Eerste doden in Duitsland, 2, en eerste in Belgie.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:26 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij ben ik redelijk bijgelezen nu.
321 bevestigde patiënten
56 patiënten bijgekomen (+21%)
90 patiënten niet te herleiden (28%)
4 patiënten overleden (1.2%)
Geen informatie over aantal personen die opgenomen zijn (geweest).
Wat mij hier vooral opvalt is dat nu bijna bij een derde van de patiënten niet te herleiden is waar ze besmet zijn geraakt. Dit percentage zal de volgende dagen alleen maar verder toenemen.
Ondertussen lees ik dat ze niet meer gaan testen als je een huisgenoot bent van een besmet persoon. De GGD test, in principe, nog steeds niet als je niet in een risicogebied bent geweest. Het aantal besmette personen ligt dus echt vele malen hoger dan dat het RIVM ons doet geloven.
Daarnaast weigert het RIVM en de overheid dus nog steeds om daadwerkelijke maatregelen te trefffen. Verder dan geen handen schudden komen ze niet (om vervolgens zelf wel handen te schudden en ook nog eens iemand in zijn gezicht/nek aan te raken). Dat zijn dan de twee "leiders" die ons uit deze situatie moeten helpen.
In het buitenland worden steeds meer maatregelen getroffen. Scholen en universiteiten in Madrid gaan waarschijnlijk sluiten, in Italië zijn de genomen maatregelen nu geldig in het hele land, Duitsland heeft nu ook drive-in testcentra etc, je komt Israel niet meer in zonder in quarantaine te gaan, maar in Nederland is alles koek en ei, want wij zijn oh zo nuchter.
Mis ik nog iets?
België is teruggetrokkenquote:Op maandag 9 maart 2020 23:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Eerste doden in Duitsland, 2, en eerste in Belgie.
En allemaal aan dezelfde microfoon?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Typisch Amerikaans, podium gelijk vol met allerlei mensen
Ik vind jou walgelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me toch de meest voor de hand liggende optie.
Of mogen we alleen hopen op doden hier als het geen semi-bekenden betreft?
Echt? Hier in NL?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Terwijl er nauwlijks getest wordt. Zelfs huisgenoten van besmette personen worden niet meer getest
Onderdeel van de 'indam' strategiequote:Op maandag 9 maart 2020 23:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Echt? Hier in NL?
Dit heb ik gemist dan.
Prutsers.
Je hebt gelijk. Gecondoleerd, zonde van zo’n jonge meid.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Alles goed en wel, maar over de doden niks dan goeds. @:lospedrosa gecondoleerd![/modbreak]
twitter:telegraaf twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:36:42Twee Nederlandse toeristen op de Canarische Eilanden zijn besmet geraakt met het coronavirus. De twee zitten in isolatie en blijven binnen, maar maken het relatief gezien goed. https://t.co/3kGhbYeObP reageer retweet
Hoe en waar en door wie zijn ze besmet?!quote:Op maandag 9 maart 2020 23:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:36:42Twee Nederlandse toeristen op de Canarische Eilanden zijn besmet geraakt met het coronavirus. De twee zitten in isolatie en blijven binnen, maar maken het relatief gezien goed. https://t.co/3kGhbYeObP reageer retweet
Ik heb vijf jaar in Milaan gewoond en een jaar in Amsterdam en ik moet zeggen dat ik Amsterdam echt smeriger vond dan Milaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben echt zelden in een smerigere stad dan Milaan geweest. Ze houden alleen dat vierkante kilometertje rondom die kerk een beetje bij, alles daar omheen lijkt het net alsof je in het oude oostblok of Afrika rondloopt.
Bas en Aad van Toor?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik zie het nu pas, inderdaad. Stelletje kneuzen daar onder ons, man man.quote:
Kan misschien zijn, maar is wel duidelijker en concreter dan Trump.quote:
"I did not have sexual relations with that woman!".quote:Op maandag 9 maart 2020 23:45 schreef Tourniquet het volgende:
"Mr. President, have you been tested?!?!"
twitter:zingales twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:15:04What is scary is the difference in the fatality rate between Lombardy (around Milan) and the rest of Italy (see picture). Data collection procedure should be the same. I fear difference is due to Lombardy hospitals (considered the best in Italy) running out of available ICU units https://t.co/CGkejbWRb8 reageer retweet
Ik krijg kippenvel van het grafiekje boven jouw post.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:48 schreef Pwnicorn het volgende:
Ik krijg kippenvel van die dame (Dr Birks ofzo)
Huh? Hebben ze dat ergens geschreven en hoezo dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:26 schreef Kyran het volgende:
Ondertussen lees ik dat ze niet meer gaan testen als je een huisgenoot bent van een besmet persoon.
Ze zouden huisgenoten niet meer testen, want die moesten toch 2 weken in quarantaine blijven en ze konden testcapaciteit beter gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen.quote:Wijziging RIVM-beleid: coronapatiënt mag na 24 uur zonder symptomen weer naar buiten
Het RIVM heeft bekendgemaakt dat coronapatiënten zonder symptomen voortaan al na 24 uur weer naar buiten mogen. Voorheen moesten patiënten in strikte thuisisolatie blijven totdat ze tweemaal negatief getest waren, met minimaal 24 uur tussen beide tests.
De beleidswijziging is puur pragmatisch, zegt een woordvoerder van het RIVM. 'In overleg met de GGD'en hebben we besloten dat we de beperkte testcapaciteit beter kunnen gebruiken voor het opsporen van nieuwe patiënten. Het liefst zou je ook genezingen vaststellen door twee keer negatief te testen, maar we moeten keuzes maken. Bovendien is iemand die geen symptomen vertoont in principe niet besmettelijk; als je niet niest, en niet hoest, dan kun je het virus ook niet verspreiden.'
Voor gezinsleden van patiënten die zelf niet besmet zijn, geldt nog steeds dat zij twee weken het contact met anderen moeten beperken. Dat is de maximale incubatietijd van Covid-19; de ziekte kan zich dan alsnog manifesteren.
Ik van het verhaal van die Italiaanse acteur met zijn dode zusquote:Op maandag 9 maart 2020 23:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik krijg kippenvel van het grafiekje boven jouw post.
Ik word gek hier, omdat ik het niet terug kan vinden. Ik heb dat serieus ergens gelezen vanmorgen, volgens mij dus in Volkskrant. Ze vonden dat onnodig, want ze konden de testen beter gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen, want huisgenoten zouden sowieso al twee weken in quarantaine moeten volgens dat bericht.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh? Hebben ze dat ergens geschreven en hoezo dan?
quote:Op maandag 9 maart 2020 23:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik word gek hier, omdat ik het niet terug kan vinden. Ik heb dat serieus ergens gelezen vanmorgen, volgens mij dus in Volkskrant. Ze vonden dat onnodig, want ze konden de testen beter gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen, want huisgenoten zouden sowieso al twee weken in quarantaine moeten volgens dat bericht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit in Milaan geweest maar Amsterdam is een smerig riool. De rest van de Randstad trouwens ook.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb vijf jaar in Milaan gewoond en een jaar in Amsterdam en ik moet zeggen dat ik Amsterdam echt smeriger vond dan Milaan.
Was dat niet dat mensen niet twee keer negatief hoefden te testen om genezen verklaard te zijn? Dat ze na 24u zonder klachten weer naar buiten mochten?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik word gek hier, omdat ik het niet terug kan vinden. Ik heb dat serieus ergens gelezen vanmorgen, volgens mij dus in Volkskrant. Ze vonden dat onnodig, want ze konden de testen beter gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen, want huisgenoten zouden sowieso al twee weken in quarantaine moeten volgens dat bericht.
Ik heb het ook gelezen. Volgens mij ook in de Volkskrant, maar ik kan het ook niet vinden.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nvic.nl/covid-19-bericht-van-de-voorzitterquote:Op maandag 9 maart 2020 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh? Hebben ze dat ergens geschreven en hoezo dan?
Ah zo. Als dat zo is klinkt dat ergens wel logisch. Hoe kut ook inderdaad voor de 'echte' cijfers, beter dat ze met die testen dan een andere besmetting traceren als ze toch al in quarantaine gaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 maart 2020 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Stond nog onder dit stukje jaIk krijg zomaar het vermoeden dat de tests echt bijna op zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wij maar het Chinese volk veroordelen om het achterhouden van cijfers....![]()
Dit gaat over iets anders dan over huisgenoten testen volgens mij. Of lees ik er nou drie keer overheen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:56 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://nvic.nl/covid-19-bericht-van-de-voorzitter
Zou ik ook heel logisch vinden inderdaad.Vraag me wel af waarom het dan verwijderd is.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah zo. Als dat zo is klinkt dat ergens wel logisch. Hoe kut ook inderdaad voor de 'echte' cijfers, beter dat ze met die testen dan een andere besmetting traceren als ze toch al in quarantaine gaan.
4 (Vier!) nieuwe cases in China na 80.000 besmettingen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:25 schreef riazop het volgende:
gevallen per inwoner
Italie ver bovenaan, maar NL loopt vlot in
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 maart 2020 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]Zoooooooooooooooodan!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wie is hem?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:58 schreef Minimunt het volgende:
We doen het volgens hem zeer slecht. Althans RIVM met slechte informatievoorzienng
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |