren.
Waarschijnlijk worden alle milde gevallen daar inmiddels niet meer getest. Italie heeft normaal best een goed zorgsysteem.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zit wat statistieken te bestuderen en wat dingen in Excel te berekenen.
Percentage gevallen waarbij mensen overlijden (van de 12 landen met de meeste gevallen)
China: 3.88
Italië: 6.22
Iran: 3.62
Z. Korea: 0.77
Spanje: 2.09
Frankrijk: 1.87
Duitsland: 0.15
VS: 3.71
Japan: 1.72
Zwitserland: 0.60
Nederland: 1.05
VK: 1.61
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zouden veel meer mensen zich dan wel gemotiveerd voelen hun handjes te wassen en thuis te blijven.
Ah top. Nu ben ik in paniek. Als je dit leest, vraag je je wel echt af of de maatregelen niet strenger moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als je in paniek wilt raken moet he dit eens lezen.
https://mobile.twitter.co(...)/1237142891077697538
Dat zal zeker een rol spelen ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden alle milde gevallen daar inmiddels niet meer getest. Italie heeft normaal best een goed zorgsysteem.
quote:
Oke doei.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah, kan ik begrijpen. En je bent neem ik aan ook principieel tegen het misbruiken van trieste historische gebeurtenissen om er romantische verhalen van te maken
Ik vind het liedje mooier dan Outlaw In Em.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:50 schreef Greys het volgende:
Wauw. Waylon in het Nederlands is mooi. Zeker zo in het laag.
Ja! Echt supermooi lied (samen geschreven met Henny Vrienten, voor de meelezers) en in het Nederlands en wat zong hij het mooi laag en rustig. Echt onder de indruk. Het deed me zelfs aan Herman van Veen denken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:57 schreef Tinkepink het volgende:
Oh wauw. Hebben jullie Waylon gezien en vooral gehoord in dwdd? Wat een prachtig nummer (en wat zag hij er weer goed uit!)
Mooier wel. Maar Outlaw vond ik ook echt een te gek lied. Ze zijn niet echt te vergelijken denk ik.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik vind het liedje mooier dan Outlaw In Em.
Fijn dat ik niet teleurstel!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha, ik wíst dat je hierop ging reageren
Het heeft me echt geraakt. Ben al in een wat grijze stemming (vandaag begrafenis, al eeuwen kutweer, Corona met alle gevolgen, algemeen gedoe), dus dit kwam wel even aan. Heb het nog steeds in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Echt supermooi lied (samen geschreven met Henny Vrienten, voor de meelezers) en in het Nederlands en wat zong hij het mooi laag en rustig. Echt onder de indruk. Het deed me zelfs aan Herman van Veen denken.
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het heeft me echt geraakt. Ben al in een wat grijze stemming (vandaag begrafenis, al eeuwen kutweer, Corona met alle gevolgen, algemeen gedoe), dus dit kwam wel even aan. Heb het nog steeds in mijn hoofd.
Gecondoleerd en sterkte. Mooi hoe muziek je op zo'n moment kan raken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het heeft me echt geraakt. Ben al in een wat grijze stemming (vandaag begrafenis, al eeuwen kutweer, Corona met alle gevolgen, algemeen gedoe), dus dit kwam wel even aan. Heb het nog steeds in mijn hoofd.
Gecondoleerd!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gecondoleerd en sterkte.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |