Ik heb een reep chocolade al aangebrokenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al best veel opgegeten van m'n noodvoorraad. Ik ben niet zo'n beste prepper volgens mij.
Morgen maar weer opnieuw een rondje in de supermarkt doen.
Hoezo zijn die cijfers fijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
True, de cijfers uit Zuid-Korea zijn anders wel heel fijn
Hmmm, ik denk toch niet dat je zonder testen kunt, al snap ik je punt wel. Maar je moet toch blijven proberen zorgen dat huisartsen niet besmet raken enz., denk ik, aangezien die in hun eentje weer voor een uitbraak kunnen zorgen. Dus dan ontkom je er ook niet aan om patienten die (nog) niet in het zkh liggen toch te testen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dan plijt je dus voor het enkel testen van patiënten met die verschijnselen?
'Amper besmet', is dat net zoiets als 'een beetje zwanger'?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoezo zijn die cijfers fijn
Omdat ze 160k mensen testen die amper besmet zijn??
Een soort EK-finale.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:13 schreef riazop het volgende:
Frankrijk + 190 naar 613
Duitsland naar 639
Dat probleem heb ik ook ja, normaal probeer ik zo min mogelijk van die lekkere dingen te halen omdat het anders toch allemaal op gaatquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al best veel opgegeten van m'n noodvoorraad. Ik ben niet zo'n beste prepper volgens mij.
Morgen maar weer opnieuw een rondje in de supermarkt doen.
Als je 160k mensen controleert en er zijn er slechts 1000 besmet en daarvan sterft een percentage. Tja dan krijg je rooskleurige cijfersquote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:11 schreef Jane het volgende:
[..]
'Amper besmet', is dat net zoiets als 'een beetje zwanger'?
Nee, 0.6% i.p.v. 3.6% mortality rate in Zuid-Korea. Die getallen lijken mij betrouwbaarder dan van andere landen. In de meeste landen worden vooral de mensen met flinke symptomen getest, terwijl in Zuid-Korea ruim 160.000 tests zijn gedaan (dus ook mensen met geen of heel weinig klachten).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoezo zijn die cijfers fijn
Omdat ze 160k mensen testen die amper besmet zijn??
Geniet ruimquote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb een reep chocolade al aangebrokendenk dat de lekkere dingen, die je ook wel wil hebben in tijden van crisis, het eerst op zijn
Dan zijn er dus 1000 mensen besmet en 159k niet besmet. Niemand is "amper besmet"quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je 160k mensen controleert en er zijn er slechts 1000 besmet en daarvan sterft een percentage. Tja dan krijg je rooskleurige cijfers
0.6 mortality rate op 160k mensen waarvan het overgrote deel niet eens besmet is geweest bedoel je?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, 0.6% i.p.v. 3.6% mortality rate in Zuid-Korea. Die getallen lijken mij betrouwbaarder dan van andere landen. In de meeste landen worden vooral de mensen met flinke symptomen getest, terwijl in Zuid-Korea ruim 160.000 tests zijn gedaan (dus ook mensen met geen of heel weinig klachten).
0.6% is niet heel veel hoger dan de griep, terwijl 3.6% toch wel flink hoger ligt.
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:778 new cases and 49 new deaths in Italy. Total cases: 4,636. Total deaths: 197. Active cases: 3,916.
- Among the 3,916 active cases, 2,394 (61%) are hospitalized, 462 of which (representing 12% of active cases) are in intensive care.
- Among the 720 closed cases, 523 (73%) have recovered, 197 (27%) have died.
mortality rate is altijd deaths gedeeld door cases, dus de niet-besmette mensen vallen buiten die berekening.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:15 schreef onlogisch het volgende:
0.6 mortality rate op 160k mensen waarvan het overgrote deel niet eens besmet is geweest bedoel je?
Wiskunde is echt niet je sterkste kant he.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
0.6 mortality rate op 160k mensen waarvan het overgrote deel niet eens besmet is geweest bedoel je?
Waarschijnlijk krijg je alleen een test als je je goed naar de tering voeltquote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Echt een bizar hoog percentage in het ziekenhuis.
Mensen die niet doodziek zijn, worden waarschijnlijk überhaupt niet getest.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb iets gelezen (maar weet niet waar dus kan geen bron geven) dat het vanaf dag 17 beter wordt...quote:
Inderdaad. Maar misschien dat ze je in Italie wel sneller in het zkh leggen dan hier. In NL moet je sowieso bijna alles thuis uitzieken en word je, ook als je wel opgenomen wordt, heel snel naar huis gestuurd.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De dingen die je noemt, hebben het dagelijkse leven minder veranderd dan dit 'griepje' waarschijnlijk gaat doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:20 schreef utopia2.0 het volgende:
Gaan we ook een speciaal topic maken over de tussen haakjes gewone griep. Mijn god zeg, wat wordt dit opgeblazen. De media doet lekker mee, elke nieuwsapp wat je opent begint met Corona en na een tijdje hier niet zijn geweest zie ik tot mijn grote verbazing dat men hier ook al de kop gek maakt. Er gaan meer mensen dood aan voedseltekorten in de wereld er gaan meer mensen dood aan de gewone griep in de wereld er gaan meer mensen dood aan ongelukken in deze wereld. Dit alles, al die media shit is ervoor om de economie om zeep te helpen. Mensen wordt eens wakker. De Mexicaanse griep, iedereen moest zich laten inenten. Levensgevaarlijk was. Een half jaar later had niemand het meer over de Mexicaanse griep. Ik doe niet mee aan die stemmigmakerij. Prermier Rutte die zijn medeleven betuigd aan de familie van een man die aan Corona is overleden. Doet hij dat ook wanneer er een persoon aan de gewone griep overlijdt? Poppenkast. Ik moest dit even kwijt, voor de rest kom ik ook niet terug in dit zinloze topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |