quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:11 schreef -river- het volgende:
[..]
Kan jij niet lezen? Ik zeg dat Brabant zichzelf wel kan redden, ik heb het niet over thuis blijven.
Hoogmoed komt voor de val, maar je sleept er wel je medemens in mee in dit geval.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat zulke mensen als eerste gaan zegmaar. Komop zeg, als je nu nog niet het belang inziet dan ben je geen knip voor de neus waard.
quote:'Hoogstwaarschijnlijk start corona-epidemie in Nederland'
Het aantal besmettingen in Nederland is zaterdag met zestig gestegen naar 188 in totaal. Van alle besmettingen in Nederland is bij 29 patiënten niet duidelijk waar die het virus hebben opgelopen. Volgens arts-microbioloog Marc Bonten betekent dit dat ‘de kans groot is dat er ook in Nederland verspreiding plaatsvindt’. ,,Dit is hoogstwaarschijnlijk de start van een epidemie in Nederland.’’
De meeste nieuwe gevallen – 26 van de in totaal zestig nieuwe besmettingen – zijn geconstateerd in Brabant. ,,De laatste twee à drie dagen, zag je duidelijk een toename van corona in de regio Brabant. Er zijn dus signalen dat er ook verspreiding in de Nederlandse bevolking optreedt’’, licht arts Marc Bonten van het UMC Utrecht toe. ,,Dat zal doorgaan, want de mensen die je nu detecteert zijn een week geleden geïnfecteerd.’’
Brabanders
Het verzoek om alleen indien noodzakelijk naar buiten te gaan aan Brabanders die verkouden of grieperig zijn, past daar volgens de microbioloog bij. Bonten, die onder meer in vooraanstaande medische tijdschriften als The Lancet publiceerde, verwacht dat de verspreiding van corona in Nederland zich nu verder door zal zetten. ,,De mensen die je nu detecteert zijn een week geleden geïnfecteerd. Als er verspreiding op scholen heeft plaatsgevonden, dan verwacht je daar deze week de eerste gevallen van.’’
,,Qua tijd zou het kunnen dat ook carnaval heeft meegespeeld bij de verdere verspreiding’’, zegt Bonten. Volgens Bonten is het maar de vraag of Nederland er net zo snel als China in zal slagen om het virus onder controle te krijgen. ,,China neemt verregaande maatregelen. In China is het hele leven platgelegd. Mensen hebben als het ware huisarrest gekregen en daarop is ook gecontroleerd.’’
Zo zouden Chinezen mogelijk met drones hebben gecontroleerd of mensen met corona ook in hun huis bleven. ,,Of dat zo is, weet ik niet, maar als ik naar de cijfers kijk geloof ik het meteen. Want ze zijn waanzinnig effectief geweest in de bestrijding van corona’’, betoogt Bonten.
‘Bij wijze van spreke opsluiten’
Volgens de expert blijkt uit berekeningen dat in China 60 à 70 procent van de besmettingen voorkomen moet worden, om verdere verspreiding tegen te gaan. ,,Dat betekent dat je bijna iedereen die kan besmetten moet detecteren, of je moet bijna iedereen bij wijze van spreke opsluiten, zoals in China. In Nederland doen we dat niet.’’
Donderdag waren er nog dertien van de 82 niet te traceren, nu zijn dat er 29 van de 188. ,,Mijn inschatting is dat er meer patiënten zullen volgen van wie we niet weten waar ze het hebben opgelopen. Wij zullen dus in Nederland ook transmissie krijgen. Dan is het op een gegeven moment bijna niet meer te doen om iedereen te traceren, dan moet je tot andere maatregelen overgaan. Zoals wat ze dan noemen: social distancing."
Hij vervolgt: ,,Dan ga je grote bijeenkomsten afgelasten en scholen sluiten. Met als doel om ervoor te zorgen dat die epidemie niet in één keer over ons heen komt. RIVM werkt met allerlei scenario’s: sluiten van scholen zal daar ook in staan. Als er verspreiding op scholen heeft plaatsgevonden, dan verwacht je daar deze week de eerste gevallen van.’’
Dagblad van het noorden (achter de betaalmuur)
Partner heeft nog wel werk, maar werkt voornamelijk voor cruisemaatschappijen (marketing) dus dat zal ook aardig teruglopen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
das kut. Gaat die het redden financieel?
Genoeg pillendraaiers hier.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jullie gaan zelf wel even een vaccin onwikkelen begrijp ik
Gewoon misselijk vreten aan worstenbroodjes dat je het virus vanzelf uitkotst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jullie gaan zelf wel even een vaccin onwikkelen begrijp ik
Sneuquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:12 schreef Felixa het volgende:
[..]
Partner heeft nog wel werk, maar werkt voornamelijk voor cruisemaatschappijen (marketing) dus dat zal ook aardig teruglopen.
Dat ook jaquote:
Ik luister altijdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Brabanders zijn stronteigenwijs en laten zich niks vertellen. RIP brabrant.
dat van die tokkies, die de deur van hun honda civic keihard tegen jouw auto open gooienquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat zulke mensen als eerste gaan zegmaar. Komop zeg, als je nu nog niet het belang inziet dan ben je geen knip voor de neus waard.
Rest van Nederland is niet anders.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Brabanders zijn stronteigenwijs en laten zich niks vertellen. RIP brabrant.
Volgende week al ....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rest van Nederland is niet anders.
Over paar weken mogen we nog maar 100 km per uur, dan zie je dat alle Nederlanders zo zijn
Tenzijquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:15 schreef -river- het volgende:
Zonder gekkigheid, ik hou mij er wel aan en ga niet naar buiten indien niet anders kan.
Mijn deur zit vast dus ik zeg: fake newsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat van die tokkies, die de deur van hun honda civic keihard tegen jouw auto open gooien
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:20 schreef bitterbal het volgende:
blij dat ik 3 april naar thailand vlucht
Hoe denk je daar binnen te mogen komen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:20 schreef bitterbal het volgende:
Als je überhaupt het land nog wel uit mag.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:20 schreef bitterbal het volgende:
is nog geen travelban.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:21 schreef -river- het volgende:
[..]
Hoe denk je daar binnen te mogen komen?
Daar is het ook niet veilig, de Thaise authoriteiten rapporteren onjuiste cijfers.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:20 schreef bitterbal het volgende:
ik heb goede hoopquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je überhaupt het land nog wel uit mag.
ja hier ben je ook niet veilig.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:21 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Daar is het ook niet veilig, de Thaise authoriteiten rapporteren onjuiste cijfers.
*dat is geen gepaste reactie op dit momentquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat moeten ze nu al doen, wat een druif, die gast
thaise gezondsheidszorg is hartsikke goedquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:22 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je in een Thais ziekenhuis wilt liggen als je besmet raakt.
Zo langzaam gaat Vindicat niet hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ach blijft toch niet alleen in brabant. het beweegt zich langzaam omhoog
Vindicat gaat nu omlaag neukenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zo langzaam gaat Vindicat niet hoor.
Ik hoop dat Nederland niet op de lijst komt van China en Italië. Dan zijn we een tijdje ongewenst.quote:
Van mij mogen ze beginnen met ouderen die D66 stemmenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:26 schreef Tengano het volgende:
Als er trouwens tekort aan resources komt en men moet kiezen, vind ik ook dat ook een scheidslijn getrokken mag worden bij wel of geen strafblad.
Dan kan het RIVM de lijst wel uitbreiden "Als u uit een risico-gebied komt: Nederland, ..."quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:26 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat Nederland niet op de lijst komt van China en Italië. Dan zijn we een tijdje ongewenst.
Nederland gaat straks 1 grote rode stip worden op de Corona kaartquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:28 schreef zipcon het volgende:
[..]
Dan kan het RIVM de lijst wel uitbreiden "Als u uit een risico-gebied komt: Nederland, ..."
Ben wel benieuwd of er al landen zijn die een reiswaarschuwing of negatief reisadvies hebben afgegeven van reizen naar Nederland.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nederland niet op de lijst komt van China en Italië. Dan zijn we een tijdje ongewenst.
Staat die op Netflix, ziggo, videoland?quote:
Ik heb vanavond bij toeval voor het eerst The Last of us gespeeldquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |