abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192001015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dus met "tegennatuurlijk" bedoel je "tegen de oorspronkelijke natuur van voor de zondeval", en niet de gangbare betekenis van het woord. Dat is verwarrend.
Tegen de natuur zoals God het bedoelt heeft.
Dus de man hoort bij een vrouw
Omdat dat de enige manier is om op een natuurlijke manier voor voortplanting te zorgen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:23:43 #102
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192002205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet te weten of corona wel of niet een teken is van het eind der tijden.
Het is al een paar duizend jaar "het einde der tijden" dus daar moet je niet te zwaar aan tillen lijkt me...
quote:
Het ging mij om de teksten 'wij moeten niet wegblijven van onze bijeenkomsten' en 'laten we elkaar moed inspreken'. Massaal wegblijven uit de dienst/mis is sowieso een slecht idee. (Als je ziek/heel oud/zwak qua gezondheid bent is het een ander verhaal)
Het lijkt mij een heel gezond idee om juist voor die zieken/ouderen/zwakkeren de contacten tot een minimum te beperken en géén kerkdienst te organiseren.

God snapt dat heus wel hoor.
pi_192002216
God kan het virus niet gewoon even ongedaan maken? Hij kan toch alles? Maar net nu even niet?
pi_192002336
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef Modus het volgende:
God kan het virus niet gewoon even ongedaan maken? Hij kan toch alles? Maar net nu even niet?
Ga even bidden dan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:51:15 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192002698
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef Modus het volgende:
Godj heeft net zo zijn best gedaan om een nieuw virus te maken dat de hele wereld treft.

Dat ga je dan niet meteen weer ongedaan maken he? Dan heeft Hij geen eer van zijn werk. :(
pi_192002942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Tegen de natuur zoals God het bedoelt heeft.
Dus de man hoort bij een vrouw
Omdat dat de enige manier is om op een natuurlijke manier voor voortplanting te zorgen.
Dus onvruchtbare mensen mogen dan weer niet trouwen?
pi_192003224
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 12:31 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ga even bidden dan.
Ohja. Apart toch, dat zo'n almachtig alwetend wezen zoiets debiels nodig heeft om heeeel eventueeeeeeel in actie te komen? Hij geeft blijkbaar toch niet zoveel om zijn creatie?
pi_192003262
Mailtje van mijn gemeente/kerk. Diensten gaan gewoon door maar zonder gemeente. Alleen kerkenraad organist en predikant aanwezig.
Of iedereen maar via kerkomroep gaat kijken via internet.

Ok dan. Niet dat ik er wekelijks kom. Maar dat ze dat aflasten hier in Katwijk zegt ook wel weer wat.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:29:19 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192003474
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef kree het volgende:
Mailtje van mijn gemeente/kerk. Diensten gaan gewoon door maar zonder gemeente. Alleen kerkenraad organist en predikant aanwezig.
Of iedereen maar via kerkomroep gaat kijken via internet.

Ok dan. Niet dat ik er wekelijks kom. Maar dat ze dat aflasten hier in Katwijk zegt ook wel weer wat.
Predikant zingt in zijn eentje (+ kerkenraad) de psalmen en gezangen? :D
pi_192003680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou ben wel benieuwd ja hoe dit zal gaan enzo. Mss zondagochtend toch maar eens die kerkomroep aanzwengelen. Er schijnt video verbinding te zijn ook (eindelijk, had dat al paar jaar terug aangegeven. Maar je kent het te duur etc blablablabla door kerkenraad etc). Om moe van te worden soms die procedures. Al met al is het wel een leuke gemeente om bij te zitten hoor trouwens
Komt toch wel 500+ man normaal naar die diensten op zondagochtend. Meer trouwens nog als er een speciaal thema is of jeugddienst met bandje etc.
pi_192003804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja haha btw predikant zingt in zijn eentje. Nu ken ik dit al want er zit een soort van auto mute op die microfoon ofzo onder het zingen.
Nu speel ik daar wel eens in bandje en muziekgroep en louister dat dan later terug en dat ding werkt dan dus ruk. Ok weet al predikant(e). Heeft nu niet echt een zangstem. Zo vals als ik weet niet wat. Hahaha

Maargoed daar gaat het niet om. Ben wel heel benieuwd hoe dit zal gaan.

Doe wel een linkje zondagochtend als ik zelf wakker ben al dan trouwens. Maar wil het eigenlijk niet missen dit gehehe
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:59:54 #112
545 dop
:copyright: dop
pi_192004151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet te weten of corona wel of niet een teken is van het eind der tijden. Het ging mij om de teksten 'wij moeten niet wegblijven van onze bijeenkomsten' en 'laten we elkaar moed inspreken'. Massaal wegblijven uit de dienst/mis is sowieso een slecht idee. (Als je ziek/heel oud/zwak qua gezondheid bent is het een ander verhaal)
In deze tijd heb je heel veel meer mogelijkheden om je geloof te delen. Vind dit een bekrompen advies.
En een duidelijk voorbeeld dat bijbelse wetten niet altijd in deze tijd passen.
Leefde Jezus in deze tijd was hij waarschijnlijk een tv dominee 😃
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:51:14 #113
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_192005356
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef dop het volgende:

[..]

In deze tijd heb je heel veel meer mogelijkheden om je geloof te delen. Vind dit een bekrompen advies.
Nee een X-men of Avenger
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:47:41 #114
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192008006
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef dop het volgende:

[..]

En dan iets met "Soulfuck" of zo? >:)

Of een vlogger. :O
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:50:58 #115
545 dop
pi_192008100
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En dan iets met "Soulfuck" of zo? >:)

Of een vlogger. :O
Een lekker een beetje twitteren net als Trump
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_192008490
Beste mensen,

er moet me iets van het hart. Hier heb ik altijd al mee gelopen. Ik heb afgelopen nacht erg veel nagedacht.
Ik heb me misdragen in dit subforum. Mijn welgemeende excuses.

Het geloof is niet waar. Er is niets na de dood. Tot die slotsom ben ik gekomen. Er is geen enkel bewijs. We dromen maar wat.

Het spijt me enorm dat ik hier mensen in het harnas heb gejaagd. Sorry, sorry, sorry.

Ik vond dat ik mezelf aan het belachelijk maken was. Het heeft me veel geroerd. Ik heb er een streep door heen gehaald. Het is nonsens.

Ik heb alleen een groot probleem: ik deed vrijwilligerswerk: stervensbegeleiding. Ik bad met mensen die stervende waren en ik las stukken voor uit de bijbel. Ik sprak met ze en ik gaf hun rust, zodat ze rustig konden overgaan. Mijn overtuiging was dat ze aan de andere kant opgevangen zouden worden.

Dat is nu voorbij. Ik moet nu afspraken afzeggen. Dat doet me wel heel erg veel pijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door Sigaartje op 13-03-2020 17:49:59 ]
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:02:10 #117
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_192009688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:06 schreef Sigaartje het volgende:
Beste mensen,

er moet me iets van het hart. Hier heb ik altijd al mee gelopen. Ik heb afgelopen nacht erg veel nagedacht.

Het geloof is niet waar. Er is niets na de dood. Tot die slotsom ben ik gekomen. Er is geen enkel bewijs. We dromen maar wat.

Het spijt me enorm dat ik hier mensen in het harnas heb gejaagd. Sorry, sorry, sorry.

Ik vond dat ik mezelf aan het belachelijk maken was. Het heeft me veel geroerd. Ik heb er een streep door heen gehaald. Het is nonsens.

Ik heb alleen een groot probleem: ik deed vrijwilligerswerk: stervensbegeleiding. Ik bad met mensen die stervende waren en ik las stukken voor uit de bijbel. Ik sprak met ze en ik gaf hun rust, zodat ze rustig konden overgaan. Mijn overtuiging was dat ze aan de andere kant opgevangen zouden worden.

Dat is nu voorbij. Ik moet nu afspraken afzeggen. Dat doet me wel heel erg veel pijn.
Ook met een andere overtuiging kun je er zijn voor je naaste
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:26:10 #118
545 dop
pi_192010166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:06 schreef Sigaartje het volgende:
Beste mensen,

Volgens mij valt het wel mee met dat misdragen.
Geloof is en blijft een lastig ding, niemand hier heeft een definitief antwoord.
Uiteindelijk zijn het enkel meningen.

Wat stervensbegeleiding betreft, misschien lastig om dat te doen met een christelijke noot als je zelf niet meer geloofd. Maar volgens mij is er genoeg ruimte om mensen te begeleiden en om over het leven te praten en hun geloof.
Het is hun sterven, en hoeft dus ook niet over jou geloof of ongeloof te gaan.

Voor mij als atheïst is de dood, de eeuwige rust en voltooiing van het leven.
pi_192010511
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef dop het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel mee met dat misdragen.
Geloof is en blijft een lastig ding, niemand hier heeft een definitief antwoord.
Uiteindelijk zijn het enkel meningen.

Wat stervensbegeleiding betreft, misschien lastig om dat te doen met een christelijke noot als je zelf niet meer geloofd. Maar volgens mij is er genoeg ruimte om mensen te begeleiden en om over het leven te praten en hun geloof.
Het is hun sterven, en hoeft dus ook niet over jou geloof of ongeloof te gaan.

Voor mij als atheïst is de dood, de eeuwige rust en voltooiing van het leven.

Nu sta ik aan jullie zijde en zal het geloof bestrijden.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:51:59 #120
545 dop
pi_192010696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:44 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je iets hoeft te bestrijden.
Atheïsten hoeven niet te evangeliseren. Hoog uit voor hun mening uit komen op zijn tijd.

Als klein voorbeeld, als iemand wil bidden bij het eten dan geef ik daar de ruimte voor.
Maar als men wil dat ik mee bid en mijn ogen sluit, dan weiger ik dat.
Respect voor de persoon maar ook respect voor mijn overtuiging.

[ Bericht 24% gewijzigd door dop op 13-03-2020 19:01:43 ]
pi_192011817

[ Bericht 100% gewijzigd door Sigaartje op 14-03-2020 08:00:38 ]
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:07:48 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_192012528
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 18:44 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waarom?
pi_192012645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom?
Jullie hebben me overtuigd.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:16:01 #124
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192012715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:13 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Jullie hebben me overtuigd.
Jammer dat wij je niet hebben kunnen overtuigen. :'(

Is het omdat we in de minderheid zijn of praten we gewoon poep in jouw ogen?
pi_192012856
Snap hem ook niet helemaal?

Het zal nooit mijn doel zijn om iemand te overtuigen van joh doe dit en dat en zie je wel dan geloof je wel.

Blabla is dat. Maar ik zie mezelf als christen ondanks alle foute dingen die ik deed. (Liedje van volgens mij)

Maarja ik denk dat er veel zijn die er rust in vinden of laat ik sowieso zeggen een open gemeenschap even uitgaande van wat voor soort ofzo. Maar dat opzich is al iets goeds denk ik? Je bent nl niet meer onwijs alleen. Sommige stromingen gaan mij nl ook wat ver, maar dan zoek je verder toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')