En grensverkeer is uitgezonderd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:44 schreef Rewimo het volgende:
Nederland is weer hoogrisicogebied:
[..]
Je moet je aanmelden, als je aan 2G voldoet zijn er verder geen beperkingen en hoef je niet in quarantaine. Wel het aanmeldbewijs meenemen. Dit moet je al kunnen tonen als je de grens overgaat.
bron
Klinkt bekend! Niet concreet op dezelfde manier, maar wel wat algemener dat Nederlanders gewoon botter en minder höflich zijn.quote:Op zondag 28 november 2021 22:36 schreef Erasmus het volgende:
Ik ben nu weer voor een lang weekendje bij mijn ouders in Nederland chillen.
Ik dacht dat Belijners unhöflich waren, maar iedere keer hoor ik "moffen dit, moffen dat, geen mof worden" van verschillende vrienden hier. Dat zou ik nooit horen van Duitsers over Nederlanders, in ieder geval niet in Berlijn of Brandenburg.
Sterker nog, ik liet mijn Duitse vrienden dit stukje van de NPO-serie Rundfunk zien, met mij als live-vertaler naar Hochdeutsch
Wat was dat awkward (maar ik had gewaarschuwd dat ze beledigd kunnen voelen, maar ze drongen er mij op aan om het toch te laten zien).
Vrienden? Voor mij waren het vanaf dat moment géén vrienden meer.quote:Op zondag 28 november 2021 22:36 schreef Erasmus het volgende:
maar iedere keer hoor ik "moffen dit, moffen dat, geen mof worden" van verschillende vrienden hier.
Jeetje UD, dat is inderdaad wel een nare bijkomstigheid.. Fijn dat jullie toch nog afscheid hebben kunnen nemen.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:14 schreef ueberduitser het volgende:
Inmiddels is 2G+ hier in de Grafschaft en Emsland ingevoerd, ik vindt het wel best.
M'n moeder ligt op sterven in het ziekenhuis, dat is wel erg vervelend nu. Niet het testen, maar wel dat wij er per dag met max 2 personen op bezoek mogen (1 per keer in de kamer).
"Gelukkig" zagen we dit beleid al aankomen en heeft de directe familie de afgelopen dagen al afscheid genomen, toen we nog met meer mensen (als uitzondering, want stervende) bij haar mochten.
Ja, het is al moeilijk genoeg en dan deze beperkingen erbijquote:Op donderdag 2 december 2021 11:17 schreef qltel het volgende:
[..]
Jeetje UD, dat is inderdaad wel een nare bijkomstigheid.. Fijn dat jullie toch nog afscheid hebben kunnen nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel sterkte.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:14 schreef ueberduitser het volgende:
Inmiddels is 2G+ hier in de Grafschaft en Emsland ingevoerd, ik vindt het wel best.
M'n moeder ligt op sterven in het ziekenhuis, dat is wel erg vervelend nu. Niet het testen, maar wel dat wij er per dag met max 2 personen op bezoek mogen (1 per keer in de kamer).
"Gelukkig" zagen we dit beleid al aankomen en heeft de directe familie de afgelopen dagen al afscheid genomen, toen we nog met meer mensen (als uitzondering, want stervende) bij haar mochten.
Hoe lang woon je er inmiddels?quote:Op zondag 12 december 2021 21:20 schreef gateway het volgende:
Ik kreeg van de week een brief van d burgemeester hier dat ik al lang genoeg in DLD woon om Duits staatsburger te worden. Met als motivatie dat ik niet naar het consulaat hoef vanwege ID kaart.... ( en en paar andere dingen)
Kosten: 255 euro en een soort testje afnemen met vragen, en iets met duitskennis over taal grammatca en sjit.
Niet van plan te doen trouwens op het moment....
Gecondoleerd..quote:Op maandag 13 december 2021 08:31 schreef ueberduitser het volgende:
Dank mensen, afgelopen vrijdag hebben wij definitief afscheid van haar moeten nemen
Heel veel sterktequote:Op maandag 13 december 2021 08:31 schreef ueberduitser het volgende:
Dank mensen, afgelopen vrijdag hebben wij definitief afscheid van haar moeten nemen
Gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijdquote:Op maandag 13 december 2021 08:31 schreef ueberduitser het volgende:
Gecondoleerd...quote:Op maandag 13 december 2021 08:31 schreef ueberduitser het volgende:
Prima! Ik had voor afgelopen zaterdag een afspraak om 09:00 bij het Impfzentrum aan de Immenweg in Nordhorn.quote:Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoe is het bij jullie in de steden geregeld met vaccinatielocaties?
Belde gisteren met mijn moeder (in Bergen op Zoom) die vertelde dat de dichtsbijzijnde priklocatie in Breda of Goes was. Dus een half uur rijden.
Hier kan het bij wijze van spreken op elke straathoek. Ben gisteren geprikt in een café hier 5 minuten fietsen vandaan. Maar ik besef me dat dit misschien alleen zo is geregeld in steden, en vroeg me af hoe het dan op andere plekken in Duitsland geregeld is.
Ben zaterdag 11 december met m'n vader naar Aken (Eschweiler) gereden omdat ik het getreuzel in Nederland wel beu was, daar heb ik zonder moeite een inenting voor hem kunnen krijgen en hebben we zelfs niet hoeven wachten. In Frankfurt daarentegen was het een rommeltje de afgelopen weken, overal urenlange wachtrijen. Ik ben zelf zonder problemen via m'n werkgever ingeënt, maar meerdere vrienden van mij zijn uiteindelijk van Frankfurt naar Offenbach gegaan om daar geprikt te kunnen worden.quote:Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoe is het bij jullie in de steden geregeld met vaccinatielocaties?
Belde gisteren met mijn moeder (in Bergen op Zoom) die vertelde dat de dichtsbijzijnde priklocatie in Breda of Goes was. Dus een half uur rijden.
Hier kan het bij wijze van spreken op elke straathoek. Ben gisteren geprikt in een café hier 5 minuten fietsen vandaan. Maar ik besef me dat dit misschien alleen zo is geregeld in steden, en vroeg me af hoe het dan op andere plekken in Duitsland geregeld is.
Hm dat in Frankfurt had ik dan weer niet verwacht. Maar wel positief (voor jou) dat je vader ook in DE kon worden ingeënt.quote:Op maandag 20 december 2021 12:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ben zaterdag 11 december met m'n vader naar Aken (Eschweiler) gereden omdat ik het getreuzel in Nederland wel beu was, daar heb ik zonder moeite een inenting voor hem kunnen krijgen en hebben we zelfs niet hoeven wachten. In Frankfurt daarentegen was het een rommeltje de afgelopen weken, overal urenlange wachtrijen. Ik ben zelf zonder problemen via m'n werkgever ingeënt, maar meerdere vrienden van mij zijn uiteindelijk van Frankfurt naar Offenbach gegaan om daar geprikt te kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |