Bij apple is de belastingbetaler ook de sjaal want dat bedrijf betaalt geen belasting.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Multinationals mogen weleens wat meer een voorbeeld nemen aan een bedrijf als Apple dat bewust enorm veel vet op de botten aanhoudt. Misschien moeten overheden dat wel gaan afdwingen bij multinationals want anders is telkens de belastingbetaler degene die er voor opdraait in dit soort situaties.
Mooi. Minder kerosine, minder CO2.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je gebeden zijn al verhoord hoor, KLM schrapt al 2000 FTE.
Krijgen zelfs geld toe... Vloeiend naar de fat cats.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij apple is de belastingbetaler ook de sjaal want dat bedrijf betaalt geen belasting.
Walgelijk idd. Maar ja grote bedrijven spelen landen tegen elkaar uit.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Krijgen zelfs geld toe... Vloeiend naar de fat cats.
Actieve VVD leden brengen het soepele ontslagrecht in de praktijk.twitter:HuubBellemakers twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:19:05Grootste lul tijdens corona-crisis gevonden. Hij heet Joost Hoekstra https://t.co/o8OKx6qGWi reageer retweet
Dat klopt, maar het is niet zo dat landen daarin helemaal geen keuze hebbenquote:Op zondag 15 maart 2020 14:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Walgelijk idd. Maar ja grote bedrijven spelen landen tegen elkaar uit.
Dat is een troll, je bent nepnieuws aan het verspreidenquote:Op zondag 15 maart 2020 14:51 schreef Klopkoek het volgende:
Actieve VVD leden brengen het soepele ontslagrecht in de praktijk.twitter:HuubBellemakers twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:19:05Grootste lul tijdens corona-crisis gevonden. Hij heet Joost Hoekstra https://t.co/o8OKx6qGWi reageer retweet
twitter:b_v_apeldoorn twitterde op zondag 15-03-2020 om 13:40:31Wat betreft die vrije markt die niet de oplossing is: wat ook nu weer opvalt is dat de grootste voorstanders van de vrije markt het hardst roepen om overheidsingrijpen. Want de beurzen en de banken en VNO-NCW weten als geen ander dat ze het zonder de staat niet redden #COVID19NL https://t.co/HXAslxZjnQ reageer retweet
Ik zie liever wat in de Deense oplossingquote:Op zondag 15 maart 2020 14:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Trickle down heeft niks te maken met hulp bieden in tijden van crisis.
Puur kapitalisme werkt niet. Ook nu niet.
twitter:kerndrup twitterde op zondag 15-03-2020 om 13:55:40Danish model in action: Covid /corona
The government, Industry and labour unions are giving a helping hand to those workers who are at risk of losing their job due to the corona outbreak. Wage compensation should prevent layoffs in companies that are hit hard. https://t.co/pawsxAvPaR reageer retweet
Owja, Nederland gaat natuurlijk hard getroffen worden. Net als in 2008. Niet voor niets gaat Oostenrijk nu Nederlanders weren.twitter:CasMudde twitterde op zondag 15-03-2020 om 14:28:48Social democracy in action https://t.co/aik1gFNgns reageer retweet
Niet helemaal gelezen, maar dat is toch precies wat de overheid nu ook gaat doen bij KLM door middel van werktijdverkorting?quote:Op zondag 15 maart 2020 15:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie liever wat in de Deense oplossing
Draadje:twitter:kerndrup twitterde op zondag 15-03-2020 om 13:55:40Danish model in action: Covid /corona
The government, Industry and labour unions are giving a helping hand to those workers who are at risk of losing their job due to the corona outbreak. Wage compensation should prevent layoffs in companies that are hit hard. https://t.co/pawsxAvPaR reageer retweetOwja, Nederland gaat natuurlijk hard getroffen worden. Net als in 2008. Niet voor niets gaat Oostenrijk nu Nederlanders weren.twitter:CasMudde twitterde op zondag 15-03-2020 om 14:28:48Social democracy in action https://t.co/aik1gFNgns reageer retweet
Crisis als kans voor neoliberalen
De bedrijven die straks er nog zijn hebben een stuk minder concurrentie..quote:Op zondag 15 maart 2020 17:34 schreef Landgeld het volgende:
Kom er maar in...
3 weken alle horeca, sportscholen dicht...
ik denk nog veel langer. en als dit voorbij is heb ik zomaar t idee dat minder mensen deze gelegenheden gaan bezoeken.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:34 schreef Landgeld het volgende:
Kom er maar in...
3 weken alle horeca, sportscholen dicht...
Dat herstelt snel genoeg, denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik denk nog veel langer. en als dit voorbij is heb ik zomaar t idee dat minder mensen deze gelegenheden gaan bezoeken.
dit heeft niemand ooit meegemaakt, als dit lang duurt kan dit een hele grote crisis veroorzaken. ook voor het financiële systeem wat er al niet al te best voor stond.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat herstelt snel genoeg, denk ik.
Maar dit half jaar komen er keiharde klappen aan.
Ik ben bang dat het vee heftiger zal zijn dan 2008 omdat veel meer mensen direct geraakt worden.
er zijn nog nooit epidemien geweest inderdaad...quote:Op zondag 15 maart 2020 17:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit heeft niemand ooit meegemaakt, als dit lang duurt kan dit een hele grote crisis veroorzaken. ook voor het financiële systeem wat er al niet al te best voor stond.
Als het voorbij is is alles failliet. Zeker de kleinere zelfstandigen.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik denk nog veel langer. en als dit voorbij is heb ik zomaar t idee dat minder mensen deze gelegenheden gaan bezoeken.
niet dat de halve wereld in lockdown was. althans ik heb t nooit meegemaakt, misschien jij wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er zijn nog nooit epidemien geweest inderdaad...
geen lockdown, wel epidemien, sinds 2000 geloof ik al 2 of 3, het is maar net waar je de definitie legt.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
niet dat de halve wereld in lockdown was. althans ik heb t nooit meegemaakt, misschien jij wel.
Waar halen zulke mensen toch hun tijd en vooral zin vandaan?quote:Op zondag 15 maart 2020 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Dat is een troll, je bent nepnieuws aan het verspreiden
ben bang dat de economische gevolgen veel erger zullen zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
geen lockdown, wel epidemien, sinds 2000 geloof ik al 2 of 3, het is maar net waar je de definitie legt.
en eigenlijk is er elk jaar een epidemie, waaraan tientallen mensen doodgaan in NL, namelijk de griep.
gewoon geld bijdrukken waarschijnlijk. met 1000den miljarden tegelijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:03 schreef SeLang het volgende:
Deze crisis wordt groter dan de GFC van 2008. Maar schuld is tijdens de hoogcunjuctuur daarna nauwelijks gereduceerd
Euro zone:
[ afbeelding ]
USA:
[ afbeelding ]
Rentes staan al rond de nul dus de centrale banken kunnen weinig meer. En regeringen zijn ook beperkt in fiscale maatregelen door de hoge staatsschuld.
dat klopt, maar de wereld heeft er echt wel ervaring mee.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ben bang dat de economische gevolgen veel erger zullen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |