Eerste doden in Duitsland, 2, en eerste in Belgie.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:26 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij ben ik redelijk bijgelezen nu.
321 bevestigde patiënten
56 patiënten bijgekomen (+21%)
90 patiënten niet te herleiden (28%)
4 patiënten overleden (1.2%)
Geen informatie over aantal personen die opgenomen zijn (geweest).
Wat mij hier vooral opvalt is dat nu bijna bij een derde van de patiënten niet te herleiden is waar ze besmet zijn geraakt. Dit percentage zal de volgende dagen alleen maar verder toenemen.
Ondertussen lees ik dat ze niet meer gaan testen als je een huisgenoot bent van een besmet persoon. De GGD test, in principe, nog steeds niet als je niet in een risicogebied bent geweest. Het aantal besmette personen ligt dus echt vele malen hoger dan dat het RIVM ons doet geloven.
Daarnaast weigert het RIVM en de overheid dus nog steeds om daadwerkelijke maatregelen te trefffen. Verder dan geen handen schudden komen ze niet (om vervolgens zelf wel handen te schudden en ook nog eens iemand in zijn gezicht/nek aan te raken). Dat zijn dan de twee "leiders" die ons uit deze situatie moeten helpen.
In het buitenland worden steeds meer maatregelen getroffen. Scholen en universiteiten in Madrid gaan waarschijnlijk sluiten, in Italië zijn de genomen maatregelen nu geldig in het hele land, Duitsland heeft nu ook drive-in testcentra etc, je komt Israel niet meer in zonder in quarantaine te gaan, maar in Nederland is alles koek en ei, want wij zijn oh zo nuchter.
Mis ik nog iets?
België is teruggetrokkenquote:Op maandag 9 maart 2020 23:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Eerste doden in Duitsland, 2, en eerste in Belgie.
En allemaal aan dezelfde microfoon?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Typisch Amerikaans, podium gelijk vol met allerlei mensen
Ik vind jou walgelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me toch de meest voor de hand liggende optie.
Of mogen we alleen hopen op doden hier als het geen semi-bekenden betreft?
Echt? Hier in NL?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Terwijl er nauwlijks getest wordt. Zelfs huisgenoten van besmette personen worden niet meer getest
Onderdeel van de 'indam' strategiequote:Op maandag 9 maart 2020 23:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Echt? Hier in NL?
Dit heb ik gemist dan.
Prutsers.
Je hebt gelijk. Gecondoleerd, zonde van zo’n jonge meid.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Alles goed en wel, maar over de doden niks dan goeds. @:lospedrosa gecondoleerd![/modbreak]
twitter:telegraaf twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:36:42Twee Nederlandse toeristen op de Canarische Eilanden zijn besmet geraakt met het coronavirus. De twee zitten in isolatie en blijven binnen, maar maken het relatief gezien goed. https://t.co/3kGhbYeObP reageer retweet
Hoe en waar en door wie zijn ze besmet?!quote:Op maandag 9 maart 2020 23:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:36:42Twee Nederlandse toeristen op de Canarische Eilanden zijn besmet geraakt met het coronavirus. De twee zitten in isolatie en blijven binnen, maar maken het relatief gezien goed. https://t.co/3kGhbYeObP reageer retweet
Ik heb vijf jaar in Milaan gewoond en een jaar in Amsterdam en ik moet zeggen dat ik Amsterdam echt smeriger vond dan Milaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben echt zelden in een smerigere stad dan Milaan geweest. Ze houden alleen dat vierkante kilometertje rondom die kerk een beetje bij, alles daar omheen lijkt het net alsof je in het oude oostblok of Afrika rondloopt.
Bas en Aad van Toor?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik zie het nu pas, inderdaad. Stelletje kneuzen daar onder ons, man man.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |