en dat is nou net het gevaarquote:Op zondag 8 maart 2020 17:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik heb wel maar heb het altijd deze tijd van het jaar
Melk is lekker lang houdbaarquote:Op zondag 8 maart 2020 17:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier ook witte rijst, volkoren pasta, rode linzen, meel, boter en melk op voorraad. Dinsdag nog even zilvervliesrijst bij scoren
De vraag is hoeveel effect je maatregelen nou echt zullen hebben. Dat virus houdt zich immers niet aan de spelregels en die bepaalt voornamelijk het tempo. Dus als iedereen gewoon zijn ding doet zoals altijd en je accepteert de consequenties dan is dat economisch minder schadelijk. En dan is het wat betreft the peak load die het op de zorg heeft en alle overige consequenties een kwestie van door de zure appel heenbijten. Iig is vermijding op grote schaal geen optie omdat een vaccin in beide gevallen te laat zal komen waardoor je dus ook een bewuste keuze kunt maken van welk (aanvaardbaar) risico ga je nemen.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan is een beetje voorzichtigheid wel verstandig!
Wetenschappers zeggen dat pakweg 70% wel ziek zal worden of zo, maar je moet hier geen Italiaanse of Chinese praktijken willen hebben.
En er worden al vaccins en medicijnen uitgetest, maar voordat het echt beschikbaar wordt voor het volk ben je ook wel weer ff wat verder.
Als je het ziek worden wat uit kunt stellen tot dat allemaal vrij beschikbaar is, heb je het nog beter voor elkaar dan degenen die allemaal tegelijkertijd ziek zouden gaan worden.
Ook voor de economie is het beter als eerst Jantje ziek wordt, en als die wat opgeknapt Pietje een keer ziek wordt en dan Truusje pas i.p.v. dat driekwart van je personeelsbestand rochelend thuis in bed ligt.
En met een stevige uitbraak heb je ook een kans dat we die 16 miljoen Italianen gaan nadoen die nu allemaal in een lockdown zitten. Dat lijkt me ook niet erg handig voor het dagelijks leven.
Anyway, oprecht tof van je dat je aangeeft mijn punt te zien!
True, maar ik laat me ook weer niet te gek maken.quote:
Oke, een schaduwdode dan eigenlijk. Nogsteeds extreem weinig. Ook de kritieke toestanden lopen weer terugquote:Op zondag 8 maart 2020 17:47 schreef Jeric het volgende:
[..]
[..]
Niet dood in Duitsland..... maar eigenlijk zou je die daar moeten tellen.
genoeg water in huis.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:53 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
jij gaat liever dood aan uitdroging?
In Nederland zorgt 60% van de opa's en oma's voor de kleinkinderenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is goed advies en ook klare taal.
Apart toch, dat wij Nederlanders berucht zijn omdat we zo recht voor z'n raap zijn, maar als er dan zoiets is als dit virus, geven we alleen maar boterzachte 'adviezen'.
quote:Op zondag 8 maart 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hebt ooit van houdbare melk gehoord hoop ik?
Oh, ik ook niet hoor. Bedoel meer dat het juist nu zo gevaarlijk is dat mensen "dit heb ik altijd" en dan gewoon gaan werken. Blijkt later alsnog dat het corona is ....quote:Op zondag 8 maart 2020 17:53 schreef ToT het volgende:
[..]
True, maar ik laat me ook weer niet te gek maken.
Mijn vrouw is nu verkouden en heeft hoofdpijn enzo.
Kut voor haar, maar we knuffelen en kussen nog wel steeds gewoon.
En stel dat ze deze sars wel te pakken zou hebben, dan heb ik het natuurlijk ook allang.
Ach we zien het toch anders.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel effect je maatregelen nou echt zullen hebben. Dat virus houdt zich immers niet aan de spelregels en die bepaalt voornamelijk het tempo. Dus als iedereen gewoon zijn ding doet zoals altijd en je accepteert de consequenties dan is dat economisch minder schadelijk en dan is het wat betreft the peak load die het op de zorg heeft en alle consequenties een kwestie van door de zure appel heenbijten. Iig is vermijding op grote schaal geen optie omdat een vaccin in beide gevallen te laat zal komen waardoor je dus ook een bewuste keuze kunt maken van welk (aanvaardbaar) risico ga je nemen.
Ja in een vorig topic had iemand het ook over een 3e dode, maar ik zie er verder niets over?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:55 schreef Mani89 het volgende:
Jezus nu al 3 doden. Dit wordt erger en erger.
Hahah oke, die keuren we goedquote:
Een man van 82 en een man van 86. Maar heb nu even geen linkje voor handenquote:Op zondag 8 maart 2020 17:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja in een vorig topic had iemand het ook over een 3e dode, maar ik zie er verder niets over?
Minder lang houdbaar dan witte rijst toch? Maakt mij ook niet uit, zeker niet in verband met dit virus. Lijkt me toch al niet zo dat je eten moet hebben wat meer dan een jaar goed blijft. Maar goed denk dat mensen in dit soort situaties toch in de eerste plaats voor standaard hamsterspul gaan zoals witte rijst. Bulgur is trouwens ook heel lekker en voedzaam.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom ook weer net uit diverse supermarkten (Engeland). Pasta is overal uitverkocht. WC papier is vaak ook uitverkocht. Maar verder is eigenlijk alles wel te koop. Om een of andere reden koopt iedereen pasta en pleepapier.![]()
Zelf nog wat zilvervliesrijst bijgekocht. Dat is veel voedzamer maar vreemd genoeg loopt niemand dat te hamsteren.
Haha.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan best, maar wat heeft resistentie of het aantal apotheken hiermee te maken?
Het is echt geen rocket science.
• Feit 1: Aantal besmette personen neemt behoorlijk snel toe als er niet ingegrepen wordt.
• Feit 2: Minstens 10% van de gevallen worden opgenomen (meestal meer).
• Feit 3: Er is een beperkt aantal ziekenhuisbedden beschikbaar.
• Feit 4: In Nederland zijn er per inwoner minder bedden beschikbaar dan in Italië
Als je dan gewoon even twee seconden logisch nadenkt zal je zien dat, zonder ingrijpen, je zorgsysteem gaat vastlopen. Daardoor gaat niet alleen het aantal doden door het virus oplopen, maar ook het aantal doden door andere oorzaken. Je ziekenhuizen liggen namelijk vol.
Het is geen mening, het is geen doemdenken, het is gewoon een rekensom gebaseerd op feiten.
Ruim 1,5 miljoen doden aan kanker dit jaar. Bijna 200k doden aan malaria.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:55 schreef Mani89 het volgende:
Jezus nu al 3 doden. Dit wordt erger en erger.
Jaquote:Op zondag 8 maart 2020 17:58 schreef Mani89 het volgende:
Er gaan nu ook al 60-jarigen dood aan het virus, de leeftijden worden steeds lager. Eerst waren het nog alleen 70+'ers.
Moet jij je niet ook al zorgen gaan maken als 30-plusser?quote:Op zondag 8 maart 2020 17:58 schreef Mani89 het volgende:
Er gaan nu ook al 60-jarigen dood aan het virus, de leeftijden worden steeds lager. Eerst waren het nog alleen 70+'ers.
Daarom post ik dit ook. Ik blijf voorlopig binnen.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Moet jij je niet ook al zorgen gaan maken als 30-plusser?
Nee, zowel jouw optie als die van mij is mogelijk. Ik denk eerlijk gezegd dat er volgens jouw optie besloten en gecommuniceerd wordt, maar dat het in de praktijk op het scenario zal uitdraaien zoals ik dat beschrijf omdat je het nauwelijks kunt managen; het verloop wordt grotendeels bepaald door het initiatief wat uitgaat van het virus en nauwelijks door wat wij doen of je moet zoals ik zei met zijn allen 1 maand in een bubble gaan zitten en de boel op pauze zetten. En dat laatste gaat niet gebeuren. Dus of echt goed doen of de boel de boel laten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach we zien het toch anders.
Door de zure appel heen bijten klinkt zo makkelijk, maar ik denk dat China het ook liever had gehad dat het zich langzamer verspreid zou hebben.
Al die rochelende en van zich af spugende chinezen zorgen wel voor een snellere verspreiding.
Hygiëne is nooit iets slechts.
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:52:40NEW: France reports 177 new cases of coronavirus and 3 new deaths, raising total to 1,126 cases and 19 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik zal voor je bidden.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Daarom post ik dit ook. Ik blijf voorlopig binnen.
Prima voor in de koffie!quote:
Gaat hard, ben benieuwd naar Italiëquote:Op zondag 8 maart 2020 18:01 schreef SeLang het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:52:40NEW: France reports 177 new cases of coronavirus and 3 new deaths, raising total to 1,126 cases and 19 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Feb 2023 staat er op de verpakking. Bruine Basmati rijstquote:Op zondag 8 maart 2020 17:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Minder lang houdbaar dan witte rijst toch?
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:02:25We're waiting for Italy's national update but, based on Lombardy's update alone, there are at least 100 new deaths, according to local media. Full figures in a few minutes. reageer retweet
quote:Op zondag 8 maart 2020 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:02:25We're waiting for Italy's national update but, based on Lombardy's update alone, there are at least 100 new deaths, according to local media. Full figures in a few minutes. reageer retweet
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Niet alleen in Nederland.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:58 schreef Mani89 het volgende:
Hier in de Jumbo hadden ze bij alle pijnstillers, vitamines en schoonmaak/was middelen een bordje van maximaal 2 per klant omdat de winkel graag alles klanten wil bedienen..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 00:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bij mijn supermarkt hadden ze opeens allerlei prep-achtige spullen prominent op pallets in de looppaden staan. Tissues, Dettol, zeep, papieren zakdoeken, rijst, bloem, blikken knakworst, paracetamol enz.
Zijn er echt mensen die dingen inslaan dan? Ik heb dat niet gezienquote:Op zondag 8 maart 2020 18:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier in de Jumbo hadden ze bij alle pijnstillers, vitamines en schoonmaak/was middelen een bordje van maximaal 2 per klant omdat de winkel graag alles klanten wil bedienen..
In China gingen ook gezonde artsen van 30-40 aan het virus dood.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:58 schreef Mani89 het volgende:
Serieus?quote:Op zondag 8 maart 2020 18:03 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Niet alleen in Nederland.
Over de wereld verspreid gaan er mensen van elke leeftijd dood aan het virus.
op een gegeven moment zijn die bezorgers ook besmet. beetje doordenken.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:06 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Zijn er echt mensen die dingen inslaan dan? Ik heb dat niet gezien. Zwaar overdreven haha. Al zou je dat virus hebben, dan laat je je boodschappen toch gewoon bezorgen of zo.
Treurigquote:Op zondag 8 maart 2020 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Het is wel een apart verschil met bv Duitsland.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:06 schreef 0108daniel het volgende:
Is er al bekend waarom er in Noord-Italië zoveel mensen besmet zijn en dood gaan?
Kan nergens iets officieels vinden namelijk.
Minder dan de vorige dagen.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:01 schreef SeLang het volgende:
Ik heb wel eens handen met poker gewonnen met lagere odds ...quote:
terwijl het RIVM aantoonbaar het probleem bagatelliseert.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:07 schreef vuurbrood het volgende:
Ik ben weer back in business na een ban van 7 dagen, omdat ik mij kritisch had uitgelaten over meneer Bruins en het RIVM![]()
De tentakels van het politbureau reiken ver
Officieel gezond ja. Maar deze artsen werkten ongelofelijk veel en moeten op een gegeven moment een weerstand van niks hebben gehad.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In China gingen ook gezonde artsen van 30-40 aan het virus dood.
https://www.trouw.nl/buit(...)%2Fwww.google.com%2F
De grap is natuurlijk dat desinfecteren handgel helemaal niet werkt tegen het virussen zoals het coronavirus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 00:05 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Dat nog niet maar wel de handgels, echt te bezopen voor woorden en het één zal het ander opvolgen. Ik koop misschien van iets 1 extra, ze gaan hun gang maar...ik zal mij later wel voor mijn kop slaan maar doe er niet aan mee.
Het zal aan mij liggen maar ik begrijp dat hamsteren niet zo goed. Als ik kijk wat ik standaard in de voorraadkast heb staan kan ik daar makkelijk een paar weken mee vooruit. Uitgezonderd versproducten en ook die kan ik voor een paar weken wel vervangen door andere producten.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom ook weer net uit diverse supermarkten (Engeland). Pasta is overal uitverkocht. WC papier is vaak ook uitverkocht. Maar verder is eigenlijk alles wel te koop. Om een of andere reden koopt iedereen pasta en pleepapier.![]()
Zelf nog wat zilvervliesrijst bijgekocht. Dat is veel voedzamer maar vreemd genoeg loopt niemand dat te hamsteren.
Donkquote:Op zondag 8 maart 2020 18:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens handen met poker gewonnen met lagere odds ...
Mogelijk een nieuwe tak van virus, en overvol zorgsysteemquote:Op zondag 8 maart 2020 18:06 schreef 0108daniel het volgende:
Is er al bekend waarom er in Noord-Italië zoveel mensen besmet zijn en dood gaan?
Kan nergens iets officieels vinden namelijk.
Hoe kijk je er een week later tegenaan?quote:Op zondag 8 maart 2020 18:07 schreef vuurbrood het volgende:
Ik ben weer back in business na een ban van 7 dagen, omdat ik mij kritisch had uitgelaten over meneer Bruins en het RIVM![]()
De tentakels van het politbureau reiken ver
Nu de vraag hoe dit hoge aantal komt. Volle ziekenhuizen waardoor niet iedereen de hulp kan krijgen die nodig is?quote:Op zondag 8 maart 2020 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Oei, dat klinkt toch wel gevaarlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:10 schreef Sfancta het volgende:
Ben misschien echt idioot om dit te denken, maar kom uit een gebied waar redelijk veel besmettigen zijn (de eerste in Duitsland).
Nu is mijn hond sinds 2 dagen erg raar, lusteloos, staren, pootjes likken. Hij is toendertijd veel gekomen in die buurten, en ook met honden uit die buurt omgegaan.
Moet ik me zorgen gaan maken?
Ik heb even een Sherry ingeschoken; ik ga het toch proberen.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat desinfecteren handgel helemaal niet werkt tegen het virussen zoals het coronavirus.![]()
Gewone sterillium ook niet, maar alleen een speciale variant zoals Virugard.
Eet en drinkt ie nog?quote:Op zondag 8 maart 2020 18:10 schreef Sfancta het volgende:
Ben misschien echt idioot om dit te denken, maar kom uit een gebied waar redelijk veel besmettigen zijn (de eerste in Duitsland).
Nu is mijn hond sinds 2 dagen erg raar, lusteloos, staren, pootjes likken. Hij is toendertijd veel gekomen in die buurten, en ook met honden uit die buurt omgegaan.
Er schijnt ook een Hong Kong Hond besmet te zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:10 schreef Sfancta het volgende:
BNO heeft volgens mij tot nu toe iedere dag foutloos de cijfers doorgegeven.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:11 schreef Kalgoorlie het volgende:
Komop, het is BNO nieuws. Kom eens met een fatsoenlijke bron.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |