quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hoe zou jij t aanpakken?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan gaan? Hoe het in de rest van Europa ZAL gaan. Geen enkel land heeft dergelijke maatregelen getroffen als Italië nu. Dus wij volgen gewoon braaf. En over 2 weken vragen we ons af hoe we dit toch allemaal hadden kunnen voorkomen.
Echt. Te debiel voor woorden hoe hierop geacteerd wordt.![]()
Het gaat dan ook meer om de vele miljoenen buiten het afgesloten gebied.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja dat vind ik idd.
Als je een gebied van een miljoen inwoners afsluit terwijl daar al besmettingen zijn helpt dat niet tegen besmetting van die miljoen inwonersDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Nee. Wel met 1 keer niezen en een verstopte neus, dat vinden sommigen hier ook al heel eng naar rationaliteit is hier nauwelijks meerquote:Op zondag 8 maart 2020 10:06 schreef bitterbal het volgende: [..] maar je hebt er super lang voor getraind en zo dus je gaat het gewoon proberen
daar zijn ook al besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat dan ook meer om de vele miljoenen buiten het afgesloten gebied.
![]()
![]()
En dus moeten die direct in verplichte quarantaine. En al hun sociale contacten ook.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hm, je moet dit niet willen vergelijken met een boot zoals de Golden Princess.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja dat vind ik idd.
Als je een gebied van een miljoen inwoners afsluit terwijl daar al besmettingen zijn helpt dat niet tegen besmetting van die miljoen inwoners![]()
Dat hebben ze toch gedaan. De mensen die getest zijn en positief zijn bevonden zijn in quarantaine gegaanquote:Op zondag 8 maart 2020 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
En dus moeten die direct in verplichte quarantaine. En al hun sociale contacten ook.![]()
Je zou eigenlijk kleinere cirkels/afsluitingen moeten hebben binnen die grote gebieden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat sowieso, maar ik zie echt het nut niet in van gezonde mensen verbieden te reizen tussen bv Utrecht en Brabant als beide provincies al gevallen hebbenquote:Op zondag 8 maart 2020 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
En dus moeten die direct in verplichte quarantaine. En al hun sociale contacten ook.![]()
Wat mij opviel op die boot bij Japan. Er was een gesloten airconditioningsysteem had ik begrepen dus iedereen was blootgesteld aan Corona.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hm, je moet dit niet willen vergelijken met een boot zoals de Golden Princess.
Van de bijna 2700 mensen hadden uiteindelijk 700 het. En van die 700 hadden 380 geen symptomen.
Dus uiteindelijk is iedereen met het virus in contact geweest maar slechts ongeveer 1/8e echt ziek geworden?![]()
quote:Reisadvies Noord-Italië ongewijzigd
Het ministerie van Buitenlandse Zaken ziet geen reden om het reisadvies voor Noord-Italië aan te scherpen nu daar vergaande quarantainemaatregelen zijn ingesteld. Dat bevestigt een woordvoerder tegen de NOS.
"Het reisadvies is recent aangepast en dekt al het volledige gebied. Het is dus niet nodig om verdere aanpassingen te doen. Het gebied is oranje, wat betekent dat de in- en uitreismogelijkheden beperkt zijn. Een gebied zal pas rood gemarkeerd worden als het echt gevaarlijk is om erheen te reizen en dat is niet het geval."
https://nos.nl/liveblog/2(...)lijft-hetzelfde.htmlOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Om de infectiesnelheid te dempen en zo het zorgsysteem de kans te geven adequaat te blijven reagerenquote:Op zondag 8 maart 2020 10:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar ik zie echt het nut niet in van gezonde mensen verbieden te reizen tussen bv Utrecht en Brabant als beide provincies al gevallen hebben![]()
Met hekken? En bewakers?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:16 schreef capricia het volgende:
Je zou eigenlijk kleinere cirkels/afsluitingen moeten hebben binnen die grote gebieden.![]()
quote:![]()
Niemand mag het gebied in, maar ga maar, misschien lukt het toch.
Echt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Man man manquote:Op zondag 8 maart 2020 10:16 schreef LTVDK het volgende:
Een gebied zal pas rood gemarkeerd worden als het echt gevaarlijk is om erheen te reizen en dat is niet het geval."
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Denk nou eens een beetje rationeel. Beide gebieden hebben al besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Om de infectiesnelheid te dempen en zo het zorgsysteem de kans te geven adequaat te blijven reageren![]()
Mensen die hier blèren om het aflasten van leuke dingen en in quarantaine zetten van mensen zijn alleen bang voor hun eigen hachie.
Ze zijn ontzettend bang.Vakman pur sang![]()
Ja maar als iedereen kris kras door elkaar blijft bewegen is de infectiesnelheid groter, lijkt je dat zelf ook niet?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Denk nou eens een beetje rationeel. Beide gebieden hebben al besmettingen.![]()
Dat heeft een groot deel van de bevolking niet, gelukkig zijn die zo bang dat ze niet hun huis uit durven om knokploegen te vormenquote:![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen die hier blèren om het aflasten van leuke dingen en in quarantaine zetten van mensen zijn alleen bang voor hun eigen hachie.
Ze zijn ontzettend bang.![]()
![]()
0,2% kans op overlijden hier, maar ik heb ouders die wat ouder zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze zijn ontzettend bang.![]()
Politiek gaat boven mensenlevens. Als het om een land in de woestijn ging was het advies allang negatief.quote:
Misselijkmakend.![]()
Dat sowieso. Hopelijk crasht de huizenmarkt niet. Althans niet binnen nu en voordat ik mijn huis verkocht heb. Geen idee hoe snel zoiets kan gaan in geval van totale system collapse.quote:
vosss is de naam,
Het zijn niet de mensen die nu toegeven aan hun paniek die knokploegen vormen idd. Dat zijn de schapen die nu doen alsof alles normaal is.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat heeft een groot deel van de bevolking niet, gelukkig zijn die zo bang dat ze niet hun huis uit durven om knokploegen te vormen
Normalcy bias zit bij 70% van de bevolking.![]()
![]()
Owjoh op deze manier had ik het nog niet gelezen, wel van de 700 besmettingen. Dat tweederde niet ziek geworden is, dan is bij nader inzien opvallend.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat mij opviel op die boot bij Japan. Er was een gesloten airconditioningsysteem had ik begrepen dus iedereen was blootgesteld aan Corona.
Van de bijna 2700 mensen hadden uiteindelijk 700 het. En van die 700 hadden 380 geen symptomen.
Dus uiteindelijk is iedereen met het virus in contact geweest maar slechts ongeveer 1/8e echt ziek geworden?![]()
Volgens mij zijn we het aantal doden dat bij 9/11 viel al voorbij toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:23 schreef byah het volgende:
[..]
Grootste wereldwijde trauma sinds 9/11 is in de making
vosss is de naam,
Het kernwoord hier is 'gevaarlijk'. Niet 'kans op besmetting'quote:Op zondag 8 maart 2020 10:18 schreef Zorro het volgende:
[..]![]()
Niemand mag het gebied in, maar ga maar, misschien lukt het toch.
Echt.![]()
ik hoop het wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat sowieso. Hopelijk crasht de huizenmarkt niet. Althans niet binnen nu en voordat ik mijn huis verkocht heb. Geen idee hoe snel zoiets kan gaan in geval van totale system collapse.![]()
Yup. 2,977quote:Op zondag 8 maart 2020 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het aantal doden dat bij 9/11 viel al voorbij toch?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Ik ben niet bang hoor! Wil alleen voorkomen dat de pleuris hier uitbreekt en dat ziekenhuis de toestroom van mensen niet meer aankan.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze zijn ontzettend bang.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Ben je serieus?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:23 schreef byah het volgende:
[..]
Grootste wereldwijde trauma sinds 9/11 is in de making
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Jij swingt wel heel snel van de één naar de andere emotie hequote:Op zondag 8 maart 2020 10:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat heeft een groot deel van de bevolking niet, gelukkig zijn die zo bang dat ze niet hun huis uit durven om knokploegen te vormen
Kijk, ik denk niet aan roadblocks oid, maar wel aan het afgelasten van bijeenkomsten (zoals Italië)
Het faciliteren van thuiswerken, mogelijk met hulp van UWV indien werkzaamheden niet uitgevoerd kunnen worden.
Het sluiten van scholen en universiteiten, desnoods door de zomervakantie in te korten
Nutsbedrijven en essentiële diensten zullen gewoon doorgang vinden, net als een deel van het openbare leven, boodschappen etc (in Italië ook)
Gewoon gezond verstand, contacten tot het minimum beperken zodat de verspreiding trager verloopt.
Je hebt het over hele grote aantallen he, en dat kan de zorg niet aan.
Dat is het punt een beetje![]()
Nee, echt, gast. Denk nou toch even rationeel.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen kris kras door elkaar blijft bewegen is de infectiesnelheid groter, lijkt je dat zelf ook niet?
Hoe is het in jouw geest minder erg als een gezond persoon van Roosendaal naar Nijmegen gaat, dan een net zo gezond persoon van Nijmegen naar Arnhem?
18 miljoen inwoners, 188 zieken![]()
Het aantal HIV doden ook : 310.545quote:Op zondag 8 maart 2020 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het aantal doden dat bij 9/11 viel al voorbij toch?
Of Malaria: 181.202
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 10:30:41 ]![]()
OMGquote:Op zondag 8 maart 2020 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het aantal doden dat bij 9/11 viel al voorbij toch?![]()
Het is dat ik je niet voor paniekzaaier mag uitmaken. Maar man man man...."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
hopelijk crasht de huizenmarkt wel, kunnen we eindelijk voor een normale prijs wonen.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat sowieso. Hopelijk crasht de huizenmarkt niet. Althans niet binnen nu en voordat ik mijn huis verkocht heb. Geen idee hoe snel zoiets kan gaan in geval van totale system collapse.![]()
Equivalent aan 9/11 waarin twee vliegtuigen werden gekaapt en door twee wolkenkrabbers werden geboord?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk je niet dat dit een trauma gaat worden?
Nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet nee."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
quote:Op zondag 8 maart 2020 10:23 schreef byah het volgende:
[..]
Grootste wereldwijde trauma sinds 9/11 is in de making![]()
![]()
Oh jij gaat dat voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:25 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ik ben niet bang hoor! Wil alleen voorkomen dat de pleuris hier uitbreekt en dat ziekenhuis de toestroom van mensen niet meer aankan.
Mooi zeg. Wanneer ben je klaar?Vakman pur sang![]()
Het is goede data die we erdoor hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat mij opviel op die boot bij Japan. Er was een gesloten airconditioningsysteem had ik begrepen dus iedereen was blootgesteld aan Corona.
Dus uiteindelijk is iedereen met het virus in contact geweest maar slechts ongeveer 1/8e echt ziek geworden?
Positief is dat het wellicht minder besmettelijk is dan gedacht en dat aantal personen wat echt ziek wordt en overlijd lager ligt dan gedacht. En dat is op een schip vol oude mensen.![]()
Ik verwacht niet dat de baanzekerheid toeneemt bij een recessie, dus nou ja, dan staan ze te koop, maar je kan ze niet kopen...quote:Op zondag 8 maart 2020 10:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hopelijk crasht de huizenmarkt wel, kunnen we eindelijk voor een normale prijs wonen.![]()
Voor jou normale prijs. Voor mij is het nu al een normale prijs.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hopelijk crasht de huizenmarkt wel, kunnen we eindelijk voor een normale prijs wonen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: