quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Normaal gesproken toch ook nauwelijksquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:51 schreef UitStraling het volgende:
Je zult vandaag maar sterven in het verkeer, kom je niet eens op het nieuws.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Exact wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Normaal gesproken toch ook nauwelijks![]()
Lui die graag een semantische discussie willen hieroverquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
Vanwaar de nieuwe naam van het topic trouwens?![]()
![]()
Het grote hypochonders topic was al in gebruik.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
Vanwaar de nieuwe naam van het topic trouwens?Vakman pur sang![]()
Dat klopt. Maar ik vind persoonlijk en met nadruk persoonlijk dat dit virus teveel aandacht krijgt. Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn en dit zo snel mogelijk proberen in te dammen. Maar nu krijg je al titels"Het coronavirus treft ook de oranje leeuwinnen"(niet hier maar ergens anders), maar die meiden zijn verkouden en worden uit voorzorgsmaatregel bij de rest van de groep gehouden omdat ze toevallig uit Brabant komen. Ze hebben het virus nog niet eens , maar alleen die titel al. Ik begrijp de onrust, maar het paniek zaaien begrijp ik niet. Ik durf erom te wedden dat er vandaag mensen zijn gestorven aan een gewone griep of longontsteking. Daar hoor je niemand over.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk onder meer aan het jaar en of dat ook een coronavirus is.Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Kan makkelijk twee topics met dezelfde naamquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het grote hypochonders topic was al in gebruik.
AZ
ALKMAAR![]()
SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus, is een betacoronavirus uit de onderfamilie van coronavirussen dat de besmettelijke luchtwegaandoening COVID-19 bij mensen veroorzaakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
Vanwaar de nieuwe naam van het topic trouwens?
Kortweg een coronavirus dat SARS veroorzaakt.Of ook wel de luchtwegaandoening COVID-19."This is the first day of the rest of your life"![]()
quote:12:57
Het eiland Malta heeft een eerste coronabesmetting, meldt het ministerie van Gezondheid aldaar. Het zou gaan om een 12-jarig Italiaans meisje.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Geen idee, maar het is natuurlijk net zo goed als de vorige naamquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
Vanwaar de nieuwe naam van het topic trouwens?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Is dat 'nieuws' dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik vind persoonlijk en met nadruk persoonlijk dat dit virus teveel aandacht krijgt. Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn en dit zo snel mogelijk proberen in te dammen. Maar nu krijg je al titels"Het coronavirus treft ook de oranje leeuwinnen"(niet hier maar ergens anders), maar die meiden zijn verkouden en worden uit voorzorgsmaatregel bij de rest van de groep gehouden omdat ze toevallig uit Brabant komen. Ze hebben het virus nog niet eens , maar alleen die titel al. Ik begrijp de onrust, maar het paniek zaaien begrijp ik niet. Ik durf erom te wedden dat er vandaag mensen zijn gestorven aan een gewone griep of longontsteking. Daar hoor je niemand over.
ohnee, een nieuwsplatform brengt een bericht over een nieuw fenomeen bij een van onze grootste sportteams!! paniekzaaiers!
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 13:01:34 ]![]()
heywoodu
![]()
Nee, SARS-CoV veroorzaakt SARS, SARS-CoV-2 veroorzaakt COVID-19quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:58 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus, is een betacoronavirus uit de onderfamilie van coronavirussen dat de besmettelijke luchtwegaandoening COVID-19 bij mensen veroorzaakt.
Kortweg een coronavirus dat SARS veroorzaakt.Of ook wel de luchtwegaandoening COVID-19.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Helaas niet. Zo diagnosticeerde China alvorens labresultaten binnen waren, dubbele longontsteking met schade aan beide longen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
Is gerapporteerd, maar in mijn ogen te vroeg om zulke conclusies te trekken.![]()
Gaat ook best hard daar.quote:60 nieuwe coronapatiënten in België, totale aantal staat nu op 169
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/07/coronavirus-updates-7-3/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
We zouden het ook "de grote toiletpapier crisis" kunnen noemen zoals in Australië.
"This is the first day of the rest of your life"![]()
Is het minder erg dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Is dat 'nieuws' dan?
ohnee, een nieuwsplatform brengt een bericht over een nieuw fenomeen bij een van onze grootste sportteams!! paniekzaaiers!Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
heywoodu
![]()
Gewone griep is minder erg, ja.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja technisch klopt dat.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, SARS-CoV veroorzaakt SARS, SARS-CoV-2 veroorzaakt COVID-19
Echter SARS is een afkorting die de medische problemen beter omschrijft. COVID-19 zorgt ook voor SARS.
Severe Acute Respiratory Syndrome-related coronavirus (SARSr-CoV).
To avoid confusion with the disease SARS, the WHO sometimes refers to the virus as "the virus responsible for COVID-19"."This is the first day of the rest of your life"![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:59 schreef PSVCL het volgende:
Arts Jacco is kapot gemaakt omdat ie teveel informatie heeft![]()
Jacco is gewoon ontmaskerd. Van mislukte voetbalanalist naar arts, met misleidende info in beide gevallenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik heb daar nooit aan getwijfeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Geloven we de Chinese cijfers nu ineens wel?
Ze waren vanaf dag 1 transparant met dagelijkse zeer uitgebreide persberichten en persconferenties.
Deze persberichten kun je allemaal teruglezen, bv hier: https://flutrackers.com/f(...)bruary-22-2020/page6
Dus wmb ja, en ik heb er zelfs vertrouwen in dat ze met hun expertise Europa gaan helpen.![]()
Teveel fakenews verspreidde.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:59 schreef PSVCL het volgende:
Jup, net zoals een aantal jaar geleden bij zijn tweets over transfers in het voetbalquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:59 schreef PSVCL het volgende:
Helemaal niet waar, ze hebben het heel lang bewust onder de pet gehouden allemaal.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit aan getwijfeld.
Ze waren vanaf dag 1 transparant met dagelijkse zeer uitgebreide persberichten en persconferenties.
Deze persberichten kun je allemaal teruglezen, bv hier: https://flutrackers.com/f(...)bruary-22-2020/page6
Dus wmb ja, en ik heb er zelfs vertrouwen in dat ze met hun expertise Europa gaan helpen.![]()
Die lockdowns gaan er komen, mondkapjes hopelijk ook vanuit China of Turkije, fabrieken draaien overuren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:49 schreef Benger het volgende:
Hebben we buiten China mondkapjes en lockdowns dan?
Het is in ieders belang dat alle landen elkaar helpen.![]()
Wel handig dat het alvast op een begrafenis isquote:Funeral named as major source of outbreak in Spain
A funeral held in northern Spain about two weeks ago has been named as the biggest source of coronavirus in the country, local media have reported.
More than 60 people at the ceremony in the Basque capital of Vitoria-Gasteiz, and their close contacts have been infected, according to the National Centre for Microbiology (CNM).
https://www.bbc.co.uk/news/live/world-us-canada-51781573"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
twitter:_West_Sydney_ twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 00:47:07All because of toilet paper 🤦🏻♂️🤦🏻♂️ https://t.co/XGtLeXrKJ5 reageer retweet
![]()
![]()
2 meter afstand houden werkt blijkbaar echt.
Transmission occurs primarily via respiratory droplets from coughs and sneezes within a range of about 6 feet (1.8 m)."This is the first day of the rest of your life"![]()
Dat is een roddel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:09 schreef smeerpijp. het volgende:
Helemaal niet waar, ze hebben het heel lang bewust onder de pet gehouden allemaal.
In de link kun je zien dat ze in december alarm sloegen bij 7 verdachte gevallen.
Het is zo vermoeiend dat er altijd maar villains en hero's moeten zijn.
China heeft het fantastisch gedaan.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nogmaals.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik vind persoonlijk en met nadruk persoonlijk dat dit virus teveel aandacht krijgt. Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn en dit zo snel mogelijk proberen in te dammen. Maar nu krijg je al titels"Het coronavirus treft ook de oranje leeuwinnen"(niet hier maar ergens anders), maar die meiden zijn verkouden en worden uit voorzorgsmaatregel bij de rest van de groep gehouden omdat ze toevallig uit Brabant komen. Ze hebben het virus nog niet eens , maar alleen die titel al. Ik begrijp de onrust, maar het paniek zaaien begrijp ik niet. Ik durf erom te wedden dat er vandaag mensen zijn gestorven aan een gewone griep of longontsteking. Daar hoor je niemand over.
Er is geen blinde paniek en de wereld vergaat absoluut niet. Iedereen die hier post weet dit heel goed. Dit virus is ook niet heel erg dodelijk als je onder de 60 jaar bent en geen onderliggende aandoeningen hebt. Ook dit weten de meeste mensen hier wel.
Probleem zit in overbelasting van ons zorgsysteem en dit lijken vele mensen maar niet te willen begrijpen. Als 15% van alle gevallen opgenomen moeten worden en 30% daarvan een IC-bed nodig heeft zitten de ziekenhuizen binnen een paar weken VOL.
Wij hebben al tekort aan zorgpersoneel. Belangrijke ingrepen hebben al wachtlijsten van weken of soms zelfs maanden! Als straks alle bedden bezet zijn met besmette mensen kan je dus met normale klachten niet meer naar het ziekenhuis en moeten er keuzes gemaakt worden. Als we zo laconiek en arrogant blijven doen moeten wij straks belachelijke keuzes maken en kiezen tussen het helpen van persoon 1 of persoon 2. Dan overlijden straks niet alleen mensen door het virus, maar ook aan andere dingen, omdat ze niet geholpen kunnen worden.
... en dat gaat voor een grote sneeuwbaleffect zorgen.
Nee, de wereld vergaat niet, maar als er niet goed ingegrepen wordt zitten wij binnen 2 tot 3 maanden met overvolle ziekenhuizen en vele doden.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)het-coronavirus.html
Een heel stuk tekst, waarin telkens staat dat we zoveel maatregelen hebben getroffen in deze fase. Welke maatregelen noemen ze alleen niet 1 keer.![]()
Evenstar
![]()
Mooi is dat hequote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Een heel stuk tekst, waarin telkens staat dat we zoveel maatregelen hebben getroffen in deze fase. Welke maatregelen noemen ze alleen niet 1 keer.![]()
![]()
Wanneer kwamen de eerste berichten, medio januari?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit aan getwijfeld.
Dus wmb ja, en ik heb er zelfs vertrouwen in dat ze met hun expertise Europa gaan helpen.
Dat is al zes weken na 1 december. En zelfs aan die 1 december wordt getwijfeld door virulogen![]()
Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftiger, geen inslag van een asteroïde of wereldwijde Ebola.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals.
Er is geen blinde paniek en de wereld vergaat absoluut niet. Iedereen die hier post weet dit heel goed. Dit virus is ook niet heel erg dodelijk als je onder de 60 jaar bent en geen onderliggende aandoeningen hebt. Ook dit weten de meeste mensen hier wel.
Probleem zit in overbelasting van ons zorgsysteem en dit lijken vele mensen maar niet te willen begrijpen. Als 15% van alle gevallen opgenomen moeten worden en 30% daarvan een IC-bed nodig heeft zitten de ziekenhuizen binnen een paar weken VOL.
Wij hebben al tekort aan zorgpersoneel. Belangrijke ingrepen hebben al wachtlijsten van weken of soms zelfs maanden! Als straks alle bedden bezet zijn met besmette mensen kan je dus met normale klachten niet meer naar het ziekenhuis en moeten er keuzes gemaakt worden. Als we zo laconiek en arrogant blijven doen moeten wij straks belachelijke keuzes maken en kiezen tussen het helpen van persoon 1 of persoon 2. Dan overlijden straks niet alleen mensen door het virus, maar ook aan andere dingen, omdat ze niet geholpen kunnen worden.
Nee, de wereld vergaat niet, maar als er niet goed ingegrepen wordt zitten wij binnen 2 tot 3 maanden met overvolle ziekenhuizen en vele doden.![]()
Stel dat er straks echt doden gaan vallen en mensen worden geweigerd aan de poorten van ziekenhuizen gaat de hel los barsten gok ik.
Niet dat predik dat dat het enige scenario is, maar het is wel een reëel scenario aan het worden.
Nederland is geen China waar iedereen netjes binnen blijft en alle regeltjes volgt.
En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.![]()
heywoodu
![]()
Alleen hebben hiermee meer mensen meer zorg nodig als het zich zo enorm snel blijft verspreiden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftigerVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nou dr is op 28 maart misschien een inslag van een asteroïde maar daar is niemand mee bezig.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftiger, geen inslag van een asteroïde of wereldwijde Ebola.
Vakman pur sang![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef smeerpijp. het volgende:
Stel dat er straks echt doden gaan vallen en mensen worden geweigerd aan de poorten van ziekenhuizen gaat de hel los barsten gok ik.
Niet dat predik dat dat het enige scenario is, maar het is wel een reëel scenario aan het worden.
Nederland is geen China waar iedereen netjes binnen blijft en alle regeltjes volgt.
En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.serieus vergezocht dit.
![]()
Het is wat dat betreft echt om te jankenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
linkje?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dr is op 28 maart misschien een inslag van een asteroïde maar daar is niemand mee bezig.![]()
Ja dat het "iets heftiger" is is net even het hele probleem. Dat iets heftiger betekend dat, laten we het laag aanhouden 10% dood gaat zonder goede medische hulp / beademing ect ect.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftiger, geen inslag van een asteroïde of wereldwijde Ebola.
Dat kan ons zorgstelsel simpelweg niet aan naar alle waarschijnlijkheid.
Nu zullen er wel sporthallen en dergelijke kunnen worden ingericht als nood-hospitaals maar dan heb je daarnaast nog het probleem van voldoende personeel, equipement enzo![]()
Lullig, zitten we daar met ons laatste rolletje toiletpapier en een blikje erwtjes valt er een grote steen op ons hoofd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dr is op 28 maart misschien een inslag van een asteroïde maar daar is niemand mee bezig.![]()
Ja of een bende rondtrekkende verkrachters als we straks toch weten dat de wereld vergaatquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef smeerpijp. het volgende:
En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je kunt alles van december terugvinden in de link die ik heb gepost. Hun verontrusting was er na 7 personen in Wuhan, en dat hebben ze gelijk gerapporteerd, en kun je teruglezen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
Wanneer kwamen de eerste berichten, medio januari?
Dat is al zes weken na 1 december. En zelfs aan die 1 december wordt getwijfeld door virulogen
Dat de internationale media er later pas op inhaakt staat daar los van.![]()
Dat kloptquote:Dat klopt, maar in Amsterdam gebeurd het nu al dat ze met een auto een winkel in rijdenquote:![]()
kwamen ze bij haar thuis?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:17 schreef Gia het volgende:
Mijn zus is al getest, steekproef, krijgt vanmiddag de uitslag. Ben wel benieuwd.![]()
Weet ik niet, zal es vragen.quote:
Als ik het hoor zal ik dat melden.
Was niet op eigen verzoek, maar ze is er met de steekproef uitgepikt, omdat ze de griep gemeld had. Ze werkt in de bejaardenzorg.![]()
Het is niet als elke winter. Het is een paar keer erger. En we kunnen maar net met een gewone griep epidemie omgaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat zoals gezegd niet om de dodelijkheid van de ziekte maar om overvolle ziekenhuizen.![]()
Ik denk dat ik dit stukje ga kopiëren en in een wordbestandje ga zetten. Deze uitleg is best vaak nodig. Ben ik met een control+v-tje klaarquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals.
ah jaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/5152196/wat-nou-paniek/
ik ga niet naar geenstijl voor nieuws over een asteroïde
toch bedankt![]()
gewoon nieuwsgierigquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een onbehoorlijke vraag?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Oh, kan jij mij dan aub. laten zien in welke jaren onze ziekenhuizen overvol zaten met alleen maar grieppatiënten? Echt iedere bed met een grieppatiënt dus, inclusief de IC-bedden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kan jij mij voorbeelden geven van een jaar waarbij 5% van alle grieppatiënten om IC terecht kwamen en 15-20% opgenomen moesten worden. Dat allemaal het liefst ook nog in een tijdsbestek van ongeveer 2-3 maaden?
Dit is een virus met een hogre sterftecijfer, hogere % opnames en hogere % IC-opnames.
Het is inderdaad geen inslag van een asteroïde en ook geen ebola. Dat je zo'n opmerking maakt laat alleen maar zijn dat je mijn verhaal niet hebt gelezen of simpelweg niet wil (of kan) begrijpen.![]()
Wiki dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah ja
ik ga niet naar geenstijl voor nieuws over een asteroïde
toch bedankt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/(52768)_1998_OR2Vakman pur sang![]()
Wat snel!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:17 schreef Gia het volgende:
Mijn zus is al getest, steekproef, krijgt vanmiddag de uitslag. Ben wel benieuwd.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
1920quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, kan jij mij dan aub. laten zien in welke jaren onze ziekenhuizen overvol zaten met alleen maar grieppatiënten? Echt iedere bed met een grieppatiënt dus, inclusief de IC-bedden.
Kan jij mij voorbeelden geven van een jaar waarbij 5% van alle grieppatiënten om IC terecht kwamen en 15-20% opgenomen moesten worden. Dat allemaal het liefst ook nog in een tijdsbestek van ongeveer 2-3 maaden?
Dit is een virus met een hogre sterftecijfer, hogere % opnames en hogere % IC-opnames.
Het is inderdaad geen inslag van een asteroïde en ook geen ebola. Dat je zo'n opmerking maakt laat alleen maar zijn dat je mijn verhaal niet hebt gelezen of simpelweg niet wil (of kan) begrijpen.![]()
![]()
je steekt er teveel tijd inquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, kan jij mij dan aub. laten zien in welke jaren onze ziekenhuizen overvol zaten met alleen maar grieppatiënten? Echt iedere bed met een grieppatiënt dus, inclusief de IC-bedden.
Het is inderdaad geen inslag van een asteroïde en ook geen ebola. Dat je zo'n opmerking maakt laat alleen maar zijn dat je mijn verhaal niet hebt gelezen of simpelweg niet wil (of kan) begrijpen.
zijn mening gaat niet veranderen![]()
heywoodu
![]()
Pandemie met vele tientallen miljoenen doden is wel een goed voorbeeld om aan te geven dat het allemaal wel meevalt inderdaad.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Klopt, het één wordt opgeblazen en het ander niet.quote:Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Linkje staat er al zie ik. Neem de bron alleen niet zo serieus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dr is op 28 maart misschien een inslag van een asteroïde maar daar is niemand mee bezig.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
je kijkt teveel films/seriesquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef smeerpijp. het volgende:
En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Betlehem is in lockdown. Zo even uit mijn hoofdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:10 schreef Za het volgende:
[..]
Die lockdowns gaan er komen, mondkapjes hopelijk ook vanuit China of Turkije, fabrieken draaien overuren.
Het is in ieders belang dat alle landen elkaar helpen.![]()
Jij bent afgestudeerd arts? Of heb je het uit de media en voorlichting die op TV is gegeven? Weet je, ik denk er anders over, laten we deze discussie stoppen. Toch?quote:Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Zijn er al meer mensen hier die hebben geaccepteerd dat het vrijwel onvermijdelijk is dat je de komende weken/maanden geïnfecteerd gaat worden met dit virus?![]()
Vind ik een vrij normale vraag.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:20 schreef UitStraling het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onbehoorlijke vraag?
Wil ik eigenlijk ook wel weten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: