Tegen de natuur zoals God het bedoelt heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dus met "tegennatuurlijk" bedoel je "tegen de oorspronkelijke natuur van voor de zondeval", en niet de gangbare betekenis van het woord. Dat is verwarrend.
Het is al een paar duizend jaar "het einde der tijden" dus daar moet je niet te zwaar aan tillen lijkt me...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet te weten of corona wel of niet een teken is van het eind der tijden.
Het lijkt mij een heel gezond idee om juist voor die zieken/ouderen/zwakkeren de contacten tot een minimum te beperken en géén kerkdienst te organiseren.quote:Het ging mij om de teksten 'wij moeten niet wegblijven van onze bijeenkomsten' en 'laten we elkaar moed inspreken'. Massaal wegblijven uit de dienst/mis is sowieso een slecht idee. (Als je ziek/heel oud/zwak qua gezondheid bent is het een ander verhaal)
Ga even bidden dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef Modus het volgende:
God kan het virus niet gewoon even ongedaan maken? Hij kan toch alles? Maar net nu even niet?
Godj heeft net zo zijn best gedaan om een nieuw virus te maken dat de hele wereld treft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:24 schreef Modus het volgende:
God kan het virus niet gewoon even ongedaan maken? Hij kan toch alles? Maar net nu even niet?
Dus onvruchtbare mensen mogen dan weer niet trouwen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Tegen de natuur zoals God het bedoelt heeft.
Dus de man hoort bij een vrouw
Omdat dat de enige manier is om op een natuurlijke manier voor voortplanting te zorgen.
Ohja. Apart toch, dat zo'n almachtig alwetend wezen zoiets debiels nodig heeft om heeeel eventueeeeeeel in actie te komen? Hij geeft blijkbaar toch niet zoveel om zijn creatie?quote:
Predikant zingt in zijn eentje (+ kerkenraad) de psalmen en gezangen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef kree het volgende:
Mailtje van mijn gemeente/kerk. Diensten gaan gewoon door maar zonder gemeente. Alleen kerkenraad organist en predikant aanwezig.
Of iedereen maar via kerkomroep gaat kijken via internet.
Ok dan. Niet dat ik er wekelijks kom. Maar dat ze dat aflasten hier in Katwijk zegt ook wel weer wat.
Nou ben wel benieuwd ja hoe dit zal gaan enzo. Mss zondagochtend toch maar eens die kerkomroep aanzwengelen. Er schijnt video verbinding te zijn ook (eindelijk, had dat al paar jaar terug aangegeven. Maar je kent het te duur etc blablablabla door kerkenraad etc). Om moe van te worden soms die procedures. Al met al is het wel een leuke gemeente om bij te zitten hoor trouwensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Predikant zingt in zijn eentje (+ kerkenraad) de psalmen en gezangen?
Ja haha btw predikant zingt in zijn eentje. Nu ken ik dit al want er zit een soort van auto mute op die microfoon ofzo onder het zingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Predikant zingt in zijn eentje (+ kerkenraad) de psalmen en gezangen?
In deze tijd heb je heel veel meer mogelijkheden om je geloof te delen. Vind dit een bekrompen advies.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet te weten of corona wel of niet een teken is van het eind der tijden. Het ging mij om de teksten 'wij moeten niet wegblijven van onze bijeenkomsten' en 'laten we elkaar moed inspreken'. Massaal wegblijven uit de dienst/mis is sowieso een slecht idee. (Als je ziek/heel oud/zwak qua gezondheid bent is het een ander verhaal)
Nee een X-men of Avengerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef dop het volgende:
[..]
In deze tijd heb je heel veel meer mogelijkheden om je geloof te delen. Vind dit een bekrompen advies.
En een duidelijk voorbeeld dat bijbelse wetten niet altijd in deze tijd passen.
Leefde Jezus in deze tijd was hij waarschijnlijk een tv dominee 😃
En dan iets met "Soulfuck" of zo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef dop het volgende:
[..]
In deze tijd heb je heel veel meer mogelijkheden om je geloof te delen. Vind dit een bekrompen advies.
En een duidelijk voorbeeld dat bijbelse wetten niet altijd in deze tijd passen.
Leefde Jezus in deze tijd was hij waarschijnlijk een tv dominee 😃
Een lekker een beetje twitteren net als Trumpquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En dan iets met "Soulfuck" of zo?![]()
Of een vlogger.![]()
Ook met een andere overtuiging kun je er zijn voor je naastequote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:06 schreef Sigaartje het volgende:
Beste mensen,
er moet me iets van het hart. Hier heb ik altijd al mee gelopen. Ik heb afgelopen nacht erg veel nagedacht.
Ik heb me misdragen in dit subforum. Mijn welgemeende excuses.
Het geloof is niet waar. Er is niets na de dood. Tot die slotsom ben ik gekomen. Er is geen enkel bewijs. We dromen maar wat.
Het spijt me enorm dat ik hier mensen in het harnas heb gejaagd. Sorry, sorry, sorry.
Ik vond dat ik mezelf aan het belachelijk maken was. Het heeft me veel geroerd. Ik heb er een streep door heen gehaald. Het is nonsens.
Ik heb alleen een groot probleem: ik deed vrijwilligerswerk: stervensbegeleiding. Ik bad met mensen die stervende waren en ik las stukken voor uit de bijbel. Ik sprak met ze en ik gaf hun rust, zodat ze rustig konden overgaan. Mijn overtuiging was dat ze aan de andere kant opgevangen zouden worden.
Dat is nu voorbij. Ik moet nu afspraken afzeggen. Dat doet me wel heel erg veel pijn.
Volgens mij valt het wel mee met dat misdragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:06 schreef Sigaartje het volgende:
Beste mensen,
er moet me iets van het hart. Hier heb ik altijd al mee gelopen. Ik heb afgelopen nacht erg veel nagedacht.
Ik heb me misdragen in dit subforum. Mijn welgemeende excuses.
Het geloof is niet waar. Er is niets na de dood. Tot die slotsom ben ik gekomen. Er is geen enkel bewijs. We dromen maar wat.
Het spijt me enorm dat ik hier mensen in het harnas heb gejaagd. Sorry, sorry, sorry.
Ik vond dat ik mezelf aan het belachelijk maken was. Het heeft me veel geroerd. Ik heb er een streep door heen gehaald. Het is nonsens.
Ik heb alleen een groot probleem: ik deed vrijwilligerswerk: stervensbegeleiding. Ik bad met mensen die stervende waren en ik las stukken voor uit de bijbel. Ik sprak met ze en ik gaf hun rust, zodat ze rustig konden overgaan. Mijn overtuiging was dat ze aan de andere kant opgevangen zouden worden.
Dat is nu voorbij. Ik moet nu afspraken afzeggen. Dat doet me wel heel erg veel pijn.
Nu sta ik aan jullie zijde en zal het geloof bestrijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef dop het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee met dat misdragen.
Geloof is en blijft een lastig ding, niemand hier heeft een definitief antwoord.
Uiteindelijk zijn het enkel meningen.
Wat stervensbegeleiding betreft, misschien lastig om dat te doen met een christelijke noot als je zelf niet meer geloofd. Maar volgens mij is er genoeg ruimte om mensen te begeleiden en om over het leven te praten en hun geloof.
Het is hun sterven, en hoeft dus ook niet over jou geloof of ongeloof te gaan.
Voor mij als atheïst is de dood, de eeuwige rust en voltooiing van het leven.
Ik denk niet dat je iets hoeft te bestrijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:44 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nu sta ik aan jullie zijde en zal het geloof bestrijden.
Waarom?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:44 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nu sta ik aan jullie zijde en zal het geloof bestrijden.
Jammer dat wij je niet hebben kunnen overtuigen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |