Ik weet het gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jammer dat wij je niet hebben kunnen overtuigen.
Is het omdat we in de minderheid zijn of praten we gewoon poep in jouw ogen?
Lees existentialistische filosofen. Dan begrijp je je eigen worsteling met je levensvragen misschien wat beter, en hoe je er mee moet omgaan, i.p.v. een "Jezus lost het voor je op".quote:
Serieus? Een live-conversie, hier op FOK!?quote:
Het is niet raar dat de discussies hier mensen elkaar laten beïnvloeden. Zo ben ik door posts van Etto en TserrofEnoch ook de katholieke kerk wel steeds serieuzer gaan nemen. Al speelden er ook buiten dit forum genoeg dingen natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:28 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Serieus? Een live-conversie, hier op FOK!?
Je zit te geinen, toch?
Vind het wel heel bijzonder als het echt is, misschien een overzicht in de OP van mensen die geswitched zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het is niet raar dat de discussies hier mensen elkaar laten beïnvloeden. Zo ben ik door posts van Etto en TserrofEnoch ook de katholieke kerk wel steeds serieuzer gaan nemen. Al speelden er ook buiten dit forum genoeg dingen natuurlijk.
Neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:28 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Serieus? Een live-conversie, hier op FOK!?
Je zit te geinen, toch?
Dank, boeiend. Allemaal heel redelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee
Ik zat gisteren na te denken.
1. De bijbel staat vol fictie
2. Stel nu dat het waar is dat het bewustzijn opgewekt wordt door het lichaam, dan weet ik zelfs niet meer als ik straks dood ga
3. Alles in dit topic nog overgelezen
4. Verreweg de meeste mensen geloven niet in een leven na de dood, dat is niet zomaar
5. Als er leven is na de dood zou je minstens een kleine gedachte moeten hebben die bevestigt dat dat zo is
6. Bijna doodervaringen zijn niet bewezen als zijnde een verlaten van een geest uit een lichaam
7. Verreweg de meeste verslagen en filmpjes van geestesverschijningen zijn natuurlijk verklaarbaar of nep.
8. Het is onvoorstelbaar dat een oude man met een baard jou even op je vingers gaat tikken
Het is niet makkelijk om een stap terug te nemen en goed te kijken naar wat je daadwerkelijk gelooft en om welke reden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee
2. Stel nu dat het waar is dat het bewustzijn opgewekt wordt door het lichaam, dan weet ik zelfs niet meer als ik straks dood ga
3. Alles in dit topic nog overgelezen
4. Verreweg de meeste mensen geloven niet in een leven na de dood, dat is niet zomaar
5. Als er leven is na de dood zou je minstens een kleine gedachte moeten hebben die bevestigt dat dat zo is
6. Bijna doodervaringen zijn niet bewezen als zijnde een verlaten van een geest uit een lichaam
7. Verreweg de meeste verslagen en filmpjes van geestesverschijningen zijn natuurlijk verklaarbaar of nep.
8. Het is onvoorstelbaar dat een oude man met een baard jou even op je vingers gaat tikken
Dit is sowieso niet waar, alleen als je in de Nederlandse seculiere bubbel zit...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vind hem ijzersterk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit is sowieso niet waar, alleen als je in de Nederlandse seculiere bubbel zit...
Voor de rest vind ik je onderbouwing ook wel flinterdun, maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk...
2 Kronieken 7:13-14quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef Modus het volgende:
God kan het virus niet gewoon even ongedaan maken? Hij kan toch alles? Maar net nu even niet?
Beter dan elke onderbouwing uit de mond van een gelovige ooit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit is sowieso niet waar, alleen als je in de Nederlandse seculiere bubbel zit...
Voor de rest vind ik je onderbouwing ook wel flinterdun, maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk...
True.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee
Ook waar.quote:2. Stel nu dat het waar is dat het bewustzijn opgewekt wordt door het lichaam, dan weet ik zelfs niet meer als ik straks dood ga
In welke populatie ? Wereldwijd is dat zeker niet het geval - atheisten zijn een kleine minderheid.quote:4. Verreweg de meeste mensen geloven niet in een leven na de dood, dat is niet zomaar
Het probleem is dat men denkt dat men nog aan wetten en regels gebonden is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:41 schreef dop het volgende:
Het grote probleem met geloof ik is dat er vaak maar een juiste manier van geloven wordt voorgehouden met daar bij horende regels en wetten.
Gek genoeg zijn geloofd regels niet universeel, elke regio elk gebied elke tijd heeft weer zijn eigen regels die duidelijk zijn ingegeven door de mens. Er is niet zo iets als een universele god en een universeel geloof. Geloof is en blijft altijd een persoonlijke interpretatie, een moment opname.
Wat je gelooft is wat je jezelf voorhoudt.
De verandering tussen oude en nieuwe testament, het onderscheid tussen feit en fictie maken dat er veel ruimte zit tussen wat je kunt geloven en dat er ook veel veranderd in wat men gelooft. ( We geloven niet meer als 100,200,1000 of 2000jaar terug)
Dat zie je in het christendom en in alle andere geloven over de wereld.
Daar hebben we de dwanggod met de zweep weer eens.!quote:Op woensdag 18 maart 2020 00:20 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
2 Kronieken 7:13-14
Zo Ik den hemel toesluite, dat er geen regen zij, of zo Ik den sprinkhaan gebiede, het land te verteren, of zo Ik pest onder Mijn volk zende; En Mijn volk, over dewelken Mijn Naam genoemd wordt, zich verootmoedigt en bidt, en zij Mijn aangezicht zoeken, en zich bekeren van hun boze wegen; zo zal Ik uit den hemel horen, en hun zonden vergeven, en hun land genezen.
maar als 2 mannen willen trouwen dan gelden die regeltjes in eens wel?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het probleem is dat men denkt dat men nog aan wetten en regels gebonden is.en dat men denkt dat je "goed" moet leven om in de hemel te komen.
Maar dan wil ik jullie toch adviseren het filmpje te kijken en te luisteren wat gezegd wordt.
Die ik onlangs hier gepost heb.
Kijk het zit zo: God heeft ons een eigen wil gegeven. Maar als we onze eigen wil gaan gebruiken wordt God boos. Snap je?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:05 schreef dop het volgende:
maar als 2 mannen willen trouwen dan gelden die regeltjes in eens wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |