abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192106769
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef CFinvestor22 het volgende:

[..]

Verwachtten jullie direct ook veel schade bij L&S? Dit zijn alle verstrekte leningen aan mensen met een vastcontract. Zij zullen de komende tijd hun salaris blijven ontvangen tenzij er ontslag gaat komen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Wat gebeurd er daar met een lening als iemand geen werk meer heeft? Hoe soepel denkt L&S mee voor hun en de investeerder?
ik ga het niet afwachten. Heb met mijn opname geheel mijn investering plus een beetje rente binnen. Een klein bedrag staat nog open, omdat je dit kon opnemen vanwege de lopende maand en achterstanden.
pi_192106892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:03 schreef zeeland6 het volgende:
Het noodpakket van de overheid, maakt de opschorting van crowdfundplatforms overbodig. Nu zitten de investeerders met de gebakken peren.

https://www.nu.nl/coronav(...)oor-ondernemers.html
Waarom zitten de investeerders met de gebakken peren? Bij de beoordeling van een BMKB-krediet zal ook worden gekeken in hoeverre andere schuldeisers aan het noodplan meewerken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:13:02 #278
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_192106921
Deze gozer heeft lef. Gewoon het platform van KOM gebruiken om buiten KOM om aan een nieuwe financiering te komen.

quote:
Wel willen wij 100 a 150 k ophalen voor werkkapitaal en voor wat investeringen voor de nieuwe uitbreiding van ca 10 ha.

Echter 6 procent en de bijbehorende kosten gaan wij niet betalen.
Als er echter investeerders zijn die ons willen helpen, prima.
Ze kunnen dan altijd contact met ons opnemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192107051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:03 schreef zeeland6 het volgende:
Het noodpakket van de overheid, maakt de opschorting van crowdfundplatforms overbodig. Nu zitten de investeerders met de gebakken peren.

https://www.nu.nl/coronav(...)oor-ondernemers.html
zeeland6 ik denk dat je zowel de omvang van de crisis door het Coronavirus onderschat en de impact van de maatregelen overschat. Heb je goed gekeken naar de voorwaarden. Wanneer ik met een paar maanden uitstel dus een paar maanden geen aflossingen/rente een paar bedrijven kan redden ben ik meer dan tevreden.
pi_192107150
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:19 schreef ML45 het volgende:

[..]

zeeland6 ik denk dat je zowel de omvang van de crisis door het Coronavirus onderschat en de impact van de maatregelen overschat. Heb je goed gekeken naar de voorwaarden. Wanneer ik met een paar maanden uitstel dus een paar maanden geen aflossingen/rente een paar bedrijven kan redden ben ik meer dan tevreden.
Akkoord. Bedrijven die dat nodig zouden hebben. Selectief, maar niet een algemene opschorting. Wel lekker makkelijk voor het platform.

PS ik onderschat het zeker niet, zit in de zorg.
pi_192107379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:19 schreef ML45 het volgende:

[..]

Nu kunnen wij als investeerders eindelijk eens echt ondernemers helpen.....
pi_192109525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:58 schreef prins01 het volgende:
Van HCN kreeg ik vandaag het volgende antwoord op mijn vragen van gisteren:

------------------------------------------------
Wij hebben begrip voor uw zorgen, maar het genomen besluit is tevens in het belang van u als investeerder. Vasthouden aan de maandelijkse aflos- en renteverplichtingen zal de kans op een faillissement van de betreffende horeca-ondernemer alleen maar vergroten, terwijl die kans door deze tijdelijke maatregel verkleind wordt. Alle rente- en aflosverplichtingen zijn nu 'on-hold' gezet en worden op een later moment hervat. Wij kunnen nog geen uitspraak doen wanneer dit is. De Horeca blijft tot 6 april gesloten, dat is een beslissing de overheid. Wellicht wordt dit nog herzien.

De door u aanvaarde investeringsovereenkomst biedt Horeca Crowdfunding Nederland en Stichting Zekerheden de ruimte om onderhavige maatregel te nemen. In dit verband wijzen wij u op de volgende twee bepalingen:

7.6 De volmacht houdt de bevoegdheid in ter zake alles te doen wat nodig, nuttig of wenselijk is, met het recht van substitutie in alle gevallen, ook als de gevolmachtigde optreedt voor één of meer andere volmachtgevers, zelfs als tussen de volmachtgevers een tegenstrijdig belang bestaat.

8.2 Stichting Zekerheden is gerechtigd de last geheel naar eigen inzicht uit te voeren en verbindt zich om zich naar eer en geweten van haar last te kwijten en deze uit te voeren, zoals een goed lasthebber betaamt.

Wij hebben de betrokken ondernemers een uitgebreide mail gestuurd waarin wij de opschorting hebben aangekondigd. Tevens hebben wij de ondernemers voorzien van tips en hen een hart onder de riem gestoken. De reacties waren dankbaar en emotioneel. Daarnaast krijgen wij meer en meer berichten van stakeholders, hetzij via de stakeholders zelf, hetzij via ondernemers, dat zij tevens meewerken aan uitstel van betalingen.

-----------------------------------
Waar het bij mij omgaat is dat HCN een zeer haastig besluit heeft genomen zonder enige overleg met de investeerders. Daarnaast is HCN van mening dat ALLE horeca-ondernemers op dit moment niet in staat zijn de aflossing en rente terug te betalen en geeft ze allemaal daarom gratis rente.
Ik hoor dat kartonfabrieken nu megadruk hebben! Veel horeca-ondernemers (restaurants) gaan nu ook bezorgen in kartonnen!
Die advocaat zag het dus klaarblijkelijk niet helemaal helder.....

HCN staat volledig in haar recht blijkens die artikelen in de AV en los van de rente ben ik vooralsnog tevreden.

De tijd zal het leren welke benadering de juiste was maar duizenden projecten (over de diverse platformen samen) los van elkaar laten beoordelen en fiatteren lijkt mij sowieso onhaalbaar en hoogst ongewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 18-03-2020 00:44:37 ]
Pecunia non olet
pi_192111350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef CFinvestor22 het volgende:
Heeft iemand daar ervaring mee? Wat gebeurd er daar met een lening als iemand geen werk meer heeft? Hoe soepel denkt L&S mee voor hun en de investeerder?
Ik verwacht dat, zolang de geldlener blijft betalen, L&S het allemaal wel prima vindt. Maar arbeidstijdverkorting leidt tot lagere inkomsten bij een deel van de werknemers. Als de economie een knauw krijgt en we in een depressie geraken - en daar is een kans op; de vraag hoe groot staat alleen nog wel open voor discussie - dan kan een deel van de leners zijn inkomsten (nog) verder zien dalen. Als je bang bent voor dit scenario, dan is de suggestie van @zeeland6 mijns inziens het overwegen waard. Crowdfunding werd op 13 maart in de media nog genoemd als alternatief voor de (zo gedaalde) aandelenbeurs, maar ik vrees voor mijn portefeuille als dit scenario uit zou komen.

N.B. Ik heb geen portefeuille bij L&S.
pi_192111632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Vervroegde aflossing Faja Lobi deel I (Kapitaalopmaat). Laatste termijn 2 weken eerder voldaan dan qua planning
Toch problemen:
quote:
Helaas duurt de Corona crisis alsmaar voort, het wordt zelfs erger nu de overheid is overgegaan tot het nemen van rigoreuze maatregelen.
Net als veel andere ondernemingen wordt helaas ook ons bedrijf hierdoor geraakt door:
1. Het terugvallen van de omzet van toko’s, die circa 40% van de omzet van ons bedrijf voor haar rekening neemt.
2. Door sluiting van Surinaamse restaurants, die vallen namelijk onder de door de overheid aangekondigde eet- en drinkgelegenheden, hierdoor zal onze horeca omzet (grotendeels) wegvallen.

Dit zal leiden tot liquiditeitsspanning, reden dat wij onze investeerders verzoeken akkoord te gaan met tijdelijke uitstel van betaling van aflossing en rente tot het moment dat de bedrijfsvoering volledige betaling weer toestaat.
Faja Lobi heeft tot nu toe al haar financiële verplichtingen, conform afspraak, stipt voldaan; Kapitaal op Maat kan dit ook bevestigen, zo nodig verwijzen wij u hiervoor naar haar.
Voor meer update inzake Faja Lobi verwijzen wij u graag naar onze website www.surinaamseten.nl, welke website al 6 jaar op rij behoort tot de beste Website v/h Jaar (categorie consumentengoederen).
Ook nodigen wij u uit eens een kijkje te nemen van de activiteiten van ons bedrijf op social media, waarop wij nu 600.000 fans hebben o.a.:
• Facebook: https://www.facebook.com/FajaLobi/
• Instagram: https://www.instagram.com/sandhiasrecepten/
• You Tube: https://www.youtube.com/c/surinaamseten
Kortom, Faja Lobi heeft het afgelopen jaren steeds goed gepresteerd, de omzet stijgt, het bedrijf maakt winst en de toekomst ziet florissant uit.
Samen komen wij de Corono crisis er ongetwijfeld te boven en wensen u en uw dierbaren in deze tevens veel gezondheid toe.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking, waarvoor wij u bij voorbaat danken.

Met vriendelijke groet,

Jay B. Laigsingh
pi_192111657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:34 schreef Groepfunder het volgende:
Ik verwacht dat, zolang de geldlener blijft betalen, L&S het allemaal wel prima vindt. Maar arbeidstijdverkorting leidt tot lagere inkomsten bij een deel van de werknemers.
Bij arbeidstijdverkorting krijgen de medewerkers toch gewoon hun salaris? De overheid stort het uitkeringsbedrag naar het bedrijf als ik het goed heb.
pi_192111819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij arbeidstijdverkorting krijgen de medewerkers toch gewoon hun salaris? De overheid stort het uitkeringsbedrag naar het bedrijf als ik het goed heb.
Volgens mij krijgen ze WW.

quote:
werktijdverkorting is een (tijdelijke) verkorting van de werktijd wegens vermindering van de bedrijfsactiviteit. Hiervoor is toestemming nodig van het UWV. Werknemers op wie werktijdverkorting van toepassing is, hebben recht op een WW-uitkering, zie Werktijdverkorting.
[bron]
Maar ik had 't misschien beter niet kunnen plaatsen, want ik weet het gewoon niet zeker.

[Edit]
Okay, het klopt dus helemaal niet wat ik schreef.

quote:
De regeling Werktijdverkorting (wtv) is stopgezet als 'corona-maatregel'. Het kabinet introduceert de tijdelijke maatregel Noodfonds Overbrugging Werkgelegenheid (NOW).
Bron

[ Bericht 16% gewijzigd door Groepfunder op 18-03-2020 08:25:48 ]
pi_192111966
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen ze WW.
[..]

Maar ik had 't misschien beter niet kunnen plaatsen, want ik weet het gewoon niet zeker.

[Edit]
Okay, het klopt dus helemaal niet wat ik schreef.
[..]

Dit dus: Tijdens de WTV blijf je gewoon in dienst bij je werkgever en blijft je inkomen doorgaans gewoon gelijk. Het UWV betaalt het WW-gedeelte rechtstreeks aan je werkgever. De pensioenpremies lopen gewoon door, dus je pensioenopbouw wordt niet verstoord.
pi_192112204
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit dus: Tijdens de WTV blijf je gewoon in dienst bij je werkgever en blijft je inkomen doorgaans gewoon gelijk. Het UWV betaalt het WW-gedeelte rechtstreeks aan je werkgever. De pensioenpremies lopen gewoon door, dus je pensioenopbouw wordt niet verstoord.
En als aanvulling hierop nog: voorheen werd dit tot 75% gedaan en dit is verhoogt naar 90%. Voor een werknemer veranderd er op dit moment dus niets, het is vooral kostenverlaging voor de werkgever. Die immers geen opdrachten/ inkomsten meer heeft n.a.v. de Coronacrisis.
pi_192112341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:31 schreef impact9 het volgende:
Beste investeerder,

Corona en de gevolgen
Momenteel wordt op diverse plaatsen intensief overleg gevoerd hoe we als Nederlandse samenleving de MKB ondernemers zo goed mogelijk kunnen ondersteunen. Dit, nu het economische effect als gevolg van het Corona virus steeds verder om zich heen grijpt. De overheid heeft in deze door middel van onder andere werktijdverkorting en uitstel van belastingbetaling een mooie stap vooruit gedaan.

Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. Langs deze weg willen wij u dan ook voorstellen om de helpende hand uit te steken richting de MKB ondernemers die een Collin lening zijn aangegaan. Los van het feit dat dit een mogelijk default zou kunnen voorkomen, geeft dit ondernemers lucht om deze moeilijke periode te overbruggen.

Analyse
In dit kader hebben we afgelopen week navraag gedaan bij de ondernemers achter de uitstaande leningen. Een groot deel van de leningnemers geeft aan dat de financiële impact dermate stevig is dat maatregelen noodzakelijk zijn. Hierbij geven de meeste leningnemers aan dat ze trachten tot een mix van korte termijn maatregelen te komen. Denk hierbij aan werktijdverkorting, uitstel van belastingbetaling en branche specifieke maatregelen.

Voorstel ter instemming
Collin wil in dit kader voorstellen aan de investeerders om ruimhartig mee te werken aan het opschorten van de aflossingsverplichting voor een periode van drie á zes maanden. Gezien de acute noodzaak willen we hierbij middels één algemene stemronde uw standpunt (pro rato van het totaal geïnvesteerde bedrag) ophalen zodat we daarna tot snelle actie kunnen overgaan per individuele lening/investering. Volledigheidshalve geven wij hierbij aan dat de rente en kosten wel gewoon regulier zullen doorlopen en dat de lening qua looptijd zal worden verlengd. Verder heeft Collin besloten de gebruikelijke behandelingskosten voor de genoemde aanpassing voor eigen rekening te nemen.

Concreet betekent dit we de aanvragen tot opschorting van aflossingen als gevolg van het Corona virus zullen honoreren indien er geen bijzondere omstandigheden zijn die dit in de weg staan. Aanpassing van de aktes etc. zullen we achterwege laten. We volstaan met het aanpassen van de individuele terugbetaalschema’s.

Maatwerk
Een aantal leningnemers hebben reeds nu te kennen gegeven dat opschorting van maximaal zes maanden aflossing onvoldoende soelaas zal gaan bieden. Met deze ondernemers zullen wij individueel contact opnemen om te komen tot een maatwerk oplossing. Deze zullen wij individueel beoordelen en aan de betrokken investeerders ter besluitvorming voorleggen.

Verkorte bedenktermijn
Wij denken dat we met bovenstaande maatregel samen met u een passende bijdrage aan de huidige problematiek kunnen leveren. Om snel te kunnen schakelen zullen wij deze stemronde 24 uur laten duren in plaats van de gebruikelijke 14 dagen.

Graag vernemen wij of u kunt instemmen met ons voorstel middels een reply op deze mail met daarin EENS of ONEENS.

In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,

Bas Denissen
Na alles nog eens nagelezen te hebben toch net EENS gestemd met de Collin maatregelen.

Dat de rente in principe wel doorloopt alsmede dat leningnemers de aanvragen tot opschorting van aflossingen als gevolg van het Corona virus moeten aanvragen en niet standaard zullen krijgen is voor mij hierin zwaarwegend. Ook positief is dat Colin de aanvragen alleen zal honoreren indien er geen bijzondere omstandigheden zijn die dit in de weg staan ervaar ik als positief.

Ik hoop wel dat ze e.e.a juridisch goed dichttimmeren zodat er achteraf geen gedoe over zal ontstaan.
pi_192113755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ga oneens stemmen om 3 redenen;
1. Maatwerk is nodig in plaats van een generieke maatregel. Ook moet een stemming per project plaats vinden want ik heb niets te maken met wat investeerders vinden in projecten waar ik niet in zit en vv. Dit is ook strijdig met de av
2. De termijn is onredelijk kort, zeker omdat Collin zelf de termijn voor reacties op berichten al op 2 dagen stelt en bovendien niet haalt. 1 dag houdt nooit stand bij de rechter.
3. Waarom niet eerst 1-2 weken uitstel om afspraken te maken met leningnemers? 3-6 maanden bij voorbaat is niet nodig.
Ik heb hierover gebeld met Collin. Het is wat krom omschreven. Je geeft vooraf toestemming om collin in individuele cases maatwerk te leveren. Het is dus niet zo dat alles stopt. Alles loopt door, óók de aflossingen. Er zijn enkele ondernemers (horeca) waar nu daadwerkelijk uitstel voor is aangevraagd.
M.a.w. je geeft vooraf akkoord voor mogelijke toekomstige maatwerkoplossingen.

Dit is dus een veel minder rigoureuze benadering dan HCN
pi_192113800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat geldt toch niet (of minder) voor binnenlandse verkopen? Misschien kunnen ze nu juist betere marges pakken omdat er weinig de grens over kan.......anders moeten ze ze maar weggooien, en mensen hebben nu lekker de tijd om hun tuintje/balkon te verwennen.

@:Jaco, zou het je lukken om.......:)
Ik beloof je dat ik in toekomstige cases mijn best ga doen echter nu niet omdat:
1. Door de aandelen markt die zo fors gedaald is, ben ik zwaar overwogen in CF;
2. alle vrijkomende cashflow gaat nu naar de aandelenmarkt tot er weer een gezondere verhouding terug is.
pi_192116705
Aankondiging nieuw project waardevoorjegeld:
Uitbreiding Chapp.store 51 maanden 8.75% ¤ 90.000,00
https://www.chapp.store/
pi_192117026
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb hierover gebeld met Collin. Het is wat krom omschreven. Je geeft vooraf toestemming om collin in individuele cases maatwerk te leveren. Het is dus niet zo dat alles stopt. Alles loopt door, óók de aflossingen. Er zijn enkele ondernemers (horeca) waar nu daadwerkelijk uitstel voor is aangevraagd.
M.a.w. je geeft vooraf akkoord voor mogelijke toekomstige maatwerkoplossingen.

Dit is dus een veel minder rigoureuze benadering dan HCN
Kijk hier kan ik me veel beter in vinden en dat zou ik bij HCN ook een veel betere oplossing hebben gevonden.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:05:14 #294
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_192117031
Paar ma
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankondiging nieuw project waardevoorjegeld:
Uitbreiding Chapp.store 51 maanden 8.75% ¤ 90.000,00
https://www.chapp.store/
Paar maand terug ook al 90K opgehaald
pi_192118332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Kijk hier kan ik me veel beter in vinden en dat zou ik bij HCN ook een veel betere oplossing hebben gevonden.
Horeca wordt veel zwaarder geraakt dan de meeste relaties van Collin....
Pecunia non olet
pi_192119472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Horeca wordt veel zwaarder geraakt dan de meeste relaties van Collin....
Ik denk dat je veel te optimistisch bent, wat denk je van o.a.;
- winkels die geen omzet meer hebben omdat mensen de stad niet meer ingaan( of straks niet meer mogen)
- Verhuurders aan expats en van winkels etc.
- toeleveringsbedrijven van bedrijven die het nu moeilijk hebben zoals bijvoorbeeld ook administratiekantoren als OAMKB, transportbedrijven, installatiebedrijven
- autobedrijven waar klanten nu afwachten of ze hun baan nog wel behouden
- Makelaars die de vraag zien inzakken
- bedrijven afhankelijk van de export
- binnenvaart
- zzp-ers die hun opdrachten in een week van 100% naar 0% hebben zien zakken.

Wanneer ik de maatregelen van de regering zie, zijn die fors maar zullen deze niet kunnen voorkomen dat er een zeer forse klap komt.
Vandaar dat ik de actie van o.a. Collin volledig begrijp.

Doet iedereen het slecht, neen een aantal doen het juist goed schat ik in;
- medische bedrijven
- bezorg bedrijven zoals de spare ribs en domino's
- groene energie
- tuincentra en bouwcentra zolang er geen lock down is
pi_192120347
Probleem particuliere opleider (kapitaalopmaat):
quote:
Wat hebben we een mooi jaar achter de rug. Na hard werken een mooi perspectief opgebouwd met bbl-opleidingen over heel Nederland. Daarbij werd de kinderopvang ons grootste werkgebied en mochten we ons verheugen op wederkerige grote organisaties als klant.
Met de start van een aantal te starten bbl-trajecten per maart/april 2020 in het vizier liepen we toen tegen het coronavirus aan!
Onze omzet valt per direct stil omdat de organisaties er nu niet voor kiezen om te starten met trajecten. Er zijn vanaf dit moment voor een hele tijd geen inkomsten gepland. We zullen moeten afwachten wanneer Nederland weer begint te draaien en de ouders hun kinderen weer naar de kinderopvang gaan brengen. Pas dan wordt zichtbaar of en hoe we weer trajecten kunnen starten.
Het vooruitzicht in de branche kinderopvang is somber. Datzelfde geldt voor de sport. Alle sportcentra dicht. En dat terwijl we net nu met een opleiding Sport- en bewegen zouden starten. Ook niet haalbaar. Uitstel, hopelijk geen afstel.
Het is hartverwarmend te zien hoe de maatschappij op de zorg reageert. We zullen die warmte koesteren. Maar de kille werkelijkheid is dat we zonder middelen zitten in een bedrijf dat door deze zure appel heen moet bijten.
De extra diploma-erkenning die we hebben aangevraagd om op te leiden voor zorgberoepen (en hebben gekregen) zal ons na deze tijd weer mede op de rit moeten krijgen.
pi_192120927
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Probleem particuliere opleider (kapitaalopmaat):
[..]

een oproep aan de mede Fokkers, ik denk dat we geen individuele berichten moeten plaatsen van ondernemers omdat we anders alleen maar van dit soort berichten zullen lezen en de bredere berichten ondersneeuwen.
pi_192124253
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Na alles nog eens nagelezen te hebben toch net EENS gestemd met de Collin maatregelen.

Dat de rente in principe wel doorloopt alsmede dat leningnemers de aanvragen tot opschorting van aflossingen als gevolg van het Corona virus moeten aanvragen en niet standaard zullen krijgen is voor mij hierin zwaarwegend. Ook positief is dat Colin de aanvragen alleen zal honoreren indien er geen bijzondere omstandigheden zijn die dit in de weg staan ervaar ik als positief.

Ik hoop wel dat ze e.e.a juridisch goed dichttimmeren zodat er achteraf geen gedoe over zal ontstaan.
Nog geen uitsluitsel over de stemming
pi_192126505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:42 schreef ML45 het volgende:

[…]

Doet iedereen het slecht, neen een aantal doen het juist goed schat ik in;
- medische bedrijven
- bezorg bedrijven zoals de spare ribs en domino's
- groene energie
- tuincentra en bouwcentra zolang er geen lock down is
Ook met die bedrijven zijn er risico's.
Medische bedrijven is best een brede groep. We zien af en toe zorgboerderijen en zo voorbij komen. Als mensen thuis blijven hebben die ook niets te doen. Maar een beperkte groep medische bedrijven profiteert van deze crisis.
Groene energie is ook onzeker. Als de economie stil ligt, kan de prijs voor groene energie flink dalen. Alleen met een garantieprijs (via de SDE) is dat denk ik wel goed afgedekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')