abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2020 @ 01:56:56 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191933433
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Daar is echt wel een (output) fabricage modellering voor te maken met weegfactoren per regio.
Denk je dat de Rabobank zoiets niet heeft ?! Think again.
Moeilijker is de her-startup. Welke kennis is er verdwenen. Sommige bedrijven in China met een restart zitten pas op 30 %.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 01:58:00 #152
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191933435
Je vraagt je af waar ze in de VS mee bezig zijn.
In dat nursing home waar tien dagen geleden al de eerste dode viel en er nu meer dan tien gestorven zijn gaat het rustig verder, wie nog niet besmet is moet blijven, wie besmet is maar nog niet zo ziek dat ze naar het ziekenhuis moeten ook. Enkel de zieksten worden weggebracht, om in het ziekenhuis te sterven...
quote:
Of the 35 Life Care Center residents that have been tested for COVID-19, 31 have tested positive

Thirty-one out of 35 Life Care Center residents whose test results came back Monday tested positive for coronavirus, press liaison Timothy Killian said Monday evening. One result came back negative and three more were inconclusive, meaning they’ll require further testing.

Those residents remain inside the Life Care facility, along with approximately 20 others whose results have not come back yet. Their symptoms haven’t reached a level where they can be taken to a hospital, Killian said, citing hospital capacity as a factor in determining who can be transferred.

The residents who tested negative will be moved to a separate part of the building away from everyone else, Killian said.
https://www.seattletimes.(...)tate-and-the-nation/
are we infinite or am I alone
  dinsdag 10 maart 2020 @ 01:58:12 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191933436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:55 schreef Libris het volgende:

[..]

Duke-NUS in Singapore heeft via een antibodies test links tussen verschillende cases gevonden: https://www.channelnewsas(...)ibody-tests-12469184
Ah, tnx! Er is dus al wel iets.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 10 maart 2020 @ 01:58:19 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191933437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Is het achteraf te testen of je hebt gehad?
Vast wel want dan zal je de antilichamen hebben.
De vraag is, wat het nut is dat te weten - buiten onderzoek voor een vaccin - dat je genezen ben cq. resistent bent (geworden). Hierbij ook weer weten dat virussen meestal de neiging hebben te muteren. Dus een volgende keer is het net weer een ander virus. Denk aan een verkoudheid die iedereen met meer of minder last wel een (paar) keer per jaar heeft/krijgt.

De testen die men nu doet zijn gericht op het virus(afval) wat makkelijk te detecteren is.
Wanneer wel al een vaccin kunnen ontwikkelen, zal dat niet komen van uit menselijke donatie/bronnen. Een vaccin op die schaal moet geproduceerd kunnen worden in een fabriek. De startculturen kunnen natuurlijk wel afkomstig zijn van mensen (wat overigens weer ene flink risico geeft dat er wat onvermoeds bijkrijgt). Als er al een vaccin komt, reken ik op een ontwikkeld/testijd van mininmaal 5 tot 10 jaar. We willen geen softenon gedoe of zoiets.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 10 maart 2020 @ 01:59:09 #155
89730 Drugshond
pi_191933439
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vind het toch lastig vergelijken met de griep. Die is inmiddels zo ingeburgerd dat we daarvoor veelal niet eens naar de huisarts gaan maar gewoon de baas opbellen en zeggen dat je ff een weekje thuis blijft. In het geval van Corona heb je het pas wanneer je positief test en we weten ondertussen dat niet iedereen getest wordt.

In dit topic zie ik verschillende verhalen rondgaan van mensen met griep of Corona verschijnselen maar die niet getest worden. Het werkelijke cijfer zullen we nooit weten. Wat we weten is dat de gevolgen heftiger zijn dan bij de reguliere griep.
Absolute. Deze gaat de boeken in.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:03:46 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191933448
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Daar is echt wel een (output) fabricage modellering voor te maken met weegfactoren per regio.
Denk je dat de Rabobank zoiets niet heeft ?! Think again.
Nee. je kan hooguit wat roepen om op basis van een de daarmee veroorzaakte onderbuikgevoel er een indicatief prijskaartje aan op te hangen. Die werkwijze is dan vooral bedoeld om budgetten los te werken. Ik hoor graag wat het volgens welk onderbouwd model, het kost. Speak again.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:07:21 #157
89730 Drugshond
pi_191933455
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nee. je kan hooguit wat roepen om op basis van een de daarmee veroorzaakte onderbuikgevoel er een indicatief prijskaartje aan op te hangen. Die werkwijze is dan vooral bedoeld om budgetten los te werken. Ik hoor graag wat het volgens welk onderbouwd model, het kost. Speak again.
Ik denk dat elk groot bedrijf kan becijferen wat de invloed van de productie is qua ziekteverzuim. Extrapoleer dit eens door naar Regio (weegfactoren) en dan naar Land. Dat lukt nog best redelijk. Is geen absolute wetenschap. Maar je hebt een handvat.
Denk dat het makkelijker is dan je denkt.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:08:06 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191933457
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:56 schreef Za het volgende:

[..]

Hulp zoals vanuit heel China naar Wuhan is ingevlogen, in no time en zonder maandenlange voorbereiding.
Goed en waar moet die mensen en materieel vandaan komen ?
Ik hoop toch niet dat je dan de dokter of verpleegster bedoeld die momenteel de moeder van een vriendin van mij met het infuus en zuurstof aan het behandelen is.

Wat China daar deed/doet is op hun manier een showpunt maken. De illusie hebben dat je samen wat kunt.
pi_191933460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 01:55 schreef Libris het volgende:

[..]

Duke-NUS in Singapore heeft via een antibodies test links tussen verschillende cases gevonden: https://www.channelnewsas(...)ibody-tests-12469184
'The drawback with this test, said MOH, was that it would not work if the patient had recovered and the body's immune system has cleared the virus.'
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:14:03 #160
19840 Libris
Live from Singapore
pi_191933465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:10 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

'The drawback with this test, said MOH, was that it would not work if the patient had recovered and the body's immune system has cleared the virus.'
"However, the immune system produces antibodies in response to the infection. The virus specific antibodies will stay with the recovered patient for longer periods of time, which could be at least for several years," said MOH.

Jouw quote gaat over de standaard test (PCR)
MOH said the lab test currently used to confirm the COVID-19 infection is a molecular test called the Polymerase Chain Reaction (PCR) which detects the the presence of viral generic material in a biological sample obtained from a patient.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:21:57 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191933475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik denk dat elk groot bedrijf kan becijferen wat de invloed van de productie is qua ziekteverzuim. Extrapoleer dit eens door naar Regio en dan naar Land. Dat lukt nog best redelijk. Is geen absolute wetenschap. Maar je hebt een handvat.
Je kan geen geen bedrijfsmodel loslaten op gezondheid en aandoeningen.
Dan zal je dat eerst van geval tot geval moeten zien (en durven) te kwantificeren.
Je zal ook moeten uitrekenen wat het oplevert en kost. Ik laat nog maar in het midden of je er een formule moet worden toegepast voor de "kwetsbaren".

In een bedrijf kan je becijferen dat gezonde Piet, ongeveer bijdraagt voor zus en zoveel.
Wanneer Piet afwezig of ziek is, dat het zoveel extra kost om hem te vervangen.
Lukt dat niet en is Piet essentieel (wat hij ergens zal zijn), gaat het bedrijf uiteindelijk in de wacht/traag/stil/doodsstand.

Verder merk ik op dat ons zorgstelsel vooral gebaseerd is om alle mogelijk en de beste zorg te verlenen aan ieder die dat nodig heeft. Je kan bij een "overstijgende"vraag niet meer doen dan je best met de middelen en mogelijkheden die er dan zijn.
pi_191933481
Duitsers laten zich testen op coronavirus bij drive-thrutestcentrum
In meerdere plaatsen in het zuidwesten van Duitsland zijn drive-thru's geopend waar getest wordt op het coronavirus. Onder meer in Nürtingen kunnen mensen met ziekteverschijnselen zich laten testen.

(excuses indien reeds gepost)
pi_191933483
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:08 schreef Vallon het volgende:

Goed en waar moet die mensen en materieel vandaan komen ?
Ik hoop toch niet dat je dan de dokter of verpleegster bedoeld die momenteel de moeder van een vriendin van mij met het infuus en zuurstof aan het behandelen is.

Wat China daar deed/doet is op hun manier een showpunt maken. De illusie hebben dat je samen wat kunt.
Elke provincie in Nederland kan toch wel 1 arts en 2 verpleegkundigen missen (los van Brabant).
Trek dat door naar heel Europa.

Ze kunnen samen heel wat in China.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:30:18 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191933486
Korea maar 35 cases in de ochtend update!

3 dagen geleden m'n vlucht geannuleerd voor aankomende week. Nu vraag ik me af of het niet slimmer was om daar te zitten :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:30:22 #165
89730 Drugshond
pi_191933487
Met of zonder test. Een gevalideerd medicijn laat zeker +1 jaar op zich wachten.En eer deze op de reguliere markt komen zijn we ook weer een jaar verder (qua aantallen). De huidige testen hebben niks te maken met het virus maar eerder het bepalen van de vorige (trace) besmettingshaard.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:32:39 #166
89730 Drugshond
pi_191933492
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je kan geen geen bedrijfsmodel loslaten op gezondheid en aandoeningen.
Dan zal je dat eerst van geval tot geval moeten zien (en durven) te kwantificeren.
Je zal ook moeten uitrekenen wat het oplevert en kost. Ik laat nog maar in het midden of je er een formule moet worden toegepast voor de "kwetsbaren".
Bij een pandemie, Is er geen enkele morele toetsing. Wellicht Darwin.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
---------------------------------
Op een Ark van Noah neem je toch ook geen kanslozen aan boord.
pi_191933498
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Korea maar 35 cases in de ochtend update!

3 dagen geleden m'n vlucht geannuleerd voor aankomende week. Nu vraag ik me af of het niet slimmer was om daar te zitten :')
Ik heb familie die onlangs op vakantie gegaan is naar Japan.

Eerst leek mij dat niet heel verstandig, maar gezien alle ontwikkelingen ben ik er wel van teruggekomen. In elk geval wordt daar 100% onderkend hoe serieus de situatie is.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:40:30 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191933500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb familie die onlangs op vakantie gegaan is naar Japan.

Eerst leek mij dat niet heel verstandig, maar gezien alle ontwikkelingen ben ik er wel van teruggekomen. In elk geval wordt daar 100% onderkend hoe serieus de situatie is.
In Japan heeft het wel even geduurd hoor. Die waren eerst ook dik in de ontkenningsfase met extreem specifieke voorwaarden om getest te mogen worden.

Denk dat ze van koers zijn veranderd toen ze zagen dat het eventueel niet doorgaan van de Olympische Spelen niet perse aan Japan zal liggen, maar ook aan de rest van de wereld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:41:33 #169
89730 Drugshond
pi_191933503
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:41 schreef Drugshond het volgende:
Wat iemand eerder zei. Op het moment dat het zorgsysteem overbelast is. Zet dan maar je hakken in het zand. (So True)
Wat iemand eerder ooit zei: gebruik geen spreekwoorden die je niet begrijpt.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:44:59 #171
89730 Drugshond
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:45:53 #172
89730 Drugshond
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:47:27 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191933516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:29 schreef Za het volgende:

[..]

Elke provincie in Nederland kan toch wel 1 arts en 2 verpleegkundigen missen (los van Brabant).
Trek dat door naar heel Europa.

Ze kunnen samen heel wat in China.
Ik weet niet waar je dat op baseert dat dat zou kunnen. als we al met moeite de EH posten te bemannen en wachttijden hebben die zomaar kunnen oplopen tot 3 maanden of langer.
De hoop en (wens)gedachte is iets anders.

Ben erg van de bierviltjes. laten we het in de stille nacht eens (door)berekenen.
In NL heb je dan 13 artsen en 26 verpleegsters in permanente reserve... die los van nog een heel ondersteunend team, materiaal en werkplek ter plaatse nodig kunt aanbieden.
Ze twee aan twee door Lombardije laten marcheren met een EHBO kist, ziet er leuk uit maar gaat niet werken. Eén arts en 2 verpleegster is ruwweg, 1 Intensive-Care plek.
Bron: Behoefte raming 2008

Extrapoleer ik dat voor Nederland (met 13Arts/26Verplegers) voor laten we optimistisch zijn 15 IC-plekken, door naar Europees niveau, kom je uit op ruwweg 450 IC-bedden wat dan team van 1500 medici vraagt om al zorgend te bevrouwen.
Met alle respect, zet dat aantal buiten de schijn wekken, niet zoden aan de Venetiaanse dijk.
Ook zullen we de medici, mits die gezond blijnen, keihard hier nodig gaan hebben.
pi_191933529
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:47 schreef Vallon het volgende:

Ik weet niet waar je dat op baseert dat dat zou kunnen. als we al met moeite de EH posten te bemannen en wachttijden hebben die zomaar kunnen oplopen tot 3 maanden of langer.
De hoop en (wens)gedachte is iets anders.
Hoe dan kunnen wij dan bv ooit zonder hulp van een Europees team, bv 9000 Corona besmettingen ondervangen met onze beperkte capaciteit?
Wij kunnen duidelijk zelf niet zonder hulp, dus moeten we dat anderen ook bieden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 10-03-2020 02:59:35 ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 02:54:04 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191933531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 02:30 schreef Drugshond het volgende:
Met of zonder test. Een gevalideerd medicijn laat zeker +1 jaar op zich wachten.En eer deze op de reguliere markt komen zijn we ook weer een jaar verder (qua aantallen). De huidige testen hebben niks te maken met het virus maar eerder het bepalen van de vorige (trace) besmettingshaard.
En dan maar hopen dat een medicijn, massaal preventief uitgedeeld - op termijn -, geen vervelende bijwerkingen vertoont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')