Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dat is een gemiddelde ziekenhuisdag!? Of voor iemand op de IC met longmachine en isolatie/onderdruk?
Dat lijkt mij meer toch?
Wat een IC name kost is zeer variabel, maar om administratie en gezeik met DBC's te voorkomen wordt elke behandelaar van een patiënt gedeclareerd voor 2500euro.
Gevangenen in vier Italiaanse gevangenissen zijn vandaag in opstand gekomen tegen nieuwe regels die zijn ingevoerd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen. Zo is er een verbod op familiebezoek ingesteld. Dat meldt een vakbond voor gevangenbewaarders.
Gedetineerden in gevangenissen in Napels in het zuiden, Modena in het noorden, Frosinone in het midden en in Alexandrië in het noordwesten van het land kwamen in opstand, aldus de bond Osapp.
In Modena, in de buurt van Bologna, raakten twee gevangenbewaarders gewond en ongeveer twintig personeelsleden moesten de gevangenis verlaten na de oproer van de gevangenen. De gevangenis wordt nu bewaakt door politieagenten, aldus het persbureau ANSA.
Wat een IC name kost is zeer variabel, maar om administratie en gezeik met DBC's te voorkomen wordt elke behandelaar van een patiënt gedeclareerd voor 2500euro.
Behandelaar--> behandeldag
Zo.
Zeg 3-6 weken, dus 4,5 gemiddeld = een dag of 30. das al 75.000.
"Themes trade mission", wat is dat voor brak Engels? Ik mis hier nog mensenrechten Papoea's maar dat leent zich vast niet zo goed voor een handelsmissie.
Zeg 3-6 weken, dus 4,5 gemiddeld = een dag of 30. das al 75.000.
Dank voor de verheldering!
Patiënten (ook met corona) liggen er vaak veel minder. Als ze geen hoge standen van drukbeademing of intubatie nodig hebben kunnen ze naar normale verpleegafdelingen.
Misschien wel een goed idee. Dan kunnen we het hier feitelijk houden mbt maatregelen die al dan niet genomen worden en cijfers en dergelijke.
Ik zal proberen met posten zoveel mogelijk onzinposts in de SC te plaatsen.
Ik ben hier natuurlijk geen mod hoor, maar wat mij betreft hoeft ook niet alle posts hier 100% inhoudelijk te zijn, maar iets minder rotzooi mag wel (heb het niet over jou). Om nou pagina's lang het over Henk te hebben is wat overdreven.
Patiënten (ook met corona) liggen er vaak veel minder. Als ze geen hoge standen van drukbeademing of intubatie nodig hebben kunnen ze naar normale verpleegafdelingen.
Staan jullie al in opperste paraatheid? Hoe denken jou collega's, kijkend naar de situatie in Italië, over het vraagstuk of Nederland het zorgapparaat in stand kan houden?
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Correct, maar de mensen die op de IC komen en er ademend weer afgaan liggen er tussen de 3 en 6 weken. Vandaar. De door jou genoemde mensen komen daar nog bij.
Zit er ook een formule bij waar je als variabele "aantal dagen vanaf nu" kunt invullen en met als uitkomst het aantal voorspelde coronagevallen?
Lastig, omdat je niet weet hoe het gaat lopen met de testen. Werkelijke aantallen liggen waarschijnlijk veel hoger. Ongeveer 40% groei per dag lijkt normaal als je naar andere landen kijkt.
quote:
Op zondag 8 maart 2020 21:08 schreef Sfancta het volgende: Mogen we bij onze eigen nummers stellen dat die van CHina en Korea de grootst mogelijke onzin zijn en totaal onwaar?
Hoezo? Denk dat vooral Zuid-Korea juist hele betrouwbare cijfers laat zien. Waarom zouden die niet betrouwbaar zijn?
Ik zal het wel wat minderen, want het sc-argument is wel een goed argument. Het is niet meer bij te lezen zo hard gaat het
Jouw manier van relativeren kan ik zeer waarderen. En ja, een sc, ik weet het niet. Het is wereldwijd nieuws en om de haverklap komt er wel een bericht uit een of andere hoek die hoe dan ook betrekking hebben op Corona. Soms neigt het naar sc, maar volgens mij hebben de meeste users dat zelf ook wel in de gaten. Vind zelf de overduidelijke nepnieuws-berichten hinderlijker.
Allemaal naar Turkije in de extra-voorjaarsvakantie.
Wel schofterig naar de bevolking als straks blijkt dat het daar ook rond gaat als een wilde.
Ieder jaar gedurende zomer liggen duizenden Nederlanders daar op de IC met buiktyfus. Opgelopen in zo een ultra vip all inclusive resort van Cor en Don
Dat land kan een corona uitbraak helemaal niet aan
Op zondag 8 maart 2020 21:08 schreef Sfancta het volgende: Mogen we bij onze eigen nummers stellen dat die van CHina en Korea de grootst mogelijke onzin zijn en totaal onwaar?
China: Ja, Korea: Nee.
Korea heeft meer dan 160.000 mensen getest. Die hebben veel mensen gevonden, vroeg in het proces. Ze verwachten zelf wel dat er nog een golf aan doden komen.
Staan jullie al in opperste paraatheid? Hoe denken jou collega's, kijkend naar de situatie in Italië, over het vraagstuk of Nederland het zorgapparaat in stand kan houden?
Heel wisselend. We krijgen veel vragen van patiënten die we met name gerust proberen te stellen. Per dag hebben duizenden mensen in Nederland koorts en/of verkoudheidsklachten en elke patiënt wil nu een coronatest. Het is simpelweg niet haalbaar om iedereen te testen en daarnaast heeft een test geen klinische consequenties. De behandeling wordt er niet anders van.
Tussen de collega's zijn er veel meningen, maar het heersende sentiment is dag iedereen gelooft dat het mee kán gaan vallen, maar dat het kwartje ook de andere kant op kan gaan vallen.
Ieder jaar gedurende zomer liggen duizenden Nederlanders daar op de IC met buiktyfus. Opgelopen in zo een ultra vip all inclusive resort van Cor en Don
Geen enkel land kan een uitbraak aan. Het gaat erom hoe de bevolking reageert. Denk wel dat ze daar weten hoe ze de rust moeten bewaren.
Ja hoor, duizenden Nederlanders op de Ic in Turkije.
Heel wisselend. We krijgen veel vragen van patiënten die we met name gerust proberen te stellen. Per dag hebben duizenden mensen in Nederland koorts en/of verkoudheidsklachten en elke patiënt wil nu een coronatest. Het is simpelweg niet haalbaar om iedereen te testen en daarnaast heeft een test geen klinische consequenties. De behandeling wordt er niet anders van.
Tussen de collega's zijn er veel meningen, maar het heersende sentiment is dag iedereen gelooft dat het mee kán gaan vallen, maar dat het kwartje ook de andere kant op kan gaan vallen.
Ben wel heel benieuwd waarom sommige collega's denken dat het wel mee kan vallen. Waar baseren ze dat op? Serieus heel benieuwd, want ik zie echt geen enkel lichtpuntje over dat het mee kan gaan vallen.
Correct, maar de mensen die op de IC komen en er ademend weer afgaan liggen er tussen de 3 en 6 weken. Vandaar. De door jou genoemde mensen komen daar nog bij.
Ik heb er een hele tijd gezeten als co-assistent en basisarts. Ze liggen er veelal minder lang.