Staatjes worden WOKEquote:Op maandag 9 maart 2020 23:14 schreef gniffie het volgende:
Veel staatjes in Amerika luisteren niet naar Trump. Wat is dezetwitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:10:02NEW: New Jersey, Ohio, and Rhode Island join other U.S. states in declaring a state of emergency over coronavirus reageer retweet
Trump zit in een spagaat. Hard optreden betekent nog meer paniek, en niet optreden betekent dat de schuld op hem zal worden gelegd. Toch denk ik dat hij binnenkort de federale noodtoestand zal uitroepen. Beter autoritair ten onder gaan dan als een slapzak die niets deed.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:14 schreef gniffie het volgende:
Veel staatjes in Amerika luisteren niet naar Trump. Wat is dezetwitter:BNODesk twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:10:02NEW: New Jersey, Ohio, and Rhode Island join other U.S. states in declaring a state of emergency over coronavirus reageer retweet
Vandaar dat hij er nog niet is. Die is nog aan het uithuilen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:14 schreef gniffie het volgende:
Gebeurt wel vaker, al is het soms alleen maar omdat de democrats lokaal liever "orange man bad" denken.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:14 schreef gniffie het volgende:
Die federale noodtoestand net voor de verkiezingen is wle gevaarlijk. Vier jaar geleden had je republikeinen die riepen dat Obama de noodtoestand ging uitroepen zodat de verkiezingen uitgesteld werden en hij langer aan de macht kon blijven. Datzelfde ga je nu zien aan de kant van de democraten met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Trump zit in een spagaat. Hard optreden betekent nog meer paniek, en niet optreden betekent dat de schuld op hem zal worden gelegd. Toch denk ik dat hij binnenkort de federale noodtoestand zal uitroepen. Beter autoritair ten onder gaan dan als een slapzak die niets deed.
In Roggel besmet raken met een virus dat via speeksel overdraagbaar isquote:Op maandag 9 maart 2020 23:04 schreef vosss het volgende:
[..]
In het ziekenhuis in Weert ligt 1 patiënt met COVID-19.
https://www.1limburg.nl/c(...)ert?context=topstory
Die in Roggel besmet is en thuis zit daar zegt men op internet van dat nog onduidelijk is waar hij het heeft opgelopen. Die is in elk geval NIET in Italië geweest hoorde ik vandaag van iemand die die persoon kent.
Als je het volk op tv vertelt dat je gewoon naar je werk kunt blijven gaan omdat je er meestal slechts mild ziek van bent, dan ben je redelijk bad. En dat ie elke morgen een dikke laag oranje verf op zijn waffel saust moet ie zelf weten.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker, al is het soms alleen maar omdat de democrats lokaal liever "orange man bad" denken.
Zelfde in Puerto Rico toen. Daar hadden ze zelfs noodrantsoenen verstopt alleen maar zodat ze konden zeggen "Trump zegt dat hij voedsel stuurt maar we hebben helemaal niks!"
Misschien ook één van de redenen dat Zuid Korea maar 0,6% mortaliteitsratio heeft, ze hebben veel meer plekken tot hun beschikking, evenals Duitsland waar ook zo weinig doden zijn. Nederland ligt ongeveer gelijk met Italië. Nou sterkte dan maar zou ik zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:07 schreef riazop het volgende:
ziekenhuisbedden per 10k inwoners
[ afbeelding ]
Fijn dat je weer heelhuids terug bent. (Hopen we...)quote:Op maandag 9 maart 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:
Zo, heb Noord-Brabant overleefd en weer terug in het relatief veilige Gelderland
Wat heb ik gemist? Even bijlezen!
Volgens mij is de kip op.twitter:elmundoes twitterde op maandag 09-03-2020 om 21:43:35Coronavirus ⭕Largas colas y falta de productos en algunos supermercados de Madrid después de que Ayuso anunciara que cierra colegios, universidades y guarderías durante 15 días📷 @adilolli https://t.co/u6xM0rm9pV reageer retweet
Welke gevolgen waren dat vier jaar geleden precies?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die federale noodtoestand net voor de verkiezingen is wle gevaarlijk. Vier jaar geleden had je republikeinen die riepen dat Obama de noodtoestand ging uitroepen zodat de verkiezingen uitgesteld werden en hij langer aan de macht kon blijven. Datzelfde ga je nu zien aan de kant van de democraten met alle gevolgen van dien.
Neem je japan ook even mee in je analyse?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:20 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Misschien ook één van de redenen dat Zuid Korea maar 0,6% mortaliteitsratio heeft, ze hebben veel meer plekken tot hun beschikking, evenals Duitsland waar ook zo weinig doden zijn. Nederland ligt ongeveer gelijk met Italië. Nou sterkte dan maar zou ik zeggen.
issie ziek?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:04 schreef Zipportal het volgende:
Nog 30 minuten langer wachten op Trump. Wordt steeds uitgesteld.
Het aantal ziekenhuisbedden alleen zegt ook niet zoveel, belangrijk is ook hoe snel er met hoe veel opgeschaald kan worden. In een normale situatie heeft het geen nut om veel meer bedden aan te houden dan nodig, dat is duur en inefficient. Belangrijk is dan wel dat je veel bedden standby hebt staan voor zodra het nodig is.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:20 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Misschien ook één van de redenen dat Zuid Korea maar 0,6% mortaliteitsratio heeft, ze hebben veel meer plekken tot hun beschikking, evenals Duitsland waar ook zo weinig doden zijn. Nederland ligt ongeveer gelijk met Italië. Nou sterkte dan maar zou ik zeggen.
Elke keer dat gezwets dat de Nederlandse zorg zo superieur is. Het lijkt er dus niet op hè. Nederland wordt zometeen zeer fijntjes op de feiten gedrukt. Hah, nuchter laat me niet lachen. Verwaand bedoel je.
Die volksvertegenwoordiger op zijn vliegtuig is mss de schuldige. Volgens Trumps buikgevoel is de kans om te sterven minder dan 1%, komt nog goed.quote:
Jawel hoor.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:10 schreef wodca het volgende:
En dan lees ik nog commentaren op sommige nieuwssites dat er van griep meer mensen sterven. Ja. Maar niet op zo een korte tijd op zo’n kleine oppervlakte.
Ja kwaliteit zal ook wat doen neem ik aan.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:22 schreef -0- het volgende:
[..]
Het aantal ziekenhuisbedden alleen zegt ook niet zoveel, belangrijk is ook hoe snel er met hoe veel opgeschaald kan worden. In een normale situatie heeft het geen nut om veel meer bedden aan te houden dan nodig, dat is duur en inefficient. Belangrijk is dan wel dat je veel bedden standby hebt staan voor zodra het nodig is.
Op de meeste vlakken is de Nederlandse zorg overigens uitstekend.
Daar hopen de mensen hier (en jij) vooral op ja. Maar dat gaat niet gebeurenquote:Op maandag 9 maart 2020 23:20 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Elke keer dat gezwets dat de Nederlandse zorg zo superieur is. Het lijkt er dus niet op hè. Nederland wordt zometeen zeer fijntjes op de feiten gedrukt. Hah, nuchter laat me niet lachen. Verwaand bedoel je.
Geen gevolgen want de noodtoestand is toen niet uitgeroepen. Was gewoon een conspiracy of paranoïde van de republicans.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Welke gevolgen waren dat vier jaar geleden precies?
Maar er is nog zat Curzcampoquote:Op maandag 9 maart 2020 23:20 schreef Salina het volgende:
Meanwhile in Madrid:Volgens mij is de kip op.twitter:elmundoes twitterde op maandag 09-03-2020 om 21:43:35Coronavirus ⭕Largas colas y falta de productos en algunos supermercados de Madrid después de que Ayuso anunciara que cierra colegios, universidades y guarderías durante 15 días📷 @:adilolli https://t.co/u6xM0rm9pV reageer retweet
Oww, dan gaan er meer mensen sterven.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:11 schreef Kyran het volgende:
Grootste congres m.b.t. radiotherapie in Europa is ook uitgesteld, was in Wenen dit jaar. Niet dat ik dit jaar ging, maar kwam het tegen toen ik mail aan het bijlezen was.
IJsland staat hier eigenlijk bovenaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:25 schreef riazop het volgende:
gevallen per inwoner
Italie ver bovenaan, maar NL loopt vlot in
[ afbeelding ]
Terwijl er nauwlijks getest wordt. Zelfs huisgenoten van besmette personen worden niet meer getestquote:Op maandag 9 maart 2020 23:25 schreef riazop het volgende:
gevallen per inwoner
Italie ver bovenaan, maar NL loopt vlot in
[ afbeelding ]
Dat hangt er maar net vanaf. De grenzen met Frankrijk staan niet volledig open, met Zwitserland al helemaal niet. Oostenrijk dan weer wel en Slovenië geen idee.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:27 schreef Confetti het volgende:
Binnen Italie mag je trouwens je huis niet eens uit, maar de grenzen staan nog wel wagenwijd open.
De obsessie voor dat Schengenverdrag is levensgevaarlijk gebleken.
twitter:TerniLife twitterde op maandag 09-03-2020 om 22:45:05Coronavirus, preso d'assalto l'unico supermercato aperto anche la notte - https://t.co/kC070TNJP8 https://t.co/JgHMGq6E5H reageer retweet
Duitsland heeft het ook wel goed voor elkaar inderdaad. Dat kan zeker bij hebben gedragen aan het lage aantal doden daar. Vandaag pas de eerste twee dacht ik.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:20 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ofwel de enige partijen die wél visie hebben en kunnen regeren ipv alleen maar reageren.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:28 schreef Kaji het volgende:
Typisch dat FvD en PVV ook hierbij weer de bangste partijen van Nederland blijken te zijn.
WTF, bron??quote:Op maandag 9 maart 2020 23:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Terwijl er nauwlijks getest wordt. Zelfs huisgenoten van besmette personen worden niet meer getest
Eerste doden in Duitsland, 2, en eerste in Belgie.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:26 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij ben ik redelijk bijgelezen nu.
321 bevestigde patiënten
56 patiënten bijgekomen (+21%)
90 patiënten niet te herleiden (28%)
4 patiënten overleden (1.2%)
Geen informatie over aantal personen die opgenomen zijn (geweest).
Wat mij hier vooral opvalt is dat nu bijna bij een derde van de patiënten niet te herleiden is waar ze besmet zijn geraakt. Dit percentage zal de volgende dagen alleen maar verder toenemen.
Ondertussen lees ik dat ze niet meer gaan testen als je een huisgenoot bent van een besmet persoon. De GGD test, in principe, nog steeds niet als je niet in een risicogebied bent geweest. Het aantal besmette personen ligt dus echt vele malen hoger dan dat het RIVM ons doet geloven.
Daarnaast weigert het RIVM en de overheid dus nog steeds om daadwerkelijke maatregelen te trefffen. Verder dan geen handen schudden komen ze niet (om vervolgens zelf wel handen te schudden en ook nog eens iemand in zijn gezicht/nek aan te raken). Dat zijn dan de twee "leiders" die ons uit deze situatie moeten helpen.
In het buitenland worden steeds meer maatregelen getroffen. Scholen en universiteiten in Madrid gaan waarschijnlijk sluiten, in Italië zijn de genomen maatregelen nu geldig in het hele land, Duitsland heeft nu ook drive-in testcentra etc, je komt Israel niet meer in zonder in quarantaine te gaan, maar in Nederland is alles koek en ei, want wij zijn oh zo nuchter.
Mis ik nog iets?
België is teruggetrokkenquote:Op maandag 9 maart 2020 23:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Eerste doden in Duitsland, 2, en eerste in Belgie.
En allemaal aan dezelfde microfoon?quote:Op maandag 9 maart 2020 23:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Typisch Amerikaans, podium gelijk vol met allerlei mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |