Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 9 maart 2020 14:40 schreef vosss het volgende: Overigens vind ik hier nogal een soortement van jubelstemming hangen vanwege en het aantal nieuwe gevallen en het feit dat er geen nieuwe doden zijn.
Laten we in godsnaam niet te vroeg juichen. The worst is yet to come.
Bij de grote Nederlandse banken zijn vanwege het coronavirus noodplannen uit de la gehaald. Op die manier proberen ze het risico op besmetting tussen personeelsleden te verkleinen zodat belangrijke bedrijfsonderdelen altijd door kunnen gaan.
Rabobank is vandaag begonnen met het noodplan. Medewerkers van belangrijke afdelingen zijn over drie locaties verdeeld: het hoofdkantoor, een extra kantoor en thuis. Zij mogen niet van locatie wisselen.
De bedoeling van zo'n noodplan is risicospreiding, laat ABN Amro weten. De bank heeft ploegendiensten ingesteld voor werknemers die kapitaaltransacties uitvoeren. "Mensen die deze programma's kunnen bedienen, hebben we in twee groepen verdeeld. Doordat zij in ploegendiensten werken en elkaar nooit zien, bouw je extra veiligheid in."
ING verdeelt net als Rabobank medewerkers over een aantal locaties. Dat gebeurt over de hele wereld en sinds vorige week ook in Nederland. Belangrijke onderdelen zoals de dealingrooms, de interne beursvloer, moeten daarmee ook bij besmetting worden ontzien. Het is voor het eerst in twintig jaar dat het protocol op zo'n grote schaal wordt ingezet, zegt een woordvoerder. "Dat gebeurt alleen bij uitzonderlijke situaties."
Op maandag 9 maart 2020 15:14 schreef KingRadler het volgende: het leek net uitverkoop gisteren bij de Kruidvat voor de Para kon er maar 3 doosjes mee krijgen
Daar dus ook al.
India gaat de export beperken/verbieden van generiek stoffen waar o.a. paracetamol mee gemaakt wordt.
Ook krijgt India veel minder materiaal weer vanuit China om te produceren.