abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191902049
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:40 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Israel heeft een zeer streng quarantaine beleid. Voorbeeld voor alle landen :).
Precies.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_191902056
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:40 schreef wjb033 het volgende:

[..]

Ja, heel Nederland bijna besmet!

Vandaag zijn twee patiënten met het nieuwe coronavirus overleden. Beiden hadden ernstige onderliggende medische problemen.

Met andere woorden, ze waren de afgelopen dagen zowiezo komen te overlijden en had je er niemand over gehoord.
Sowieso
En dat is nogal een aanname van jou
pi_191902059
Die overleden mensen waren ook gestorven door een gewone griep, of longontsteking. Niet alles is te gooien op dit virus.
pi_191902060
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Het enige positieve daarvan is dat de CFR een heel stuk lager ligt dan nu (1,13%)
Onze mortaliteitsratio gaat zo wel snel omhoog, zou me niks verbazen als we Italië achterna gaan. Waarom denken Nederlanders altijd zal ons niet gebeuren want wij zijn superieur qua gezondheidszorg of wat dan ook.

Zolang je geen gebieden gaat afsluiten van de buitenwereld gaan de besmettingen gewoon door, er is niks maar dan ook niks dat dit virus gaat tegenhouden behalve het het sociaal isoleren van mensen zodat ze niet in contact komen met elkaar.

Ik moet zeggen, Nederland pakt het niet goed aan. Oh ja mijn halve familie gebruikt het OV in en om Breda en gaat daar ook naar school en werk. Dus dit kan niet lang goed gaan!

Morgen gaat gewoon alles weer door. 8)7
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 14:44:36 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191902064
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:30 schreef kilon het volgende:

[..]

De toename neemt percentueel gezien dus af. Opgelost.
Jij snapt hopelijk wel dat 50% van 100 minder is dan 20% van 1000?

Dat percentage straks nog verder gaat afnemen heeft eerder te maken met testcapaciteit dan met afname van het aantal besmettingen.
pi_191902065
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:42 schreef Tengano het volgende:
Nu een landelijke uitbraak zo goed als niet meer beheersbaar is zou plan B binnenkort mogelijk kunnen volgen:

Aanvaarding van een nationale ramp met een beheerst en vooraf bekend aantal slachtoffers te weten in totaal (slechts) 2% van de bevolking. Gezien het feit in welk deel van de bevolkingsgroep die 2% gaat vallen zal dit economisch gezien in tegenstelling tot de verwachting zelf financieel voordeel opleveren. Maar in elk geval is het een 'te overkomen' risico en is er daarnaast geen andere mogelijkheid om deze noodsituatie het hoofd te bieden.

Focus zal dus moeten liggen op de continuering van met name de economische activiteiten zodat financiele schade zoveel mogelijk beperkt zal blijven.

Tactiek qua wordt dan gericht op optisch doen wat mogelijk is maar prioritering geven aan ziektebeelden die wel een verwacht herstel tot gevolg hebben.

Deze aanpak lijkt weinig populair maar geeft wel de meeste kans om deze act of nature zo 'ongeschonden' mogelijk te doorstaan.
Geen speld tussen te krijgen, hulde.
pi_191902080
Ik ga komend weekend naar Brabant :'(
pi_191902082
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
Onze weglachpremier is daar mede verantwoordelijk voor met zijn uitspraken over dat het dagelijks leven gewoon door moet gaan etc etc.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191902085
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:44 schreef Sfancta het volgende:
Die overleden mensen waren ook gestorven door een gewone griep, of longontsteking. Niet alles is te gooien op dit virus.
De meeste risicogevallen halen 'netjes' de griepprik. Toch een vorm van bescherming, terwijl tegen dit virus nog helemaal niets is. Stel je voor dat de meeste bejaarden in het ziekenhuis komen te liggen, dat kan je de zorg niet aan doen.
pi_191902088
quote:
Alle reacties die ik lees waarom maatregel A of B niet zou werken gaat of over gemak of geld.

"Je gaat toch niet 2 weken met kinderen thuis zitten, is niet te doen".

"Je gaat toch geen vakantie afzeggen, kost geld, wie betaalt dat dan".

Mensen willen gewoon niet een stukje comfort/gemak/geld inleveren om te voorkomen dat het compleet uit de hand gaat lopen en er veel meer doden gaan vallen dan noodzakelijk. We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.

Straks zijn het deze zelfde individuen die moord en brand gaan roepen als er geen plek meer is in het ziekenhuis.
Hoho, ik ben het met je eens! Ik filter alleen wat ik om me heen zie en hoor, ík zou zelf thuis blijven, maar ik weet van heeeel veel mensen dat ze dat niet zouden doen. En daar moet ook rekening mee gehouden worden imo, anders hebben die maatregelen geen zin.
Ik weet ook niet hoe je ouders inspireert hun kinderen 2 weken binnen te houden, en zichzelf dan ook, want je kunt ze ook niet naar de opvang of opa en oma sturen. Maar met alleen de scholen sluiten hou je mensen niet uit elkaar. Dat was mijn punt.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:45:37 #61
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_191902089
quote:

Mensen willen gewoon niet een stukje comfort/gemak/geld inleveren om te voorkomen dat het compleet uit de hand gaat lopen en er veel meer doden gaan vallen dan noodzakelijk. We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
Stukje geld? Als ik niet op vakantie kan, ben ik sowieso 4000 euro kwijt (vakantie kost nog wel meer, maar een klein deel kan ik annuleren). Maar goed, dat is pas over een paar maanden... dan ga ik naar het zwaar besmette USA. Misschien heb ik tegen die tijd al weerstand opgebouwd.

Maar mensen zullen dit ook denken bij een vakantie van 700 euro.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:46:09 #62
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191902105
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:43 schreef Jano9 het volgende:
'Het is denkbaar dat we straks de provincie niet uit mogen', zegt directeur ETZ over coronavirus

https://www.omroepbrabant(...)ETZ-over-coronavirus

Ik verwacht dat na de steekproef er vergaande maatregelen zullen worden genomen.
Niet echt handig als je werkt in een andere provincie
pi_191902115
quote:
Alle reacties die ik lees waarom maatregel A of B niet zou werken gaat of over gemak of geld.

Straks zijn het deze zelfde individuen die moord en brand gaan roepen als er geen plek meer is in het ziekenhuis.
Precies dit.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:46:35 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191902118
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen, hulde.
thanks
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191902123
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef Wereldgozer het volgende:
Tegen die tijd in Brabant misschien afgesloten :|W
pi_191902127
Mijn dochter zit vwo4 en heeft komende week proefwerkweek en ik heb in tegenstelling tot vorig weekend nog geen mail gehad van haar school.
pi_191902132
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:46 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Dit is gewoon voorbereiding op een lockdown
pi_191902136
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef Wereldgozer het volgende:
Pas maar op. Straks worden de grenzen gesloten en zit jij hier bij ons opgesloten.
pi_191902137
quote:

[..]

Dan maar economische schade, momenteel is de economie in NL belangrijker dan de volksgezondheid. Er komt een keer een omslagpunt.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:47:27 #70
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_191902140
quote:

Jij tikt fijne posts!

^O^
pi_191902142
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Hoho, ik ben het met je eens! Ik filter alleen wat ik om me heen zie en hoor, ík zou zelf thuis blijven, maar ik weet van heeeel veel mensen dat ze dat niet zouden doen. En daar moet ook rekening mee gehouden worden imo, anders hebben die maatregelen geen zin.
Ik weet ook niet hoe je ouders inspireert hun kinderen 2 weken binnen te houden, en zichzelf dan ook, want je kunt ze ook niet naar de opvang of opa en oma sturen. Maar met alleen de scholen sluiten hou je mensen niet uit elkaar. Dat was mijn punt.
En jij hebt zelf kinderen?
Waarom zie jij er in Godsnaam zo tegenop om ze 2 weken in huis te houden? Zijn het zulke draken?
pi_191902145
quote:

[..]

dit is een noodsituatie.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:48:09 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191902159
quote:

Precies dit Kyran. Mensen zijn egoïstisch en het gaat vaak over luxe of materialistische zaken.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:48:15 #74
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191902161
quote:

[..]

Op het moment dat scholen dicht gaan zullen exploitanten van speelpaleizen en zulks ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
And so is the past
pi_191902165
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef -river- het volgende:
Mijn dochter zit vwo4 en heeft komende week proefwerkweek en ik heb in tegenstelling tot vorig weekend nog geen mail gehad van haar school.
Je moet ook niet zo miepen, kinderen gaan niet of nauwelijks dood van de Coronagriep.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 14:48:48 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 14:48:29 #76
416575 crew  Evenstar
pi_191902166
quote:

[..]

Was ook geen aanval op jou hoor, sorry als dat zo overkwam!

Mijn dochter wil ook iedere dag naar buiten, maar is ook wel tevreden als wij even in de tuin gaan spelen of bij de voordeur wat gaan doen of een rondje gaan fietsen. Hoef niet meteen in een krijsparadijs te zijn. Dat trek ik sowieso niet :P

Naar opa/oma sturen is sowieso laatste wat je nu moet doen, want dan gaat het helemaal fout.

Uiteindelijk staat of valt het wel met hoe individuen reageren inderdaad. Alleen als het RIVM en de overheid zo laconiek blijven doen komt het nooit aan bij de burgers en zullen zij inderdaad ook niet luisteren.

Nogmaals sorry als je het persoonlijk opvatte, was echt niet mijn bedoeling :)
  zondag 8 maart 2020 @ 14:48:32 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191902169
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De kosten zullen relatief laag zijn omdat cementfabrieken bij een hevige uitbraak sowieso te maken krijgen met vraaguitval. Er zijn tevens weinig aanpassingen nodig om het te realiseren. Omdat de omgeving sterk alkalisch is rondom een cementfabriek hoef je niet te ontsmetten want dat is all-in bij zo'n fabriek.
Twijfel daar wel een beetje aan omdat als dit klopt ik vermoed dat deze technologie vast wel eerder was toegepast.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Spellchecker zondag 8 maart 2020 @ 14:48:53 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191902177
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Op het moment dat scholen dicht gaan zullen exploitanten van speelpaleizen en zulks ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
De ballenbak bij Ikea ....
pi_191902187
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:42 schreef Tengano het volgende:
Nu een landelijke uitbraak zo goed als niet meer beheersbaar is zou plan B binnenkort mogelijk kunnen volgen:

Aanvaarding van een nationale ramp met een beheerst en vooraf bekend aantal slachtoffers te weten in totaal (slechts) 2% van de bevolking. Gezien het feit in welk deel van de bevolkingsgroep die 2% gaat vallen zal dit economisch gezien in tegenstelling tot de verwachting zelf financieel voordeel opleveren. Maar in elk geval is het een 'te overkomen' risico en is er daarnaast geen andere mogelijkheid om deze noodsituatie het hoofd te bieden.

Focus zal dus moeten liggen op de continuering van met name de economische activiteiten zodat financiele schade zoveel mogelijk beperkt zal blijven.

Tactiek qua wordt dan gericht op optisch doen wat mogelijk is maar prioritering geven aan ziektebeelden die wel een verwacht herstel tot gevolg hebben.

Deze aanpak lijkt weinig populair maar geeft wel de meeste kans om deze act of nature zo 'ongeschonden' mogelijk te doorstaan.
Eigenlijk hoop ik op een samenwerking in Europa. Waarin een uitgebreid team reist naar het land waar dat op dat moment noodzakelijk is met materieel en expertise, zodat telkens uitbraken geïsoleerd kunnen worden.

Waarom gaan zitten wachten tot heel Europa een situatie als in Italië heeft, het komt nu aan op samenwerking. IMO
pi_191902189
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waarom zie jij er in Godsnaam zo tegenop om ze 2 weken in huis te houden? Zijn het zulke draken?
Ja, tegenwoordig heeft elk kind de welvaartsziekten ADHD, en loopt jeugdzorg over de vloer.
pi_191902192
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Je moet ook niet zo miepen, kinderen gaan niet of nauwelijks dood van de Coronagriep.
Ik miep niet hoor, ik ben er juist tegen om kinderen thuis te houden van school.
pi_191902194
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Precies dit Kyran. Mensen zijn egoïstisch en het gaat vaak over luxe of materialistische zaken.
Jij zit met je gezin al opgesloten in jullie huis?
pi_191902195
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik miep niet hoor, ik ben er juist tegen om kinderen thuis te houden van school.
Mooi
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 14:49:54 #84
416575 crew  Evenstar
pi_191902197
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:45 schreef JK het volgende:

[..]

Stukje geld? Als ik niet op vakantie kan, ben ik sowieso 4000 euro kwijt (vakantie kost nog wel meer, maar een klein deel kan ik annuleren). Maar goed, dat is pas over een paar maanden... dan ga ik naar het zwaar besmette USA. Misschien heb ik tegen die tijd al weerstand opgebouwd.

Maar mensen zullen dit ook denken bij een vakantie van 700 euro.
Daarom moet de overheid dus ook ingrijpen en zorgen dat mensen hun vakantie kunnen annuleren, zonder dat ze duizenden euro's verliezen.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:50:04 #85
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191902204
quote:

Welke debielen in dit topic zeggen dat dan? Vakantie naar het buitenland nemen is een keuze.
graag op anoniem
pi_191902210
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef maily het volgende:

[..]

:r
pi_191902213
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Momo het volgende:

[..]

We zijn verwende nesten geworden die zich onaantastbaar voelen. Geen enkele respect of ontzag voor moeder natuur.
pi_191902217
quote:

[..]

? Lezen?
pi_191902230
quote:

[..]

Ik heb net een week Carnavalsvakantie met 3 kleintjes achter de rug. Wegens geen geldboom in de tuin kon ik er helaas niet iedere dag op uit. Naar buiten in de regen was ook niet zo'n strak plan. En ik durf hardop te zeggen dat 2 weken, 3 koters verplicht binnen houden en van 's morgens vroeg tot 's avonds laat binnen te entertainen, best een uitdaging gaat zijn voor mij. Dat ga ik in ieder geval geen vakantie noemen. Dat is hard werken.

En ik woon in Brabant dus momenteel houd ik de kanalen een beetje in de gaten qua informatievoorziening.

2 Weken terug werd ik nog uitgelachen toen ik opperde dat het niet lang zou duren voordat scholen verplicht dicht gaan. En zie wat n u gebeurt..
  zondag 8 maart 2020 @ 14:52:09 #90
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_191902248
quote:

[..]

ouders kunnen de eerste vijf dagen beginnen met het aanleren van gedragsregels en het invoeren van thuisonderwijs, al die managers kunnen die kids toch wel wat leren?

Daarnaast danslessen en sporten, leer ze dammen en schaken.

Ik zie wel wat positieve ontwikkelingen.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:52:27 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191902254
Doet mij denken wat een bekende van mij zei die in een ziekenhuis werkt. Kinderen die een operatie hebben mogen voor de operatie zoveel uur niet eten. En dan vraagt ze aan die ouders of ze echt niks hebben gegeten en dan is het antwoord best vaak ja alleen een beetje chips want anders is het zielig. :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 14:52:31 #92
416575 crew  Evenstar
pi_191902256
quote:

[..]

Daar zitten veel engere dingen in dan dit virus :P
pi_191902261
quote:

[..]

Ikea zou echt een mooi initiatief kunnen nemen hier!
  zondag 8 maart 2020 @ 14:52:50 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191902264
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef Za het volgende:

[..]

Eigenlijk hoop ik op een samenwerking in Europa. Waarin een uitgebreid team reist naar het land waar dat op dat moment noodzakelijk is met materieel en expertise, zodat telkens uitbraken geïsoleerd kunnen worden.

Waarom gaan zitten wachten tot heel Europa een situatie als in Italië heeft, het komt nu aan op samenwerking. IMO
Uitbraken isoleren betekent economische schade en geeft daarnaast geen 100% garantie. Derhalve mogen we verwachten dat de economische belangen zoals altijd zullen prevaleren en waar het tot nu toe nog steeds alle schijn van heeft. Dus aanvaarding van een vooraf bekend risico.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191902278
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef Tengano het volgende:
Derhalve mogen we verwachten dat de economische belangen zoals altijd zullen prevaleren en waar het tot nu toe nog steeds alle schijn van heeft. Dus aanvaarding van een vooraf bekend risico.
Lang leve de VVD ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191902293
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ouders kunnen de eerste vijf dagen beginnen met het aanleren van gedragsregels en het invoeren van thuisonderwijs, al die managers kunnen die kids toch wel wat leren?

Daarnaast danslessen en sporten, leer ze dammen en schaken.

Ik zie wel wat positieve ontwikkelingen.
Inderdaad, komen de kids weer van hun burnout en andere psychologische klachten af. Ipv hele dag feesboek. En kijken naar 'influencers'
  zondag 8 maart 2020 @ 14:54:39 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_191902303
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daarom moet de overheid dus ook ingrijpen en zorgen dat mensen hun vakantie kunnen annuleren, zonder dat ze duizenden euro's verliezen.
Dat is inderdaad wat ze moeten doen, anders gaat echt iedereen die zich redelijk ok voelt, op reis.
pi_191902304
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nogmaals sorry als je het persoonlijk opvatte, was echt niet mijn bedoeling :)
Thanks & no worries! :*
pi_191902314
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:

Dit is gewoon voorbereiding op een lockdown
Eens.
China deed steden in lockdown waar 2 besmettingen waren, zoals Shanghai.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:55:35 #100
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_191902323
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
Doet mij denken wat een bekende van mij zei die in een ziekenhuis werkt. Kinderen die een operatie hebben mogen voor de operatie zoveel uur niet eten. En dan vraagt ze aan die ouders of ze echt niks hebben gegeten en dan is het antwoord best vaak ja alleen een beetje chips want anders is het zielig. :')
Ja, en? Wat is je conclusie?

Ik zie hier vooral slechte uitleg naar de ouders en de kinderen toe WAAROM ze een lege maag moeten hebben voor een operatie.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')