Het is niet te hopenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Italië is al langzaam aan het failliet gaan.. dit jaar zal het toerisme totaal imploderen daar
16 dood van de 102 cases. Das heel hoog.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:11:30NEW: Washington state reports 22 new cases of coronavirus and 3 new deaths, raising total to 102 cases and 16 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Zou zonde zijn. Apart volk, maar erg mooi land en rijke historiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Italië is al langzaam aan het failliet gaan.. dit jaar zal het toerisme totaal imploderen daar
Spanje, Frankrijk.. Vergeet Iran niet. Langzaam trekt het per land voorbij en het wordt steeds duidelijker hoe snel het zal gaan als het vat heeft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het ergste is dat ik hetzelfde voor de VS vrees
Er zijn te weinig testen beschikbaar en de gevallen die ze afnemen staan al met één been in het sterfhuis. Zo krijg je de hoge percentages.quote:
Snap ik. Geeft wel aan dat je weken achterloopt met 16 doden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:14 schreef zipcon het volgende:
[..]
Er zijn te weinig testen beschikbaar en de gevallen die ze afnemen staan al met één been in het sterfhuis. Zo krijg je de hoge percentages.
Wat een slagveldquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Lombardije:
Lombardy's welfare minister: "every day we get 200 new people to the ER in critical conditions, which means every day we need to find 200 more hospital beds. […] the virus is spreading at an exceptional speed, faster than our predictions and than the data we got from China."
bron: https://www.askanews.it/c(...)o-pn_20200306_00050/
The major of an Italian quarantined city: "people keep dying and there are no doctors to treat the sick […] we had 5 GPs, 3 are in quarantine & 2 are sick; 1 GP volunteered [from outside but] no one gave him the tools to protect himself when he's visiting patients."
Ja, dat gaat daar ook nog wat worden. Ik denk nog erger dan dat het hier zal gaan worden. Gaat ook een hele grote rol spelen bij de presidentsverkiezingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het ergste is dat ik hetzelfde voor de VS vrees
Ik moet op eens aan Adelheid Roosen denken met haar "We gaan dood! Allemaal!"quote:
Zaanstad is nieuw voor mequote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze is misschien ook handig voor de OP
https://www.arcgis.com/ap(...)40e7ae72254029bf6251
Die staat vast al een keer of 9 ergens in dit feuilleton.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik moet op eens aan Adelheid Roosen denken met haar "We gaan dood! Allemaal!"
Kwam laatst een prachtig gifje daarvan tegen, kan dat uiteraard nu nergens weer vinden.
Ehm... in Nederland?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef _I het volgende:
En als in Spanje blijkt dat daar een begrafenis 60 mensen heeft besmet, gaat daar iemand ook nog iets mee doen voordat het ons treft?
Gelul, nu niet, maar met de snelheid van virussen die zich muteren, gevoedt door overbevolking, kan er een zelfde virus ontstaan maar dan met 30-40% mortaliteit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:07 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Gelukkig zal dat nooit gaan gebeuren
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik moet op eens aan Adelheid Roosen denken met haar "We gaan dood! Allemaal!"
Kwam laatst een prachtig gifje daarvan tegen, kan dat uiteraard nu nergens weer vinden.
Zit er inquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze is misschien ook handig voor de OP
https://www.arcgis.com/ap(...)40e7ae72254029bf6251
Ok manquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelul, nu niet, maar met de snelheid van virussen die zich muteren, gevoedt door overbevolking, kan er een zelfde virus ontstaan maar dan met 30-40% mortaliteit.
En dan heb je binnen een paar weken een chaos waarbij we alle pallets en bouwlanden nodig zijn om lijken te verbranden.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:20:32Italy is drafting a decree with measures to prevent the spread of coronavirus which includes closing ski resorts, museums, cultural centres and cancelling leave for healthcare workers in Lombardy and 11 provinces reageer retweet
Je doet me denken aan Storm van Jiskefet tbh.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelul, nu niet, maar met de snelheid van virussen die zich muteren, gevoedt door overbevolking, kan er een zelfde virus ontstaan maar dan met 30-40% mortaliteit.
En dan heb je binnen een paar weken een chaos waarbij we alle pellets en bouwlanden nodig zijn om lijken te verbranden.
Ah zo. Ik denk dat de begrafenisondernemers snel genoeg maatregelen zullen nemen als blijkt dat zij besmettingshaarden zijn. Een glazen plaat zou afdoende kunnen zijn, maar ik weet niet of begraven voldoende is om van het virus af te komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou mijn adem niet inhouden tot men in Nederland besluit daar iets mee te doen!
Eigenlijk zouden ze daar lockdowns moeten maken, willen ze er nog iets van indammenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:20:32Italy is drafting a decree with measures to prevent the spread of coronavirus which includes closing ski resorts, museums, cultural centres and cancelling leave for healthcare workers in Lombardy and 11 provinces reageer retweet
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dan heb je binnen een paar weken een chaos waarbij we alle pellets en bouwlanden nodig zijn om lijken te verbranden.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:22 schreef Dutchguy het volgende:
Je doet me denken aan Storm van Jiskefet tbh.
Niet gek hoor, ik heb ook bij de mariniers gezeten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, en van thuis opbaren, lijkt me ook niet zoveel goeds komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:22 schreef _I het volgende:
[..]
Ah zo. Ik denk dat de begrafenisondernemers snel genoeg maatregelen zullen nemen als blijkt dat zij besmettingshaarden zijn. Een glazen plaat zou afdoende kunnen zijn, maar ik weet niet of begraven voldoende is om van het virus af te komen.
Het treft ons al. Een medewerker van een mortuarium in Amersfoort is besmet. En al zijn patiënten zijn overledenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef _I het volgende:
En als in Spanje blijkt dat daar een begrafenis 60 mensen heeft besmet, gaat daar iemand ook nog iets mee doen voordat het ons treft?
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:56:27ITALY DRAFT DECREE ON CORONAVIRUS SHOWS NEW RESTRICTIVE MEASURES FOR NEW AREAS IN REGIONS OF LOMBARDY, VENETO, EMILIA AND PIEDMONT reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:03:37ITALY DRAFT DECREE TELLS PEOPLE NOT TO ENTER OR LEAVE REGION OF LOMBARDY AND 11 PROVINCES IN OTHER REGIONS reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:04:47ITALY DRAFT DECREE URGES PEOPLE NOT TO MOVE AROUND INSIDE AREAS COVERED BY DECREE EXCEPT FOR ESSENTIAL WORKING NEEDS AND EMERGENCIES reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:10:35ITALY'S DRAFT DECREE SAYS SCHOOLS IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES WILL REMAIN CLOSED UNTIL AT LEAST APRIL 3 reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:15:00ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL LEAVE FOR HEALTHCARE WORKERS CANCELLED IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:16:13ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL GYMS, SWIMMING POOLS, HEALTH CENTRES AND SPAS TO CLOSE IN THE SAME AREAS reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:18ITALY'S DRAFT DECREE SAYS ALL SHOPPING CENTRES TO CLOSE AT WEEKENDS IN SAME AREAS reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:51ITALY'S DRAFT DECREE CLOSES ALL SKI RESORTS, MUSEUMS, CULTURAL CENTRES IN SAME AREAS reageer retweet
Ook dat ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, en van thuis opbaren, lijkt me ook niet zoveel goeds komen.
9°Cquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, en van thuis opbaren, lijkt me ook niet zoveel goeds komen.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het treft ons al. Een medewerker van een mortuarium in Amersfoort is besmet. En al zijn patiënten zijn overleden
Zijn CapsLock staat aan,quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:56:27ITALY DRAFT DECREE ON CORONAVIRUS SHOWS NEW RESTRICTIVE MEASURES FOR NEW AREAS IN REGIONS OF LOMBARDY, VENETO, EMILIA AND PIEDMONT reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:03:37ITALY DRAFT DECREE TELLS PEOPLE NOT TO ENTER OR LEAVE REGION OF LOMBARDY AND 11 PROVINCES IN OTHER REGIONS reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:04:47ITALY DRAFT DECREE URGES PEOPLE NOT TO MOVE AROUND INSIDE AREAS COVERED BY DECREE EXCEPT FOR ESSENTIAL WORKING NEEDS AND EMERGENCIES reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:10:35ITALY'S DRAFT DECREE SAYS SCHOOLS IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES WILL REMAIN CLOSED UNTIL AT LEAST APRIL 3 reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:15:00ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL LEAVE FOR HEALTHCARE WORKERS CANCELLED IN LOMBARDY AND 11 PROVINCES reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:16:13ITALY DRAFT DECREE SAYS ALL GYMS, SWIMMING POOLS, HEALTH CENTRES AND SPAS TO CLOSE IN THE SAME AREAS reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:18ITALY'S DRAFT DECREE SAYS ALL SHOPPING CENTRES TO CLOSE AT WEEKENDS IN SAME AREAS reageer retweet
twitter:Fxhedgers twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 20:17:51ITALY'S DRAFT DECREE CLOSES ALL SKI RESORTS, MUSEUMS, CULTURAL CENTRES IN SAME AREAS reageer retweet
30-40% mortaliteit. Uit stilstand!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Komt omdat het zo met capslock verschijnt op de newsterminals van bloomberg en reuters.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zijn CapsLock staat aan,
Maar ok.. hemellief
Help mij even, krijg hoofdpijn van die capslock. Er is nu een soort lockdown dus voor (delen van) lombardije?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zijn CapsLock staat aan,
Maar ok.. hemellief
ah... okquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt de op dat het zo met capslock verschijnt op de newsterminals van bloomberg en reuters.
Openbare leven ligt plat, je komt lombardije niet in of uit en binnen de grenzen alleen essentiële bewegingen. Geen scholen, winkels in het weekeind dichtquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Help mij even, krijg hoofdpijn van die capslock. Er is nu een soort lockdown dus voor (delen van) lombardije?
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:29 schreef KingRadler het volgende:
Deze lockdown gaan we dus ook in Brabant verwachten.
Thanks!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:25 schreef maily het volgende:
[..]
9°C
0.0km
ZOEKMENU
GOOI
Weesper uitvaartondernemer: "Overleden coronapatiënten niet thuis opbaren"
3 maart 2020, 13.07 uur · Aangepast 3 maart 2020, 15.47 uur · Door Redactie
WEESP - Hoewel het coronavirus in Nederland nog geen dodelijke slachtoffers heeft geëist, lijkt dat een kwestie van tijd. Nabestaanden komen dan voor een flink dilemma te staan. Want wat doe je met een lichaam waarop het virus drie dagen kan overleven? "Ik zou thuis opbaren afraden", aldus Weesper uitvaartondernemer Monique Houtzager.
AkidiA/Monique Houtzager/In Memoriam Uitvaarten
De uitvaartondernemer wil zeker geen paniek zaaien, maar vindt het wel van belang dat mensen bekend zijn met de voorzorgsmaatregelen die in zo'n geval dienen te worden getroffen. "Veel mensen denken dat iemand na z'n dood niet meer besmettelijk is, maar dat is een misvatting."
Onder de juiste omstandigheden - bij lage temperatuur en hoge luchtvochtigheid - kan het coronavirus maximaal drie dagen op een lichaam overleven, stelt ze. "Als iemand vlak voor z'n dood heeft geniest of geproest, kan het virus op de huid of kleding zijn terechtgekomen." Wie de overledene vervolgens aanraakt, kan ook besmet raken.
Lees ook
IJMOND
Tijdelijke opnamestop op Intensive Care RKZ…
3 maart 2020, 06.36 uur
Houtzager raadt nabestaanden dus af om een door corona overleden dierbare, thuis op te baren, maar voor wie dat koste wat het kost wil, blijft het een mogelijkheid. "Met een glasplaat over de kist", benadrukt de Weesper uitvaartondernemer. "Om te voorkomen dat het lichaam wordt aangeraakt, want besmetting via een overledene gebeurt via aanraking."
Hermetisch afsluiten niet nodig
Omdat een overledene niet meer kan hoesten of niesen, hoeft de kist niet hermetisch te worden afgesloten, vertelt Houtzager. Zo'n glazen plaat wordt overigens niet alleen gebruikt voor overledenen aan het coronavirus, maar ook bij de opbaring van overledenen die aan andere besmettelijke (griep)virussen zijn overleden. "Als je alle voorzorgsmaatregelen neemt, is er niets aan de hand."
Lees ook
AMSTERDAM
Huisartsen strijden tegen coronavirus: "Ga niet in de…
3 maart 2020, 07.00 uur
Ook overledenenverzorgers worden in geval van besmettelijke ziekten extra beschermd. Hoewel zij hygiëne vanzelfsprekend hoog in het vaandel hebben staan, wordt in het geval van een uitvaart van een coronadode het protocol aangescherpt. "Ze gebruiken bij de verzorging al handschoenen, maar gebruiken dan ook een mondkapje en een schort met lange mouwen."
Logistieke gevolgen
Behalve medische risico's kunnen coronabesmettingen ook logistieke gevolgen hebben voor uitvaarten. Normaal gesproken dient een stoffelijk overschot binnen zes dagen te worden begraven of gecremeerd, wat betekent dat een besmette coronapatiënt in quarantaine of thuisisolatie de uitvaart niet zou kunnen bijwonen.
"Dan kan er twee á drie weken uitstel worden aangevraagd", aldus Houtzager. "In deze gevallen zal de GGD een ‘Verklaring van geen Bezwaar’ afgeven en de burgemeester vervolgens een ‘Verlof tot lijkbezorging buiten termijn’. Dat gebeurt ook wel eens als iemand in het buitenland overlijdt, en niet binnen zes dagen terug in Nederland kan zijn óf als er bij een overlijden naasten in het buitenland verblijven die niet op tijd in Nederland kunnen zijn om de uitvaart bij te wonen."
💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0630093003!
ADVERTENTIE
NieuwsSportThema's
WeerVerkeerDownload onze appAdverteren
Over onsJaarverslagMissie & visieVacatures
ContactBezoekadres
FacebookInstagramTwitterYoutubeRSS
© 2020 NH Nieuws, onderdeel van NH Media
DisclaimerPrivacy verklaringCookie statement
Ook dat nogquote:Coronavirus: Dozens trapped as China quarantine hotel collapses
About 70 people were trapped after a hotel being used as a coronavirus quarantine facility in the Chinese city of Quanzhou collapsed.
About 35 of the 70 have been pulled from the rubble of the five-storey Xinjia Hotel, officials say.
Videos posted online show emergency workers combing through the building's wreckage in the southern province of Fujian.
It is not clear what caused the collapse or if anyone has died.
https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-51784167
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |