abonnement Unibet Coolblue
pi_193680463
Kerstinkopen op 9 december ja? Dat doe je op z’n vroegst een week voor Kerst en het liefst zo laat mogelijk!
pi_193682923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:14 schreef Marcoss het volgende:
Kerstinkopen op 9 december ja? Dat doe je op z’n vroegst een week voor Kerst en het liefst zo laat mogelijk!
In de VS starten ze daar een stuk vroeger mee :P

Maar dan nog: hij had dat kunnen aanpassen in z'n whereabouts, zeker als je al op scherp staat wat dat betreft. Of gewoon even wachten totdat het window waarin hij beschikbaar moest zijn voorbij was.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:31:15 #78
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193683200
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:09 schreef wimderon het volgende:
hij had dat kunnen aanpassen in z'n whereabouts, zeker als je al op scherp staat wat dat betreft. Of gewoon even wachten totdat het window waarin hij beschikbaar moest zijn voorbij was.
Maakt niet uit, volgens Coleman was het allemaal een complot om hem nog een gemiste test aan te smeren en was ze dat toch wel gelukt.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 juni 2020 @ 18:25:28 #79
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193847475
NOSsport twitterde op maandag 29-06-2020 om 18:21:41 Zwemkampioen Kyle Chalmers bekijkt zijn concurrenten met argusogen, zo laat de Australiër zich ontvallen in een podcast.

De olympisch titelhouder op de 100 meter vrije slag is ervan overtuigd dat de helft van zijn tegenstanders aan de doping zit. https://t.co/6QWQr7CUf2 reageer retweet
Toch vreemd, want in een technische sport als zwemmen gebruiken ze niks toch.
pi_193848314
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 18:25 schreef Pino112 het volgende:
NOSsport twitterde op maandag 29-06-2020 om 18:21:41 Zwemkampioen Kyle Chalmers bekijkt zijn concurrenten met argusogen, zo laat de Australiër zich ontvallen in een podcast.

De olympisch titelhouder op de 100 meter vrije slag is ervan overtuigd dat de helft van zijn tegenstanders aan de doping zit. https://t.co/6QWQr7CUf2 reageer retweet
Toch vreemd, want in een technische sport als zwemmen gebruiken ze niks toch.
Wel mooi dat hij al die dopeurs dan verslaat als cleane sporter!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:10:33 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193855535
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 19:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wel mooi dat hij al die dopeurs dan verslaat als cleane sporter!
Erben Wennemars vindt dit leuk
We have always been at war with Eastasia.
pi_193908386
quote:
De Keniaanse marathonloper Wilson Kipsang heeft een schorsing van vier jaar gekregen omdat hij verschillende overtredingen tegen het dopingreglement beging. Dat liet de Athletics Integrity Unit (AIU), de integriteitseenheid binnen de atletiekwereld, vrijdag weten.

Kipsang, 38 ondertussen, overtrad artikels 2.4 en 2.5 van de internationale dopingreglementering. De ene regel gaat over het foutief invullen van de whereabouts, de andere over het “saboteren of poging tot saboteren van dopingcontroles”. De Keniaan werd hiervoor begin dit jaar voorlopig geschorst in afwachting van een definitieve uitspraak.

Een kleine naam is Kipsang in de atletiekwereld allesbehalve. In 2012 won hij olympisch brons op de marathon, in 2013 bracht hij het wereldrecord op 2u03:23. Hij is de enige die ooit huidig wereldrecordhouder Eliud Kipchoge versloeg op de marathonafstand en is ook de enige loper die al vier keer onder de 2u04 dook. Kipsang won in zijn carrière al vijf Major Marathons: Berlijn, Tokio, New York en twee keer Londen.
pi_193957643
https://www.irishtimes.co(...)l-ask-them-1.4296716
DeChambeau komt 20 kilo aan, slaat verder dan wie dan ook in de golfwereld, en wint. De D-vraag wordt uiteraard niet gesteld.
  maandag 6 juli 2020 @ 13:37:56 #84
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193957762
Ah de Persie-methode
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 juli 2020 @ 13:42:32 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193957797
quote:
99s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
https://www.irishtimes.co(...)l-ask-them-1.4296716
DeChambeau komt 20 kilo aan, slaat verder dan wie dan ook in de golfwereld, en wint. De D-vraag wordt uiteraard niet gesteld.
Nadat hij twee maanden buiten beeld is geweest (nog voor de COVID-19-pandemie). Lekker hoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 juli 2020 @ 22:07:19 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193965578
quote:
99s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
https://www.irishtimes.co(...)l-ask-them-1.4296716
DeChambeau komt 20 kilo aan, slaat verder dan wie dan ook in de golfwereld, en wint. De D-vraag wordt uiteraard niet gesteld.
soort van baseball methode
  zondag 12 juli 2020 @ 12:19:00 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194050275
honestsport_ew twitterde op zondag 12-07-2020 om 11:13:44 Today, the Mail on Sunday pulls back the curtain on a top-secret London 2012 research project run by UK Sport.

This is a thread on how, over the past year, we slowly pieced together the facts of this story and how the governing body’s risk taking unfolded in Olympic year.

1/ https://t.co/It14mr3CZf reageer retweet
  zondag 12 juli 2020 @ 20:14:09 #88
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_194058122
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
honestsport_ew twitterde op zondag 12-07-2020 om 11:13:44 Today, the Mail on Sunday pulls back the curtain on a top-secret London 2012 research project run by UK Sport.

This is a thread on how, over the past year, we slowly pieced together the facts of this story and how the governing body’s risk taking unfolded in Olympic year.

1/ https://t.co/It14mr3CZf reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat ze Ketonen gebruikten is niks nieuws toch ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_194111054

De 34-jarige Ramos is ook even naar de sportschool geweest.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2020 @ 15:20:39 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194223277
Wereldkampioen 1500m in 2017.

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:22:30 #91
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194223311
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
De 34-jarige Ramos is ook even naar de sportschool geweest.
Love handles :D
pi_194224769
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:20 schreef heywoodu het volgende:
Wereldkampioen 1500m in 2017.

[ twitter ]
Zoals ik al vaker gezegd heb mag het altijd doperende Kenia wel eens een toernooitje geschorst worden ondertussen, wat een bende blijft het daar...
Jack does it in real time...
pi_194392829
quote:
Ex-tennisser Mariano Puerta geeft toe dat hij loog over positieve controle in 2005: “Het was een verdedigingsstrategie”

Voormalig tennisser Mariano Puerta heeft maandag in een interview toegegeven dat hij in het verleden loog over een positieve dopingcontrole na de finale van Roland Garros in 2005. Hij zette de sportieve instanties op het verkeerde been in de hoop strafvermindering te krijgen.

De Argentijn ging in de finale van Roland Garros onderuit tegen Rafael Nadal en testte nadien positief op etilefrine. Het was al zijn tweede dopingovertreding, nadat hij eerder betrapt werd op het gebruik van clenbuterol, en dus kreeg hij vier jaar schorsing aan zijn been. Voor het Internationaal Sporttribunaal (TAS) werd de straf herleid tot twee jaar.

“De uitleg die we destijds hebben gebruikt als verdedigingsstrategie, was een leugen”, gaf Puerta toe in de Argentijnse krant La Nacion. “Maar sportief heb ik er geen voordeel uitgehaald. Ik wil niet meer als valsspeler worden gezien”, aldus de tennisser, die stopte in 2009.

De leugen die hij destijds ophing, was de volgende: hij zou genipt hebben van het glas van zijn vriendin, die medicatie nam die etilefrine bevatte. In werkelijkheid nam hij zelf een voedingssupplement dat sporen bevatte van het verboden product, zo zei hij bij La Nacion. “Die pillen had ik op illegale wijze verkregen, dus dat kon ik niet toegeven toen. Er was geen factuur van, dus mijn advocaten raadden me af om te vertellen wat er echt gebeurd was.”
Dat verwacht je ook niet zeg!
pi_194433308
quote:
De 25-jarige Oekraïense atlete Nataliya Krol, tweevoudig Europees kampioene op de 800 meter, is twintig maanden geschorst. Dat deelde de integriteitscommissie van World Athletics donderdag mee. Krol testte op 16 januari positief op het gebruik van het vochtafdrijvende middel hydrochlorothiazide, dat als maskeermiddel gebruikt kan worden.

Krol (Pryshchepa voor haar huwelijk) kroonde zich in 2016 in Amsterdam tot Europees kampioene op de 800 meter en verlengde die titel twee jaar later in Berlijn. Ze riskeerde tot vier jaar schorsing. Haar schorsing van 20 maanden gaat in vanaf de datum van de positieve controle, sinds 25 februari was ze al voorlopig geschorst.

De integriteitscommissie was strenger voor de Turkse Gulcan Mingir, die bij een heranalyse van stalen afgenomen op de Olympische spelen in Londen betrapt werd op het gebruik van de anabole steroïde turinabol. Zij verliest al haar resultaten van 4 augustus 2012 tot 3 augustus 2014 en is daarbovenop twee jaar geschort vanaf 3 februari 2020. De 31-jarige steepleloopster, die de Europese titel die ze in juni 2012 veroverde dus behoudt, zette wel al in 2013 een punt achter haar carrière.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 oktober 2020 @ 11:52:21 #95
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195652608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 00:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

quote:
Wanjiru overtreedt dopingregels en mag vier jaar geen marathon lopen

Marathonloper Daniel Wanjiru is door de onafhankelijke integriteitseenheid van de wereldatletiekbond AIU voor vier jaar geschorst vanwege het overtreden van de dopingregels. Hij zat sinds april al een voorlopige schorsing uit.

De AIU heeft onregelmatigheden in zijn biologische paspoort aangetroffen en dat wees op het gebruik van verboden middelen.

Verrassende winst in Amsterdam
De schorsing van Wanjiru is met terugwerkende kracht ingegaan vanaf december 2019. De 28-jarige Keniaan schreef in 2016 de marathon van Amsterdam op zijn naam en een jaar later won hij in Londen.

2016: Wanjiru verrassende winnaar marathon Amsterdam
Wanjiru had een abnormaal hoge bloedwaarde. Volgens de Keniaan komt dat door een hoogtetraining en niet door doping.

Na Wilson Kipsang is Wanjiru al de tweede marathonloper van de atletengroep Volaresports die geschorst wordt op dopinggronden.
https://nos.nl/artikel/23(...)-marathon-lopen.html
pi_195882838
'Franse justitie opent dopingonderzoek naar oud-olympisch kampioen Makhloufi' - https://nos.nl/l/2354060

Jeetje, dit hadden we wederom écht niet verwacht.
Jack does it in real time...
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:03:24 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195891165
Wereldkampioen 100 meter Coleman mist Spelen door schorsing

Atleet Christian Coleman, wereldkampioen op de 100 meter, is vanwege het overtreden van de dopingregels voor twee jaar geschorst. De sprinter kan deelname aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio vergeten.

Vorig jaar ontliep de 24-jarige Amerikaan nog ternauwernood een schorsing, nadat hij drie dopingtests had gemist. Dat had tot een schorsing van twee jaar kunnen leiden, maar volgens de regels (er moet per kwartaal gekeken worden) waren de gemiste controles officieel niet binnen een jaar. De zaak werd toen ingetrokken.

Ditmaal ontkomt Coleman, die sinds juni al voorlopig werd geschorst, niet aan een straf. Met nog een gemiste test (op 9 december 2019) komt Coleman alsnog op drie fouten binnen een jaar.

Overigens verklaarde Coleman destijds dat hij "meer dan bereid was" om zich te laten testen op die dag in december vorig jaar, maar dat de onaangekondigde controle precies kwam op het moment dat hij kerstinkopen aan het doen was.

'Men wil mij bewust test laten missen'

"Als iemand mij gebeld had, kon ik de test doen en verdergaan met mijn avond", schreef Coleman in een verklaring op Twitter. Hij zei dat hij bij al zijn andere testen wel gebeld was, ook toen hij twee dagen na het missen van zijn test alsnog gecontroleerd werd.

"Toen werd er niks gevonden en ook niet bij alle testen sindsdien. Ik zou mij tot het einde van mijn carrière zelfs elke dag willen laten testen om te laten zien dat ik onschuldig ben. Ik denk dat men mij bewust een test heeft willen laten missen."
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_195892477
Hahahahahahahahahahaha.
Jack does it in real time...
pi_195906852
quote:
Christian Coleman gaat in beroep tegen schorsing

De Amerikaanse sprinter Christian Coleman tekent bij het Internationaal Sporttribunaal TAS beroep aan tegen zijn schorsing van twee jaar die hij van de Athletics Integrity Unit (AIU) kreeg opgelegd omdat hij vorig jaar drie dopingcontroles had gemist, zo maakte zijn manager Emanuel Hudson woensdag bekend.

Als de schorsing behouden blijft, mist de 24-jarige Coleman, regerend wereldkampioen op de 100 meter, de Olympische Spelen in Tokio (23 juli-8 augustus 2021), die afgelopen zomer met een jaar werden uitgesteld omwille van de coronapandemie.

De Amerikaan was eerder al voorlopig geschorst sinds 14 mei. Zijn dinsdag uitgesproken schorsing loopt tot 13 mei 2022. Hij kan zo normaal gezien wel deelnemen aan het WK in het Amerikaanse Eugene dat werd uitgesteld naar de zomer van 2022.

Christian Coleman domineert de sprint sinds Usain Bolt afscheid nam van de atletiek in 2017. Coleman pakte in Doha vorig najaar de wereldtitel op de 100 meter in 9.76. Hij veroverde met het Amerikaanse team ook goud in de 4x100 meter.

Zijn schorsing komt een week nadat de aanklachten tegen de Bahreinse Salwa Eid Naser, wereldkampioene op de 400 meter, die werd aangeklaagd voor dezelfde feiten, werden ingetrokken.
pi_196098246
quote:
Bij een hertest van een bewaard staal van de zwemmer Brenton Rickard van de Olympische Spelen van 2012 is het verboden middel furosemide aangetroffen. Daardoor dreigt de Australische estafetteploeg 4x100m wisselslag de in Londen behaalde bronzen medaille te moeten inleveren.

Rickard kwam alleen in actie in de reeksen van de 4x100m vrij. In 2009 won hij met een wereldrecord goud op de 100 meter schoolslag op het WK in Rome.

Door de positieve test dreigt Australië voor het eerst in zijn olympische geschiedenis een medaille te verliezen vanwege dopinggebruik. Het Internationaal Sporttribunaal (TAS) zal de zaak behandelen. Een krant uit Melbourne meldt dat Rickard een e-mail heeft gestuurd naar zijn voormalige teamgenoten. Hij heeft het daarin over “zijn ergste nachtmerrie”. Naar eigen zeggen nam Rickard een week voor de wedstrijd vrij verkrijgbare medicatie.

Furosemide is verboden omdat het middel doping kan maskeren. Volgens de advocaten van Rickard werd slechts een “extreem kleine hoeveelheid” van het middel teruggevonden.
Gaat Horton nu ook boos doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')