Extreem ver van situatie in Italie? Waar baseer jij dat op? Serieuze vraag, want ik zie geen verschil.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij heeft het over 'onze situatie' en dat betekent toch dat wij nog extreem ver verwijderd zijn van de toestand in Italië en China?
En met 'effecfief' is mij niet duidelijk welke definitie hij aanhoudt. Wellicht als in 'brabant (Nederland?) volledig afsluiten werkt niet' zoals we het willen lezen of effectief als in 'baten wegen niet op tegen de lasten'
Dat laat ik aan de mods.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef zipcon het volgende:
Er is overigens een digitale kaart beschikbaar met de gevallen in Italië per provincie/regio:
https://lab.gedidigital.i(...)i-contagi-in-italia/
Kan deze toegevoegd worden in de OP?
@:Kyran
@:Godfried_met_den_baard
In de ogen van het RIVM hebben ze nu Brabant geisoleerd. Denk ikquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Extreem ver van situatie in Italie? Waar baseer jij dat op? Serieuze vraag, want ik zie geen verschil.
In Italie hebnen ze zelfs nog geprobeerd om de eerste brandhaarden te isoleren, dat doen wij hier niet eens.
Twee weken geleden had Italie dezelfde cijfers als Nederland.
twitter:
Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.cnbc.com/2020(...)he-flu-who-says.html
Die zijn er nog steedsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zijn nu al die mensen die roepten dat voor de schone aarde er eens wat aan de bevolkings aantallen gedaan moest worden?
Hygiëne en minder bestand tegen griep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.
Ben er anders van uit Scharendijke met een besmetting een straat verder op lekker doorheen gereden en nog uit de auto geweest ook!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In de ogen van het RIVM hebben ze nu Brabant geisoleerd. Denk ik
Dit betekent maar 1 dingquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:21 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ben er anders van uit Scharendijke met een besmetting een straat verder op lekker doorheen gereden en nog uit de auto geweest ook!
Dit zegt niks. Kan zo maar zijn dat het aantal cases met kut weer veel hoger was geweestquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:22 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft het idee dat het virus met warm weer verdwijnt:
Australie:
[ afbeelding ]
Weersomstandigheden in Sydney (NSW)
[ afbeelding ]
Dus hoe meer mensen social media gebruiken hoe minder doden er vallenquote:
Haha ja zou ik ook zeggen als mijn kapitaal in duigen valt.quote:
Is er hysterie rondom wc papier dan? Buiten fok en misschien twitterquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:23 schreef HiZ het volgende:
Ik snap de hysterie rondom wc papier niet helemaal. Ok, als je gewend bent om het te gebruiken dan is het even omschakelen, maar met water krijg je het ook schoon. Het is niet zo dat geen tp betekent dat je met de stront op je billen moet rondlopen?
Okay. Was het niet de bedoeling dat WHO dit zou downplayen?quote:In de media wordt vaak gezegd 'van zodra de lente in het land is en het dus warmer wordt, dan gaat het virus vanzelf zwakker worden of zelfs verdwijnen'.
Maar klopt dat wel?
It's a 'false hope' coronavirus will disappear in the summer like the flu, WHO says
World leaders should not assume COVID-19 will be seasonal and subside in the summer, like the flu, the World Health Organization said Friday.
"We have to assume that the virus will continue to have the capacity to spread," Dr. Mike Ryan, executive director of WHO's health emergencies program, said at the agency's headquarters in Geneva. "It's a false hope to say, yes, that it will disappear like the flu."
"We hope it does. That would be a godsend," he added. "But we can't make that assumption. And there is no evidence."
Ja dat had Italië, op een klein oppervlak.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Extreem ver van situatie in Italie? Waar baseer jij dat op? Serieuze vraag, want ik zie geen verschil.
In Italie hebnen ze zelfs nog geprobeerd om de eerste brandhaarden te isoleren, dat doen wij hier niet eens.
Twee weken geleden had Italie dezelfde cijfers als Nederland.
Dat is wel in veroleegcentra.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:22 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft het idee dat het virus met warm weer verdwijnt:
Australie:
[ afbeelding ]
Weersomstandigheden in Sydney (NSW)
[ afbeelding ]
Mortality rate swine flu 4.5%?quote:
Het is nu 15 a 16 graden daar max. Was de afgelopen tijd kouder.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, het is behoorlijk op temperatuur in Iran, toch verspreid het daar.
Overval op een supermarkt in Hong Kong en koopbeperkingen in Australië. Zonder Google te gebruiken. De situatie in Nederland ken ik niet, want ik heb een weekje heerlijk thuisgewerkt en heb zo'n Turkse wc met een waterpijpje laten installeren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is er hysterie rondom wc papier dan? Buiten fok en misschien twitter
Bij hogere temperaturen overleeft het virus minder lang en wordt de kans op besmetting kleiner. Hogere temperaturen betekent niet dat er geen besmettingen meer kunnen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ah wist even niet dat het om buiten Nederland ging. Daar zie ik wel eens wat aan beelden maar weet nog niet hoe betrouwbaar dat allemaal is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Overval op een supermarkt in Hong Kong en koopbeperkingen in Australië. Zonder Google te gebruiken. De situatie in Nederland ken ik niet, want ik heb een weekje heerlijk thuisgewerkt en heb zo'n Turkse wc met een waterpijpje laten installeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |