abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 12:50:43 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191879897
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 3 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Besmettingen in Nederland
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191879910
Je zult vandaag maar sterven in het verkeer, kom je niet eens op het nieuws.
pi_191879923
Die chauffeur uit de op is de perfecte metafoor voor het rivm.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:53:10 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191879929
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:51 schreef UitStraling het volgende:
Je zult vandaag maar sterven in het verkeer, kom je niet eens op het nieuws.
Normaal gesproken toch ook nauwelijks
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191879938
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Normaal gesproken toch ook nauwelijks
Exact wat ik bedoel.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:55:44 #6
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191879956
Vanwaar de nieuwe naam van het topic trouwens?
AZ
ALKMAAR
pi_191879961
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Exact wat ik bedoel.
wat een punt van niks _O-
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:56:24 #8
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191879965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:55 schreef Durmada het volgende:
Lui die graag een semantische discussie willen hierover :')
pi_191879969
quote:
Het grote hypochonders topic was al in gebruik.
Vakman pur sang
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:56:34 #10
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_191879971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk onder meer aan het jaar en of dat ook een coronavirus is.
Dat klopt. Maar ik vind persoonlijk en met nadruk persoonlijk dat dit virus teveel aandacht krijgt. Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn en dit zo snel mogelijk proberen in te dammen. Maar nu krijg je al titels"Het coronavirus treft ook de oranje leeuwinnen"(niet hier maar ergens anders), maar die meiden zijn verkouden en worden uit voorzorgsmaatregel bij de rest van de groep gehouden omdat ze toevallig uit Brabant komen. Ze hebben het virus nog niet eens , maar alleen die titel al. Ik begrijp de onrust, maar het paniek zaaien begrijp ik niet. Ik durf erom te wedden dat er vandaag mensen zijn gestorven aan een gewone griep of longontsteking. Daar hoor je niemand over.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:57:29 #11
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191879986
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het grote hypochonders topic was al in gebruik.
Kan makkelijk twee topics met dezelfde naam O-)
AZ
ALKMAAR
pi_191879995
quote:
SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus, is een betacoronavirus uit de onderfamilie van coronavirussen dat de besmettelijke luchtwegaandoening COVID-19 bij mensen veroorzaakt.

Kortweg een coronavirus dat SARS veroorzaakt.Of ook wel de luchtwegaandoening COVID-19.
"This is the first day of the rest of your life"
pi_191880011
quote:
12:57
Het eiland Malta heeft een eerste coronabesmetting, meldt het ministerie van Gezondheid aldaar. Het zou gaan om een 12-jarig Italiaans meisje.
pi_191880014
Arts Jacco is kapot gemaakt omdat ie teveel informatie heeft
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 13:01:01 #15
284411 crew  heywoodu
pi_191880025
quote:
Geen idee, maar het is natuurlijk net zo goed als de vorige naam :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_191880026
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef utopia2.0 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik vind persoonlijk en met nadruk persoonlijk dat dit virus teveel aandacht krijgt. Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn en dit zo snel mogelijk proberen in te dammen. Maar nu krijg je al titels"Het coronavirus treft ook de oranje leeuwinnen"(niet hier maar ergens anders), maar die meiden zijn verkouden en worden uit voorzorgsmaatregel bij de rest van de groep gehouden omdat ze toevallig uit Brabant komen. Ze hebben het virus nog niet eens , maar alleen die titel al. Ik begrijp de onrust, maar het paniek zaaien begrijp ik niet. Ik durf erom te wedden dat er vandaag mensen zijn gestorven aan een gewone griep of longontsteking. Daar hoor je niemand over.
Is dat 'nieuws' dan?

ohnee, een nieuwsplatform brengt een bericht over een nieuw fenomeen bij een van onze grootste sportteams!! paniekzaaiers!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 13:01:34 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 13:01:36 #17
284411 crew  heywoodu
pi_191880032
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:58 schreef the_actraiser het volgende:

[..]

SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus, is een betacoronavirus uit de onderfamilie van coronavirussen dat de besmettelijke luchtwegaandoening COVID-19 bij mensen veroorzaakt.

Kortweg een coronavirus dat SARS veroorzaakt.Of ook wel de luchtwegaandoening COVID-19.
Nee, SARS-CoV veroorzaakt SARS, SARS-CoV-2 veroorzaakt COVID-19 :+
pi_191880033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:

Is gerapporteerd, maar in mijn ogen te vroeg om zulke conclusies te trekken.
Helaas niet. Zo diagnosticeerde China alvorens labresultaten binnen waren, dubbele longontsteking met schade aan beide longen.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2020 @ 13:01:57 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191880036
quote:
60 nieuwe coronapatiënten in België, totale aantal staat nu op 169

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/07/coronavirus-updates-7-3/
Gaat ook best hard daar.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191880037
We zouden het ook "de grote toiletpapier crisis" kunnen noemen zoals in Australië.

zaterdag 7 maart 2020 @ 13:02:04 #21
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_191880038
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Is dat 'nieuws' dan?

ohnee, een nieuwsplatform brengt een bericht over een nieuw fenomeen bij een van onze grootste sportteams!! paniekzaaiers!
Is het minder erg dan?
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
pi_191880047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:02 schreef utopia2.0 het volgende:

[..]

Is het minder erg dan?
het is vooral compleet anders
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 13:03:17 #23
284411 crew  heywoodu
pi_191880052
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:02 schreef utopia2.0 het volgende:

[..]

Is het minder erg dan?
Gewone griep is minder erg, ja.
pi_191880063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, SARS-CoV veroorzaakt SARS, SARS-CoV-2 veroorzaakt COVID-19 :+
Ja technisch klopt dat.
Echter SARS is een afkorting die de medische problemen beter omschrijft. COVID-19 zorgt ook voor SARS.

Severe Acute Respiratory Syndrome-related coronavirus (SARSr-CoV).
To avoid confusion with the disease SARS, the WHO sometimes refers to the virus as "the virus responsible for COVID-19".
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 13:06:28 #25
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191880079
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:59 schreef PSVCL het volgende:
:D
Jacco is gewoon ontmaskerd. Van mislukte voetbalanalist naar arts, met misleidende info in beide gevallen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191880083
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Geloven we de Chinese cijfers nu ineens wel?
Ik heb daar nooit aan getwijfeld.

Ze waren vanaf dag 1 transparant met dagelijkse zeer uitgebreide persberichten en persconferenties.
Deze persberichten kun je allemaal teruglezen, bv hier: https://flutrackers.com/f(...)bruary-22-2020/page6

Dus wmb ja, en ik heb er zelfs vertrouwen in dat ze met hun expertise Europa gaan helpen.
pi_191880097
quote:
Teveel fakenews verspreidde.
pi_191880099
quote:
Jup, net zoals een aantal jaar geleden bij zijn tweets over transfers in het voetbal
pi_191880103
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Ze waren vanaf dag 1 transparant met dagelijkse zeer uitgebreide persberichten en persconferenties.
Deze persberichten kun je allemaal teruglezen, bv hier: https://flutrackers.com/f(...)bruary-22-2020/page6

Dus wmb ja, en ik heb er zelfs vertrouwen in dat ze met hun expertise Europa gaan helpen.
Helemaal niet waar, ze hebben het heel lang bewust onder de pet gehouden allemaal.
pi_191880108
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:49 schreef Benger het volgende:

Hebben we buiten China mondkapjes en lockdowns dan?
Die lockdowns gaan er komen, mondkapjes hopelijk ook vanuit China of Turkije, fabrieken draaien overuren.

Het is in ieders belang dat alle landen elkaar helpen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:11:20 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191880121
quote:
Funeral named as major source of outbreak in Spain

A funeral held in northern Spain about two weeks ago has been named as the biggest source of coronavirus in the country, local media have reported.

More than 60 people at the ceremony in the Basque capital of Vitoria-Gasteiz, and their close contacts have been infected, according to the National Centre for Microbiology (CNM).

https://www.bbc.co.uk/news/live/world-us-canada-51781573
Wel handig dat het alvast op een begrafenis is
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:11:40 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191880123
_West_Sydney_ twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 00:47:07 All because of toilet paper 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ https://t.co/XGtLeXrKJ5 reageer retweet
_O-
pi_191880124
2 meter afstand houden werkt blijkbaar echt.

Transmission occurs primarily via respiratory droplets from coughs and sneezes within a range of about 6 feet (1.8 m).
pi_191880130
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:09 schreef smeerpijp. het volgende:

Helemaal niet waar, ze hebben het heel lang bewust onder de pet gehouden allemaal.
Dat is een roddel.

In de link kun je zien dat ze in december alarm sloegen bij 7 verdachte gevallen.

Het is zo vermoeiend dat er altijd maar villains en hero's moeten zijn.

China heeft het fantastisch gedaan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 13:12:00 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191880131
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef utopia2.0 het volgende:

[..]

Nogmaals.

Er is geen blinde paniek en de wereld vergaat absoluut niet. Iedereen die hier post weet dit heel goed. Dit virus is ook niet heel erg dodelijk als je onder de 60 jaar bent en geen onderliggende aandoeningen hebt. Ook dit weten de meeste mensen hier wel.

Probleem zit in overbelasting van ons zorgsysteem en dit lijken vele mensen maar niet te willen begrijpen. Als 15% van alle gevallen opgenomen moeten worden en 30% daarvan een IC-bed nodig heeft zitten de ziekenhuizen binnen een paar weken VOL.

Wij hebben al tekort aan zorgpersoneel. Belangrijke ingrepen hebben al wachtlijsten van weken of soms zelfs maanden! Als straks alle bedden bezet zijn met besmette mensen kan je dus met normale klachten niet meer naar het ziekenhuis en moeten er keuzes gemaakt worden. Als we zo laconiek en arrogant blijven doen moeten wij straks belachelijke keuzes maken en kiezen tussen het helpen van persoon 1 of persoon 2. Dan overlijden straks niet alleen mensen door het virus, maar ook aan andere dingen, omdat ze niet geholpen kunnen worden.

... en dat gaat voor een grote sneeuwbaleffect zorgen.

Nee, de wereld vergaat niet, maar als er niet goed ingegrepen wordt zitten wij binnen 2 tot 3 maanden met overvolle ziekenhuizen en vele doden.
pi_191880134
https://www.nu.nl/coronav(...)het-coronavirus.html

Een heel stuk tekst, waarin telkens staat dat we zoveel maatregelen hebben getroffen in deze fase. Welke maatregelen noemen ze alleen niet 1 keer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 13:14:27 #37
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191880147
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Een heel stuk tekst, waarin telkens staat dat we zoveel maatregelen hebben getroffen in deze fase. Welke maatregelen noemen ze alleen niet 1 keer.
Mooi is dat he :D
pi_191880149
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer kwamen de eerste berichten, medio januari?
Dat is al zes weken na 1 december. En zelfs aan die 1 december wordt getwijfeld door virulogen
pi_191880153
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nogmaals.

Er is geen blinde paniek en de wereld vergaat absoluut niet. Iedereen die hier post weet dit heel goed. Dit virus is ook niet heel erg dodelijk als je onder de 60 jaar bent en geen onderliggende aandoeningen hebt. Ook dit weten de meeste mensen hier wel.

Probleem zit in overbelasting van ons zorgsysteem en dit lijken vele mensen maar niet te willen begrijpen. Als 15% van alle gevallen opgenomen moeten worden en 30% daarvan een IC-bed nodig heeft zitten de ziekenhuizen binnen een paar weken VOL.

Wij hebben al tekort aan zorgpersoneel. Belangrijke ingrepen hebben al wachtlijsten van weken of soms zelfs maanden! Als straks alle bedden bezet zijn met besmette mensen kan je dus met normale klachten niet meer naar het ziekenhuis en moeten er keuzes gemaakt worden. Als we zo laconiek en arrogant blijven doen moeten wij straks belachelijke keuzes maken en kiezen tussen het helpen van persoon 1 of persoon 2. Dan overlijden straks niet alleen mensen door het virus, maar ook aan andere dingen, omdat ze niet geholpen kunnen worden.

... en dat gaat voor een grote sneeuwbaleffect zorgen.

Nee, de wereld vergaat niet, maar als er niet goed ingegrepen wordt zitten wij binnen 2 tot 3 maanden met overvolle ziekenhuizen en vele doden.
Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftiger, geen inslag van een asteroïde of wereldwijde Ebola.
pi_191880156
Stel dat er straks echt doden gaan vallen en mensen worden geweigerd aan de poorten van ziekenhuizen gaat de hel los barsten gok ik.

Niet dat predik dat dat het enige scenario is, maar het is wel een reëel scenario aan het worden.

Nederland is geen China waar iedereen netjes binnen blijft en alle regeltjes volgt.

En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 13:16:27 #41
284411 crew  heywoodu
pi_191880164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftiger
Alleen hebben hiermee meer mensen meer zorg nodig als het zich zo enorm snel blijft verspreiden.
pi_191880165
quote:

[..]

Zoals iedere winter, deze griep is alleen iets heftiger, geen inslag van een asteroïde of wereldwijde Ebola.
Nou dr is op 28 maart misschien een inslag van een asteroïde maar daar is niemand mee bezig. :D
Vakman pur sang
pi_191880166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef smeerpijp. het volgende:
Stel dat er straks echt doden gaan vallen en mensen worden geweigerd aan de poorten van ziekenhuizen gaat de hel los barsten gok ik.

Niet dat predik dat dat het enige scenario is, maar het is wel een reëel scenario aan het worden.

Nederland is geen China waar iedereen netjes binnen blijft en alle regeltjes volgt.

En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.
:') serieus vergezocht dit.
pi_191880170
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Het is wat dat betreft echt om te janken
pi_191880176
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dr is op 28 maart misschien een inslag van een asteroïde maar daar is niemand mee bezig. :D
linkje?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:17:36 #46
3542 Gia
User under construction
pi_191880177
Mijn zus is al getest, steekproef, krijgt vanmiddag de uitslag. Ben wel benieuwd.
pi_191880181
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:16 schreef Questular het volgende:

[..]

:') serieus vergezocht dit.
Laten we maar vast gaan pluderen dan. Op naar de MediaMarkt en de Aldi })
Vakman pur sang
pi_191880184
quote:

[..]

Ja dat het "iets heftiger" is is net even het hele probleem. Dat iets heftiger betekend dat, laten we het laag aanhouden 10% dood gaat zonder goede medische hulp / beademing ect ect.

Dat kan ons zorgstelsel simpelweg niet aan naar alle waarschijnlijkheid.

Nu zullen er wel sporthallen en dergelijke kunnen worden ingericht als nood-hospitaals maar dan heb je daarnaast nog het probleem van voldoende personeel, equipement enzo
pi_191880185
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Lullig, zitten we daar met ons laatste rolletje toiletpapier en een blikje erwtjes valt er een grote steen op ons hoofd.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:18:19 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191880188
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef smeerpijp. het volgende:

Ja of een bende rondtrekkende verkrachters als we straks toch weten dat de wereld vergaat
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')