Ik kan niet begrijpen dat mensen in deze tijd met vakantie gaan. Het is sws onverantwoordelijk, ze kunnen het virus ook gewoon van thuis meenemen en op vakantie de boel aansteken.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:03 schreef maily het volgende:
Huwelijksreis naar Italië gaat gewoon door; ondanks coronavirus
[..]
RIPquote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Mijn broer is snipverkouden, heeft koorts en voelt zich kortademig. Belt huisarts, mag zo gewoon even langs komen voor een afspraak. Testen op Corona gaat de huisarts niet over (zeggen ze), ze verwijzen naar de GGD. Hij belt de GGD. Ze zeggen, gaan we niet over, bel de huisarts.
Ik snap het ook niet. Maarja, je bent getrouwd en dan MOET je op huwelijksreis natuurlijk ... en aangezien het al besproken en betaald zal zijn ....quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen in deze tijd met vakantie gaan. Het is sws onverantwoordelijk, ze kunnen het virus ook gewoon van thuis meenemen en op vakantie de boel aansteken.
Ik kan er met mijn verstand niet bij.....
Nee je hele leven stil leggen om een griepje, dat zet zoden aan de dijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen in deze tijd met vakantie gaan. Het is sws onverantwoordelijk, ze kunnen het virus ook gewoon van thuis meenemen en op vakantie de boel aansteken.
..... heb je schijt aan de consequenties voor jezelf en al helemaal aan die van anderen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:12 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Maarja, je bent getrouwd en dan MOET je op huwelijksreis natuurlijk ... en aangezien het al besproken en betaald zal zijn ....
Ik denk niet dat The Donald Nederlands verstaatquote:Op maandag 9 maart 2020 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op hoeveel besmettingen zijn die 37k?
Vrijdag ga ik naar Engeland, geen kans meer om te annuleren.. verder maak ik mijzelf niet druk en verwacht dat dit virus nog met golven blijft komen de komende tijd. Ook als we alles locken komt het virus wel weer via Turkije of Afrika binnen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik haal er even een expert bij: @Lenny_Leonardquote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Za het volgende:
Weet iemand of het in NL gelukt is het DNA van het virus hier (of in Duitsland) te isoleren en te vergelijken met dat aangetroffen in Hubei?
Er is een soort omgekeerde situatie, het virus lijkt besmettelijker in Italië, waarbij het minder dodelijk zou moeten zijn, terwijl in Duitsland de besmettingen wat minder snel verlopen en het virus minder slachtoffers maakt.
Die komen toch pas savonds?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
wat waren de cijfers voor Lombardije eigenlijk?
Toch die andere strain?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Za het volgende:
Weet iemand of het in NL gelukt is het DNA van het virus hier (of in Duitsland) te isoleren en te vergelijken met dat aangetroffen in Hubei?
Er is een soort omgekeerde situatie, het virus lijkt besmettelijker in Italië, waarbij het minder dodelijk zou moeten zijn, terwijl in Duitsland de besmettingen wat minder snel verlopen en het virus minder slachtoffers maakt.
Nichtje van me is 4 februari voor 4 maanden naar Australië vertrokken.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
Jouw broer is natuurlijk ook niet bepaald de enige die belt he.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Mijn broer is snipverkouden, heeft koorts en voelt zich kortademig. Belt huisarts, mag zo gewoon even langs komen voor een afspraak. Testen op Corona gaat de huisarts niet over (zeggen ze), ze verwijzen naar de GGD. Hij belt de GGD. Ze zeggen, gaan we niet over, bel de huisarts.
Is dat iemand van het RIVM?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:14 schreef Zipportal het volgende:
Ik haal er even een expert bij: @:lenny_leonard
Er is wel een verschil in "op vakantie gaan" en "heel je leven stilleggen".quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee je hele leven stil leggen om een griepje, dat zet zoden aan de dijk.
Ik ga zondag ook gewoon op wintersport hoor, tenzij dat gebied van de buitenwereld afgesloten wordt. Sowieso zijn op mijn vakantiebestemming relatief minder besmettingen dan in Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, de ene is besmettelijker maar minder dodelijk, en dat is niet van toepassing omdat het virus in Italië en besmettelijker en dodelijker lijkt dan in Duitsland.quote:
Niet in een risicogebied geweest? Geen koorts tegen de 40 graden? Vergeet het dan maar.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Volgens jouw redenering kan je de deur niet meer uit. Stel je gewoon niet zo aan.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:15 schreef maily het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in "op vakantie gaan" en "heel je leven stilleggen".
Heb je toevallig een bron hiervoor?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Za het volgende:
Zou kunnen duiden op nog een mutatie. Of de Duitsers pakken het gewoon heel goed aanquote:Op maandag 9 maart 2020 16:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, de ene is besmettelijker maar minder dodelijk, en dat is niet van toepassing omdat het virus in Italië en besmettelijker en dodelijker lijkt dan in Duitsland.
Ik hoop echt dat wij dan de minst dodelijke variant hebben.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zou kunnen duiden op nog een mutatie. Of de Duitsers pakken het gewoon heel goed aan
Geen kans om te annuleren? Je bedoelt om gelfld terug te krijgenquote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Vrijdag ga ik naar Engeland, geen kans meer om te annuleren.. verder maak ik mijzelf niet druk en verwacht dat dit virus nog met golven blijft komen de komende tijd. Ook als we alles locken komt het virus wel weer via Turkije of Afrika binnen.
Dat is geen bron.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
In Duitsland ik meen 1 slachtoffer op 1000.
In Italië 300 op 7000.
Gelet op de cijfers hebben wij een dodelijker variant dan de duitsersquote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat wij dan de minst dodelijke variant hebben.
quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
Kijk.... speciaal voor de griepjesroepers:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)oronavirus~a293e5b1/
Ja datquote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Geen kans om te annuleren? Je bedoelt om gelfld terug te krijgen
de meeste mensen hier hebben het toch in Italië opgelopen?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat wij dan de minst dodelijke variant hebben.
De exacte cijfers worden keurig bijgehouden in de OP.quote:
Hier ook hetzelfde. Een familielid is vanmorgen met 39gr. Koorts en moeite met ademhalen naar de huisarts geweest. Heeft een kuurtje tegen longontsteking gekregen. Test is niet noodzakelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Helemaal in Londen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
In NL had ik vooraan gestaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
Ja, maar op een punt dat het daar waarschijnlijk al weken was.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:
de meeste mensen hier hebben het toch in Italië opgelopen?
Welkom in Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Staat toch SARS-CoV 2 ?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:27 schreef Ghostbuster het volgende:
Waarom is de TT met SARS? dan kan je alle Corona varianten er wel in zetten
Dat is de officiële benaming van het virus.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:27 schreef Ghostbuster het volgende:
Waarom is de TT met SARS? dan kan je alle Corona varianten er wel in zetten
Wel een mooie manier om de cijfers laag te houden en paniek te voorkomen. Je ziet duidelijk de tactiek van Nederland in het kader van het economisch belangquote:Op maandag 9 maart 2020 16:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook hetzelfde. Een familielid is vanmorgen met 39gr. Koorts en moeite met ademhalen naar de huisarts geweest. Heeft een kuurtje tegen longontsteking gekregen. Test is niet noodzakelijk.
quote:Op maandag 9 maart 2020 16:30 schreef capricia het volgende:
Dat is de officiële benaming van het virus.
Op vakantie gaan schijnt een heilige zaak te zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:15 schreef maily het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in "op vakantie gaan" en "heel je leven stilleggen".
Maar een TT met 'griepje' trekt natuurlijk geen 182 topics.quote:
Klopt.quote:
Waarom niet gewoon Covid-19, dat is de wereldwijd afgesproken naam.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:32 schreef capricia het volgende:
Klopt.
Genoeg mensen die het virus hebben zonder dat de ziekte vastgesteld wordt.
Duitsers maken geen grappen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
In Duitsland ik meen 1 slachtoffer op 1000.
In Italië 300 op 7000.
Klinkt als een * maar hullie doen het ook* argument.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Vrijdag ga ik naar Engeland, geen kans meer om te annuleren.. verder maak ik mijzelf niet druk en verwacht dat dit virus nog met golven blijft komen de komende tijd. Ook als we alles locken komt het virus wel weer via Turkije of Afrika binnen.
Lekker boeiend weerquote:Op maandag 9 maart 2020 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Covid-19, dat is de wereldwijd afgesproken naam.
quote:Op maandag 9 maart 2020 16:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook hetzelfde. Een familielid is vanmorgen met 39gr. Koorts en moeite met ademhalen naar de huisarts geweest. Heeft een kuurtje tegen longontsteking gekregen. Test is niet noodzakelijk.
quote:Op maandag 9 maart 2020 16:36 schreef Mijk het volgende:
Maar ik denk dat 1985 belde
Ah dit doet de gemiddelde fokker standaard al.quote:.Wat de deelnemers wél te wachten staat? Twee weken lang regelmatige bezoekjes van dokters, medicatie innemen en testen. Om de tijd enigszins te doden, mogen de vrijwilligers tv kijken, boeken lezen en spelletjes spelen
twitter:dpa_intl twitterde op maandag 09-03-2020 om 16:40:20#BREAKING German local authorities announce the country's first two deaths in connection with the coronavirus https://t.co/Lh5SeqOkAP reageer retweet
twitter:faznet twitterde op maandag 09-03-2020 om 16:40:03Zwei #Coronavirus-Todesfälle in Deutschland: https://t.co/ASCkEiFtgM reageer retweet
Er staat niet bij dat je mag internetten.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ah dit doet de gemiddelde fokker standaard al.
Omdat dit er ingezet is -tig topics geleden.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Annuleren is toch simpel? Je gaat gewoon niet. Dat jij je niet druk maakt is verder niet zo relevant voor of het wel of niet een gevaarlijke keuze is voor je omgeving. En dat het alsnog binnenkomt via andere routes maakt het nog niet overbodig om het virus zo veel mogelijk te vertragen. Begrijp inmiddels niet zo goed meer waarom mensen niet lijken te begrijpen dat het grote gevaar niet de griep zelf is, maar het feit dat het complete zorgsysteem zal imploderen en zowel mensen met corona als willekeurig welke andere ernstige aandoening niet meer de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben, met alle gevolgen van dien. Tel daarbij op dat zorgverleners ook niet immuun zijn voor deze ziekte en het probleem vreet dus aan twee kanten.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
De naam van de ziekte ja, die dit virus kan veroorzaken.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Elke dag om 18:00u.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer komen de Italiaanse cijfers? 5 uur of 6 uur?
Van de ziekte. Het verantwoordelijke virus is SARS-CoV-2.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Spanje: 11 / 979 =1,1%quote:Op maandag 9 maart 2020 16:44 schreef Grishenko_ het volgende:
China heeft 80,735 getelde besmetting en 3119 mensen zijn overleden. Dat is 3,8%.
Zuid-Korea heeft 7478 getelde besmettingen en 53 mensen zijn daarbij overleden. Dat is 0,7%.
Italië heeft 7,375 getelde besmettingen, waarbij 366 mensen zijn overleden. 4,9%.
Iran heeft 7,161 besmettingen met 237 doden. 3,3%
Frankrijk heeft 1209 besmettingen met 19 doden. Dat is 1,6%
Duitsland heeft 1,151 getelde besmettingen zonder doden. 0%
Spanje heeft 979 besmettingen en 11 doden. 2,5%
Amerika heeft 551 besmettingen en 22 doden te betreuren. 3,9%
Japan 497 besmettingen, 7 doden. 1,4%
Zwitserland 374 besmettingen 2 doden 0,5%
Nederland 321 besmettingen, 3 doden. 0,9%
Wat ik hieruit kan opmaken is dat Duitsland relatief het meest effectief is, en dat Italië het hoogste percentage sterfgevallen heeft.
Hier valt nog weinig uit op te maken. Paniekdemie is nog niet afgelopen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:44 schreef Grishenko_ het volgende:
OTHER PLACES Cases Deaths Serious Critical Recovered
China heeft 80,735 getelde besmetting en 3119 mensen zijn overleden. Dat is 3,8%.
Zuid-Korea heeft 7478 getelde besmettingen en 53 mensen zijn daarbij overleden. Dat is 0,7%.
Italië heeft 7,375 getelde besmettingen, waarbij 366 mensen zijn overleden. 4,9%.
Wat ik hieruit kan opmaken is dat Duitsland relatief het meest effectief is, en dat Italië het hoogste percentage sterfgevallen heeft.
Je kan het hier ook net zo goed "Het grote paniektopic!" noemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:45 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Van de ziekte. Het verantwoordelijke virus is SARS-CoV-2.
En anders noemen we het 'Het grote SARS-CoV-2 virus dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt topic?
Het is een beetje als HIV en Aids..
twitter:sonjaterheijden twitterde op maandag 09-03-2020 om 16:39:43#coronanederland #coronavirus RIVM Tweede crisisoverleg in Den Haag https://t.co/A9bvY6j4mt via @NOS reageer retweet
U hebt gelijk. Dank!quote:
Ja hoor, het is klaar. Volgende week praten we er niet meer over. Dit was het voor NL.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
De piek is geweest dames en heren.
Tot zover covid-19. Op naar een nieuw spannend virus met nog meer actie.
Nobody cares. Hou je nu op?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:41 schreef riazop het volgende:
Ik had ongelijk
Voorspelling Nederland
Nederland 9 maart 411 gevallen
Nederland 10 maart 700 gevallen
Maar is dat het "weekend effect" (gaan er minder mensen naar minder beschikbare artsen)???
Spanje zit op 25 doden.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:44 schreef Grishenko_ het volgende:
Start met investeren. Een beetje investeerder verdiend tonnen aan deze griepgolf.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Piek komt nog.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
tvpquote:Op maandag 9 maart 2020 16:53 schreef Stance het volgende:
Al iets bekend over de 300 personeelsleden uit het ziekenhuis? Daarom vanavond een overleg waar ook de burgemeester van Den Bosch bij is?
Ja hallo, die gast gaf me deze bron.quote:
We zijn hier pas net begonnen helaas..quote:Op maandag 9 maart 2020 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja maar dan krijg je mensen die het maar een corona-golfje gaan noemenquote:Op maandag 9 maart 2020 16:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik wil wel alvast afspreken dat we volgend jaar ook op deze manier de griep gaan volgen. Met cijfers per gemeente enzo.
Er is dan niemand meer om te tellen!quote:Op maandag 9 maart 2020 16:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik wil wel alvast afspreken dat we volgend jaar ook op deze manier de griep gaan volgen. Met cijfers per gemeente enzo.
ja, ipv het songfestival. Zijn we van die ellende ook meteen af.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je hoeft toch niet overdreven te doen om te concluderen dat dit erg ingrijpend kan gaan worden? Daar zijn alle experts het wel over eens. Ik vind het eigenlijk van een stuitende domheid getuigen dat je je eigen mening hoger aanslaat dan die van deskundigen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het is maar een kuchjequote:Op maandag 9 maart 2020 16:55 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ja maar dan krijg je mensen die het maar een corona-golfje gaan noemen
Ze gaan niet naar Lombardije toch. Hier rondbewegen kan je het zoveel het oplopen en verspreiden als elders in de wereld op enkele gebieden na.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou ik ook doenquote:Op maandag 9 maart 2020 16:56 schreef Salina het volgende:
Godsamme man.
https://www.bndestem.nl/d(...)oronavirus~adc26dc3/
Middelbare scholieren in regio Breda blijven massaal thuis vanwege coronavirus
BREDA/OOSTERHOUT - Duizenden middelbare scholieren in Breda en omstreken hebben zich maandag ziek gemeld. Op sommige scholen zit tot zelfs een derde van het aantal leerlingen thuis. ,,De richtlijnen van het RIVM zijn bijna een vrijbrief om thuis te blijven.”
Ik ben verbaasd dat de burgemeester van Den Bosch erbij is. Waarschijnlijk omdat hij de baas is van de veiligheidsregio? Ik had eerder de burgemeester van Tilburg of Breda verwacht. Zouden de cijfers in zijn regio nog erger zijn?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:53 schreef Stance het volgende:
Al iets bekend over de 300 personeelsleden uit het ziekenhuis? Daarom vanavond een overleg waar ook de burgemeester van Den Bosch bij is?
Ja, die blijven inderdaad thuis ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:56 schreef Salina het volgende:
Godsamme man.
https://www.bndestem.nl/d(...)oronavirus~adc26dc3/
Middelbare scholieren in regio Breda blijven massaal thuis vanwege coronavirus
BREDA/OOSTERHOUT - Duizenden middelbare scholieren in Breda en omstreken hebben zich maandag ziek gemeld. Op sommige scholen zit tot zelfs een derde van het aantal leerlingen thuis. ,,De richtlijnen van het RIVM zijn bijna een vrijbrief om thuis te blijven."
https://www.bndestem.nl/d(...)permarkten~a5019910/
Corona zorgt voor kerstdrukte bij Brabantse supermarkten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |