Dan kunnen de meesten van hen ook weer terugkomen maar dan hoeven ze in de tussentijd niet betaald te worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En over 2/3 maanden is alles weer normaal en draait de economie ook weer.
Het getuigt echt van korte termijn visie als je nu denkt dat je die mensen niet meer nodig gaat hebben en ze weg stuurt. Het is iets tijdelijks...
Dat is de vraag nog maar....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En over 2/3 maanden is alles weer normaal en draait de economie ook weer.
Het getuigt echt van korte termijn visie als je nu denkt dat je die mensen niet meer nodig gaat hebben en ze weg stuurt. Het is iets tijdelijks...
geef t nog een paar weken/maand dan gaat dit topic net zo hard als Covid19 topic. wacht maar tot de VS in lockdown gaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:20 schreef Landgeld het volgende:
Dit topic is nog related rustig. Maar de economie wordt mega mega hard geraakt.
Iedereen werkt thuis, stelt dingen uit, toerisme ligt stil. Situatie is niet onder controle.
https://www.omroepwest.nl(...)ngekend-hard-geraaktquote:ZATERDAG 14 MAART 2020, 22:02
DEEL DIT ARTIKEL:
Royal Floraholland: sierteeltsector ongekend hard geraakt
Royal FloraHolland in Naaldwijk | Foto: ANPRoyal FloraHolland in Naaldwijk | Foto: ANP
NAALDWIJK - De sierteeltsector wordt hard geraakt door de gevolgen van het coronavirus. Directeur Steven van Schilfgaarde van Royal FloraHolland, met onder meer vestigingen in Naaldwijk en Rijnsburg, luidt de noodklok over de teruglopende inkomsten, meldt Hart van Nederland. Hij vindt dat er een noodfonds moet komen voor kwekers en handelaren.
'Zonder hulp van de overheid en banken gaan wij het niet redden', zegt Van Schilfgaarde tegen Hart van Nederland. 'Het coronavirus heeft veel invloed op het koopgedrag van mensen.'
Op dit moment worden er heel weinig bloemen en planten gekocht in Nederland, maar daarnaast worden er ook geen bloemen meer geëxporteerd omdat de grenzen gesloten zijn. Nederland exporteert meer dan 6 miljard bloemen en planten per jaar. Als de grenzen dicht zijn kunnen die niet geëxporteerd worden.
Primaire levensbehoeften
Van Schilfgaarde denkt dat de verkoop in Nederland is gedaald omdat mensen voornamelijk bezig zijn met voedsel inslaan. 'Nederlanders zijn nu bezig met primaire levensbehoeften. Mensen gaan ook niet zomaar een bloemetje kopen.'
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/14/vrijhandel-voorbij-a3993754quote:Neem schuifdaken voor auto’s. Nederlandse fabrikanten ervan die toeleveren aan de Duitse auto-industrie, exporteren ogenschijnlijk naar Duitsland. Maar omdat die Duitse auto’s ook verkocht worden in China, produceren de Nederlandse werknemers feitelijk voor de Chinese consumentenmarkt. Zo zijn Nederlandse banen verweven met succes én disrupties in China. Chinese consumenten zorgen op die manier voor ongeveer 45.000 voltijdbanen in Nederland. Dat zijn cijfers over 2014, de meest recente van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De uitbraak van het coronavirus heeft deze productielijnen verlamd. Hoe? In februari zijn de Chinese autoverkopen met 80 procent ingestort, meldde persbureau Bloomberg vorige week. Dat voelen de producenten in Stuttgart. Dat voelen de leveranciers in Nederland, al is het met enige vertraging. Zoals het ook even duurt voordat de Rotterdamse haven de aanvoer van containers uit China ziet teruglopen.
De gevolgen zullen de komende weken zichtbaar worden als beursgenoteerde bedrijven met omzet- en winstwaarschuwingen komen.
De Nederlandse en Franse overheden gaan AF/KLM in ieder geval niet laten vallen.twitter:Buitenhoftv twitterde op zondag 15-03-2020 om 12:27:38‘We zullen alles op alles zetten om dat overeind te houden’ ‘Het smalle belang van de schatkist, valt in het niet bij het grotere belang van de economie’, aldus @WBHoekstra in #buitenhof over de gevolgen voor de economie #Coronavirusnl https://t.co/YtjyQmTfIR reageer retweet
Privatize gains, socialize losses.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:22 schreef Drekkoning het volgende:
De Nederlandse en Franse overheden gaan AF/KLM in ieder geval niet laten vallen.twitter:Buitenhoftv twitterde op zondag 15-03-2020 om 12:27:38‘We zullen alles op alles zetten om dat overeind te houden’ ‘Het smalle belang van de schatkist, valt in het niet bij het grotere belang van de economie’, aldus @:WBHoekstra in #buitenhof over de gevolgen voor de economie #Coronavirusnl https://t.co/YtjyQmTfIR reageer retweet
Verstandig
Er zijn heel veel middeninkomens afhankelijk van KLM / Schiphol. Dat om laten vallen lijkt me dus júist niet heel sociaalquote:Op zondag 15 maart 2020 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Privatize gains, socialize losses.
Capitalism for the poor, socialism for the rich.
https://revu.nl/artikel/1(...)oek-omhoog-te-houden
Dit topic neemt het stokje over in een maand of 2.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef Landgeld het volgende:
Valt me nog mee dat dit topic niet zo hard gaat...
Economie zal nog nooit zo hard geraakt worden...
Geef dan geld aan de middeninkomens. Dan bepalen die wel even welke sectoren en bedrijven goede waar leveren, ipv de trickle down mythe. Dat is nou marktwerking en democratie.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn heel veel middeninkomens afhankelijk van KLM / Schiphol. Dat om laten vallen lijkt me dus júist niet heel sociaal. Of wenselijk.
Onder het mom van marktwerking zijn de beloningen van topbestuurders geëxplodeerd.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn heel veel middeninkomens afhankelijk van KLM / Schiphol. Dat om laten vallen lijkt me dus júist niet heel sociaal. Of wenselijk.
Absoluut niet mee eens. Puur kapitalisme en pure marktwerking heeft keer op keer bewezen niet te werken.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geef dan geld aan de middeninkomens. Dan bepalen die wel even welke sectoren en bedrijven goede waar leveren, ipv de trickle down mythe. Dat is nou marktwerking en democratie.
Horigenmentaliteit.
Trickle down werkt niet. Ook nu niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Absoluut niet mee eens. Puur kapitalisme en pure marktwerking heeft keer op keer bewezen niet te werken.
Overheid heeft de taak de economie en werkgelegenheid te beschermen. Zeker in tijden van extreme crisis betekent dat ook een helpende hand bieden aan grote werkgevers.
op de lange termijn is al dat geld lenen en drukken slecht voor iedereen want dan is t geld niks meer waard. dus liever die duizenden middenklassers ontslaan, hoe erg t ook is.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn heel veel middeninkomens afhankelijk van KLM / Schiphol. Dat om laten vallen lijkt me dus júist niet heel sociaal. Of wenselijk.
Trickle down heeft niks te maken met hulp bieden in tijden van crisis.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trickle down werkt niet. Ook nu niet.
Je gebeden zijn al verhoord hoor, KLM schrapt al 2000 FTE.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:13 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
op de lange termijn is al dat geld lenen en drukken slecht voor iedereen want dan is t geld niks meer waard. dus liever die duizenden middenklassers ontslaan, hoe erg t ook is.
helaas zal er ook biljoenen aan geld bijverzonnen worden net als in de vorige crisis. ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je gebeden zijn al verhoord hoor, KLM schrapt al 2000 FTE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |