In rusland gaat het ook niet zo hard en in Zeeland ook niet. Weet niet wat de reden daarvan is. Maar misschien hebben we wel geluk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zou het hier anders kunnen gaan dan?
Nou ja, aangezien ze het er nu pas over hebben was dat voordien dus ook wel een beetje zoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dit werd eerder nog als fake news afgedaan.
wat doe als het zkh vol is?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:38 schreef Sfancta het volgende:
Denken jullie echt dat hier in Nederland ook een vloedgolf aan doden komt? SInds het eerste nieuws was ik in shock. Nu is alles normaal geworden, volg het nieuws niet eens meer zo
Rusland heeft snel gereageerd met grenzen dichtgooien voor risicogebieden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
In rusland gaat het ook niet zo hard en in Zeeland ook niet. Weet niet wat de reden daarvan is. Maar misschien hebben we wel geluk.
INB4 "did I ever tell you the definition of insanity?"quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:33 schreef Zorro het volgende:
Toch bijzonder dat het RIVM hier denkt: Ja, het kan in alle landen wel een bepaald patroon hebben, dat wil niet zeggen dat dat hier ook zo gaat!
Dus dat is hop zo de oven in he...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:40 schreef _I het volgende:
[..]
Wel kerken enzo. Ok. En begrafenissen. Oef.
ok, dat wist ik niet. Wel goeie actie trouwens.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rusland heeft snel gereageerd met grenzen dichtgooien voor risicogebieden.
Tuurlijk, wat denk jij dan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:41 schreef KingRadler het volgende:
China had toch Portable Ovens of was dat een Hoax
Ja, zo gaan ze weg in de ambulance en je ziet ze nooit meer terug. Waar heb ik dat eerder gehoord.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dus dat is hop zo de oven in he...
Daarom moet je er nu kort opzitten zodat je dit soort keuzes hopelijk nooit moet maken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
En terecht. Je hebt duizend bedden. 999 patienten. Er klopt een 85-jarige aan en een 30-jarige.
Laten we eerlijk zijn, dan is de keuze snel gemaakt.
Heb wel te doen met de plantjes knippers die Corona hebbenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef -river- het volgende:
Ik hoop dat Brabant de grenzen dicht gooitAlles buiten Brabant is duf.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef -river- het volgende:
Dtvnieuws.nlquote:Het coronavirus heeft nu ook impact op de scholen. Omdat hoestende docenten maandag niet op school komen is de kans groot dat kinderen naar huis worden gestuurd.
Ouders en verzorgers van schoolgaande kinderen in Oss, Bernheze en Den Bosch hebben vandaag een brief ontvangen waarin schoolbesturen laten weten dat zij het verscherpte advies van het RIVM voor de provincie Noord-Brabant volgen.
Kinderen én docenten
Bij verkoudheid, hoesten of koorts moeten sociale contacten in Brabant beperkt worden en dat betekent dus dat kinderen met deze symptonen thuis moeten blijven. Maar ook docenten komen in dat geval niet naar school.
'Als docenten afwezig zijn, zullen wij het rooster zo optimaal mogelijk aanpassen. En we vragen u, indien uw kind klachten vertoont dit te melden via de mail', staat een brief van het TBL in Oss.
Groepen naar huis gestuurd
Filios Scholengroep, basisscholen in Heesch, Oss, Lith, Oijen, Lithoijen, Maren-Kessel, Geffen, Nuland en Vinkel laat ouders weten dat 'leraren met genoemde verschijnselen niet op school aanwezig zijn' en dat er 'rekening gehouden moet worden dat er groepen naar huis moeten worden gestuurd omdat er geen leerkracht beschikbaar is. Ook de invalpool heeft geen invalleerkrachten beschikbaar op dit moment.'
Opdelen geen optie
Het Filiosbestuur kiest ervoor om groepen niet op te delen. 'Kinderen zitten dan nog dichter op elkaar en dat vinden we in deze specifieke situatie niet gewenst.' Er wordt gevraagd om begrip voor deze situatie van overmacht.' Er wordt ook gevraagd aan ouders om ook zelf de RIVM-richtlijnen te volgen dus kinderen met symptomen thuis te laten.
Krijgen jullie lekker geen plantjes meer, des te meer voor onszelfquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Heb wel te doen met de plantjes knippers die Corona hebben
En die plannen kondigen ze nu aan, terwijl het vannacht of morgen in werking treedt?quote:
Komt de verstaanbaarheid van de gemiddelde Nederlander ook ten goedequote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef -river- het volgende:
Uit Wuhan, maar dat was fake news.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, zo gaan ze weg in de ambulance en je ziet ze nooit meer terug. Waar heb ik dat eerder gehoord.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Komt de verstaanbaarheid van de gemiddelde Nederlander ook ten goede
Mja, bij de eerste isolatiepogingen luisterden de Italianen ook niet. Gingen via kleine weggetjes alsnog boodschappen halen in een onbesmet dorp verderop. Wat dat betreft zijn het net Nederlanders.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
En die plannen kondigen ze nu aan, terwijl het vannacht of morgen in werking treedt?![]()
Iedereen gaat dus vanavond weg. Die kan.
Lekker.
Krijg nog 1000 euro van die knakerquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Uit Wuhan, maar dat was fake news.
Gelukkig dat wij in goede handen zijn hier in Nederland. Onze weglach-premier lacht dat klotevirus gewoon weg.
Ik verwacht toch wel dat onderwijs desnoods digitaal door zal gaan... en ziekenhuis... tja... ik zou alleen gaan wanneer hoognodig...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:47 schreef -river- het volgende:
Mijn dochter heeft aankomende week proefwerkweek, hoop dat dat gewoon doorgaat. Zelf heb ik voor de komende weken ziekenhuis bezoeken gepland staan die echt wel door moeten gaan.
Dit dus inderdaad. Dit is weer een mooi voorbeeld waar Nederland, als het hier zo ver is, GEEN lessen uit gaat trekken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
En die plannen kondigen ze nu aan, terwijl het vannacht of morgen in werking treedt?![]()
Iedereen gaat dus vanavond weg. Die kan.
Lekker.
Is hoognodig, mijn kop moet door de mri scan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik verwacht toch wel dat onderwijs desnoods digitaal door zal gaan... en ziekenhuis... tja... ik zou alleen gaan wanneer hoognodig...
Dat het een teringlul is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Krijg nog 1000 euro van die knaker
ohquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:48 schreef -river- het volgende:
[..]
Is hoognodig, mijn kop moet door de mri scan.
quote:Leerlingen die in Vinkel, Oss, Geffen, Heesch, Lithoijen, Maren-Kessel, Nuland of Lith op een basisschool zitten, worden mogelijk maandag naar huis gestuurd. De Filios Scholengroep waar veertien basisscholen onder vallen, sluit niet uit dat er te weinig leraren zijn vanwege de oproep van het RIVM.
Het RIVM adviseert Brabanders met lichte klachten, zoals verkoudheid thuis te blijven.
"We kunnen niet voorzien hoeveel leraren afwezig gaan zijn de komende periode. Ook is niet bekend hoe lang dit advies aangehouden wordt. Wel is duidelijk dat we er rekening mee moeten houden dat er groepen naar huis gestuurd moeten worden omdat er geen leraar beschikbaar is. Ook de invalpool heeft geen invalleerkrachten beschikbaar op dit moment," staat in een brief die naar de ouders verstuurd is.
De school wil de groepen niet opdelen, omdat kinderen dan nog dichter bij elkaar zitten. Dat is vanwege het coronavirus niet de gewenste situatie, meent de scholengroep.
Bij de scholen was niemand bereikbaar voor een reactie.
De brief aan de ouders:
Ik kan mij nog herinneren dat Jacco naar dit gebied refereerde.quote:
weet je nog Donner en de schiphol brand?, maakte excuses, aftredenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. Dit is weer een mooi voorbeeld waar Nederland, als het hier zo ver is, GEEN lessen uit gaat trekken.
100% zeker. Wat een faalbeleid. Als dit allemaal over is straks, als, dan hoop ik dat er flink wat koppen gaan rollen. En er een aantal personen hoofdelijk aansprakelijk gesteld gaan worden.
En we stonden erbij en keken ernaar in slomo ...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Uit Wuhan, maar dat was fake news.
Gelukkig dat wij in goede handen zijn hier in Nederland. Onze weglach-premier lacht dat klotevirus gewoon weg.
Die dorpjes in IT hebben ze snachts afgesloten. Werden mensen wakker in lock down gebied.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. Dit is weer een mooi voorbeeld waar Nederland, als het hier zo ver is, GEEN lessen uit gaat trekken.
100% zeker. Wat een faalbeleid. Als dit allemaal over is straks, als, dan hoop ik dat er flink wat koppen gaan rollen. En er een aantal personen hoofdelijk aansprakelijk gesteld gaan worden.
Ja. Zo gaan dingen. Ik ben het er niet mee eens, maarja, wat moet je dan? Mijn vriendin wordt inmiddels knettergek van mij over dit gezeik, maar waarschijnlijk dat binnen nu en een maand haar verlof ook ingetrokken gaat worden omdat ze hard nodig is in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet je nog Donner en de schiphol brand?, maakte excuses, aftreden
volgend kabinet was hij weer minister, zo gaat het in NL
Goed plan, zolang ze er maar wel voor zorgen dat die mensen te eten hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Die dorpjes in IT hebben ze snachts afgesloten. Werden mensen wakker in lock down gebied.
Dat is, hoe treurig ook, de enige manier.
Dit, het van te voren aankondigen dat hele provincies afgesloten gaan worden, lijkt me juist verspreiding in de hand werken.
Hoe ging dat toen eigenlijk?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Goed plan, zolang ze er maar wel voor zorgen dat die mensen te eten hebben.
Was jij het nou die eerder deze week inside information had over een coronadode in Limburg? Dat was dus onzin?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Zo gaan dingen. Ik ben het er niet mee eens, maarja, wat moet je dan? Mijn vriendin wordt inmiddels knettergek van mij over dit gezeik, maar waarschijnlijk dat binnen nu en een maand haar verlof ook ingetrokken gaat worden omdat ze hard nodig is in het ziekenhuis.
Kloete wel dat wjj dit net allemaal mee moesten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |