abonnement Unibet Coolblue
pi_191896316
quote:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-om-coronavirus.html

Regering Italië sluit noorden af, kwart van inwoners in quarantaine om coronavirus
08 maart 2020 04:42
Laatste update: 19 minuten geleden
0
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Italië heeft besloten de Noord-Italiaanse regio Lombardije op slot te zetten om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ook veertien provincies in andere regio's mag niet meer in- of uitgereisd worden, maakte de Italiaanse regering in de nacht van zaterdag op zondag bekend. De maatregel treft ongeveer zestien miljoen mensen.

Italië kende al een aantal gebieden waar niemand in of uit mocht gaan, de zogeheten 'rode zones'. Nu breidt Italië de maatregelen uit naar de gehele Noord-Italiaanse regio Lombardije en veertien provincies. Mensen mogen de gebieden alleen in of uit als dit strikt noodzakelijk is. In de nacht van zaterdag op zondag ondertekende premier Giuseppe Conte hier een decreet voor. Hij zei dat verdere details later volgen.

De maatregelen treffen de hele regio Lombardije en de provincies Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini, Pesaro, Urbino, Veneto, Padua, Treviso, Asti en Alessandria. Ook de steden Milaan en Venetië horen bij het gebied. De beperkingen gelden tot zeker 3 april.

Zaterdag lekte een concept van het decreet al uit aan het Britse persbureau Reuters. Volgens het concept ging het om elf provincies.

Zwembaden, musea en scholen houden deuren gesloten
In het decreet staat onder meer dat alle scholen in de betreffende regio's tot 3 april dichtblijven. Ook musea en zwembaden moeten hun deuren gesloten houden. Alle religieuze diensten worden stilgelegd, inclusief uitvaarten.

Restaurants en bars mogen openblijven, mits een veilige afstand van 1 meter ten opzichte van andere klanten en personeel gegarandeerd kan worden. Ook worden alle vakanties van zorgmedewerkers opgeheven.

Italië is van alle Europese landen het hardst geraakt door het coronavirus. Het afgelopen etmaal is het aantal besmettingen in het land gestegen met meer dan 1.200 naar 5.883 gevallen. In totaal zijn er 233 dodelijke slachtoffers gevallen

Flink rigoureuze maatregelen in Italië, dat had ik niet verwacht dat een westers land dit zou doen.
pi_191896323
1/4 maat
pi_191896475
Begrafenis uitstellen? hoe dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191896479
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:55 schreef halfway het volgende:
Begrafenis uitstellen? hoe dan?
Een plechtigheid achteraf, zonder lichaam....

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 07:56:57 ]
pi_191896519
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:55 schreef halfway het volgende:
Begrafenis uitstellen? hoe dan?
Massagraven en later opnieuw begraven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191896521
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:55 schreef halfway het volgende:
Begrafenis uitstellen? hoe dan?
Gewoon overlijden verbieden :Y
Dode mensen zijn sowieso nutteloos voor de economie :')

:')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_191896761
Maar je kunt nog altijd gewoon de trein pakken blijkbaar
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191896837
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:25 schreef Basp1 het volgende:
dat had ik niet verwacht dat een westers land dit zou doen.
Zelf hadden ze dat 2 weken terug ook niet verwacht. Net zoals wij het niet verwachten. De komende tijd gaan we het meemaken. Benieuwd hoeveel doden hier moeten vallen voordat de regering keihard ingrijpt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191896927
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Zelf hadden ze dat 2 weken terug ook niet verwacht. Net zoals wij het niet verwachten. De komende tijd gaan we het meemaken. Benieuwd hoeveel doden hier moeten vallen voordat de regering keihard ingrijpt.
Doden of aantal besmettingen. In Italië heeft men 5800 positief geteste mensen. Bij 5800 positieve Nederlandse testen heel Nederland ook in quarantaine?
  zondag 8 maart 2020 @ 09:06:01 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191896946
en volgens mij is het noorden iets van 70% van de italiaanse economie.


(2015 en die verschillen zijn alleen maar groter geworden voor zover ik weet)


https://en.m.wikipedia.or(...)E2%80%93South_divide

[ Bericht 21% gewijzigd door Speekselklier op 08-03-2020 09:14:40 ]
Tot nooit .......
pi_191896948
Mijn zoon komt vandaag terug uit Florence. Ik had tegen hem gezegd dat als Florence 'geel' zou worden voor zijn terugkomst, ik hem 3 weken niet hoef te zien. Maar aangezien een collega die op vakantie was in Noord-Italië gewoon kwam werken is de kans dat ik het van een ander krijg net zo groot :')

Mijn zoon is er zo eentje die 'relax, het is maar een griep' riep. Nu dat hij in Florence zit begint hij hem toch wel te knijpen. Overal hygienestations, overal politie, ambulances. In musea worden maar beperkt mensen toegelaten en mag je niet binnen een meter van elkaar staan.
In het hotel iedereen met mondkapjes, de kamer wordt 2 keer per dag van onder tot boven gesopt. Bij het ontbijt handschoenen verplicht wanneer je eten wilt pakken (en sinds gisteren serveren ze ontbijt op je bord, niet meer zelf pakken).
Op het vliegveld werden ze eerst onderzocht voordat ze door de douane mochten.

En dan heb je Nederland waar vrijwel niks gedaan wordt. Ik hoorde van een Chinese vriendin dat er in China schande over gesproken wordt hoe Nederland er mee om gaat. Ik heb haar verteld dat het aantal besmettingen waarschijnlijk vele malen hoger ligt, maar dat lang niet iedereen zich meldt (want 'griepje') en lang niet iedereen die zich wél meldt onderzocht wordt.

quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Zelf hadden ze dat 2 weken terug ook niet verwacht. Net zoals wij het niet verwachten. De komende tijd gaan we het meemaken. Benieuwd hoeveel doden hier moeten vallen voordat de regering keihard ingrijpt.
Dit dus.
pi_191897174
Ik denk dat mensen, ondanks alle moderne ontwikkelingen, het niet willen accepteren en er liever niet bij willen stilstaan wat de brede impact kan zijn van dit virus.

Ik vraag me af of we hier in Nederland (op tijd) nog een shock krijgen, voordat dit onze realiteit kan worden.
Moet eerst Frankrijk in een vergelijkbare situatie komen voordat het besef er komt?
  zondag 8 maart 2020 @ 09:42:40 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_191897289
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik denk dat mensen, ondanks alle moderne ontwikkelingen, het niet willen accepteren en er liever niet bij willen stilstaan wat de brede impact kan zijn van dit virus.
Niet meer dan een normaal griepvirus als je er geen hysterie van maakt zoals nu.
pindazakje
pi_191897433
Just a flu bro. Ondertussen doen we hier niet eens een poging om elkaar misschien wat minder te knuffelen en handen te geven.
pi_191897526
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:06 schreef Granqvist het volgende:


En dan heb je Nederland waar vrijwel niks gedaan wordt. Ik hoorde van een Chinese vriendin dat er in China schande over gesproken wordt hoe Nederland er mee om gaat. Ik heb haar verteld dat het aantal besmettingen waarschijnlijk vele malen hoger ligt, maar dat lang niet iedereen zich meldt (want 'griepje') en lang niet iedereen die zich wél meldt onderzocht wordt.
[..]

Dit dus.
Helaas zijn deze strenge maatregelen de enige om de epidemie in te dammen.
Het is humaner om de hele bevolking te verplichten een maand binnen te laten zitten, dan miljoenen besmette inwoners te hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Niet meer dan een normaal griepvirus als je er geen hysterie van maakt zoals nu.
Onzin het is een nieuw virus waar mensen nog geen immuniteit voor hebben. Ook jongeren zoals jij kunnen er aan sterven. De Italianen doen het niet voor niets.
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Just a flu bro. Ondertussen doen we hier niet eens een poging om elkaar misschien wat minder te knuffelen en handen te geven.
Klopt, onze regering zegt ook dat wij rustig kunnen slapen, totdat hier honderduizenden mensen besmet zijn. Niemand loopt hier met mondkapjes en ze hoesten en niezen massaal in elkaars gezicht op straat.

[ Bericht 14% gewijzigd door paulgo op 08-03-2020 10:10:25 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 8 maart 2020 @ 10:36:03 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191897926
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:06 schreef Granqvist het volgende:

En dan heb je Nederland waar vrijwel niks gedaan wordt. Ik hoorde van een Chinese vriendin dat er in China schande over gesproken wordt hoe Nederland er mee om gaat. Ik heb haar verteld dat het aantal besmettingen waarschijnlijk vele malen hoger ligt, maar dat lang niet iedereen zich meldt (want 'griepje') en lang niet iedereen die zich wél meldt onderzocht wordt.
Zeg maar tegen je vriendin dat wij schande van over hun spreken. Onbetrouwbare cijfers en nul communicatie.

Verder zijn het zulke viespeuken dat een deel van de bevolking het hele jaar met een mondkapje loopt. Vertel haar ook nog even dat het virus bij hun smeerlapperij beginnen is.
Tot nooit .......
pi_191897997
Geen quarantaine voor bepaalde gebieden echter nu in Italië, alleen reisbeperkingen volgens NRC:
quote:
Italië beperkt bewegingsvrijheid noorden van het land
Coronavirus Reizen binnen, van en naar het gebied mag alleen in verband met werk, gezondheid of een aantoonbaar dringende reden.
Frank KuinMarc LeijendekkerVincent Sondermeijer
7 maart 2020 om 21:08
Leestijd 3 minuten

Verder zei Conte dat „het niet juist is om te blijven praten over een rode zone”. Dat was een „sanitaire veiligheidszone” rondom tien stadjes tussen Lodi en Piacenza en bij Padua. Daarvoor gold „een absoluut verbod” om in- of uit te reizen. In de nieuwe situatie voor het veel grotere gebied geldt „geen absoluut verbod” om naar een ander deel van Italië te gaan, maar je moet wel kunnen aangeven waarom dat nodig zou zijn. Het is niet zo dat alles dicht gaat, zei Conte. „Maar we moeten ons ervan bewust zijn dat er regels zijn die gevolgd moeten worden. We moeten allemaal verantwoordelijker zijn.”

Correctie: In een eerdere versie van dit bericht werd ten onrechte de indruk gewekt dat een groot deel van Noord-Italië in quarantaine gaat. Zaterdagavond en -nacht is verwarring ontstaan door een ontwerp-decreet hierover dat in Italiaanse media is gepubliceerd. Volgens premier Conte heeft publicatie van deze concepttekst geleid tot onnodige verwarring en onzekerheid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tainegebied-a3993023
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 10:43:14 #18
236264 crew  capricia
pi_191898039
Het schijnt allemaal heel vaag te zijn. Men doet maar wat of zo?

quote:
In Milaan voorlopig geen controle voor reizigers
In de straten van Milaan en op stations en luchthavens zijn er momenteel geen specifieke controles op wie er reist, noch in de stad, noch in de provincie. Dit is het beeld dat tevoorschijn komt van de politie, die wacht op de volgende vergaderingen van de toppen, in de prefectuur. De politiebonden wijzen er ondertussen op dat elke bepaling pas van kracht kan worden nadat het
officiële decreet dat gisteravond is ondertekend in het officiële publicatieblad is gepubliceerd .
https://tg24.sky.it/crona(...)hero_main-title_null
Definitely not CIA
pi_191898115
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:06 schreef Granqvist het volgende:
En dan heb je Nederland waar vrijwel niks gedaan wordt. Ik hoorde van een Chinese vriendin dat er in China schande over gesproken wordt hoe Nederland er mee om gaat.
En toch hebben wij nog maar 1 dode. Blijkbaar doen we iets beter.
Of hebben we superveel geluk.
pi_191898137
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik denk dat mensen, ondanks alle moderne ontwikkelingen, het niet willen accepteren en er liever niet bij willen stilstaan wat de brede impact kan zijn van dit virus.

Ik vraag me af of we hier in Nederland (op tijd) nog een shock krijgen, voordat dit onze realiteit kan worden.
Moet eerst Frankrijk in een vergelijkbare situatie komen voordat het besef er komt?
De zogeheten Normalcy bias
pi_191898203
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik denk dat mensen, ondanks alle moderne ontwikkelingen, het niet willen accepteren en er liever niet bij willen stilstaan wat de brede impact kan zijn van dit virus.

Ik vraag me af of we hier in Nederland (op tijd) nog een shock krijgen, voordat dit onze realiteit kan worden.
Moet eerst Frankrijk in een vergelijkbare situatie komen voordat het besef er komt?
idd. mensen zitten hier graag met hun kop in t zand. vooral ook omdat hier nooit wat gebeurt.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:57:22 #22
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_191898211
Gewoon op zijn beloop laten gaan, niks afsluiten. Gaat vanzelf over allemaal.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_191898221
Extreem contrast met Nederland zeg. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 11:03:53 #24
236264 crew  capricia
pi_191898295
Treinen rijden gewoon nog in Milaan. Er wordt nog niets gecontroleerd.
Auto's gaan ook gewoon nog in en uit de gebieden.
Definitely not CIA
pi_191900012
quote:
Tekort aan ziekenhuisbedden

Volgens Rethmeier neemt Italië deze noodmaatregelen vanwege problemen in de zorg. "Het aantal ziekenhuisbedden, reanimatie- en beademingsapparatuur begint op te raken. Vooral in het zuiden loopt de gezondheidszorg achter en de overheid is als de dood dat er in dat deel van het land meer besmettingen komen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-eveline-rethmeier
pi_191900293
quote:
16s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Extreem contrast met Nederland zeg. :{
Nog wel.
pi_191900310
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Nog wel.
Denk je dat er hier provincies in lock-down zullen gaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191900317
quote:
16s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Denk je dat er hier provincies in lock-down zullen gaan?
Als het nodig is voor de ziekenhuizen wel. In Italië hadden ze het vast ook niet verwacht. Maar nood is nood.
pi_191900342
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Nog wel.
hoe lang heeft t in italie geduurd van een aantal besmettingen tot lockdown? 2 weken?
  zondag 8 maart 2020 @ 13:07:22 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191900345
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef TLC het volgende:
Maar je kunt nog altijd gewoon de trein pakken blijkbaar
Luchthavens doen het ook nog en de Italiaanse regering wil dat bedrijven gewoon doordraaien. Dat betekent dat mensen wel gewoon gaan werken. En dat betekent dus dat het leven doorgaat.
Resistance is futile.
pi_191900354
quote:
16s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Denk je dat er hier provincies in lock-down zullen gaan?
Nee, daar is Nederland te klein en dichtbevolkt voor. Ik vermoed dat het overal al is. Wellicht dat de ons omringende landen ons in lockdown doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191900703
https://www.msn.com/nl-nl(...)TOyA?ocid=spartandhp

Egoïstisch volk, liever het virus verspreiden dan meewerken aan inperken van het virus.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 13:35:53 #33
236264 crew  capricia
pi_191900817
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:29 schreef babipangang het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)TOyA?ocid=spartandhp

Egoïstisch volk, liever het virus verspreiden dan meewerken aan inperken van het virus.
Er zijn ook veel Italianen boos op hun eigen landgenoten.
Denk je dat NLers echt anders gaan reageren?
Definitely not CIA
pi_191901071
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:29 schreef babipangang het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)TOyA?ocid=spartandhp

Egoïstisch volk, liever het virus verspreiden dan meewerken aan inperken van het virus.
Dat was dan ook de reden dat het diep in de nacht officieel bekend werkt gemaakt.
pi_191901119
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

hoe lang heeft t in italie geduurd van een aantal besmettingen tot lockdown? 2 weken?
Volgens mij iets van 2 weken ja, van de eerste 100 of zo besmettingen tot nu.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 13:57:48 #36
236264 crew  capricia
pi_191901235
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:48 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

Dat was dan ook de reden dat het diep in de nacht officieel bekend werkt gemaakt.
Het is officieel ook nog niet van kracht. Want nog niet officieel gepubliceerd.

Dpcm non pubblicato in G.U.,non ancora in vigore

https://tg24.sky.it/crona(...)hero_main-title_null
Definitely not CIA
pi_191901343
Wat China doet, kan alleen noord korea. Geen ander land kan een bevolking zo in quarantine zetten als in China. Wat China deed is uitzonderlijk goed en dat gaan we nu pas beseffen.

Italianen kunnen dit zeker niet en hoogstwaarschijnlijk geen enkel Europese vaste land.
Britten hebben het gelukt dat ze op een eiland zitten en relatief makkelijk kunnen isoleren.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 14:10:59 #38
236264 crew  capricia
pi_191901448
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:04 schreef YebCar het volgende:
Wat China doet, kan alleen noord korea. Geen ander land kan een bevolking zo in quarantine zetten als in China. Wat China deed is uitzonderlijk goed en dat gaan we nu pas beseffen.

Italianen kunnen dit zeker niet en hoogstwaarschijnlijk geen enkel Europese vaste land.
Britten hebben het gelukt dat ze op een eiland zitten en relatief makkelijk kunnen isoleren.
In Italië hebben ze nog steeds onenigheid over de maatregelen van de centrale regering. De presidenten van de provincies zijn het er niet mee eens.
Het is een grote droevenis daar.

Wat moet je als burger als je president van je deelstaat zegt : nee hoor. Wij zijn het niet eens met die rode gebieden.

quote:
Zaia vraagt ​​de regering om een ​​fragment uit de rode zone
De president van Veneto, Luca Zaia, bekritiseert het decreet van premier Giuseppe Conte over het coronavirus en beschouwt het besluit om de drie Venetiaanse provincies te definiëren als rood gebied als "overdreven en ongepast" en roept daarom op tot verwijdering ervan. Zaia benadrukte dat "hem niet om een ​​mening werd gevraagd vóór de definitie van het besluit en
dat het laatste contact met Conte vóór middernacht was".
Definitely not CIA
pi_191902249
Ik begrijp wel dat Italië nu een beetje met z'n handen in het haar zit. Ook mede door de verdeeldheid daar.
Verder denk ik wel dat ze wat moeten.. alles openhouden is dweilen met de kraan open op gegeven moment; ook na de lockdown van een aantal plekken wat tot nu toe weinig geholpen heeft.
Dit is wellicht wat rigoreus maar uiteindelijk wel begrijpelijk. Dit zal ze ook wel veel toeristen gaan kosten vrees ik....
pi_191924324
quote:
Italiaanse premier Conte: shocktherapie tegen virus

Na de gisteren afgekondigde afsluiting van Noord-Italië, zal de Italiaanse regering nog meer maatregelen nemen. "Hier zullen we niet stoppen. We gaan een massale shocktherapie inzetten om uit deze noodsituatie te komen", zegt premier Conte tegen de krant la Repubblica.

Conte roept verder de Europese Unie op om met gezamenlijke maatregelen te komen om de economische gevolgen van het virus op te vangen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-in-nederland.html
pi_191931017
Voor heel Italië zou dus code rood moeten gelden:
quote:
'Dit is echt gigantisch'
Correspondent Mustafa Marghadi volgde de persconferentie van premier Conte vanuit Milaan, waar de strengere maatregelen al langer gelden. Hij zag de afgelopen dagen steeds meer controles, onder meer bij stations. "Mensen krijgen de vraag wat ze aan het doen zijn. Dat zal nu wel in heel Italië gaan gebeuren. Dit is echt gigantisch, het hele land ligt op z'n gat."
33 MINUTEN GELEDEN
Reisbeperkingen voor heel Italië
Italië voert in het hele land reisbeperkingen in, heeft premier Conte bekendgemaakt. Concreet betekent het dat mensen wel op pad mogen voor hun werk, maar verder alleen als het strikt noodzakelijk is. De maatregelen gaan morgen in. Tot nu golden de beperkingen alleen voor het noorden van het land, dat het zwaarst getroffen is door het coronavirus.

Ook worden alle sportevenementen opgeschort, waaronder voetbalwedstrijden. Treinen en bussen blijven wel rijden. Scholen en universiteiten in Italië waren al gesloten, maar die maatregel is verlengd tot en met 3 april.

In de nacht van zaterdag op zondag maakte Conte bekend dat 16 miljoen inwoners in het noorden van het land de regio niet zonder goede reden mochten verlaten. Naar aanleiding daarvan werd het Nederlandse reisadvies voor grote delen van Noord-Italië aangescherpt.

Het aantal besmettingen in Italië is opgelopen naar 9172. Er zijn 463 patiënten overleden. Italië is het zwaarst getroffen land buiten China.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-naar-hele-land.html
pi_191931313
Soms vraag ik me af of het middel niet erger is dan de kwaal?

Ja, misschien dat wel een derde van de mensen een week of twee uit de running is. tien procent iets langer. De doden zijn vrijwel allemaal mensen die op andere wijze toch al niet heel lang meer hadden.

Maar nu dus het hele land plat, dat geeft op alle gebieden heel veel problemen om het maar niet over de kosten te hebben.

Ik kan er geen uitspraak over doen maar vraag me oprecht af wat erger is, de kwaal of het middel?
  maandag 9 maart 2020 @ 22:34:43 #43
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_191931395
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2020 22:31 schreef qajariaq het volgende:
Soms vraag ik me af of het middel niet erger is dan de kwaal?

Ja, misschien dat wel een derde van de mensen een week of twee uit de running is. tien procent iets langer. De doden zijn vrijwel allemaal mensen die op andere wijze toch al niet heel lang meer hadden.

Maar nu dus het hele land plat, dat geeft op alle gebieden heel veel problemen om het maar niet over de kosten te hebben.

Ik kan er geen uitspraak over doen maar vraag me oprecht af wat erger is, de kwaal of het middel?
Omdat de ziekenhuizen in Italië stilaan dichtslibben. Wat zou dat geven als je niks doet en er straks 100.000 besmetten zijn, denk je?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_191932903
En als je nu in Nederland bent en je woont daar, kan je dan nog wel naar huis?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 06:15:10 #45
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_191933998
Ja want ze wonen daar toch al zeg je zelf? Dus ze zijn al thuis.


Site van BuZa reisadvies is het kaartje van Italië nog niet aangepast. Die zou helemaal rood moeten worden nu?
Sue Me
pi_191934047
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:06 schreef Granqvist het volgende:
Mijn zoon komt vandaag terug uit Florence. Ik had tegen hem gezegd dat als Florence 'geel' zou worden voor zijn terugkomst, ik hem 3 weken niet hoef te zien. Maar aangezien een collega die op vakantie was in Noord-Italië gewoon kwam werken is de kans dat ik het van een ander krijg net zo groot :')

Mijn zoon is er zo eentje die 'relax, het is maar een griep' riep. Nu dat hij in Florence zit begint hij hem toch wel te knijpen. Overal hygienestations, overal politie, ambulances. In musea worden maar beperkt mensen toegelaten en mag je niet binnen een meter van elkaar staan.
In het hotel iedereen met mondkapjes, de kamer wordt 2 keer per dag van onder tot boven gesopt. Bij het ontbijt handschoenen verplicht wanneer je eten wilt pakken (en sinds gisteren serveren ze ontbijt op je bord, niet meer zelf pakken).
Op het vliegveld werden ze eerst onderzocht voordat ze door de douane mochten.

En dan heb je Nederland waar vrijwel niks gedaan wordt. Ik hoorde van een Chinese vriendin dat er in China schande over gesproken wordt hoe Nederland er mee om gaat. Ik heb haar verteld dat het aantal besmettingen waarschijnlijk vele malen hoger ligt, maar dat lang niet iedereen zich meldt (want 'griepje') en lang niet iedereen die zich wél meldt onderzocht wordt.
[..]

Dit dus.
De ironie van chineze dierenbeulen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SwaPore op 10-03-2020 09:42:03 ]
pi_191936513
quote:
Geluk bij een ongeluk dat het virus eerst in Noord-Italië uitbrak"
Volgens Italië-correspondent Angelo van Schaik is het een geluk bij een ongeluk dat het coronavirus eerst in Noord-Italië uitbrak, en niet in Zuid-Italië: "Noord-Italië heeft een heel goede gezondheidszorg, één van de beste van Europa. Dat geldt niet voor het zuiden van Italië. Als dit soort aantallen van mensen met deze ziekte op de intensieve zorgen van Napels of Palermo terechtkomen, dan hebben we een heel groot probleem."

"Er is daar in het zuiden niet genoeg zorg, en er zijn te weinig bedden en beademingsapparatuur om die mensen te helpen. Dan kan het slagveld nog veel groter worden. Het aantal doden zou in een vergelijkbare situatie in het zuiden veel hoger liggen. Dat is wat de regering koste wat het kost wil voorkomen, en daarom nemen ze zo’n maatregelen", aldus van Schaik.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/10/coronavirus-10-maart/
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 10:36:56 #48
236264 crew  capricia
pi_191936752
In heel Italie is het betalen van belastingen en hypotheken opgeschort.

quote:
De vice-minister antwoordde:
"Hypotheken, belastingen, alles is opgeschort." En nogmaals: "Over heel Italië?" De vice-minister antwoordde: "Over hypotheken voor particulieren en gezinnen."
https://tg24.sky.it/crona(...)hero_main-title_null
Definitely not CIA
pi_191937283
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:36 schreef capricia het volgende:
In heel Italie is het betalen van belastingen en hypotheken opgeschort.
[..]

https://tg24.sky.it/crona(...)hero_main-title_null
Over economische maatregelen gesproken.
Is dit ooit eerder voorgekomen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 11:20:26 #50
236264 crew  capricia
pi_191937385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Over economische maatregelen gesproken.
Is dit ooit eerder voorgekomen?
Niet dat ik weet.
Wat een impact op de economie gaat dit virus hebben.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 11:34:40 #51
236264 crew  capricia
pi_191937578
De anti EU politicus Salvini vindt dat de EU maar moet betalen.

quote:
Salvini: "Sluit alles voor 2 weken"

"In Codogno werkte het isolement, het is goed nieuws. Maar om het in heel Italië te laten werken, moeten ALLE ACTIVITEITEN (behalve die van levensbelang) voor twee / drie weken worden gesloten, met een garantie voor totale economische dekking van deel van de staat, Europa en de ECB, en hier zullen we proberen de regering te overtuigen". De leider van de League, Matteo
Salvini schrijft het op Facebook .
Definitely not CIA
pi_191937793
quote:
5% Gaat dood in Italië! Bizar dat ze durven te spreken van één van de beste gezondheidszorg van Europa.
pi_191937826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:47 schreef jroz het volgende:

[..]

5% Gaat dood in Italië! Bizar dat ze durven te spreken van één van de beste gezondheidszorg van Europa.
Je gezondheidszorg kan nog zo goed zijn, als jij (veel!!) meer patiënten krijgt dan je bedden hebt dan zullen er onherroepelijk mensen de pijp uit gaan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191937884
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Je gezondheidszorg kan nog zo goed zijn, als jij (veel!!) meer patiënten krijgt dan je bedden hebt dan zullen er onherroepelijk mensen de pijp uit gaan.
Hoe hebben ze het zover laten komen dat er zoveel besmettingen zijn? Gezondheidszorg is meer dan de kwaliteit van de chirurg. Dus ze hebben geen goede maatregelen genomen om het virus in te dammen. Ze hebben niet genoeg capaciteit voor calamiteiten als dit. Hoe is dat goede gezondheidszorg?

(Ik zeg niet dat NL beter is, tijd zal het uitwijzen...)
pi_191937911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:52 schreef jroz het volgende:
(Ik zeg niet dat NL beter is, tijd zal het uitwijzen...)
Ik gok van niet, want behalve in je elleboog niezen en geen handen meer schudden zijn er maar weinig "maatregelen" hier.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191937990
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik gok van niet, want behalve in je elleboog niezen en geen handen meer schudden zijn er maar weinig "maatregelen" hier.
De juiste maatregelen kosten een hoop geld. De snelheid van verspreiding beperken is belangrijker, zodat niet iedereen tegelijk ziek is. Degene die sterven zijn vaak ouderen/ zwakkere, die vooral geld kosten.

Althans, ik gok dat dit de zienswijze van onze overheid is.
pi_191938011
We krijgen niet alles te horen. Het virus is veel erger dan we denken:

https://www.reddit.com/r/(...)g_in_bergamo_in_the/
pi_191938072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:00 schreef Benzyl het volgende:
We krijgen niet alles te horen. Het virus is veel erger dan we denken:

https://www.reddit.com/r/(...)g_in_bergamo_in_the/
Samenvatting graag
  dinsdag 10 maart 2020 @ 12:15:39 #59
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191938306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Samenvatting graag
Corona is bad mkay!
pi_191938320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Samenvatting graag
Bereid je voor op een oorlog.
pi_191938798
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:16 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Bereid je voor op een oorlog.
Een zombieoorlog waarbij coronapatienten ziekenhuizen aanvallen. :')
pi_191940243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een zombieoorlog waarbij coronapatienten ziekenhuizen aanvallen. :')
Je maakt wel grappen maar dat is letterlijk het geval. Ziekenhuizen in Italië zitten helemaal vol. Er is niet genoeg materiaal om iedereen te helpen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 14:26:41 #63
21467 franske19
Hit the deck!
pi_191940447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Samenvatting graag
Zeg gedag tegen je opa en oma. Verder gaat het leven gewoon door.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_191941004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:47 schreef jroz het volgende:

[..]

5% Gaat dood in Italië! Bizar dat ze durven te spreken van één van de beste gezondheidszorg van Europa.
Italië kent relatief veel ouderen in de bevolking. Die zijn minder of niet opgewassen tegen zoiets als het Corona-virus.
pi_191961987
quote:
Op zo’n explosieve uitbarsting was zelfs het goede stelsel van gezondheidszorg in het noorden van het land niet berekend. In allerijl wordt nu geprobeerd iets te doen aan de tekorten van mensen en materiaal, en tegelijkertijd de zorg zo te herschikken dat die beter is toegerust op wat Macchini en veel andere artsen omschrijven als een oorlogssituatie.

Een enkele arts heeft in de media verteld dat, net als in een oorlog, besloten moet worden wie de meeste kans heeft om gered te worden, maar volgens een spil in het coronaweb, Massimo Galli van het Luigi Sacco ziekenhuis in Milaan, is de schaarste aan mensen en middelen niet zó groot. Nog niet. Virologen voorspellen wel dat in Lombardije pas volgende maand de piek van het aantal besmettingen zal worden bereikt. En dan komt de rest van Italië.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)twee-kanten-a3993311
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 16:52:50 #66
236264 crew  capricia
pi_191962129
quote:
Merkel denkt ook dat uiteindelijk 70% van de Duitsers het virus gaat krijgen.
Ik ben bang dat ze daar gelijk in gaat hebben. Dat dit virus niet meer te stoppen is. :{
Hoe moet je het nu nog indammen in Italië? Dat kan toch niet meer?
Definitely not CIA
pi_191963691
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Merkel denkt ook dat uiteindelijk 70% van de Duitsers het virus gaat krijgen.
Ik ben bang dat ze daar gelijk in gaat hebben. Dat dit virus niet meer te stoppen is. :{
Hoe moet je het nu nog indammen in Italië? Dat kan toch niet meer?
Denk dat de huidige maatregelen wel helpen om de verspreiding af te remmen. Waarom zou het niet? Zonder samenkomst van mensen zijn besmettingen minimaal.

https://en.m.wikipedia.or(...)raphic-social-v3.gif
pi_191988654
quote:
53 MINUTEN GELEDEN
Meer dan 2500 nieuwe corona-besmettingen Italië
In Italië zijn vandaag meer dan 2500 nieuwe corona-besmettingen geregistreerd. Het dodental staat er nu op 1016, gisteren was dat nog 827. In het land zijn inmiddels 1258 mensen genezen verklaard. Correspondent Mustafa Marghadi spreekt op NPO Radio 1 van "schrikbarende cijfers". Ook gisteren leek het erop dat er ruim 2000 nieuwe besmettingen bij waren gekomen, maar dat bleek om een rekenfout te gaan. "Voor de cijfers van vandaag is geen enkel excuus te verzinnen. Het gaat gewoon om een uitbreiding van het virus, daar mag je ook van schrikken. Er zijn 1016 mensen bezweken door het virus, we zijn de 1000 voorbij."

Volgens Marghadi gaan we dit soort cijfers de komende tijd nog wel vaker zien. "Toen premier Conte gisteren weer extra maatregelen presenteerde, zei hij dat we nog twee weken de tanden op elkaar moeten houden. En dat het ook nog wel wat erger kan worden. Maar uiteindelijk hopen we dat het aantal besmettingen door die maatregelen gaat afvlakken."
https://nos.nl/liveblog/2(...)laan-niet-nodig.html
pi_192053008
quote:
Coronavirus
Ziekenhuizen Noord-Italië slaan alarm: 'Te veel mensen aan beademing'
3 uur 39 minuten geleden
Aangepast: 3 uur 14 minuten geleden
Italiaanse dokters testen mensen op het virus in Turijn.Beeld © Getty Images
De bedden op de intensive care in Noord-Italië zijn zo goed als vol. Vanuit de provincie Lombardije worden geïnfecteerde corona-patiënten met militaire vliegtuigen naar ziekenhuizen op bijvoorbeeld Sicilië gevlogen.

De gezondheidsdienst in Lombardije maakt zich grote zorgen. De regionale minister van welzijn slaat alarm. "We vroegen om geschikte chirurgische maskers en in plaats daarvan stuurden ze ons zakdoeken en een vel toiletpapier", zei hij tegen buitenlandse media.

21.157 besmettingen

Er is een schaarste aan medische materialen ontstaan en ziekenhuizen raken overvol. Het virus bereikte begin februari het noorden van Italië. Ondertussen is het aantal besmettingen opgelopen tot 21.157. Buiten China is Italië het land met het hoogste aantal doden (minstens 1441).

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Aantal nieuwe coronabesmettingen in China stijgt nauwelijks meer
De meeste gevallen zijn nog altijd in de regio van Lombardije. Hier zijn de ziekenhuizen zo vol dat de eerste patiënten met militaire vliegtuigen naar andere delen van het land worden gevlogen.

Op vliegtuig naar Sicilië

Twee mensen van begin zestig zijn in zeer ernstige conditie naar Sicilië gebracht. Op dit eiland zijn tot nog toe 10 besmettingen gemeld. Daarom hebben ze zich daar beschikbaar gesteld om patiënten uit andere delen van het land op te nemen.

Artsen uit noordelijke regio’s noemen de toestand kritiek. Waar de eerste doden vooral ouderen waren, zien zij nu ook jonge mensen in kritieke toestand.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Ontluisterend: tien pagina's met overlijdensadvertenties in Bergamo
Jonge mensen

"Dertigers en veertigers die gezond zijn, gaan hard achteruit en worden ernstig ziek door het coronavirus", waarschuwt Ivano Riva, arts in een ziekenhuis in Bergamo.

In een gesprek met RTL Nieuws zei hij iedereen aan te raden om zo veel mogelijk thuis te blijven. "Blijf twee of drie weken zo veel mogelijk thuis. Dat helpt om de crisis te boven te komen", zegt Riva. Hij is bang dat als mensen dit niet doen, het kan leiden tot een grote catastrofe.

"Als tien procent van de mensen die ziek is aan de beademing moet en je hebt een miljoen besmettingen, dan moeten 100.000 mensen die zorg krijgen. Geen enkel land ter wereld heeft deze capaciteit."

Zelf werkt Riva continu. Het zorgpersoneel in Italië werkt tien tot veertien dagen, voordat ze pauze mogen nemen. Door de beschermende kleding die verplegend personeel gedurende hun hele dienst aan moet, zijn de diensten zwaarder dan normaal. Vorige week deelde een verpleegster nog een foto van haar gezicht vol met blauwe plekken.

In Nederland wordt gespeculeerd dat Nederland het scenario van Italië gaat volgen. Volgens de GGD zijn er nu 6000 Nederlanders besmet met het virus.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-vol-intensive-care
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 18:16:42 #70
236264 crew  capricia
pi_192054065
Italië 2853 erbij.
386 doden vandaan.
Definitely not CIA
pi_192054267
Hubei
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:16 schreef capricia het volgende:
Italië 2853 erbij.
386 doden vandaan.
Terwijl Hubei met meer inwoners dan Italië nooit boven de 140 doden per dag is gekomen (op een dag na met 242 toen er een andere telmethode werd gehanteerd).
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 18:35:09 #72
236264 crew  capricia
pi_192054445
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:27 schreef Idisrom het volgende:
Hubei
[..]

Terwijl Hubei met meer inwoners dan Italië nooit boven de 140 doden per dag is gekomen (op een dag na met 242 toen er een andere telmethode werd gehanteerd).
Ja. Het is echt niet te bevatten. Wat een ramp.
Definitely not CIA
pi_192054558
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:27 schreef Idisrom het volgende:
Hubei
[..]

Terwijl Hubei met meer inwoners dan Italië nooit boven de 140 doden per dag is gekomen (op een dag na met 242 toen er een andere telmethode werd gehanteerd).
Even groot.

Italië 62 en Hubei 59 mio.

Maar ik realiseer me nu pas hoe erg het in Italië is.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 18:49:40 #74
236264 crew  capricia
pi_192054767
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Even groot.

Italië 62 en Hubei 59 mio.

Maar ik realiseer me nu pas hoe erg het in Italië is.
In het begin (paar weken geleden dus) leek het voor ons in NL net alsof iedereen die in N-I op wintersport was geweest hier positief testte.
Toen dacht ik al, hoeveel besmettingen moeten daar wel niet zijn?
Definitely not CIA
pi_192054948
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:49 schreef capricia het volgende:

[..]

In het begin (paar weken geleden dus) leek het voor ons in NL net alsof iedereen die in N-I op wintersport was geweest hier positief testte.
Toen dacht ik al, hoeveel besmettingen moeten daar wel niet zijn?
In Ischl was een Noorse barmedewerker besmet. Hij heeft sowieso 100 (!) Denen besmet (is bij thuiskomst gebleken). Ischl ligt in Paznauntal en zie hieronder dit kaartje waar Paznauntal al twee (?) dagen rood is en rest van Oostenrijk was geel



Je ziet dat in Oostenrijk ze het enorm serieus nemen, ik wil niet weten hoeveel Nederlanders het virus hebben meegenomen uit de Oostenrijkse, Zwitserse en Franse skigebieden..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')