abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192096481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:45 schreef vipergts het volgende:

[..]

Kopen dus
Inderdaad, als je nieuws leest vanwege je aandelen lijdt de paniek/fear ertoe dat je ze op de slechtste dag verkoopt toch maar verkoopt. Na verkoop wordt je helemaal gek, want dan stijgen ze ineens. En dan blijven ze maar stijgen totdat jij er eindelijk weer instapt omdat je je FOMO niet kan beheersen. Ze zijn dan inmiddels al zover gestegen dat ze kort daarna weer zakken. Enz. Enz. Er is een mooi grafiekje online die dit exact verbeeld: http://www.personalfinanc(...)estor-sentiment.html . Daarom is het beter te beleggen met geld wat je echt niet nodig hebt, zodat je er emotioneel ook schijt aan hebt.

@Newone82, succes :D

En trouwens, as we speak, duikt de Dow Jones na opening weer in het rood. Na de slechtste dag ooit (-3000 punten), geen dead cat bounce, maar "gewoon" weer in volle vaart door naar beneden. Fucking bizar dit.

Nu op zelfde stand als de dag dat Trump begon als president. Iets waar hij vast wakker van ligt.

[ Bericht 5% gewijzigd door schermafbeelding op 17-03-2020 15:02:56 ]
pi_192096639
destandaard twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 14:16:04 Brussels Airlines schrapt vanaf vrijdag alle vluchten https://t.co/2RtH8YG2Y3 https://t.co/ImAwkwNNfc reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 15:05:55 #253
426493 crew  PippenScottie
pi_192096746
Dow onder de 20.000, dat is snel gegaan. :s)
My friends all drive horses
pi_192096869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:17 schreef Simmertje het volgende:

[..]

In die zin heeft VVD dus wel gewoon gelijk gehad afgelopen jaren? En dat zeg ik als linksmensch.
Op dat punt heeft het huidige kabinet inderdaad goed beleid gevoerd. In voorspoedige jaren wat financiële ruimte opbouwen en niet alles over de balk gooien, zodat een flinke financiële tegenslag niet meteen een strop is.

De overheidsschuld met 10 procentpunt laten stijgen tot 60% van het BBP levert per de overheid 80 miljard euro op om uit te geven aan crisismaatregelen. Zo'n 4500 euro per Nederlander.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 15:19:00 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_192097005
Ik moet als bijna veertigjarige verstokte links-stemmer ook de VVD wel even een compliment geven voor hoe die hebben geholpen het land financieel weer op de rails te krijgen.

Er zijn maar weinig landen die zo goed als Nederland in staat zijn om een nieuwe recessie het hoofd te bieden.
My friends all drive horses
pi_192097259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Op dat punt heeft het huidige kabinet inderdaad goed beleid gevoerd. In voorspoedige jaren wat financiële ruimte opbouwen en niet alles over de balk gooien, zodat een flinke financiële tegenslag niet meteen een strop is.

De overheidsschuld met 10 procentpunt laten stijgen tot 60% van het BBP levert per de overheid 80 miljard euro op om uit te geven aan crisismaatregelen. Zo'n 4500 euro per Nederlander.
Het is nu bijna onvermijdelijk dat Italie failliet gaat en dan zal de vraag naar nederlandse obligaties zo groot worden dat het ons niets kost of zelf koopkracht oplevert(obligaties met negatieve rente).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192097306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is nu bijna onvermijdelijk dat Italie failliet gaat en dan zal de vraag naar nederlandse obligaties zo groot worden dat het ons niets kost of zelf koopkracht oplevert(obligaties met negatieve rente).
Kan de euro het faillissement van italië aan?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 15:33:50 #258
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_192097346
Doe ik er goed aan om cash af te halen van de Bank?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 15:34:27 #259
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_192097361
Ik ben Bang Dat België straks een soort Polen zal zijn
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:44:15 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192097580
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:19 schreef PippenScottie het volgende:
Ik moet als bijna veertigjarige verstokte links-stemmer ook de VVD wel even een compliment geven voor hoe die hebben geholpen het land financieel weer op de rails te krijgen.

Er zijn maar weinig landen die zo goed als Nederland in staat zijn om een nieuwe recessie het hoofd te bieden.
Dat is onzin. Dankzij de VVD heeft hier de crisis langer geduurd en vele noord Europese landen zijn sneller hersteld. Financieel is Nederland niet gezonder dan een Zweden of Duitsland, die minder rigide rechts beleid hebben gevoerd. Nederland was jarenlang hekkensluiter van noord Europa, en maakte daarna bescheiden inhaalgroei.

https://basjacobs.wordpress.com/2016/09/19/de-rekening-van-rutte/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192097584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Kan de euro het faillissement van italië aan?
Dat gaan we meemaken waarschijnlijk, flinke afschrijvingen op Target II met name voor Duitsland. Daarnaast zal de staatschuld van Frankrijk stijgen omdat hun banken er aardig diep inzitten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:55:08 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192097876
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:19 schreef PippenScottie het volgende:

https://esb.nu/blog/20037(...)-in-het-eurotijdperk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:59:21 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192097968
quote:
Geachte heer Hyperdude,

Bij deze bevestigen wij de ontvangst van uw wtv (verlenging) aanvraag. Uw aanvraag wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Dit bericht is geautomatiseerd aangemaakt en daarom niet ondertekend.

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
namens deze,
De directeur Uitvoeringstaken Arbeidsvoorwaardenwetgeving,
Verwacht er weinig van, maar maakt in mijn situatie niet veel uit. :)

Wel lullig als je net aan het uitbreiden bent geweest, en het allemaal net iets duurder was dan gepland. Gaat heel wat horeca de kop kosten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:00:25 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192097985
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat gaan we meemaken waarschijnlijk, flinke afschrijvingen op Target II met name voor Duitsland. Daarnaast zal de staatschuld van Frankrijk stijgen omdat hun banken er aardig diep inzitten.
Plus dat de ECB moet afschrijven op de Italiaanse bonds die zij bezit. En die winst en verlies gaan uiteindelijk naar de schatkist van de deelstaten, dus ook NL.

Probleem is ook dat als Italië failliet gaat, andere zwakke landen als Griekenland, Portugal, Spanje ook aan de haak zijn voor de Italiaanse verliezen. Maar kunnen die dat dragen? Nee dus. Dus uiteindelijk komt dat bij enkele bagholders terecht. Je weet wel wie dat zijn :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:01:59 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192098021
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:00 schreef SeLang het volgende:

...Je weet wel wie dat zijn :P
Protestanten die wederom katholieke non-valeurs moeten redden. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:20 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192098660
quote:
Federal Reserve gaat commercial papers opkopen

WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - De Federal Reserve trekt 10 miljard dollar uit om kortlopende leningen aan bedrijven te verstrekken. Dat doet de Amerikaanse koepel van centrale banken door het opkopen van zogeheten 'commercial paper'. De markt voor die leningen ligt door de coronacrisis namelijk vrijwel stil.

Commercial papers zijn kortlopende schulden van bedrijven waar geen onderpand tegenover staat. De looptijd is over het algemeen korter dan 270 dagen. De laatste keer dat de Fed ingreep op deze markt was in 2008 tijdens de financiële crisis. Ook toen waren er weinig kopers te vinden voor de leningen.

De Fed gaat zijn aankopen doen voor een periode van een jaar. Het programma kan eventueel verlengd worden.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-papers-opkopen.aspx
Het is nu officieel een systeemcrisis geworden.
Mijn reisverslagen
pi_192098692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:00 schreef SeLang het volgende:
Plus dat de ECB moet afschrijven op de Italiaanse bonds die zij bezit. En die winst en verlies gaan uiteindelijk naar de schatkist van de deelstaten, dus ook NL.
Ha, maarja. Wist zag iedereen aankomen dit, een jaar of 20.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192098734
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is nu officieel een systeemcrisis geworden.
Wat is daar de consequentie van?
Love is in the air!
pi_192098855
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is onzin. Dankzij de VVD heeft hier de crisis langer geduurd en vele noord Europese landen zijn sneller hersteld. Financieel is Nederland niet gezonder dan een Zweden of Duitsland, die minder rigide rechts beleid hebben gevoerd. Nederland was jarenlang hekkensluiter van noord Europa, en maakte daarna bescheiden inhaalgroei.

https://basjacobs.wordpress.com/2016/09/19/de-rekening-van-rutte/
Basje is ook wel Keynesiaanse econoom, zegmaar een linkse versie van een econoom dus. Ziet vooral problemen bij de vermogensverdeling in de wereld en vond ook dat de Nederlandse staat op super hoogconjunctuur investeringen moeten doen met meer dan 1% rendement (hoogte van de rente zegmaar).

Ik ben zelf meer fan van projecten uitdenken en uitvoeren op een moment zoals nu bijv. Zodat je bedrijven aan het werk houdt en geen verloren arbeidspotentieel hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192098924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Die 60% is totale kolder, je legt je overheid in principe gewoon lam voor een beetje psychologie.
pi_192099069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die 60% is totale kolder, je legt je overheid in principe gewoon lam voor een beetje psychologie.
Met de huidige rentes die Nederland moet betalen is het maximum van 60% inderdaad een vreemd plafond. Bij hogere rentestanden echter, zorgt een grote staatsschuld voor druk op de begroting. Bij een te grote staatsschuld raakt een land in een vicieuze cirkel. Er moet dan zelfs bij een goed lopende economie elk jaar (flink) extra geld geleend worden, omdat de rentelasten een significante last op de jaarlijkse begroting zijn. Het volgende jaar is de schuld dan nog iets hoger, en de rentelasten dus ook.

Nederland heeft op dit moment geen last van hoge rentes en kan zo goed als gratis lenen. Nu de schuld op laten lopen heeft dus geen directe invloed op de begroting van volgend jaar. Voor landen als Italië, Spanje en Frankrijk ligt dat anders. Bij een staatschuld van 100% van het BBP is elke procentpunt rente die over de staatsschuld betaald moet worden een procent minder die aan andere zaken besteed kan worden. En die ene procentpunt rente op de staatsschuld van 100% van het BBP, vormt weer tussen de 2 en 3% van de overheidsuitgaven.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:54:40 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192099077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:37 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat is daar de consequentie van?
Dat ze het kennelijk (waarschijnlijk terecht) nodig vonden om het Lehman draaiboek weer af te stoffen, want je ziet het financiële systeem aan alle kanten kraken (exploderende spreads, stijgende interbank rentes, etc)
Mijn reisverslagen
pi_192099087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met de huidige rentes die Nederland moet betalen is het maximum van 60% inderdaad een vreemd plafond. Bij hogere rentestanden echter, zorgt een grote staatsschuld voor druk op de begroting. Bij een te grote staatsschuld raakt een land in een vicieuze cirkel. Er moet dan zelfs bij een goed lopende economie elk jaar (flink) extra geld geleend worden, omdat de rentelasten een significante last op de jaarlijkse begroting zijn. Het volgende jaar is de schuld dan nog iets hoger, en de rentelasten dus ook.

Nederland heeft op dit moment geen last van hoge rentes en kan zo goed als gratis lenen. Nu de schuld op laten lopen heeft dus geen directe invloed op de begroting van volgend jaar. Voor landen als Italië, Spanje en Frankrijk ligt dat anders. Bij een staatschuld van 100% van het BBP is elke procentpunt rente die over de staatsschuld betaald moet worden een procent minder die aan andere zaken besteed kan worden. En die ene procentpunt rente op de staatsschuld van 100% van het BBP, vormt weer tussen de 2 en 3% van de overheidsuitgaven.
Wie is de eigenaar van de staatsschuld dan? 9/10x zijn dat de inwoners van het land zelf, waarom kunnen die de rente niet betalen? Ze zijn zelf immers de begunstigde van diezelfde rente.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:58:49 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192099169
Dat is geweldig! We kunnen belastingen dus voor altijd afschaffen!!!11
Want je leent het geld van jezelf!111
Mijn reisverslagen
pi_192099177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ha, maarja. Wist zag iedereen aankomen dit, een jaar of 20.
Martien van der Winden.
Dit boek heb ik destijd gekocht en het is voor mij van grote waarde gebleken.

quote:
Nederland, De Schatkist Van Europa

april 2002 149 pagina's

Samenvatting
Nederland heeft afscheid genomen van de gulden. Daarmee is de kade van de Nederlandse economie, de ijzersterke gulden, verworden tot een drijvend ponton: de euro. Zo althans is de visie van Martien van Winden. Hij beschrijft het wel en wee van de Europese eenwording, over hoe ons land kon uitgroeien tot een van 's werelds rijkste landen en over wat ons nu te wachten staat.
Sinds de tijd van Filips II is Nederland een monetair paradijs, onze concurrentiekracht is spreekwoordelijk en onze pensioenreserves enorm vergeleken bij die van Duitsland, Frankrijk en Italië. Van Winden beschrijft lichtvoetig, met leuke voorbeelden uit onze geschiedenis, hoe de nabije toekomst wel eens minder florissant zou kunnen worden. Een vlijmscherpe analyse met een glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')