Zou zeggen, meldt je aan bij het rivmquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar ik weet het ook gewoon beter (dan het RIVM)
Nou ja je kan op een gegeven moment wel statistische berekeningen maken over de populatie en de verspreiding op basis van een kleine groep, de beschikbare gegevens en ervaring met andere virussen...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je test helemaal niet iedereen. Dus ook achteraf weten ze dat niet.
De meeste gevallen zijn mild. Dus die worden nooit getest en die lopen vrij rond.
De zware gevallen komen in het ziekenhuis. Krijgen extra zuurstof. Niet echt een bijzondere behandeling. Medicijnen zijn er niet.
Dus wat moet je met dat testen?
Ik ga nu lekker slapen. !!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoek een leuke serie op op netflix. Of gamen o.i.d. als je dit lastig vindt. Gewoon lekker de zinnen verzetten.
Blijkbaar raak je dan instant een paar hercencellen kwijt, dus thanks, but no thanks.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:42 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zou zeggen, meldt je aan bij het rivm
Wat ik schrijf dus: leuk voor statistici, vooralsnog.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou ja je kan op een gegeven moment wel statistische berekeningen maken over de populatie en de verspreiding op basis van een kleine groep, de beschikbare gegevens en ervaring met andere virussen...
True, de cijfers uit Zuid-Korea zijn anders wel heel fijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik schrijf dus: leuk voor statistici, vooralsnog.
Ik denk dat het vooral in het begin belangrijk is, om een poging te kunnen doen het in te dammen. Je moet dan weten wie het heeft, om dmv quarantaine verdere verspreiding proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:35 schreef capricia het volgende:
Wat heeft testen eigenlijk voor zin, behalve statistiek?
opdoeken dat RIVM, heeft toch geen nutquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:42 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zou zeggen, meldt je aan bij het rivm
Jij leeft nogquote:
Gevoel van controle!?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je test helemaal niet iedereen. Dus ook achteraf weten ze dat niet.
De meeste gevallen zijn mild. Dus die worden nooit getest en die lopen vrij rond.
De zware gevallen komen in het ziekenhuis. Krijgen extra zuurstof. Niet echt een bijzondere behandeling. Medicijnen zijn er niet.
Dus wat moet je met dat testen?
En zelfs in het begin, als zo veel mensen ook gewoon milde verschijnselen hebben, en dus niet getest worden, heeft het eigenlijk geen zin.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral in het begin belangrijk is, om een poging te kunnen doen het in te dammen. Je moet dan weten wie het heeft, om dmv quarantaine verdere verspreiding in de kiem te smoren.
Wanneer het eenmaal wijdverspreid is, weet ik niet wat de toegevoegde waarde precies is. Zeker omdat er toch geen behandeling bestaat.
https://www.geenstijl.nl/(...)voetbalfantast/#morequote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:50 schreef Puntenjager het volgende:
Jaha!? Is die Jacco_paniekschreeuwer debunked!? Linkje?
Ja. Cijfertjes, statistieken. Bureaucratie.quote:
Staat op geenstijlquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:50 schreef Puntenjager het volgende:
Ja is gewoon zo'n vage VBL gast waarvan er hier soms ook wel eens eentje een beetje raar komt schreeuwen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:50 schreef Puntenjager het volgende:
Ik lees het net, GoudenVisquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:53 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Staat op geenstijl
In het verleden deed hij zich ook al voor als iemand die inside info had over voetbal transfers
Goffer ... die had hier nog eea losgemaakt ...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:53 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Staat op geenstijl
In het verleden deed hij zich ook al voor als iemand die inside info had over voetbal transfers
Mja, mensen die willekeurige mensen op Twitter geloven verdienen om voorgelogen te worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:54 schreef maily het volgende:
[..]
Goffer ... die had hier nog eea losgemaakt ...
Logischerwijs heb je gelijk, en dat weten zij ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Cijfertjes, statistieken. Bureaucratie.
Maar ik zie het nut niet om semie willekeurig wat te gaan testen als je er zo veel mist.
Mensen die hert RIVM geloven ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, mensen die willekeurige mensen op Twitter geloven verdienen om voorgelogen te worden.
Kolere.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:55 schreef Salina het volgende:
Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats, ren iedereen voorbij we hebben haast.![]()
![]()
Ik heb inmiddels al best veel opgegeten van m'n noodvoorraad. Ik ben niet zo'n beste prepper volgens mij.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:57 schreef Sapstengel het volgende:
Enige voordeel van de nuchtere Hollanders is dat ik als paniekeraar gewoon boodschappen heb kunnen doen zonder al die chaos. Inmiddels alles ook in huis.
En mocht er in het ergste geval toch paniek ontstaan, dan ben jij al door het proces gegaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:57 schreef Sapstengel het volgende:
Enige voordeel van de nuchtere Hollanders is dat ik als paniekeraar gewoon boodschappen heb kunnen doen zonder al die chaos. Inmiddels alles ook in huis.
Waarom? Was toch onder controle volgens dhr. Sinaasappel?quote:
Ik mis de optie 'het is maar een griepje' derhalve niet kunnen invullenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:46 schreef _I het volgende:
Poll: Ben je angstig voor voor het Coronavirus?
• Nee, ben er niet mee bezig
• Niet echt. Wat komt, komt
• Vanuit Werk/Interesse, geen paniek
• Nou, wel voor de economie/geliefden
• IK HEB VAN IEDEREEN AL AFSCHEID GENOMEN
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dit doe ik ook. En blij toe! Sommige gerechten misten onderdelen, die ik nu kan bijvullen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al best veel opgegeten van m'n noodvoorraad. Ik ben niet zo'n beste prepper volgens mij.
Morgen maar weer opnieuw een rondje in de supermarkt doen.
M.i. blijft testen wel zinvol, iig voor mensen die het ziekenhuis in gaan, aangezien je moet weten of je ze moet isoleren of niet. Afdelingen waar andere patienten liggen mogen niet besmet raken, maar je kunt ook niet iedereen als Corona-patient gaan verplegen (met al die beschermingsmiddelen), want dat is veel te arbeidsintensief.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral in het begin belangrijk is, om een poging te kunnen doen het in te dammen. Je moet dan weten wie het heeft, om dmv quarantaine verdere verspreiding proberen te voorkomen.
Wanneer het eenmaal wijdverspreid is, weet ik niet wat de toegevoegde waarde precies is. Zeker omdat er toch geen behandeling bestaat.
Niet echt, wat komt komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik mis de optie 'het is maar een griepje' derhalve niet kunnen invullen
Inderdaad, je moet in het begin heel aggressieve maatregelen nemen, zoals het WHO ook voorschreef.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
En zelfs in het begin, als zo veel mensen ook gewoon milde verschijnselen hebben, en dus niet getest worden, heeft het eigenlijk geen zin.
Hij is, as we speak, op bezoek bij het CDC voor een upfate. Hopelijk kunnen ze hem aan zijn verstand peuteren wat er echt loos is.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom? Was toch onder controle volgens dhr. Sinaasappel?
Dat is inderdaad een goed punt. Sowieso willen ziekenhuizen denk ik weten wat ze in de kuip hebben, of ze het nu kunnen behandelen of niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:01 schreef Jane het volgende:
[..]
M.i. blijft testen wel zinvol, iig voor mensen die het ziekenhuis in gaan, aangezien je moet weten of je ze moet isoleren of niet. Afdelingen waar andere patienten liggen mogen niet besmet raken, maar je kunt ook niet iedereen als Corona-patient gaan verplegen (met al die beschermingsmiddelen), want dat is veel te arbeidsintensief.
Ja. Dan pleit je dus voor het enkel testen van patiënten met die verschijnselen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:01 schreef Jane het volgende:
[..]
M.i. blijft testen wel zinvol, iig voor mensen die het ziekenhuis in gaan, aangezien je moet weten of je ze moet isoleren of niet. Afdelingen waar andere patienten liggen mogen niet besmet raken, maar je kunt ook niet iedereen als Corona-patient gaan verplegen (met al die beschermingsmiddelen), want dat is veel te arbeidsintensief.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al best veel opgegeten van m'n noodvoorraad. Ik ben niet zo'n beste prepper volgens mij.
Morgen maar weer opnieuw een rondje in de supermarkt doen.
Ja precies. Ik kan lekker rustig binnen blijven terwijl iedereen als een kip zonder kop de AH leegplundert.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:59 schreef _I het volgende:
[..]
En mocht er in het ergste geval toch paniek ontstaan, dan ben jij al door het proces gegaan.
Waarschijnlijk is die drive-trhu test puur om te kijken of er signalen zijn, als die positief zijn wordt je aan een echte test onderworpen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:04 schreef Kyran het volgende:
Hoe the fuck doet Korea dit: The nation is capable of conducting as many as 10,000 tests per day and has built drive-thru testing clinics that can detect coronavirus cases in just 10 minutes. Officials say the clinics can reduce testing time by a third.
Hier duurt het 24h
Gekozen voor de laatste optie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:46 schreef _I het volgende:
Poll: Ben je angstig voor voor het Coronavirus?
• Nee, ben er niet mee bezig
• Niet echt. Wat komt, komt
• Vanuit Werk/Interesse, geen paniek
• Nou, wel voor de economie/geliefden
• IK HEB VAN IEDEREEN AL AFSCHEID GENOMEN
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |