Ik heb soms het gevoel dat het RIVM de ziekte letterlijk een halt wil doen toe roepen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:56 schreef Tris het volgende:
Hoe kan het dat men er zo stellig van is overtuigd dat niemand van die Vindicatlui besmet is?
Je moet ergens een grens trekken natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:09 schreef Momo het volgende:
twitter:sjoerdmossou twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:38:18Wedstrijd van mijn zoon, onder 13, zojuist afgezegd. De tegenstander wil niet tegen ‘Brabantse teams’ spelen vanwege Corona.Leve de voorzorg hoor, maar dit begint op hysterie te kijken. Komisch ook wel: ze voetballen zelf ongeveer 500 meter boven de grens met Noord-Brabant. reageer retweet
Dit is gewoon racismequote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken natuurlijk.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik las afgelopen week dat de Belgische regering aan hun textielindustrie hadden gevraagd om te onderzoeken of ze zelf mondkapjes kunnen maken, maar blijkbaar hadden ze daar het materiaal en de machines niet voor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee normaal meer filters voor gebouwen en hepafilters.
Maar de overheid is niet achterlijk, die weten dat ook wel of hebben wel een enorme voorraad al lang ingekocht.
Common sense.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:56 schreef Tris het volgende:
Hoe kan het dat men er zo stellig van is overtuigd dat niemand van die Vindicatlui besmet is?
Ik vind het ook wel terecht. Moet papa zelf iets met zijn kind gaan doen ... lastig ....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:09 schreef Momo het volgende:
twitter:sjoerdmossou twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 09:38:18Wedstrijd van mijn zoon, onder 13, zojuist afgezegd. De tegenstander wil niet tegen ‘Brabantse teams’ spelen vanwege Corona.Leve de voorzorg hoor, maar dit begint op hysterie te kijken. Komisch ook wel: ze voetballen zelf ongeveer 500 meter boven de grens met Noord-Brabant. reageer retweet
Brabanders zijn geen ras volgens mij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is gewoon racisme
Dan is het minstens corona discriminatie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Brabanders zijn geen ras volgens mij.
Wel aparte lui verder.
Mja, wil niet zeggen dat ze geschikt zijn voor mondkapjes, het materiaal moet flexibel genoeg zijn (voor chirurgische maskers), of in 3-d vorm geperst kunnen worden (voor "stijve" maskers).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee normaal meer filters voor gebouwen en hepafilters.
Maar de overheid is niet achterlijk, die weten dat ook wel of hebben wel een enorme voorraad al lang ingekocht.
Zonder GSM was iedereen vandaag buiten om elkaar te spreken en wat te doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:14 schreef asco het volgende:
Je zult nu maar jong zijn,
Je mag nix meer.
Toekomstperspectief over het algemeen bagger.
Huis kopen? Hahaha.
Vast contract. Wat?
Pensioen.....proest.![]()
Tomorrowland. Nope.
Zo meteen elk ander concert/feest wat niet doorgaat.
Gelukkig vinden ze zelf over het algemeen wel dat ze in een FAN-TAS-TISCHE tijd leven en ben ik maar een oude lul die niet eens een GSM had (!!!1!!!)
Boomers be like..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:14 schreef asco het volgende:
Je mag nix meer.
Huis kopen? Hahaha.
Vast contract. Wat?
Tomorrowland. Nope.
Gelukkig vinden ze zelf over het algemeen wel dat ze in een FAN-TAS-TISCHE tijd leven en ben ik maar een oude lul die niet eens een GSM had (!!!1!!!)
Ik denk creatief met statistieken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Blijf mij verbazen over de duitsers. Bijna 700 cases en geen doden. Ongekend
Bij mij op werk gelooft de 50-pluscategorie heilig in het idee dat er een groot complot is om de bejaarden uit te moorden om de pensioenkosten te verlagen. Dat is in hun optiek de reden dat de overheid zo labbekakkerig reageert op het virus. Ze vinden ook dat de jeugd van tegenwoordig alles zomaar cadeau krijgt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:14 schreef asco het volgende:
Je mag nix meer.
Huis kopen? Hahaha.
Vast contract. Wat?
Tomorrowland. Nope.
De hysterie gaat nu al tot op de parking toe! Hoewel het wss de shortcut door de gangen van het ziekenhuis zal zijn dat hen stoort.quote:Bij de ingang van de parkeergarage wordt iedereen gevraagd wat hij of zij komt doen. Als de Tefaf de bestemming blijkt, worden mensen verwezen naar de garage van het nagenoeg naastliggende MECC, waar de kunstbeurs plaatsvindt.
„Bezoekers van deze kunstbeurs komen van over de hele wereld”, zegt een woordvoerder van het MUMC+. „Als ze niet hier moeten zijn, hebben we liever niet dat ze hier parkeren en ook niet dat ze door het ziekenhuis naar het MECC lopen. Het is één van onze preventieve coronamaatregelen.”
Is dit serieus?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:14 schreef asco het volgende:
Je mag nix meer.
Huis kopen? Hahaha.
Vast contract. Wat?
Tomorrowland. Nope.
Deutsche Gründlichkeit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Blijf mij verbazen over de duitsers. Bijna 700 cases en geen doden. Ongekend
WT actual F.twitter:charles_haig01 twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 01:43:41Hahahahahaha I’m dying. People are morons #COVID19 https://t.co/Y5dVbEZ6c7 reageer retweet
Ja, oke dat dan misschien wel. Al gaan we nu ook niet meer naar China of Italië. En landen sluiten de grenzen weer met andere landen. Dus er is wereldwijd heel veel corona discriminatie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het minstens corona discriminatie.
Je gunt de mensheid toch een flinke pandemiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:23 schreef Salina het volgende:
Was al van plan dit te posten in het USA topic, maar blijkt Australie te zijn.WT actual F.twitter:charles_haig01 twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 01:43:41Hahahahahaha I’m dying. People are morons #COVID19 https://t.co/Y5dVbEZ6c7 reageer retweet
"Black friday" taferelenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:23 schreef Salina het volgende:
Was al van plan dit te posten in het USA topic, maar blijkt Australie te zijn.WT actual F.twitter:charles_haig01 twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 01:43:41Hahahahahaha I’m dying. People are morons #COVID19 https://t.co/Y5dVbEZ6c7 reageer retweet
Ah ja, als de feiten je niet bevallen, kloppen de statistieken nietquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk creatief met statistieken.
Je kunt ook gewoon noteren "overleden aan longontsteking".
De minister van gezondheid Jens Spahn zei eerst dat er niets aan de hand is en dat er ook 20.000 mensen aan de griep zijn overleden.
Het Duitse zorgstelsel kan het nu al niet aan vanwege ernstig personeelstekort (men probeert buitenlanders binnen te halen voor zorgbanen).
Ontkennen, niets doen etc. is het waarmerk van de huidige Duitse regering. Men heeft het alleen maar over de AfD (die hun baantjes bedreigt) en rechts radicalen.
Als de epidemie uitbreidt, dan stort het zorgstelsel ineen
Tja, daar had de overheid gezegd dat ze rekening hielden met een scenario waarin binnen enkele weken een miljoen mensen besmet zouden zijn..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:23 schreef Salina het volgende:
Zoiets kun je beter niet zeggen inderdaad als regering. Nu heeft iedereen de gelegenheid om in alle rust iets extra's te kopen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, daar had de overheid gezegd dat ze rekening hielden met een scenario waarin binnen enkele weken een miljoen mensen besmet zouden zijn..
Ik zou een leven zonder toiletpapier toch best lastig vinden. Stel, de boel gaat op slot zoals in Italië, dan is het toch lekker als dat binnen is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is hamsteren van toiletpapier zinvol? Het probleem zit m in de luchtwegen. Niet in de darmen.
Of is het een eerste levensbehoefte?
Dacht dat bananen juist diarree-remmend zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:23 schreef Salina het volgende:
Mensen denken binnen te moeten blijven (quarantaine), daarom hamsteren ze massaal WC-papier EN water. WC-papier kan dan nog handig zijn, maar water?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is hamsteren van toiletpapier zinvol? Het probleem zit m in de luchtwegen. Niet in de darmen.
Zolang de waterleiding nog gewoon werkt zou ik me niet druk maken om toiletpapier.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou een leven zonder toiletpapier toch best lastig vinden. Stel, de boel gaat op slot zoals in Italië, dan is het toch lekker als dat binnen is.
Precies... lekker frisquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zolang de waterleiding nog gewoon werkt zou ik me niet druk maken om toiletpapier.
Een klein noodvoorraadje water in huis hebben is geen slecht idee, ik ben ook wel eens 's avonds thuisgekomen toen er een leiding in de straat was gebarsten. Dan is het toch wel fijn om wat water te hebben. Hele voorraden aanleggen is dan weer een beetje overdreven natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Mensen denken binnen te moeten blijven (quarantaine), daarom hamsteren ze massaal WC-papier EN water. WC-papier kan dan nog handig zijn, maar water?
Een beetje paniek, voorzichtigheid en voorbereiding is alleen maar prima, maar die hysterie?
Koekkoek.
Sheeple![]()
Het blijft niet alleen in de luchtwegen; het valt ook andere organen aan en het virus wordt ook in uitwerpselen aangetroffen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja oke maar op een gegeven moment wordt de douche dan ook een beetje viesquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zolang de waterleiding nog gewoon werkt zou ik me niet druk maken om toiletpapier.
Klopt. De vezels in bananen nemen vocht op zodat de ontlasting minder spettert.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dacht dat bananen juist diarree-remmend zijn.
Ik heb weinig vertrouwen in de experts...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nouja, als je op vakantie bent wil je niet de hele tijd negatief in het nieuws zijn omdat je op vakantie bent. Voor veel mensen leek het vooral weer even een mooi moment om Vindicat te bashen, terwijl de hele vakantie in goed overleg is gegaan met experts.
Maar dan is alle lol erafquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Klopt. De vezels in bananen nemen vocht op zodat de ontlasting minder spettert.
Je hoeft niet in de douche te gaan schijten, gewoon normaal op de wc en dan met samen geknepen billetjes naar de douche om het schoon te wassen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja oke maar op een gegeven moment wordt de douche dan ook een beetje vies
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Mensen denken binnen te moeten blijven (quarantaine), daarom hamsteren ze massaal WC-papier EN water. WC-papier kan dan nog handig zijn, maar water?
Een beetje paniek, voorzichtigheid en voorbereiding is alleen maar prima, maar die hysterie?
Koekkoek.
Sheeple![]()
Ik heb niets in mijn mailbox van United. Blijkbaar hoor ik niet bij de familie. Zal er volgende keer aan denken als ik moet kiezen met wie ik vlieg.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:17 schreef asco het volgende:
Mail van United:
Dear X,
I consider you part of our United family and your safety remains our highest priority.
bepaal jij nietquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een klein noodvoorraadje water in huis hebben is geen slecht idee, ik ben ook wel eens 's avonds thuisgekomen toen er een leiding in de straat was gebarsten. Dan is het toch wel fijn om wat water te hebben. Hele voorraden aanleggen is dan weer een beetje overdreven natuurlijk.
Zou de overheid al een landelijk corona-discriminatie meldpunt ingesteld hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, oke dat dan misschien wel. Al gaan we nu ook niet meer naar China of Italië. En landen sluiten de grenzen weer met andere landen. Dus er is wereldwijd heel veel corona discriminatie.
Klopt hoor, klein noodvoorraadje is wel handig. Ikzelf heb dat niet eigenlijk; nooit gehad.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een klein noodvoorraadje water in huis hebben is geen slecht idee, ik ben ook wel eens 's avonds thuisgekomen toen er een leiding in de straat was gebarsten. Dan is het toch wel fijn om wat water te hebben. Hele voorraden aanleggen is dan weer een beetje overdreven natuurlijk.
Ik wil ze een foto sturen met een hele wand vol pleepapier hier in de winkel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou ja, als je die billetjes ziet kan ik me wel voorstellen dat wc-papier hard gaat
Zelfs in China, waar hele steden binnen moesten blijven, mocht per huishouden eens in de twee dagen iemand boodschappen gaan doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou een leven zonder toiletpapier toch best lastig vinden. Stel, de boel gaat op slot zoals in Italië, dan is het toch lekker als dat binnen is.
Nou dat ze in de VS flesjes water kopen snap ik wel, leidingwater daar zit namelijk zo vol chloor dat het niet te zuipen is. Ik drink daar ook altijd alleen maar fleswaterquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef Salina het volgende:
[..]
Klopt hoor, klein noodvoorraadje is wel handig. Ikzelf heb dat niet eigenlijk; nooit gehad.
Maar hele multipakken water kopen zoals ik ze in de US en Australie zie doen, koekkoek.
Zijn ze bang dat de waterzuiveringsinstallaties o.i.d. stil komen te liggen ofzo?
Anyway, ik ga maar eens aan de slag vandaag. Dalijk eerst supermarkt. Benieuwd wat ik daar tegen kom, of de paracetamol weer is aangevuld. Even thermometer scoren misschien, kan toch wel handig zijn.
Mocht ik niet meer terug komen, weten jullie waarom. Want -> Brabant.![]()
![]()
Oja, ik sta na eindeloos posten in dit verslavende Caoronaforum nu éindelijk op 2 posts per dag. Stoer.
Met een lockdown is het hebben van water wel handig, als iedereen ziek is incl medewerkers van de watermaatschappij. Maar ook bij electra-uival vraag ik mij af of water nog gaat werken. In Amerika hebben ze al problemen als vrachtwagens geen chloor kunnen aanleveren voor in het water.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Virus in het water. Het is niet overal zo goed geregeld als in Nederland.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef Salina het volgende:
[..]
Zijn ze bang dat de waterzuiveringsinstallaties o.i.d. stil komen te liggen ofzo?
Binnen dit verhaal hadden ze best wat overledenen door corona kunnen registreren. Al hadden ze nu maar 3 overledenen is dat nog steeds enorm laagquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk creatief met statistieken.
Je kunt ook gewoon noteren "overleden aan longontsteking".
De minister van gezondheid Jens Spahn zei eerst dat er niets aan de hand is en dat er ook 20.000 mensen aan de griep zijn overleden.
Het Duitse zorgstelsel kan het nu al niet aan vanwege ernstig personeelstekort (men probeert buitenlanders binnen te halen voor zorgbanen).
Ontkennen, niets doen etc. is het waarmerk van de huidige Duitse regering. Men heeft het alleen maar over de AfD (die hun baantjes bedreigt) en rechts radicalen.
Als de epidemie uitbreidt, dan stort het zorgstelsel ineen
Leidingwater is daar niet te hachelen. Ze hebben daar niet van dat lekkere leidingwater zoals wij hier.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef Salina het volgende:
Maar hele multipakken water kopen zoals ik ze in de US en Australie zie doen, koekkoek.
Ik denk dat je dat hamsteren van wc-papier het best antropologisch kunt duiden. Het is een soort totem of fetisj. Aan het materiële voorwerp (in dit geval een voordeelverpakking wc-papier) worden magische krachten toegedicht. Een beetje zoiets als dit:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
In de VS ligt het er aan, van gebied tot gebied anders. Er is best goed leidingwater, maar ook een hoop wat ronduit smerig is en naar chloor smaakt. Inclusief in de restaurants de koffie, thee, frisdranken. Maar je hebt best goede gebieden, maar vraag me zo uit mijn hoofd even niet welke. Je kan het chloor in elk geval flink ruiken als het er in zit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Leidingwater is daar niet te hachelen. Ze hebben daar niet van dat lekkere leidingwater zoals wij hier.
Hier is vooralsnog helemaal geen limiet nodig. Alles draait gewoon vrolijk door, ook in de supermarkt. Afhankelijk van de tweet van de dag is er een bepaald schap leeg, maar dat zegt nog niksquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat hamsteren van wc-papier het best antropologisch kunt duiden. Het is een soort totem of fetisj. Aan het materiële voorwerp (in dit geval een voordeelverpakking wc-papier) worden magische krachten toegedicht. Een beetje zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Het machtige wc-papier zal ons beschermen!
Alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk nooit verkeerd om een voorraad van dit soort goederen te hebben. Of het nu water is of toiletpapier of lang houdbaar voedsel. Voor het geval je een langere tijd je huis niet uit mag, zelfs niet voor boodschappen, en de overheid het ook niet voor je gaat regelen. Of in het geval van water: als de kraan dicht gaat. Ik zie overigens geen reden waarom het coronavirus dat zou veroorzaken, maar goed.
Wat wel erg storend en asociaal is, is dat mensen zoveel inslaan dat er straks voor anderen niks meer over is. Uit blinde paniek. Iemand die redelijk voorbereid is, heeft al een aardig voorraadje. Iemand die heel serieus bezig is met voorbereiden op noodsituaties, heeft misschien al een voorraad voor maanden opgebouwd. Alleen de mensen die totaal onvoorbereid zijn en afhankelijk zijn van dagelijks naar de supermarkt gaan, die raken nu in blinde paniek en gaan veel meer kopen dan nodig is. Een limiet instellen zoals sommige Australische winkels nu doen, lijkt mij zeer verstandig.
Ja, zuinig met chloor zijn ze nietquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:44 schreef JK het volgende:
In de VS ligt het er aan, van gebied tot gebied anders. Er is best goed leidingwater, maar ook een hoop wat ronduit smerig is en naar chloor smaakt. Inclusief in de restaurants de koffie, thee, frisdranken. Maar je hebt best goede gebieden, maar vraag me zo uit mijn hoofd even niet welke. Je kan het chloor in elk geval flink ruiken als het er in zit.
Elk begin is moeilijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:42 schreef Aventura het volgende:
Ik heb 2 pakjes paracetamol, een extra groot pak wc- papier en 2 pompjes Unicura meegenomen. Tot zover de noodvoorraad.
quote:Hopen dat het snel zomer wordt: ‘Meerderheid zal met corona besmet raken’
,,De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.’’ Infectiedeskundige Andreas Voss van ziekenhuis CWZ in Nijmegen windt er geen doekjes om. En geeft antwoord op heel veel vragen.
Lezers van De Gelderlander gebruikten deze week massaal de mogelijkheid om vragen naar de redactie te sturen. 'Mijn zoon heeft keelpijn en koorts, de dokter zegt dat het geen kwaad kan. Maar als hij nu toch corona heeft?'
Het virus zal zich over heel Nederland uitbreiden
Andreas Voss (58), hoogleraar infectiepreventie aan het Radboudumc en medisch manager infectiepreventie bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) in Nijmegen krijgt dat soort vragen ook. En heeft naast antwoorden ook een overtuiging: ,,Het virus zal zich over heel Nederland uitbreiden. De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.'' Een geruststelling: veruit de meeste mensen worden beter en zijn daarna immuun voor het virus.
Het is nagenoeg ondoenlijk om níet besmet te raken, legt Voss uit. ,,Je hebt ten eerste de directe besmetting: dat iemand in je nabijheid hoest of niest, en vervolgens druppels rechtstreeks in mond, neus of oog terecht komen.'' Zijn advies aan iedereen die hoest of niest: mijd contact.
Het virus blijft uren hangen
Maar dan is er nog de indirecte besmetting. Of je besmet kunt raken in een huis waar iemand in het gezin corona heeft, wil een lezer weten. Bijvoorbeeeld via een klink of ander hard oppervlak. Voss: ,,Het virus blijft uren hangen. Al weten we niet alles zeker.''
Dan nog: als je een klink aanraakt waar het virus nog op zit, krijg je niet meteen corona. ,,Probleem is dat mensen zo'n 25 keer per uur met hun handen aan hun gezicht zitten. En daarbij vaak in aanraking komen met hun slijmvliezen in neus, mond en ogen.'' Zo komt het virus in je lijf terecht.
Niet geheel dichttimmeren
Je bent over het algemeen pas besmettelijk als je aan het snotteren of hoesten bent. ,,Je kunt het niet geheel dichttimmeren. Het is net als bij een stuwdam: er komt altijd wel wat water doorheen, maar de stortvloed hou je tegen.‘’
Voss en zijn collega's zijn nu bezig die stortvloed tegen te houden. In de hoop dat het snel zomer wordt: de verwachting is dat het virus dan in kracht zal afnemen. En tegen de tijd dat het weer winter wordt, kan de situatie alweer heel anders zijn. ,,En heeft misschien 15 of 20 procent van de mensen het dan al gehad en is er, in elk geval deels, immuun voor.’’
+900 vandaag toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:24 schreef Zipportal het volgende:
Om 14:00 weer een nieuwe update. GENOT.
Hey, dit is de link die ik plaatste.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:48 schreef Kyran het volgende:
Aangezien dit topic belachelijk snel gaat en veel mensen dit niet zullen lezen is het misschien een leuke link voor in OP: https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html
Beschrijft het probleem wat ons te wachten staat.
Done.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef the_actraiser het volgende:
Mods kunnen we vanaf nu ook de meest recente definitie van het virus hanteren aub?
Overigens al sinds 26 februari is in wetenschappelijke kringen de benaming aangepast van nCoV-19 naar SARS-CoV-2.
Dus ook een de topic titel: SARS-CoV-2
SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus.
Dit geeft ook wel aan dat het niet om een 'griepje' gaat maar om een nieuwe versie van SARS.
Oftewel Severe acute respiratory syndrome. Ernstig acuut respiratoir syndroom.
Dus niet je alledaagse verkoudheid.
Ja, zie mijn editquote:
Je gebruikt meestal van die wegwerpdoekjes bij die cursussenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:49 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Bekende van mij heeft zo een reanimatiecursus...
Ze zitten allemaal met hun mond op de mond van die pop :’)
En die cursus is in.... Brabant
Hoohoo viespeuk!!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:12 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel terecht. Moet papa zelf iets met zijn kind gaan doen ... lastig ....
Daar gaat per persoon n nieuw mondstuk op, plus dat ze die gezichten na iedere cursist desinfecteren. Dat doen ze normaal gesproken al, maar nu vast nog grondigerquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:49 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Bekende van mij heeft zo een reanimatiecursus...
Ze zitten allemaal met hun mond op de mond van die pop :’)
En die cursus is in.... Brabant
Overdag is hij hoogleraar infectiepreventie aan het Radboudumc en medisch manager infectiepreventie bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis.quote:
twitter:RegLombardia twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:52:46#LNews #coronvirusitalia #coronavirus 📌 L'AGGIORNAMENTO DELLE 19.45 👉https://t.co/5esKKdwhCW#COVID19 #Covid_19 #COVID2019italia #COVID2019italia #COVID2019 #Covid19Italy 👇la mappa della diffusione https://t.co/YS96hYYJZJ reageer retweet
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Overdag is hij hoogleraar infectiepreventie aan het Radboudumc en medisch manager infectiepreventie bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis.
's Avonds en in het weekend ontpopt hij zich op een populair Nederlands forum tot ware paniekvogel.
#jambers
Zijn er ook statistieken van hartpatiënten onder de 50?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:47 schreef wjb033 het volgende:
Statistieken doden in Italië van gisteren op basis van 105 van de 148 gevallen:
14.1% > 90 jaar
42.2% tussen 80 en 89 jaar
32.4% tussen 70 en 79 jaar
8.4% tussen 60 en 69 jaar
2.8% tussen 50 en 59 jaar
74.6% van de overledenen had een hoge bloeddruk
70.4% had ischemische hartklachten
33.8% had diabetes
15.5% had geen of maar één andere aandoening
Bronhttps://www.corriere.it/s(...)4-0daffe9dc780.shtml
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
quote:You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
In 2015 was in de vs 6% van het drinkwater buiten de specificaties. Dat zal wel niet verbeterd zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou dat ze in de VS flesjes water kopen snap ik wel, leidingwater daar zit namelijk zo vol chloor dat het niet te zuipen is. Ik drink daar ook altijd alleen maar fleswater
Right.quote:"Ik denk dat het lijntje om Brabant tijdelijk is en dat voor heel Nederland blijft gelden dat we door de maatregelen die we nu nemen het virus kunnen stoppen", zei directeur publieke gezondheid Sjaak de Gouw van GGD Nederland vanochtend in het NOS Radio 1 Journaal.
"De huidige Nederlandse draaiboeken voorzien niet in het afsluiten van gebieden. Alle onderzoek geeft aan dat dit in onze situatie geen effectieve maatregel is."
Ik vind het heel zorgwekkend daar. Het aantal nieuwe besmettingen neemt ook niet af.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:57 schreef zipcon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RegLombardia twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 19:52:46#LNews #coronvirusitalia #coronavirus 📌 L'AGGIORNAMENTO DELLE 19.45 👉https://t.co/5esKKdwhCW#COVID19 #Covid_19 #COVID2019italia #COVID2019italia #COVID2019 #Covid19Italy 👇la mappa della diffusione https://t.co/YS96hYYJZJ reageer retweet
Lombardije zou nieuwe rode zones instellen voor quarantaine, maar voorlopig is nog niets bekend.
Haha ja Nederlandje gaat eigenhandig het virus een halt toeroepen. Veilig achter de dijken terwijl in allerlei andere landen de epidemie uitbreekt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
Deze gasten zijn echt zo ver verwijderd van de werkelijkheid. Echt niet te geloven gewoon.
https://nos.nl/artikel/23(...)et-in-draaiboek.html
[..]
Right.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
Deze gasten zijn echt zo ver verwijderd van de werkelijkheid. Echt niet te geloven gewoon.
In Australië dachten vele mensen dat het toiletpapier zoals vele andere non food producten ook uit China kwam. Nadien kwamen ambtenaren pas zeggen dat het meeste papier uit Zuid Australië kwam maar toen waren de rekken al leeggeroofd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Right.
Alle landen die wel maatregelen treffen doen het best goed, maar onderzoek heeft uitgewezen dat het in Nederland niet gaat werken, want wij zijn een speciaal soort ras?
Klopt eigenlijk ook wel, want wij zijn arrogant en laconiek en het is maar een griepje.
Vertederend optimismequote:"Ik denk dat het lijntje om Brabant tijdelijk is en dat voor heel Nederland blijft gelden dat we door de maatregelen die we nu nemen het virus kunnen stoppen",
Wc papier, zakdoekjes, handzeep, paracetamol, ibuprofen.... dat is over max 2 weken nergens meer te krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:05 schreef zipcon het volgende:
Overigens is het toiletpapier hamsteren iets dat elke keer weer terug komt, zo ook tijdens SARS en de 2009 griep. Er is ook veel kuddegedrag, hamsteren zien doet nog meer hamsteren.
RIVM vertelde gisteren ook dat het virus nog te stoppen viel in Nederland.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Right.
Alle landen die wel maatregelen treffen doen het best goed, maar onderzoek heeft uitgewezen dat het in Nederland niet gaat werken, want wij zijn een speciaal soort ras?
Klopt eigenlijk ook wel, want wij zijn arrogant en laconiek en het is maar een griepje.
Ook Malta is gevallentwitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 12:06:20Malta's health minister says the country has its first confirmed case of coronavirus and the patient is 12-year-old Italian girl reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |