Precies.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:40 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Israel heeft een zeer streng quarantaine beleid. Voorbeeld voor alle landen.
Sowiesoquote:Op zondag 8 maart 2020 14:40 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Ja, heel Nederland bijna besmet!
Vandaag zijn twee patiënten met het nieuwe coronavirus overleden. Beiden hadden ernstige onderliggende medische problemen.
Met andere woorden, ze waren de afgelopen dagen zowiezo komen te overlijden en had je er niemand over gehoord.
Onze mortaliteitsratio gaat zo wel snel omhoog, zou me niks verbazen als we Italië achterna gaan. Waarom denken Nederlanders altijd zal ons niet gebeuren want wij zijn superieur qua gezondheidszorg of wat dan ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige positieve daarvan is dat de CFR een heel stuk lager ligt dan nu (1,13%)
Jij snapt hopelijk wel dat 50% van 100 minder is dan 20% van 1000?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:30 schreef kilon het volgende:
[..]
De toename neemt percentueel gezien dus af. Opgelost.
Geen speld tussen te krijgen, hulde.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:42 schreef Tengano het volgende:
Nu een landelijke uitbraak zo goed als niet meer beheersbaar is zou plan B binnenkort mogelijk kunnen volgen:
Aanvaarding van een nationale ramp met een beheerst en vooraf bekend aantal slachtoffers te weten in totaal (slechts) 2% van de bevolking. Gezien het feit in welk deel van de bevolkingsgroep die 2% gaat vallen zal dit economisch gezien in tegenstelling tot de verwachting zelf financieel voordeel opleveren. Maar in elk geval is het een 'te overkomen' risico en is er daarnaast geen andere mogelijkheid om deze noodsituatie het hoofd te bieden.
Focus zal dus moeten liggen op de continuering van met name de economische activiteiten zodat financiele schade zoveel mogelijk beperkt zal blijven.
Tactiek qua wordt dan gericht op optisch doen wat mogelijk is maar prioritering geven aan ziektebeelden die wel een verwacht herstel tot gevolg hebben.
Deze aanpak lijkt weinig populair maar geeft wel de meeste kans om deze act of nature zo 'ongeschonden' mogelijk te doorstaan.
Onze weglachpremier is daar mede verantwoordelijk voor met zijn uitspraken over dat het dagelijks leven gewoon door moet gaan etc etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
De meeste risicogevallen halen 'netjes' de griepprik. Toch een vorm van bescherming, terwijl tegen dit virus nog helemaal niets is. Stel je voor dat de meeste bejaarden in het ziekenhuis komen te liggen, dat kan je de zorg niet aan doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:44 schreef Sfancta het volgende:
Die overleden mensen waren ook gestorven door een gewone griep, of longontsteking. Niet alles is te gooien op dit virus.
Hoho, ik ben het met je eens! Ik filter alleen wat ik om me heen zie en hoor, ík zou zelf thuis blijven, maar ik weet van heeeel veel mensen dat ze dat niet zouden doen. En daar moet ook rekening mee gehouden worden imo, anders hebben die maatregelen geen zin.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Alle reacties die ik lees waarom maatregel A of B niet zou werken gaat of over gemak of geld.
"Je gaat toch niet 2 weken met kinderen thuis zitten, is niet te doen".
"Je gaat toch geen vakantie afzeggen, kost geld, wie betaalt dat dan".
Mensen willen gewoon niet een stukje comfort/gemak/geld inleveren om te voorkomen dat het compleet uit de hand gaat lopen en er veel meer doden gaan vallen dan noodzakelijk. We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
Straks zijn het deze zelfde individuen die moord en brand gaan roepen als er geen plek meer is in het ziekenhuis.
Stukje geld? Als ik niet op vakantie kan, ben ik sowieso 4000 euro kwijt (vakantie kost nog wel meer, maar een klein deel kan ik annuleren). Maar goed, dat is pas over een paar maanden... dan ga ik naar het zwaar besmette USA. Misschien heb ik tegen die tijd al weerstand opgebouwd.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Mensen willen gewoon niet een stukje comfort/gemak/geld inleveren om te voorkomen dat het compleet uit de hand gaat lopen en er veel meer doden gaan vallen dan noodzakelijk. We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
Niet echt handig als je werkt in een andere provinciequote:Op zondag 8 maart 2020 14:43 schreef Jano9 het volgende:
'Het is denkbaar dat we straks de provincie niet uit mogen', zegt directeur ETZ over coronavirus
https://www.omroepbrabant(...)ETZ-over-coronavirus
Ik verwacht dat na de steekproef er vergaande maatregelen zullen worden genomen.
Precies dit.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Alle reacties die ik lees waarom maatregel A of B niet zou werken gaat of over gemak of geld.
Straks zijn het deze zelfde individuen die moord en brand gaan roepen als er geen plek meer is in het ziekenhuis.
thanksquote:Op zondag 8 maart 2020 14:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geen speld tussen te krijgen, hulde.
Dit is gewoon voorbereiding op een lockdownquote:Op zondag 8 maart 2020 14:46 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Niet echt handig als je werkt in een andere provincie
Dan maar economische schade, momenteel is de economie in NL belangrijker dan de volksgezondheid. Er komt een keer een omslagpunt.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:46 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Jij tikt fijne posts!quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
En jij hebt zelf kinderen?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Hoho, ik ben het met je eens! Ik filter alleen wat ik om me heen zie en hoor, ík zou zelf thuis blijven, maar ik weet van heeeel veel mensen dat ze dat niet zouden doen. En daar moet ook rekening mee gehouden worden imo, anders hebben die maatregelen geen zin.
Ik weet ook niet hoe je ouders inspireert hun kinderen 2 weken binnen te houden, en zichzelf dan ook, want je kunt ze ook niet naar de opvang of opa en oma sturen. Maar met alleen de scholen sluiten hou je mensen niet uit elkaar. Dat was mijn punt.
dit is een noodsituatie.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:46 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Precies dit Kyran. Mensen zijn egoïstisch en het gaat vaak over luxe of materialistische zaken.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Op het moment dat scholen dicht gaan zullen exploitanten van speelpaleizen en zulks ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Hoho, ik ben het met je eens! Ik filter alleen wat ik om me heen zie en hoor, ík zou zelf thuis blijven, maar ik weet van heeeel veel mensen dat ze dat niet zouden doen. En daar moet ook rekening mee gehouden worden imo, anders hebben die maatregelen geen zin.
Ik weet ook niet hoe je ouders inspireert hun kinderen 2 weken binnen te houden, en zichzelf dan ook, want je kunt ze ook niet naar de opvang of opa en oma sturen. Maar met alleen de scholen sluiten hou je mensen niet uit elkaar. Dat was mijn punt.
Je moet ook niet zo miepen, kinderen gaan niet of nauwelijks dood van de Coronagriep.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef -river- het volgende:
Mijn dochter zit vwo4 en heeft komende week proefwerkweek en ik heb in tegenstelling tot vorig weekend nog geen mail gehad van haar school.
Was ook geen aanval op jou hoor, sorry als dat zo overkwam!quote:Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Twijfel daar wel een beetje aan omdat als dit klopt ik vermoed dat deze technologie vast wel eerder was toegepast.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De kosten zullen relatief laag zijn omdat cementfabrieken bij een hevige uitbraak sowieso te maken krijgen met vraaguitval. Er zijn tevens weinig aanpassingen nodig om het te realiseren. Omdat de omgeving sterk alkalisch is rondom een cementfabriek hoef je niet te ontsmetten want dat is all-in bij zo'n fabriek.
De ballenbak bij Ikea ....quote:Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Op het moment dat scholen dicht gaan zullen exploitanten van speelpaleizen en zulks ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Eigenlijk hoop ik op een samenwerking in Europa. Waarin een uitgebreid team reist naar het land waar dat op dat moment noodzakelijk is met materieel en expertise, zodat telkens uitbraken geïsoleerd kunnen worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:42 schreef Tengano het volgende:
Nu een landelijke uitbraak zo goed als niet meer beheersbaar is zou plan B binnenkort mogelijk kunnen volgen:
Aanvaarding van een nationale ramp met een beheerst en vooraf bekend aantal slachtoffers te weten in totaal (slechts) 2% van de bevolking. Gezien het feit in welk deel van de bevolkingsgroep die 2% gaat vallen zal dit economisch gezien in tegenstelling tot de verwachting zelf financieel voordeel opleveren. Maar in elk geval is het een 'te overkomen' risico en is er daarnaast geen andere mogelijkheid om deze noodsituatie het hoofd te bieden.
Focus zal dus moeten liggen op de continuering van met name de economische activiteiten zodat financiele schade zoveel mogelijk beperkt zal blijven.
Tactiek qua wordt dan gericht op optisch doen wat mogelijk is maar prioritering geven aan ziektebeelden die wel een verwacht herstel tot gevolg hebben.
Deze aanpak lijkt weinig populair maar geeft wel de meeste kans om deze act of nature zo 'ongeschonden' mogelijk te doorstaan.
Ja, tegenwoordig heeft elk kind de welvaartsziekten ADHD, en loopt jeugdzorg over de vloer.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En jij hebt zelf kinderen?
Waarom zie jij er in Godsnaam zo tegenop om ze 2 weken in huis te houden? Zijn het zulke draken?
Ik miep niet hoor, ik ben er juist tegen om kinderen thuis te houden van school.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Je moet ook niet zo miepen, kinderen gaan niet of nauwelijks dood van de Coronagriep.
Jij zit met je gezin al opgesloten in jullie huis?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies dit Kyran. Mensen zijn egoïstisch en het gaat vaak over luxe of materialistische zaken.
Mooiquote:Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik miep niet hoor, ik ben er juist tegen om kinderen thuis te houden van school.
Daarom moet de overheid dus ook ingrijpen en zorgen dat mensen hun vakantie kunnen annuleren, zonder dat ze duizenden euro's verliezen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef JK het volgende:
[..]
Stukje geld? Als ik niet op vakantie kan, ben ik sowieso 4000 euro kwijt (vakantie kost nog wel meer, maar een klein deel kan ik annuleren). Maar goed, dat is pas over een paar maanden... dan ga ik naar het zwaar besmette USA. Misschien heb ik tegen die tijd al weerstand opgebouwd.
Maar mensen zullen dit ook denken bij een vakantie van 700 euro.
Welke debielen in dit topic zeggen dat dan? Vakantie naar het buitenland nemen is een keuze.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
We zijn verwende nesten geworden die zich onaantastbaar voelen. Geen enkele respect of ontzag voor moeder natuur.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies dit Kyran. Mensen zijn egoïstisch en het gaat vaak over luxe of materialistische zaken.
? Lezen?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waarom zie jij er in Godsnaam zo tegenop om ze 2 weken in huis te houden? Zijn het zulke draken?
Ik heb net een week Carnavalsvakantie met 3 kleintjes achter de rug. Wegens geen geldboom in de tuin kon ik er helaas niet iedere dag op uit. Naar buiten in de regen was ook niet zo'n strak plan. En ik durf hardop te zeggen dat 2 weken, 3 koters verplicht binnen houden en van 's morgens vroeg tot 's avonds laat binnen te entertainen, best een uitdaging gaat zijn voor mij. Dat ga ik in ieder geval geen vakantie noemen. Dat is hard werken.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
ouders kunnen de eerste vijf dagen beginnen met het aanleren van gedragsregels en het invoeren van thuisonderwijs, al die managers kunnen die kids toch wel wat leren?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Uitbraken isoleren betekent economische schade en geeft daarnaast geen 100% garantie. Derhalve mogen we verwachten dat de economische belangen zoals altijd zullen prevaleren en waar het tot nu toe nog steeds alle schijn van heeft. Dus aanvaarding van een vooraf bekend risico.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef Za het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik op een samenwerking in Europa. Waarin een uitgebreid team reist naar het land waar dat op dat moment noodzakelijk is met materieel en expertise, zodat telkens uitbraken geïsoleerd kunnen worden.
Waarom gaan zitten wachten tot heel Europa een situatie als in Italië heeft, het komt nu aan op samenwerking. IMO
Lang leve de VVDquote:Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef Tengano het volgende:
Derhalve mogen we verwachten dat de economische belangen zoals altijd zullen prevaleren en waar het tot nu toe nog steeds alle schijn van heeft. Dus aanvaarding van een vooraf bekend risico.
Inderdaad, komen de kids weer van hun burnout en andere psychologische klachten af. Ipv hele dag feesboek. En kijken naar 'influencers'quote:Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ouders kunnen de eerste vijf dagen beginnen met het aanleren van gedragsregels en het invoeren van thuisonderwijs, al die managers kunnen die kids toch wel wat leren?
Daarnaast danslessen en sporten, leer ze dammen en schaken.
Ik zie wel wat positieve ontwikkelingen.
Dat is inderdaad wat ze moeten doen, anders gaat echt iedereen die zich redelijk ok voelt, op reis.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom moet de overheid dus ook ingrijpen en zorgen dat mensen hun vakantie kunnen annuleren, zonder dat ze duizenden euro's verliezen.
Thanks & no worries!quote:Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals sorry als je het persoonlijk opvatte, was echt niet mijn bedoeling
Eens.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Dit is gewoon voorbereiding op een lockdown
Ja, en? Wat is je conclusie?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
Doet mij denken wat een bekende van mij zei die in een ziekenhuis werkt. Kinderen die een operatie hebben mogen voor de operatie zoveel uur niet eten. En dan vraagt ze aan die ouders of ze echt niks hebben gegeten en dan is het antwoord best vaak ja alleen een beetje chips want anders is het zielig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |