abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:46:36 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_191851085
Turkije opent poorten van Istanbul richting Europa voor vluchtelingen

ragipsoylu twitterde op donderdag 27-02-2020 om 22:15:47 SOURCE: Turkey will open the Syria border for free passage and won’t stop Syrian refugees from going to Europe reageer retweet
nog een bron komt eraan.

Dat wordt dan wel leuk. 5 miljoen vluchtelingen in Turkije en nog eens 3 miljoen op de vlucht in Idlib Syrië.

extra bron:

https://nationalpost.com/(...)ope-turkish-official

En hier weer verder
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:55:47 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191851233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:45 schreef Enchanter het volgende:
Raar dat al die moslims naar het westen willen , waar ze eigenlijk een schijthekel aan hebben.
Gratis geld zeker
Echt hoor. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191851409
Deze als langsgekomen?

quote:
"Migrants who are trying to break into the Greek territory use tear gas, which the Turkish military uses", the spokesman told a press briefing.
https://sputniknews.com/e(...)greek-border-guards/

Bronwaarde: Meh
pi_191851502
quote:
16s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Echt hoor. :{
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191851521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:04 schreef myShizzle het volgende:
Deze als langsgekomen?
[..]

https://sputniknews.com/e(...)greek-border-guards/

Bronwaarde: Meh
Ach, wanneer de mainstream media weinig meer zijn dan de PR-afdeling van die NGO-mensensmokkelaars/veerdiensten dan hecht ik aan zo ongeveer ieder alternatief minstens dezelfde waarde. Al zie ik de dorpsgek het voor mn neus uit zn dikke duim zuigen.

"Vluchtelingen" m'n reet. :W
pi_191851654
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Nederland zet alleen eigen ingezetenen uit indien dat andere land die veroordeelde ook terug wil nemen. Turkije weigert zo goed als altijd om die voor een zwaar delict veroordeelden terug te nemen en dan gebeurd er dus helemaal niets. Dat hebben we op dit forum al vele malen voorbij zien komen. Niet alleen met Turkije, maar ook Marokko en andere Afrikaanse landen.

Waar we in elk geval geprobeerd hebben om een uitzondering mee te maken zijn uitgereisde Syriegangers met een dubbel paspoort. Maar in de meeste gevallen bepaalde rechters dat dat niet mocht en moest de regering ze toch weer toelaten.

En onlangs bleek dat Nederlanders die ook een Turks paspoort hadden en in het kalifaat gevochten hadden door Erdogan gewoon op het vliegtuig gezet zijn naar Schiphol.
Is het dan een optie om het Nederlandse paspoort ongeldig te verklaren, zodat er alleen nog een Turkse nationaliteit over blijft en een enkele reis richting dat mooie schitterende land geen retour meer op kan leveren?
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191851816
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:25 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Kun je dat nog verder onderbouwen? Waarom is het Midden-Oosten hier volgens jou niet zelf verantwoordelijk voor?
De gevolgen van jarenlang Westers ingrijpen door het financieren, bewapenen, en trainen van rebellen tegen Assad.

Ze hebben100.000 strijders Syrie ingestuurd. Tot dat het meest kritieke punt aanbrak, namelijk de opstand tegen Assad, ze plotseling ervoor kozen om een andere koers te varen en zich terug te trekken. De Syriers konden een opstand veroorloven, omdat ze dachten dat het westen ze zou bijstaan met luchtaanvallen maar dat gebeurde niet.

Tadaaa..
my ambition is handicapped by my laziness
pi_191851833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:13 schreef Dirk_Teur het volgende:

[..]

Is het dan een optie om het Nederlandse paspoort ongeldig te verklaren, zodat er alleen nog een Turkse nationaliteit over blijft en een enkele reis richting dat mooie schitterende land geen retour meer op kan leveren?
Dan moet je als Nederland het lef hebben om mensen met een ongeldig paspoort ook daadwerkelijk te weigeren en terug te sturen naar een land dat hem niet meer wil.

Zolang Erdogan gewoon IS-strijders met een ingetrokken Nederlands paspoort op het vliegtuig naar Schiphol kan zetten en wij zenden hem niet terug met een vliegtuig naar Turkije, dan is zo'n besluit waardeloos. Die komt dan gewoon op enig moment weer naar Nederland vanuit Turkije en wij doen dan weer niets omdat Turkije hem niet terug wil.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:29:59 #9
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_191852043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:07 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit ja.

Nu ook weer, aan de ene kant roeien dat we ons teveel hebben bemoeid met het MO en nu tegelijkertijd roepen dat het westen Assad moet afzetten :') ja, welke is het nou? Can't have it both ways.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:31:22 #10
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_191852082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:20 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

De gevolgen van jarenlang Westers ingrijpen door het financieren, bewapenen, en trainen van rebellen tegen Assad.

Ze hebben100.000 strijders Syrie ingestuurd. Tot dat het meest kritieke punt aanbrak, namelijk de opstand tegen Assad, ze plotseling ervoor kozen om een andere koers te varen en zich terug te trekken. De Syriers konden een opstand veroorloven, omdat ze dachten dat het westen ze zou bijstaan met luchtaanvallen maar dat gebeurde niet.

Tadaaa..
Bron?
pi_191852512
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:31 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Bron?
https://fair.org/home/the(...)he-do-something-lie/

Wist je dit niet dan?
pi_191852607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:07 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- So true dit!
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:56:44 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191852692
Veelal tuig wat daar aan die Grieks-Turkse grens staat. Laat maar lekker daar.
pi_191852778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:53 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

_O- So true dit!
Beetje scheef.. omdat we met onze westerse interventies onze way of living op dringen in landen waar we niks te zoeken hebben wordt het onrustig en krijg je vluchtelingenstromen. De meeste van die mensen blijven in hun eigen regio. Voor sommige zijn er verschillende redenen waarom ze door reizen naar bijvoorbeeld Europa. Dat doen ze niet omdat ze daar zin in hebben, maar uit pure noodzaak. En dan gaan we hier roepen dat we ze niet willen hebben. Joe lekker dan.
pi_191852882
Als het nou 1 groot succes was, die hele 'integratie' was er heel misschien nog wat voor te zeggen.
Wij als Nederland hebben echt wel ons steentje bijgedragen en er komen nog steeds wekelijks mensen binnen. Per jaar een stad zo groot als Leiden en de meerderheid blijft de rest van z'n leven in de bijstand zitten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191853033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:00 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Beetje scheef.. omdat we met onze westerse interventies onze way of living op dringen in landen waar we niks te zoeken hebben wordt het onrustig en krijg je vluchtelingenstromen. De meeste van die mensen blijven in hun eigen regio. Voor sommige zijn er verschillende redenen waarom ze door reizen naar bijvoorbeeld Europa. Dat doen ze niet omdat ze daar zin in hebben, maar uit pure noodzaak. En dan gaan we hier roepen dat we ze niet willen hebben. Joe lekker dan.
"We" dwingen niks op en zijn niks verplicht. Ik ben nooit voorstander geweest van interventies in het midden oosten. Laat ze het lekker zelf uitzoeken daar :)
pi_191853184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

"We" dwingen niks op en zijn niks verplicht. Ik ben nooit voorstander geweest van interventies in het midden oosten. Laat ze het lekker zelf uitzoeken daar :)
Euh ja leuk.. maar het is wel gebeurd. Daar moeten wij als samenleving de consequenties voor dragen. Maar ben je nou echt zo bang voor mensen die uit het midden oosten komen? Ik begrijp dat echt niet... misschien een leeftijds dingetje.. ik weet niet beter dat we met allerlei culturen samen wonen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:20:41 #18
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191853250
Straks, elk jaar 250.000 moslims erbij in Nederland; allemaal schijten op onze manier van leven.

Ik voorzie een bloedige burgeroorlog.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_191853326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:00 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Van al die asielzoekers bij de Turks-Griekse grens zijn er amper vluchtelingen uit Syrië. De meeste zijn Somaliers, Afghanen, Marokkanen en andere Afrikanen.

Of hebben 'wij' daar soms ook schuld aan dat die naar Europa 'moeten' vluchten?
pi_191853391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Van al die asielzoekers bij de Turks-Griekse grens zijn er amper vluchtelingen uit Syrië. De meeste zijn Somaliers, Afghanen, Marokkanen en andere Afrikanen.

Of hebben 'wij' daar soms ook schuld aan dat die naar Europa 'moeten' vluchten?
O joh ben je er geweest?
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:27:15 #21
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:17 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Euh ja leuk.. maar het is wel gebeurd. Daar moeten wij als samenleving de consequenties voor dragen. Maar ben je nou echt zo bang voor mensen die uit het midden oosten komen? Ik begrijp dat echt niet... misschien een leeftijds dingetje.. ik weet niet beter dat we met allerlei culturen samen wonen.
Hoezo leeftijdsdingetje? We kunnen wel naast elkaar leven, maar een klein percentage zoekt de extremen op. Kijk bijvoorbeeld naar de shariawijken in Londen en Parijs. Of extreemrechtse bewegingen in Duitsland.

Iedereen die gematigd is en zijn steentje bij wil dragen aan de maatschappij, bouwt samen iets op. Welk geloof je ook aanhangt. Alleen is het niet leeftijdsgebonden om je zorgen te maken over deze trend. Er zijn er namelijk zat die niet willen geloven in een democratie links of rechts.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191853407
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:26 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

O joh ben je er geweest?
quote:
On Monday night, Greek authorities said they had stopped more than 24,000 attempted illegal crossings at the land border with Turkey since early Saturday, and arrested 183 people – very few of whom were Syrians.
http://www.ekathimerini.c(...)nd-shut-greek-border
pi_191853502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Hoezo leeftijdsdingetje? We kunnen wel naast elkaar leven, maar een klein percentage zoekt de extremen op. Kijk bijvoorbeeld naar de shariawijken in Londen en Parijs. Of extreemrechtse bewegingen in Duitsland.

Iedereen die gematigd is en zijn steentje bij wil dragen aan de maatschappij, bouwt samen iets op. Welk geloof je ook aanhangt. Alleen is het niet leeftijdsgebonden om je zorgen te maken over deze trend. Er zijn er namelijk zat die niet willen geloven in een democratie links of rechts.
En daar moeten we ook meer tegen doen, geen religie op scholen en politiek. Geen inmenging van buitenaf naar kerken en moskeeën enzovoorts. Dat zou ik zo fijn vinden.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:35:50 #24
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_191853594
quote:

[..]

Rutte 2 heeft er de destijds een puinhoop van gemaakt. Waarom moet de gewone NL bevolking dan daar voor opdraaien? Ik heb nergens voor gekozen.

En ja, de islamitische cultuur matcht niet met onze seculiere manier van leven waarin vvmu en groot goed is. Ik ben wel degelijk bang dat er parallelle samenleving gaat ontstaan.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:38:08 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191853648
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Rutte 2 heeft er de destijds een puinhoop van gemaakt. Waarom moet de gewone NL bevolking dan daar voor opdraaien? Ik heb nergens voor gekozen.

En ja, de islamitische cultuur matcht niet met onze seculiere manier van leven waarin vvmu en groot goed is. Ik ben wel degelijk bang dat er parallelle samenleving gaat ontstaan.
Die parallelle samenleving is er al lang.
pi_191853686
quote:

[..]

Stel je niet zo aan zeg. De meeste moslims zijn gematigd en doen gewoon leuk mee met de samenleving. Maak eens een praatje met je Marokkaanse buurman, je zal zien het zijn net mensen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:40:12 #27
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:31 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

En daar moeten we ook meer tegen doen, geen religie op scholen en politiek. Geen inmenging van buitenaf naar kerken en moskeeën enzovoorts. Dat zou ik zo fijn vinden.
Daar ben ik het helemaal mee eens ^O^
pi_191853727
quote:

Maar ben je nou echt zo bang voor mensen die uit het midden oosten komen? Ik begrijp dat echt niet... misschien een leeftijds dingetje.. ik weet niet beter dat we met allerlei culturen samen wonen.
Ik denk het ook ja. De huidige generatie twintigers ontbeert historisch besef en inzicht, en is geobseerd door zichzelf en hoe ze overkomen op hun peers. Het zijn wereldverbeteraars die te lui zijn om na te denken hoe, en daarom maar voor het instant goede gevoel gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191853765
quote:

[..]

Ja ik geloof er niet in dat dat ooit goed gaat komen. De cultuur staat te veel haaks op onze westerse cultuur. Zelfs 3e en 4e generaties zijn nog steeds niet geintegreerd en voelen zich nog steeds sterker verbonden met thuisland voorouders dan met geboorteland. Iraniers passen zich wel goed aan maar sjieten staan dan ook dichter bij het westen dan soennieten.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:44:36 #30
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg. De meeste moslims zijn gematigd en doen gewoon leuk mee met de samenleving. Maak eens een praatje met je Marokkaanse buurman, je zal zien het zijn net mensen.
Het zal hun idd verbazen als ze zien hoeveel gelovigen gematigd zijn. Het zijn de enkele uitersten die het nieuws halen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:46:54 #31
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja. De huidige generatie twintigers ontbeert historisch besef en inzicht, en is geobseerd door zichzelf en hoe ze overkomen op hun peers. Het zijn wereldverbeteraars die te lui zijn om na te denken hoe, en daarom maar voor het instant goede gevoel gaan.
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Enkel zijn dat degenen die opvallen. De informatievoorziening is zodanig dat alles in een instant opgezocht kan worden. De potentie tot kennis is er in ieder geval. Dat gezegd hebbende gaat onze generatie uiteraard eerder voor plat vermaak. Maar aan de andere kant, welke generatie niet?
pi_191853935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Oja oke nu snap ik het. Ik ben om. Dankjewel voor dit mooie stukje historisch besef en inzicht. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
pi_191854125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja ik geloof er niet in dat dat ooit goed gaat komen. De cultuur staat te veel haaks op onze westerse cultuur. Zelfs 3e en 4e generaties zijn nog steeds niet geintegreerd en voelen zich nog steeds sterker verbonden met thuisland voorouders dan met geboorteland. Iraniers passen zich wel goed aan maar sjieten staan dan ook dichter bij het westen dan soennieten.
Nou ik zie niks dagelijks om me heen wat daar op wijst.. De media maakt het groter dan het is.. tuurlijk zal je een groep hebben die zich afkeert tegen de Nederlandse samenleving, maar als je dagelijks op internet en kranten leest dat je er niet mag zijn en dat je een probleem vormt.. dat werkt ook niet echt lekker in de hand om lekker mee te doen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 05:45:31 #34
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191859026
quote:

Dat is al lang aan de hand. Gökman T. schoot in die tram alleen maar op niet-moslims en in de rechtszaak toonde hij een grote minachting voor ons. En zo lopen er nog veel meer rond in dit land.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 6 maart 2020 @ 05:49:17 #35
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191859057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:58 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Nou ik zie niks dagelijks om me heen wat daar op wijst.. De media maakt het groter dan het is.. tuurlijk zal je een groep hebben die zich afkeert tegen de Nederlandse samenleving, maar als je dagelijks op internet en kranten leest dat je er niet mag zijn en dat je een probleem vormt.. dat werkt ook niet echt lekker in de hand om lekker mee te doen.
Je draait het om deugmensje. Ze mogen er niet zijn omdat ze onze manier van leven afwijzen. Ze accepteren ons gewoon niet. Ze hebben het 100% aan zichzelf te danken dat wij willen dat zij oprotten naar de achterlijke landen van hun voorouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoPicNic op 06-03-2020 15:28:29 ]
pi_191859507
quote:

[..]

De reden waarom:

pi_191859745
quote:

[..]

Die ervaring heb ik ook met de meeste lokale turken. Maar helaas verpesten de vele rotte appels (die wel door iedereen worden opgemerkt) dit weer voor de rest. En die rotte appels mogen wat mij betreft gisteren nog worden teruggestuurd.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191859886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Enkel zijn dat degenen die opvallen. De informatievoorziening is zodanig dat alles in een instant opgezocht kan worden. De potentie tot kennis is er in ieder geval.
Dat vind ik niet zo heel geruststellend. Je hebt kennis nodig om te weten wat je op moet zoeken en je hebt een fundament en een structuur aan kennis nodig om de gevonden informatie in te schatten en te plaatsen. Ik neem aan dat je met instant opzoeken het internet bedoelt, maar dat is er pas als zodanig sinds het midden van de jaren 90 en sinds het begin van deze eeuw wordt alles wat nu gebeurd daar ergens in vastgelegd, maar is alle verslaglegging van daarvoor ernstig ondervertegenwoordigd.

quote:
Dat gezegd hebbende gaat onze generatie uiteraard eerder voor plat vermaak. Maar aan de andere kant, welke generatie niet?
Verschil is wel dat die platheid en oppervlakkigheid meer tot norm is verheven.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Oja oke nu snap ik het. Ik ben om. Dankjewel voor dit mooie stukje historisch besef en inzicht. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
Zo mag ik dat graag zien. Ik verwacht binnenkort een post van je waarin je uitlegt wat de plek is van het naturaliseren van vluchtelingen in het verbeteren van de wereld. Voor wereldverbeteraars zonder plan kan ik niet zoveel respect opbrengen.
pi_191860192
quote:

[..]

Stel je niet zo aan?! Letterlijk honderden zijn er (alleen al vanuit Nederland) lekker gemaakt door snuff-films als ronselmateriaal de halve wereld voor over gereisd om zich met hun broeders in het geloof in een religieus gemotiveerde genocide te mengen met als einddoel islamitische theocratie, hebben daar letterlijk slavernij weer ingevoerd. :')

"Nie wieder" en "slavernij slecht" gelden zeker alleen voor "witten", of hoe zie jij dat? :')

quote:

[..]

Je bent er zo aan gewend dat het je niet eens meer opvalt. Het probleem is niet zozeer de afkeer van de Nederlandse samenleving maar het gebrek aan afkeuring van islamitische barbarij. Laat ik je dit heel duidelijk zeggen:

Deze ellende:

quote:
Turks-Nederlandse jongeren worden in hun denken en doen beïnvloed door een uit Turkije geëxporteerde ‘giftige mix’ van nationalisme en religie. Dit stelde integratiedeskundige en oud-PvdA-Kamerlid Keklik Yücel vanmiddag tijdens de flitsenquête naar ongewenste beïnvloeding vanuit onvrije landen.

In een notitie die ze schreef met het oog op haar verhoor, waarschuwt Yücel dat Turks-Nederlandse jongeren kwetsbaar zijn voor ‘religieus fanatisme’. Dit ‘Turks salafisme’ heeft nauwe banden met het nationalisme van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan, aldus Yücel. Ze wijst erop dat één op de tien jihadgangers uit Nederland Turkse roots heeft.

De Turkse invloed in Nederland neemt volgens haar toe. ,,Er is een te grote groep die zich helemaal identificeert met de Turkse identiteit.” Dat komt doordat de Turkse regering via bijvoorbeeld Diyanet (het ministerie van Religieuze Zaken) in Nederland moskeeën bezit, maar ook omdat Turkse Nederlanders zich niet welkom voelen in Nederland. Ze spreekt van discriminatie en uitsluiting. ,,Als Nederland doen we het niet goed.”

Yücel klaagt over het gebrek aan maatregelen in Nederland nadat in 2014 Turkse Nederlanders een brief op hun deurmat vonden die hen maande op de AKP van Erdogan te stemmen. ,,Die mensen voelen zich in de kou staan.”

Ze werd ook bevraagd over de angst in de Nederlands-Turkse gemeenschap om kritisch te zijn op de Turkse regering en refereerde aan de vele bedreigingen die Turks-Nederlandse politici krijgen wanneer ze kritische vragen stellen over ‘de lange arm van Ankara’. Yücel is voorstander van een verbod op buitenlandse financiering uit onvrije landen.

Pikant is dat ze in haar notitie schrijft dat de huidige fractievoorzitter van Denk, Tunahun Kuzu, toen hij nog in de PvdA-fractie zat met Yücel - haar voortdurend probeerde te dwarsbomen. Kuzu is lid van de onderzoekscommissie die haar verhoorde, maar was zelf niet betrokken bij haar ondervraging. Daarin werd niet gerept van haar kritiek op Kuzu.

Yücel uit zich negatief over de invloed van Koranscholen, die in het weekend leerlingen onderwijzen en hen ‘soms behoorlijk hardhandig’ inprenten dat vragen stellen zeer onbetamelijk is. Ze krijgen ‘ontspoorde opvattingen’ mee. Ter illustratie somt ze citaten van leerlingen op: ,,Bent u joods, juf? Want dan wil ik geen les van u.” En: ,,De doden van Charlie Hebdo zijn verdiend meester, zij hebben Mohammed besmeurd.”
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_web

..is niet normaal noch onvaardbaar. Het is een godvergeten schande tot wat voor dystopische ellende dit land in sneltreinvaart aan het verworden is, toegejuicht door blinden als jij want "oh wat doen ze toch gewoon/leuk mee en je kunt er zo lekker een praatje mee maken."

Je bent niet goed bij je hoofd. Wat is er in hemelsnaam nodig voordat ook jij ziet wat er gaande is? Dat ze de hoofden ook hier op de hekken van een centraal plein spiesen? Dat homo's hier 's vrijdags vlieglessen krijgen van het hoogste gebouw in de omgeving? :') 8)7 |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 06-03-2020 08:53:23 ]
pi_191862193
quote:

[..]

Ervaring met naar schatting 3000 Turken in Almelo en omstreken, ik zou er zo'n 3 als positief bestempelen. Dan gaat het lang niet altijd over religie maar ook gewoon over andere dingen die botsen. Continu in Turks lullen, intimideren, meisjes lastigvallen, bij het voetballen witkoppen schoppen, bij het uitgaan witkoppen in elkaar trappen etc. De meisjes hoor(de) je niet, dus geen idee hoe die daarin staan.

Tegenover ons beider subjectieve ervaringen staan trouwens een hoop statistieken over hoe ze het al dan niet doen. Meer dan de helft van de mocro's met de politie in aanraking geweest. Veel meer dan de helft van onze bijstandsuitkeringen gaat naar allochtonen. Groot aantal moslims hangt sharia aan, wijst homoseksualiteit af etc. Ik heb al die onderzoeken en polletjes verzameld dus als je een hele pleur cijfers wilt hebben, roep maar. Gewoon van normale onderzoeksinstanties trouwens.

Je sociale vangnet gaat naar de knoppen en de leefbaarheid gaat bijna overal achteruit m.u.v. waar de goed opgeleide expats wonen, als we het over immigratie hebben.
pi_191862907
abdbozkurt twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:33:17 #Turkey deploys more troops to #Greece border today. Boxed in on #Syria front by #Russia, Turkish President #Erdogan appears to have turned his focus more to Greece now. https://t.co/refdwk5KdI reageer retweet
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:43:14 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191866521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
abdbozkurt twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:33:17 #Turkey deploys more troops to #Greece border today. Boxed in on #Syria front by #Russia, Turkish President #Erdogan appears to have turned his focus more to Greece now. https://t.co/refdwk5KdI reageer retweet
Het sultanaat van Erdogan begint langzaam af te brokkelen nu.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:19:57 #43
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191867041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 07:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo heel geruststellend. Je hebt kennis nodig om te weten wat je op moet zoeken en je hebt een fundament en een structuur aan kennis nodig om de gevonden informatie in te schatten en te plaatsen. Ik neem aan dat je met instant opzoeken het internet bedoelt, maar dat is er pas als zodanig sinds het midden van de jaren 90 en sinds het begin van deze eeuw wordt alles wat nu gebeurd daar ergens in vastgelegd, maar is alle verslaglegging van daarvoor ernstig ondervertegenwoordigd.
[..]
Vroeger voor het internet tijdperk werd alle kennis op het platteland en in dorpen meer gebaseerd op lokale bronnen, zoals lokale kranten, geruchten, dorpspastoor. Diezelfde periode moest men ook meer moeite doen door bijvoorbeeld helemaal naar een bibliotheek te gaan om een simpel boek te halen. Voor een dorp zonder bibliotheek werd het dus lastig. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor steden. Tegenwoordig heeft men gratis toegang tot bijna elk boek dat opgeschreven is. Sinds de informatievoorziening via internet tot stand is gekomen, is men meer en beter op de hoogte van bijvoorbeeld het nieuws, kennis en entertainment. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een intelligent persoon in ieder geval de handvatten heeft om zich dieper te ontwikkelen door middel van internet en diens bronnen. Men hoeft dus niet afgelegen ergens te wonen om toereikende middelen te hebben voor informatievoorziening.

De andere stelling die jij bedoelt is dat een mens afhankelijk van diens intellect informatie opzoekt in lijn van diens rede. Met andere woorden: een mens blijft altijd diens eigen intellect, en zoekt informatie op die van toepassing is op diens wereldbeeld, en die bevestigd wil zien. Daar ben ik het wel mee eens. Dus het globale internet maakt de mens in diens geheel inderdaad niet noodzakelijk slimmer. Wel ben ik van mening dat de massa beter geïnformeerd is dan pakweg 50 jaar geleden, en wellicht is dit ook een gedeelte van kennis.

Echter de enkeling die verheven is met genie heeft in ieder geval ook de mogelijkheden om deze potentiële bronnen uit te putten, terwijl deze niet onderhevig is aan het toeval. Zoals bijvoorbeeld de geboorteplaats.

quote:
Verschil is wel dat die platheid en oppervlakkigheid meer tot norm is verheven.
[..]
Daar denken we dan verschillend over, want brood en spelen is van alle tijden. In het Romeinse rijk had men het amfitheater waarin gladiatoren-gevechten werden gehouden voor vermaak. En in de Middeleeuwen hoef ik hopelijk niet uit te leggen wat ze daar allemaal deden voor vermaak? Dat zulk soort plezier is van alle tijden en zal ook niet snel veranderen. Uiteindelijk is dat altijd de norm geweest, naar mijn inziens.

Wat me wel stoort is het gebrek aan genie in deze tijdsperiode. Alsof daar geen ruimte aan wordt gegeven. Aan de andere kant breekt het genie ook meestal pas door als ie lang wijlen is. Wellicht is dat ook iets van alle tijden.
pi_191870808
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
Griekenland zou eigenlijk met Europa achter zich gewoon Turkije aan moeten vallen. Maarja NAVO :') Turkije moet daar echt zo snel mogelijk uitgeflikkerd worden. Bizar dat dat een NAVO land is.
pi_191870890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:19 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Vroeger voor het internet tijdperk werd alle kennis op het platteland en in dorpen meer gebaseerd op lokale bronnen, zoals lokale kranten, geruchten, dorpspastoor.
Leuk dat je meteen een gebrek aan historisch besef etaleert. Je slaat even een halve eeuw over waarin de krantenjongens tot alle uithoeken van het land reikten, veel mensen een tijdschriftabonnement hadden en de televisie een veel diverser en diepgravender nieuwsaanbod had.

quote:
Diezelfde periode moest men ook meer moeite doen door bijvoorbeeld helemaal naar een bibliotheek te gaan om een simpel boek te halen. Voor een dorp zonder bibliotheek werd het dus lastig. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor steden.
Wat is er simpel aan een boek? En wat was precies het probleem met de bereikbaarheid van bibliotheken? In tegenstelling tot een internetpagina schrijf je een boek niet zomaar even, daar zitten de schrijver en de uitgever met hun tijd, geld en reputatie in, dan kun je het beter ook meteen goed doen en je op deugdelijke research baseren. En je kunt er nog in bladeren ook.

quote:
Tegenwoordig heeft men gratis toegang tot bijna elk boek dat opgeschreven is. Sinds de informatievoorziening via internet tot stand is gekomen, is men meer en beter op de hoogte van bijvoorbeeld het nieuws, kennis en entertainment. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een intelligent persoon in ieder geval de handvatten heeft om zich dieper te ontwikkelen door middel van internet en diens bronnen. Men hoeft dus niet afgelegen ergens te wonen om toereikende middelen te hebben voor informatievoorziening.
Internet is fantastich maar iets makkelijk op kunnen zoeken is niet gelijkwaardig aan kennis, en een veelheid aan informatie is niet gelijkwaardig aan diepgravend onderzoek. Nieuwe kennis heeft ook structuur nodig om in te vallen, in het luchtledige kun je er niks mee.

quote:
De andere stelling die jij bedoelt is dat een mens afhankelijk van diens intellect informatie opzoekt in lijn van diens rede. Met andere woorden: een mens blijft altijd diens eigen intellect, en zoekt informatie op die van toepassing is op diens wereldbeeld, en die bevestigd wil zien. Daar ben ik het wel mee eens. Dus het globale internet maakt de mens in diens geheel inderdaad niet noodzakelijk slimmer. Wel ben ik van mening dat de massa beter geïnformeerd is dan pakweg 50 jaar geleden, en wellicht is dit ook een gedeelte van kennis.
Daar geloof ik helemaal geen reet.van. Behalve dat kennis van de actualiteit ernstig verbubbelt, is er ook bijna niemand op het internet bezig met jouw van informatie voorzien. Ze zijn vooral bezig om je te manipuleren en clicks te genereren. Dan is het ook nog een misvatting dat je echt op het internet kan zoeken, het zoekproces is niet inzichtelijk dus hoe kom je erbij dat je zelf aan het zoeken bent? Je vraagt een bedrijf in advertentiehandel of die je iets wil aanreiken mbt tot wat je ingetypt hebt, dat is iets fundamenteel anders dan zelf zoeken. Daar komt dan nog eens bij dat Silicon Valley je actief informatie aan het onthouden is.

En waar het internet dan wel echt gelegenheid biedt om je beter te informeren maken mensen daar nauwelijks gebruik van. Dan gaan ze toch weer voor de 90% die elkaar maar nalult, en de rest zijn complotdenkers. De betrouwbaarheid van boek, tijdschrift en krant is weg, ook bij de tijdschriften en kranten want die vinden dat ze mee moeten in de oppervlakkigheid van de haast. En ze moeten ons allemaal vertellen hoe we moeten denken, dat schijnt tegenwoordig ook te moeten. Een paar grote mediabedrjiven die het in het gunstige geval van abonnees moeten hebben zetten de agenda.

quote:
Echter de enkeling die verheven is met genie heeft in ieder geval ook de mogelijkheden om deze potentiële bronnen uit te putten, terwijl deze niet onderhevig is aan het toeval. Zoals bijvoorbeeld de geboorteplaats.
Nee, daarvoor is er veel te veel. Als je niet de basis en de bagage hebt om het kaf van het koren te scheiden dan is die veelheid contraproductief. Dus dan gaan mensen op zoek naar autoriteit, maar die is ook maar relatif. Het is ook veel visueler geworden en beeld leidt alleen maar af. Luister maar eens naar TV of fimpjes op het internet, en ineens besef je met hoeveel bullshit mensen wegkomen doordat het beeld hen dekt.

quote:
Daar denken we dan verschillend over, want brood en spelen is van alle tijden. In het Romeinse rijk had men het amfitheater waarin gladiatoren-gevechten werden gehouden voor vermaak. En in de Middeleeuwen hoef ik hopelijk niet uit te leggen wat ze daar allemaal deden voor vermaak? Dat zulk soort plezier is van alle tijden en zal ook niet snel veranderen. Uiteindelijk is dat altijd de norm geweest, naar mijn inziens.
Ik ben nog niet verbluft door de historische kennis die je tentoonspreidt, maar wat ik bedoel is dat je een beetje een intellectuele cultuur moet hebben die prikkelt om wat harder je best te doen om vervolgens ook groter begrip te krijgen en dat ook als genoegen of zelfs vermaak te leren waarderen. Kort na de Middeleeuwen zat het gewone volk gewoon 3 uur naar een tragedie van Shakespeare te kijken, voor een huidig gymnasiumklasje is dat al een hele opgave.

Naast gebrek aan concentratiespanne hebben we een ernstige mate van infantilesering van de cultuur. De huidige generatie universitair studenten leest de Donald Duck en gaat naar superheldenfilms. Het mag allemaal, maar als je de hersens niet prikkelt dan worden ze ook lui en zijn dingen al snel niet makkelijk genoeg meer. Gemak is wel fijn maar het is geen deugd natuurlijk, ook niet qua 'makkelijk op kunnen zoeken'.

Daardoor zitten we nu met een hele generatie jongeren die zonder enige bescheidenheid wat betreft het eigen oordeelsvermogen stelt dat grenzen maar stom zijn. Nou zou je daar best een goede boom over kunnen opzetten, maar niet omdat je graag landsgrenzen overschrijdt voor een leuke selfie-achtergrond ter eer en meerdere glorie van jezelf, het liefst met een vliegtuig. Je zult ook het sociaal contract van Rousseau daarin moeten betrekken, het territoriale karakter van wetgeving en de rechtsstaat, en een hele reeks natuurrechtelijke uitgangspunten. Zonder die basis, zonder die structuren is het gewoon dom gelul van verwende kinderen, en enkele decennia gelden zouden dan ook gewoon een veeg uit de pan krijgen van professoren, docenten en vrienden, omdat de anti-intellectuele cultuur nog niet volledig dominant was.

quote:
Wat me wel stoort is het gebrek aan genie in deze tijdsperiode. Alsof daar geen ruimte aan wordt gegeven. Aan de andere kant breekt het genie ook meestal pas door als ie lang wijlen is. Wellicht is dat ook iets van alle tijden.
In een cultuur van verdomming worden die sowieso niet herkend laat staan erkend.
pi_191871794
Klik op link voor artikel.

JuurdEijsvoogel twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 07:58:20 Het is puur eigenbelang voor de EU om snel een nieuwe vluchtelingendeal met Turkije te sluiten, inclusief betalingen, zegt Gerald Knaus, de architect van de vorige deal. https://t.co/GlgOt3jfB4 reageer retweet
pi_191871812
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:32 schreef polderturk het volgende:

Klik op link voor artikel.

JuurdEijsvoogel twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 07:58:20 Het is puur eigenbelang voor de EU om snel een nieuwe vluchtelingendeal met Turkije te sluiten, inclusief betalingen, zegt Gerald Knaus, de architect van de vorige deal. https://t.co/GlgOt3jfB4 reageer retweet
Wat een debiel deze Knaus.
pi_191871823
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:38 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Griekenland zou eigenlijk met Europa achter zich gewoon Turkije aan moeten vallen. Maarja NAVO :') Turkije moet daar echt zo snel mogelijk uitgeflikkerd worden. Bizar dat dat een NAVO land is.
Dat kan niet.
pi_191871835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat kan niet.
No shit.
pi_191871886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]