abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:25:37 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_202264258
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:44 schreef Rewimo het volgende:
Nederland is weer hoogrisicogebied:
[..]
Je moet je aanmelden, als je aan 2G voldoet zijn er verder geen beperkingen en hoef je niet in quarantaine. Wel het aanmeldbewijs meenemen. Dit moet je al kunnen tonen als je de grens overgaat.

bron
En grensverkeer is uitgezonderd.
Voldoe ja aan de 3G regen en minder dan 24 uur de grens over. Welke kant op maakt niet uit. Zijn er verder geen beperkingen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2021 @ 19:47:12 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202323607
Zoals verwacht geldt in heel NRW nu ook 2G/2G+. Met alleen een negatieve test mag je dus niet overal in. Is vandaag ingegaan.

https://www.land.nrw/pres(...)-ab-24-november-2021

2G

2G+

Hier geldt nog 3G

En overal maskers verplicht (medisch/FFP2)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202385018
Ik ben nu weer voor een lang weekendje bij mijn ouders in Nederland chillen.

Ik dacht dat Belijners unhöflich waren, maar iedere keer hoor ik "moffen dit, moffen dat, geen mof worden" van verschillende vrienden hier. Dat zou ik nooit horen van Duitsers over Nederlanders, in ieder geval niet in Berlijn of Brandenburg.

Sterker nog, ik liet mijn Duitse vrienden dit stukje van de NPO-serie Rundfunk zien, met mij als live-vertaler naar Hochdeutsch :')

Wat was dat awkward (maar ik had gewaarschuwd dat ze beledigd kunnen voelen, maar ze drongen er mij op aan om het toch te laten zien).

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 28-11-2021 22:37:38 ]
pi_202390177
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:36 schreef Erasmus het volgende:
Ik ben nu weer voor een lang weekendje bij mijn ouders in Nederland chillen.

Ik dacht dat Belijners unhöflich waren, maar iedere keer hoor ik "moffen dit, moffen dat, geen mof worden" van verschillende vrienden hier. Dat zou ik nooit horen van Duitsers over Nederlanders, in ieder geval niet in Berlijn of Brandenburg.

Sterker nog, ik liet mijn Duitse vrienden dit stukje van de NPO-serie Rundfunk zien, met mij als live-vertaler naar Hochdeutsch :')

Wat was dat awkward (maar ik had gewaarschuwd dat ze beledigd kunnen voelen, maar ze drongen er mij op aan om het toch te laten zien).
Klinkt bekend! Niet concreet op dezelfde manier, maar wel wat algemener dat Nederlanders gewoon botter en minder höflich zijn.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 29 november 2021 @ 13:55:48 #280
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202390691
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:36 schreef Erasmus het volgende:
maar iedere keer hoor ik "moffen dit, moffen dat, geen mof worden" van verschillende vrienden hier.
Vrienden? Voor mij waren het vanaf dat moment géén vrienden meer.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:14:32 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202431336
Inmiddels is 2G+ hier in de Grafschaft en Emsland ingevoerd, ik vindt het wel best.
M'n moeder ligt op sterven in het ziekenhuis, dat is wel erg vervelend nu. Niet het testen, maar wel dat wij er per dag met max 2 personen op bezoek mogen (1 per keer in de kamer).
"Gelukkig" zagen we dit beleid al aankomen en heeft de directe familie de afgelopen dagen al afscheid genomen, toen we nog met meer mensen (als uitzondering, want stervende) bij haar mochten.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 11:17:29 #282
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_202431398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:14 schreef ueberduitser het volgende:
Inmiddels is 2G+ hier in de Grafschaft en Emsland ingevoerd, ik vindt het wel best.
M'n moeder ligt op sterven in het ziekenhuis, dat is wel erg vervelend nu. Niet het testen, maar wel dat wij er per dag met max 2 personen op bezoek mogen (1 per keer in de kamer).
"Gelukkig" zagen we dit beleid al aankomen en heeft de directe familie de afgelopen dagen al afscheid genomen, toen we nog met meer mensen (als uitzondering, want stervende) bij haar mochten.
Jeetje UD, dat is inderdaad wel een nare bijkomstigheid.. Fijn dat jullie toch nog afscheid hebben kunnen nemen.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:43:20 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202431944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:17 schreef qltel het volgende:

[..]
Jeetje UD, dat is inderdaad wel een nare bijkomstigheid.. Fijn dat jullie toch nog afscheid hebben kunnen nemen.
Ja, het is al moeilijk genoeg en dan deze beperkingen erbij :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 december 2021 @ 17:21:04 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_202436851
Sterkte de komende tijd ueberduitser.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2021 @ 19:14:15 #285
13151 crew  Rewimo
pi_202438660
Och jee, dat is wel extra naar nu, ud. Heel veel sterkte :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202449216
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:14 schreef ueberduitser het volgende:
Veel sterkte.
Het lijkt me ook best rot als je werkelijk maar met één persoon de kamer mag betreden, juist in zo'n situatie haal je vaak ook extra steun uit het nader en samen bij elkaar zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202527286
Heel veel sterkte en kracht toegewenst @ueberduitser
  zondag 12 december 2021 @ 21:20:11 #288
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_202591655
Pfff sterkte @ueberduitser ....

Ik kreeg van de week een brief van d burgemeester hier dat ik al lang genoeg in DLD woon om Duits staatsburger te worden. Met als motivatie dat ik niet naar het consulaat hoef vanwege ID kaart.... ( en en paar andere dingen)

Kosten: 255 euro en een soort testje afnemen met vragen, en iets met duitskennis over taal grammatca en sjit.

Niet van plan te doen trouwens op het moment....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 december 2021 @ 22:10:19 #289
13151 crew  Rewimo
pi_202592408
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 21:20 schreef gateway het volgende:
Ik kreeg van de week een brief van d burgemeester hier dat ik al lang genoeg in DLD woon om Duits staatsburger te worden. Met als motivatie dat ik niet naar het consulaat hoef vanwege ID kaart.... ( en en paar andere dingen)

Kosten: 255 euro en een soort testje afnemen met vragen, en iets met duitskennis over taal grammatca en sjit.

Niet van plan te doen trouwens op het moment....
Hoe lang woon je er inmiddels?
  maandag 13 december 2021 @ 08:31:43 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202594982
Dank mensen, afgelopen vrijdag hebben wij definitief afscheid van haar moeten nemen ;(
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 december 2021 @ 08:41:00 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_202595053
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 08:31 schreef ueberduitser het volgende:
Dank mensen, afgelopen vrijdag hebben wij definitief afscheid van haar moeten nemen ;(
Gecondoleerd.. ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 december 2021 @ 09:07:44 #292
13151 crew  Rewimo
pi_202595261
quote:
Heel veel sterkte :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2021 @ 09:26:40 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_202595417
quote:
Gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_202661605
quote:
Gecondoleerd... ;(
pi_202662266
Gecondoleerd ud
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:54:13 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202663205
Dank mensen! ^O^
pi_202716363
Hoe is het bij jullie in de steden geregeld met vaccinatielocaties?

Belde gisteren met mijn moeder (in Bergen op Zoom) die vertelde dat de dichtsbijzijnde priklocatie in Breda of Goes was. Dus een half uur rijden. :O

Hier kan het bij wijze van spreken op elke straathoek. Ben gisteren geprikt in een café hier 5 minuten fietsen vandaan. Maar ik besef me dat dit misschien alleen zo is geregeld in steden, en vroeg me af hoe het dan op andere plekken in Duitsland geregeld is.
  maandag 20 december 2021 @ 11:00:20 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202716476
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Hojdhopper het volgende:

Belde gisteren met mijn moeder (in Bergen op Zoom) die vertelde dat de dichtsbijzijnde priklocatie in Breda of Goes was. Dus een half uur rijden. :O

Hier kan het bij wijze van spreken op elke straathoek. Ben gisteren geprikt in een café hier 5 minuten fietsen vandaan. Maar ik besef me dat dit misschien alleen zo is geregeld in steden, en vroeg me af hoe het dan op andere plekken in Duitsland geregeld is.
Prima! Ik had voor afgelopen zaterdag een afspraak om 09:00 bij het Impfzentrum aan de Immenweg in Nordhorn.
Rijd ik de Immenweg in, en ik moet nog 400 meter, staat er een rij al voor in de straat :X :X :X
Ik denk fijn, dat wordt dus lang wachten. :'(
Blijkt het mee te vallen, halverwege zat een huisarts die een prikactie hield.
pi_202717388
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Hojdhopper het volgende:

Ben zaterdag 11 december met m'n vader naar Aken (Eschweiler) gereden omdat ik het getreuzel in Nederland wel beu was, daar heb ik zonder moeite een inenting voor hem kunnen krijgen en hebben we zelfs niet hoeven wachten. In Frankfurt daarentegen was het een rommeltje de afgelopen weken, overal urenlange wachtrijen. Ik ben zelf zonder problemen via m'n werkgever ingeënt, maar meerdere vrienden van mij zijn uiteindelijk van Frankfurt naar Offenbach gegaan om daar geprikt te kunnen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 12:05:28 ]
pi_202717475
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:02 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ben zaterdag 11 december met m'n vader naar Aken (Eschweiler) gereden omdat ik het getreuzel in Nederland wel beu was, daar heb ik zonder moeite een inenting voor hem kunnen krijgen en hebben we zelfs niet hoeven wachten. In Frankfurt daarentegen was het een rommeltje de afgelopen weken, overal urenlange wachtrijen. Ik ben zelf zonder problemen via m'n werkgever ingeënt, maar meerdere vrienden van mij zijn uiteindelijk van Frankfurt naar Offenbach gegaan om daar geprikt te kunnen worden.
Hm dat in Frankfurt had ik dan weer niet verwacht. Maar wel positief (voor jou) dat je vader ook in DE kon worden ingeënt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')