Moeilijker is de her-startup. Welke kennis is er verdwenen. Sommige bedrijven in China met een restart zitten pas op 30 %.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar is echt wel een (output) fabricage modellering voor te maken met weegfactoren per regio.
Denk je dat de Rabobank zoiets niet heeft ?! Think again.
https://www.seattletimes.(...)tate-and-the-nation/quote:Of the 35 Life Care Center residents that have been tested for COVID-19, 31 have tested positive
Thirty-one out of 35 Life Care Center residents whose test results came back Monday tested positive for coronavirus, press liaison Timothy Killian said Monday evening. One result came back negative and three more were inconclusive, meaning they’ll require further testing.
Those residents remain inside the Life Care facility, along with approximately 20 others whose results have not come back yet. Their symptoms haven’t reached a level where they can be taken to a hospital, Killian said, citing hospital capacity as a factor in determining who can be transferred.
The residents who tested negative will be moved to a separate part of the building away from everyone else, Killian said.
Ah, tnx! Er is dus al wel iets.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:55 schreef Libris het volgende:
[..]
Duke-NUS in Singapore heeft via een antibodies test links tussen verschillende cases gevonden: https://www.channelnewsas(...)ibody-tests-12469184
Vast wel want dan zal je de antilichamen hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Is het achteraf te testen of je hebt gehad?
Absolute. Deze gaat de boeken in.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vind het toch lastig vergelijken met de griep. Die is inmiddels zo ingeburgerd dat we daarvoor veelal niet eens naar de huisarts gaan maar gewoon de baas opbellen en zeggen dat je ff een weekje thuis blijft. In het geval van Corona heb je het pas wanneer je positief test en we weten ondertussen dat niet iedereen getest wordt.
In dit topic zie ik verschillende verhalen rondgaan van mensen met griep of Corona verschijnselen maar die niet getest worden. Het werkelijke cijfer zullen we nooit weten. Wat we weten is dat de gevolgen heftiger zijn dan bij de reguliere griep.
Nee. je kan hooguit wat roepen om op basis van een de daarmee veroorzaakte onderbuikgevoel er een indicatief prijskaartje aan op te hangen. Die werkwijze is dan vooral bedoeld om budgetten los te werken. Ik hoor graag wat het volgens welk onderbouwd model, het kost. Speak again.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar is echt wel een (output) fabricage modellering voor te maken met weegfactoren per regio.
Denk je dat de Rabobank zoiets niet heeft ?! Think again.
Ik denk dat elk groot bedrijf kan becijferen wat de invloed van de productie is qua ziekteverzuim. Extrapoleer dit eens door naar Regio (weegfactoren) en dan naar Land. Dat lukt nog best redelijk. Is geen absolute wetenschap. Maar je hebt een handvat.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee. je kan hooguit wat roepen om op basis van een de daarmee veroorzaakte onderbuikgevoel er een indicatief prijskaartje aan op te hangen. Die werkwijze is dan vooral bedoeld om budgetten los te werken. Ik hoor graag wat het volgens welk onderbouwd model, het kost. Speak again.
Goed en waar moet die mensen en materieel vandaan komen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:56 schreef Za het volgende:
[..]
Hulp zoals vanuit heel China naar Wuhan is ingevlogen, in no time en zonder maandenlange voorbereiding.
'The drawback with this test, said MOH, was that it would not work if the patient had recovered and the body's immune system has cleared the virus.'quote:Op dinsdag 10 maart 2020 01:55 schreef Libris het volgende:
[..]
Duke-NUS in Singapore heeft via een antibodies test links tussen verschillende cases gevonden: https://www.channelnewsas(...)ibody-tests-12469184
"However, the immune system produces antibodies in response to the infection. The virus specific antibodies will stay with the recovered patient for longer periods of time, which could be at least for several years," said MOH.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:10 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
'The drawback with this test, said MOH, was that it would not work if the patient had recovered and the body's immune system has cleared the virus.'
Je kan geen geen bedrijfsmodel loslaten op gezondheid en aandoeningen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk dat elk groot bedrijf kan becijferen wat de invloed van de productie is qua ziekteverzuim. Extrapoleer dit eens door naar Regio en dan naar Land. Dat lukt nog best redelijk. Is geen absolute wetenschap. Maar je hebt een handvat.
Elke provincie in Nederland kan toch wel 1 arts en 2 verpleegkundigen missen (los van Brabant).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:08 schreef Vallon het volgende:
Goed en waar moet die mensen en materieel vandaan komen ?
Ik hoop toch niet dat je dan de dokter of verpleegster bedoeld die momenteel de moeder van een vriendin van mij met het infuus en zuurstof aan het behandelen is.
Wat China daar deed/doet is op hun manier een showpunt maken. De illusie hebben dat je samen wat kunt.
Bij een pandemie, Is er geen enkele morele toetsing. Wellicht Darwin.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je kan geen geen bedrijfsmodel loslaten op gezondheid en aandoeningen.
Dan zal je dat eerst van geval tot geval moeten zien (en durven) te kwantificeren.
Je zal ook moeten uitrekenen wat het oplevert en kost. Ik laat nog maar in het midden of je er een formule moet worden toegepast voor de "kwetsbaren".
Ik heb familie die onlangs op vakantie gegaan is naar Japan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Korea maar 35 cases in de ochtend update!
3 dagen geleden m'n vlucht geannuleerd voor aankomende week. Nu vraag ik me af of het niet slimmer was om daar te zitten
In Japan heeft het wel even geduurd hoor. Die waren eerst ook dik in de ontkenningsfase met extreem specifieke voorwaarden om getest te mogen worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb familie die onlangs op vakantie gegaan is naar Japan.
Eerst leek mij dat niet heel verstandig, maar gezien alle ontwikkelingen ben ik er wel van teruggekomen. In elk geval wordt daar 100% onderkend hoe serieus de situatie is.
Wat iemand eerder ooit zei: gebruik geen spreekwoorden die je niet begrijpt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:41 schreef Drugshond het volgende:
Wat iemand eerder zei. Op het moment dat het zorgsysteem overbelast is. Zet dan maar je hakken in het zand. (So True)
Je weet donders goed wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat iemand eerder ooit zei: gebruik geen spreekwoorden die je niet begrijpt.
Ik weet niet waar je dat op baseert dat dat zou kunnen. als we al met moeite de EH posten te bemannen en wachttijden hebben die zomaar kunnen oplopen tot 3 maanden of langer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:29 schreef Za het volgende:
[..]
Elke provincie in Nederland kan toch wel 1 arts en 2 verpleegkundigen missen (los van Brabant).
Trek dat door naar heel Europa.
Ze kunnen samen heel wat in China.
Hoe dan kunnen wij dan bv ooit zonder hulp van een Europees team, bv 9000 Corona besmettingen ondervangen met onze beperkte capaciteit?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:47 schreef Vallon het volgende:
Ik weet niet waar je dat op baseert dat dat zou kunnen. als we al met moeite de EH posten te bemannen en wachttijden hebben die zomaar kunnen oplopen tot 3 maanden of langer.
De hoop en (wens)gedachte is iets anders.
En dan maar hopen dat een medicijn, massaal preventief uitgedeeld - op termijn -, geen vervelende bijwerkingen vertoont.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:30 schreef Drugshond het volgende:
Met of zonder test. Een gevalideerd medicijn laat zeker +1 jaar op zich wachten.En eer deze op de reguliere markt komen zijn we ook weer een jaar verder (qua aantallen). De huidige testen hebben niks te maken met het virus maar eerder het bepalen van de vorige (trace) besmettingshaard.
Niet. Je zult het naar eigen vermogen moeten zien te behandelen, uitzieken, uitzitten.... wat natuurlijk voor direct betrokkenen in het zicht op de dood van een geliefde, onacceptabel is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:53 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe dan kunnen wij ooit zonder hulp van een Europees team, bv 9000 Corona besmettingen ondervangen met onze beperkte capaciteit?
Ehhhh dan moeten ze trouwens ook nog vloeiend Italiaans kunnen spreken en kunnen verstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:29 schreef Za het volgende:
[..]
Elke provincie in Nederland kan toch wel 1 arts en 2 verpleegkundigen missen (los van Brabant).
Trek dat door naar heel Europa.
Ze kunnen samen heel wat in China.
Toch zouden 450 extra IC bedden hen erg goed uitkomen nu. Maar daarnaast zijn er mensen nodig voor ordehandhaving, transport, invliegen van Chinees materieel en personeel, invliegen van beschermende kleding, voedsel transport, bevoorrading etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 02:47 schreef Vallon het volgende:
Extrapoleer ik dat voor Nederland (met 13Arts/26Verplegers) voor laten we optimistisch zijn 15 IC-plekken, door naar Europees niveau, kom je uit op ruwweg 450 IC-bedden wat dan team van 1500 medici vraagt om al zorgend te bevrouwen.
Met alle respect, zet dat aantal buiten de schijn wekken, niet zoden aan de Venetiaanse dijk.
Ook zullen we de medici, mits die gezond blijnen, keihard hier nodig gaan hebben.
Dat is niet nodig, het gaat om hulpverlening op de eerste plaats.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:06 schreef Toefjes het volgende:
Ehhhh dan moeten ze trouwens ook nog vloeiend Italiaans kunnen spreken en kunnen verstaan.
Misschien niet onbelangrijk. Het is niet een heel gangbare taal ofzo.
Je moet toch kunnen communiceren met de mensen ter plaatse, zowel hulpverleners als patiënten?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:10 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, het gaat om hulpverlening op de eerste plaats.
Maar je stelt dus, wij kunnen de Italianen niet helpen, want we hebben niemand beschikbaar. En wanneer wij in een dergelijke situatie als de Italianen belanden dan wordt het een slagveld.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:00 schreef Vallon het volgende:
Niet. Je zult het naar eigen vermogen moeten zien te behandelen, uitzieken, uitzitten.... wat natuurlijk voor direct betrokkenen in het zicht op de dood van een geliefde, onacceptabel is.
Kortom vegen waar het kan, dweilen waar het nog mogelijk is en laten waar het toch gaat.
Je zelf bij voorbaat aansprakelijk stellen voor iets dat onafwendbaar is, maakt het sws niet makkelijker om dan hulp te geven. Letterlijk, slagveld gedrag: je best doen met wat in je vermogen ligt en hopen dat het over gaat met betere tijden.
Het betreft mensen met een dubbele longontsteking, de behandeling is bekend, er zal weinig gesproken worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:12 schreef Toefjes het volgende:
Je moet toch kunnen communiceren met de mensen ter plaatse, zowel hulpverleners als patiënten?
In de gezondheidszorg lijkt het me nou niet echt wenselijk dat er communicatiefouten ontstaan.
Het is geen fabriek die even wat extra handjes nodig heeft aan een lopende band.
Ik wil niet blijven vervelend doen maar voor 450 IC bedden heb je nog heel erg veel (meer)nodig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:07 schreef Za het volgende:
[..]
Toch zouden 450 extra IC bedden hen erg goed uitkomen nu. Maar daarnaast zijn er mensen nodig voor ordehandhaving, transport, invliegen van Chinees materieel en personeel, invliegen van beschermende kleding, voedsel transport, bevoorrading etc.
Met een team van een paar duizend man en meewerkende luchthavens kun je heel wat bereiken.
Nu staat men langs te zijlijn toe te kijken.
Ik zie het niet gebeuren. Ze moeten er ook staan als dingen afwijken van het normale patroon. En dan moet je bekend zijn met de italiaanse medische termen en jargon. Dat is juist levensgevaarlijk. Hoe mooi en ideologisch ook gedacht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:15 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft mensen met een dubbele longontsteking, de behandeling is bekend, er zal weinig gesproken worden.
Daarbij kan men zich bedienden van bestaande vertaal technieken.
Je refereert telkens aan Nederland, terwijl ik het over hulp in Europees verband heb, met name uit die landen waar op dit moment nog geen extra, druk op de gezondheidszorg is.quote:
Half Nederland reist af naar landen waar ze de taal niet machtig zijn en waar er velen in ziekenhuizen belanden en adequate zorg krijgen, de taal hoeft geen beperking te zijn om noodzorg te verlenen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik zie het niet gebeuren. Ze moeten er ook staan als dingen afwijken van het normale patroon. En dan moet je bekend zijn met de italiaanse medische termen en jargon. Dat is juist levensgevaarlijk. Hoe mooi en ideologisch ook gedacht.
Je kunt beter wat geld overmaken naar het rode kruis.
Ik sta er open voor als je mij kunt vertellen waar dan de capaciteit vandaan moet komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:13 schreef Za het volgende:
[..]
Maar je stelt dus, wij kunnen de Italianen niet helpen, want we hebben niemand beschikbaar. En wanneer wij in een dergelijke situatie als de Italianen belanden dan wordt het een slagveld.
Toch sta je niet open een tiental verplegend personeel beschikbaar te stellen, en medewerking te geven aan een team dat indien gerealiseerd ook hier de boel zal kunnen versterken.
Die logica zie ik niet.
Nou, gelukkig dat dit geen werkelijkheid wordt. Het is wel een nachtmerrie voor iedereen om ergens terecht te komen waar mensen elkaar niet verstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:26 schreef Za het volgende:
[..]
Half Nederland reist af naar landen waar ze de taal niet machtig zijn en waar er velen in ziekenhuizen belanden en adequate zorg krijgen, de taal hoeft geen beperking te zijn om noodzorg te verlenen.
Wanneer er in Nederland een uitbraak zou komen als in Italië zouden tientallen Kezen in de knel komen, honderden wellicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 03:27 schreef Vallon het volgende:
En ja ik ga verschrikkelijk mijn hakken in het zand zetten als hulpgeven elders direct ten koste gaat van lokale zorg die hier nu al ernstig tekort schiet. Ik voorzie dan een proces van de eeuw waarbij Kees, hartfalend en overleden laat staan door Covid19, geen hulp kreeg omdat zijn arts/bend in Italie was.
We hebben buiten verlopen medicijnen die we doneren, niets over.
Ik zie het ook niet als een uitruil van ik help jou en jij moet mij dan helpen.
dat is al een tijdjequote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
Nederland word belachelijk gemaakt hoe wij omgaan met het virus
Ik zit op één lijn wat dat betreft. We doen er niet aan en halen gewoon boodschappen wanneer we dat altijd doen, 5 dagen vooruit. Niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:58 schreef The_Magpie het volgende:
yay! Ik heb eindelijk mijn partner overgehaald om wat meer te *preppen* Meer medicatie (paracetamol ed) Soep, crackers, genoeg voor de katten... broodbeleg...Het is een begin! Hoe doen jullie dat? Als je zelf het een en ander wil *preppen* Maar als je partner dat als onnodig vindt?
Het is toch ook om je kapot voor te schamen met zo'n persconferentie als gisteren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik wacht de cijfers van vandaag af, het zou kunnen dat, ondanks mijn overtuiging, we alsnog niet blijken te wonen in een volkomen achterlijk land.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
je hoeft het er niet over eens te zijn of het nodig is, Je kunt het ook zien als een investering in je gemoedsrust. Als Je alleen spullen koopt dat normaalgesproken ook wel op gaat heb Je in het beste geval een hoop eten dat Je in de loop van het jaar opmaakt, en in het slechtste geval ben je goed voorbereid voor een lockdown en eventueel tekorten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 05:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zit op één lijn wat dat betreft. We doen er niet aan en halen gewoon boodschappen wanneer we dat altijd doen, 5 dagen vooruit. Niet meer en niet minder.
Vond het ook mooi hoe die vrouw van nieuwsuur, met dat bekakte stemmetje, zei: "We stoppen met handenschudden. Zo gaat Nederland het coronavirus te lijf"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 04:42 schreef KingRadler het volgende:
Ach, mocht Rutte enige internationale aspiraties gehad hebben dan kan hij die nu op zijn buik schrijven. Of hij moet het cabaret in willen, met als sidekick Japiequote:Op dinsdag 10 maart 2020 06:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vond het ook mooi hoe die vrouw van nieuwsuur, met dat bekakte stemmetje, ook zei: "We stoppen met handenschudden. Zo gaat Nederland het coronavirus te lijf"
Het cynisme droop er wel vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |