dat soort mensen moeten ze koesteren,alleen zien ze dit zelf nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:01 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Het was wel lekker weer, dat scheelt
Ken hier een bezorger die wekelijks 35 of meer uur maakt. Wel met 's morgens de electrische bakfiets erbij, maar hij gaat ook nog kriskras door de stad om opengevallen wijkjes te bezorgen. Hoop wel dat ze dat ook financieel waarderen, maar vrees dat hij gewoon hetzelfde verdient als iedereen.
verder schijnt er handgel te komen: Hoera! Al zou het me niets verbazen als de sortering er binnenkort de brui aan geeft of er nog verder gaande maatregelen komen zodat ook de post op zijn gat ligt..
In Heerlen zijn een aantal medewerkers van een vbg besmet met Corona. Dus daar zijn ze voor nu gewoon even gestopt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:01 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Het was wel lekker weer, dat scheelt
Ken hier een bezorger die wekelijks 35 of meer uur maakt. Wel met 's morgens de electrische bakfiets erbij, maar hij gaat ook nog kriskras door de stad om opengevallen wijkjes te bezorgen. Hoop wel dat ze dat ook financieel waarderen, maar vrees dat hij gewoon hetzelfde verdient als iedereen.
verder schijnt er handgel te komen: Hoera! Al zou het me niets verbazen als de sortering er binnenkort de brui aan geeft of er nog verder gaande maatregelen komen zodat ook de post op zijn gat ligt..
Het is aftersun spray met tea tree geworden omdat desinfecterende gel niet te krijgen isquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:01 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
verder schijnt er handgel te komen: Hoera!
Maar wat zou het uitmaken als wij handschoenen zouden dragen? Denkt ie dat we dan voor ieder stuk een nieuw paar handschoenen aan zouden doen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Het is aftersun spray met tea tree geworden omdat desinfecterende gel niet te krijgen is
En..
https://twitter.com/PostNL/status/1240336636996714497
Waaaat?? We desinfecteren brievenbussen?
De oranje doen ze mss ja.. maar zelfs dat betwijfel ik.
Aftersun spray? Heeft dat een desinfecterende werking?quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Het is aftersun spray met tea tree geworden omdat desinfecterende gel niet te krijgen is
En..
Helaas loop je dan wel het risico dat je gefilmd wordt door een overijverige facebookneuroot of twitterdebiel zodat je sanitaire noodstop tot in lengte van dagen op de sociale media is te bewonderen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oei ja. Hier had je de bieb (volledig gesloten nu) en een verpleeghuis.. maar die is gesloten voor bezoek.
Dat soort plekken gaan natuurlijk allemaal dicht nu.
Zelf het geluk dat mijn ouders dicht bij het depot wonen.
Collega ging gewoon even in de struikjes naast het depot
Hier schijnen er wel een paar met handschoenen te lopen. Zelf ga ik die dingen dus niet dragen, vind het ook allemaal maar onzin, net zoals die pakjes waarbij je dan zou moeten vragen of ze de ramen op de zolder open willen doen zodat je het ding naar binnen kan gooien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
En..
In het bericht stond tevens dat BVPP en CNV samen voldoende leden hebben om een CAO mee af te sluiten. Kennelijk zijn er zo weinig bezorgers maar lid van het FNV dat je die gewoon buitenspel kunt plaatsen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:00 schreef zerebus het volgende:
Stond bij mijnwerk een bericht dat de leden van cnv en bvpp akkoord zijn met het cao voorstel. Hoop wel dat de FNV toch met acties komt
PostNL grijpt ook werkelijk alles aan om de looptijden niet aan te hoeven passen. Nu kan er weer niet geëvalueerd worden vanwege het coronavirus! Waarom niet? Dat evalueren gaat toch gewoon via een taak in de app? Het is niet zo dat we in groten getale bijeen hoeven komen om te overleggen.quote:Beste collega,
Vanaf 4 februari zijn de nieuwe looptijden van de wijken in gegaan in verband met de overkomst van Sanddpost. In een eerder bericht heb je kunnen lezen hoe en wanneer we de werktijden gaan evalueren.
https://mijnpostnl.nl/nie(...)werktijden-evalueren
Als gevolg van het coronavirus en de benodigde zorgvuldigheid voor het evaluatieproces hebben we in samenspraak met de medezeggenschap besloten het evaluatieproces uit te stellen. In het rooster blijven de huidige basistijden zichtbaar.
Op basis van de meer/mindertijd-afspraken kun je uiteraard aangeven of je langer of korter hebt gedaan over je bestelloop. Daar verandert niets aan.
(Als bijlage hebben we de afspraken meer/mindertijd opgenomen)
Zodra er meer bekend is informeren we je hier over.
Met vriendelijke groet,
Sipke Spoelstra
Gaat erg lastigquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe gaat het binnen met afstand houden?
Denk niet dat deze (en komende weken) erg representatief gaan worden. Ik heb hier misschien net de helft van de post van een normale dinsdag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL grijpt ook werkelijk alles aan om de looptijden niet aan te hoeven passen. Nu kan er weer niet geëvalueerd worden vanwege het coronavirus! Waarom niet? Dat evalueren gaat toch gewoon via een taak in de app? Het is niet zo dat we in groten getale bijeen hoeven komen om te overleggen.
bij ons alle dagen alles mee, voor morgen weer vele SMOs vol gidsen ookquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:11 schreef V__L_N het volgende:
Hier ook maar de helft. Maar ik miste ook tv gidsen en pakjes. Dus heb eerder het vermoeden dat de boel afgebroken is.
welke reden?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:54 schreef Anonymousz het volgende:
Vanochtend 4 man naar huis gestuurd uit mijn team
Deze week voor het eerst dat het gebeurd. Ik heb een x-wijk. Verwacht de gidsen ook niet morgen. Tenzij het afgebroken is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:26 schreef liedetector het volgende:
[..]
bij ons alle dagen alles mee, voor morgen weer vele SMOs vol gidsen ook
Verkoudheidsklachtenquote:
ja okay.... ze worden eindelijk verstandig, hier was het tot zaterdag nog zo dat mensen in een kwetsbare groep bijna onderdruk werden gezet of ze toch echt niet wilde komen (idioten)quote:
dat is geen gerucht hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:16 schreef V__L_N het volgende:
Het gerucht gaat ook dat er een hoop zieken zijn.
Er is een verschil tussen ziek zijn nu en echt ziek zijn. Ik heb het over het laatste.quote:
iquote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:09 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen ziek zijn nu en echt ziek zijn. Ik heb het over het laatste.
twitter:PostNL twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 20:52:11@timovanwieren Nee, dat gebeurt wel eens vaker. Soms blijkt namelijk dat de posttas van de bezorger vol is en briefpost krijgt hierbij voorrang. In dat geval kan het zijn dat brievenbuspakketjes iets later komen dan aangegeven. Sorry voor de overlast! reageer retweet
twitter:clopippo twitterde op maandag 23-03-2020 om 12:35:21@PostNL een van uw bezorgers respecteerde het coronavirusbeleid niet. Op zaterdagmiddag in den haag werd hij bezorgmail hoesten zonder enige elleboogbescherming. Hij hoestte ook dichtbij ons zonder enige bescherming. Is dit normaal? reageer retweet
twitter:PostNL twitterde op maandag 23-03-2020 om 15:08:01@clopippo Dat is niet bepaald de bedoeling. Hoewel het kan zijn dat hij enkel een kriebel in de keel had, hoort hij niet binnen 1,5 meter van geadresseerden te komen. Was hij wel dichterbij dan dat? reageer retweet
twitter:clopippo twitterde op maandag 23-03-2020 om 21:52:12@PostNL ja het was dichtbij. hij opende met zijn hand een brievenbus. hij had niet een kriebel in de keel had. Ik zag hem tweemaal passeren met een afstand van enkele minuten, beide keren hoestte hij zonder enige bescherming reageer retweet
Er zitten ook behoorlijk wat mensen te klagen dat bezorgers geen handschoenen dragen. Waarom begrijpen ze toch niet dat dat geen hol uitmaakt?twitter:PostNL twitterde op maandag 23-03-2020 om 23:19:08@clopippo Dat is niet zo netjes van de bezorger. Hield de bezorger wel minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen? reageer retweet
middagploeg krijgt het niet af (wordt ook tegen gezegd doe rustig aan, die hebben geen afvoertijd he...) dus per unit blijven er weer weet ik het hoeveel bakken staan in Y wijken voor vrijdag...en de dagploeg mag het oplossen...teven zaterdag was weer een dag dat er werd omgecodeert, dus ook een hoop fouten....quote:
Was het maar zo makkelijk. Iedere bezorger maar 1 posttas, en alles wat er niet in past mag blijven liggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 23:36 schreef Rafierafie het volgende:
twitter:PostNL twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 20:52:11@:timovanwieren Nee, dat gebeurt wel eens vaker. Soms blijkt namelijk dat de posttas van de bezorger vol is en briefpost krijgt hierbij voorrang. In dat geval kan het zijn dat brievenbuspakketjes iets later komen dan aangegeven. Sorry voor de overlast! reageer retweet
Hoesten is wel toegestaan, maar moet je eigenlijk in je elleboog doen. Hoewel dat soms wat lastig gaat als je met je armen vol post staat.quote:Hoesten is niet meer toegestaan:twitter:clopippo twitterde op maandag 23-03-2020 om 12:35:21@:PostNL een van uw bezorgers respecteerde het coronavirusbeleid niet. Op zaterdagmiddag in den haag werd hij bezorgmail hoesten zonder enige elleboogbescherming. Hij hoestte ook dichtbij ons zonder enige bescherming. Is dit normaal? reageer retweet
twitter:PostNL twitterde op maandag 23-03-2020 om 15:08:01@:clopippo Dat is niet bepaald de bedoeling. Hoewel het kan zijn dat hij enkel een kriebel in de keel had, hoort hij niet binnen 1,5 meter van geadresseerden te komen. Was hij wel dichterbij dan dat? reageer retweet
twitter:clopippo twitterde op maandag 23-03-2020 om 21:52:12@:PostNL ja het was dichtbij. hij opende met zijn hand een brievenbus. hij had niet een kriebel in de keel had. Ik zag hem tweemaal passeren met een afstand van enkele minuten, beide keren hoestte hij zonder enige bescherming reageer retweet
Er zitten ook behoorlijk wat mensen te klagen dat bezorgers geen handschoenen dragen. Waarom begrijpen ze toch niet dat dat geen hol uitmaakt?twitter:PostNL twitterde op maandag 23-03-2020 om 23:19:08@:clopippo Dat is niet zo netjes van de bezorger. Hield de bezorger wel minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen? reageer retweet
beter dan in je hand vol post hoesten lijkt mijquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoesten is wel toegestaan, maar moet je eigenlijk in je elleboog doen. Hoewel dat soms wat lastig gaat als je met je armen vol post staat.
Volgens PostNL kan het virus niet goed op post overleven, dus lekker over de post heen hoesten en rochelenquote:Op woensdag 25 maart 2020 17:34 schreef liedetector het volgende:
[..]
beter dan in je hand vol post hoesten lijkt mij
Gewoon ziek melden als je verkouden bent. Dat is wel niet 'des posts' maar dit zijn rare tijdenquote:Op woensdag 25 maart 2020 17:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens PostNL kan het virus niet goed op post overleven, dus lekker over de post heen hoesten en rochelen
ja kinderen waren ook niet vatbaar en gaan ze de komende weken toch maar eens onderzoeken....hmmmmzquote:Op woensdag 25 maart 2020 17:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens PostNL kan het virus niet goed op post overleven, dus lekker over de post heen hoesten en rochelen
als iedereen in een risicogroep en die een kuchje had zich nu ziek zou melden was 80% thuis....for surequote:Op woensdag 25 maart 2020 17:45 schreef lololo het volgende:
[..]
Gewoon ziek melden als je verkouden bent. Dat is wel niet 'des posts' maar dit zijn rare tijden
We hebben hier vandaag wel handschoenen gekregen. Gebruik ze ook echt wel. Zit niet op één of andere rare ziekte te wachten en onze overheid lijkt niet precies te weten wat ze doen. Doe dus liever voorzichtig. In China hadden ze enorm veel strenge eisen ook bij bezorging: mondkapjes, handschoenen, bezorger moest temperatuur bij houden enzo. Die hebben het wel verslagen. Postnl kan zoveel beweren met hun zogenaamde experts en alle filmpjes en podcasts.quote:Er zitten ook behoorlijk wat mensen te klagen dat bezorgers geen handschoenen dragen. Waarom begrijpen ze toch niet dat dat geen hol uitmaakt?
Gisteren miste ik 9 scanpakketjes. Vandaag had ik er 16 in mijn lijst. Kwam uiteindelijk uit op 21, maar moest er wel 13 als missend afvinken. Denk echt dat het huilen met de pet op wordt zo.quote:Weer een hoop ontbrekende post, en ruim dertig missende scanpakjes. Gaat nog druk worden de rest van de week.
en wat gaan handschoenen precies toevoegen dan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:04 schreef V__L_N het volgende:
We hebben hier vandaag wel handschoenen gekregen. Gebruik ze ook echt wel. Zit niet op één of andere rare ziekte te wachten en onze overheid lijkt niet precies te weten wat ze doen. Doe dus liever voorzichtig.
Warme handenquote:Op donderdag 26 maart 2020 04:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
en wat gaan handschoenen precies toevoegen dan?
Je raakt elke keer oppervlaktes aan waar virusdeeltjes op kunnen zijn achtergebleven. Ik heb een wijk van 3,5 uur, met geen mogelijkheid om mijn handen te wassen. Beter save than sorry.quote:Op donderdag 26 maart 2020 04:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
en wat gaan handschoenen precies toevoegen dan?
Maar als jij vervolgens met je behandschoende handen een ander oppervlak aanraakt, of je kriebelt even aan je neus, of je eet een boterham, dan kun je alsnog het virus hebben overgedragen. Want dat virus zit op je handschoenen. Of ben je zo gedisciplineerd dat je een hele doos handschoenen bij je hebt? Overigens kan het virus alsnog op je handen terecht komen bij het uittrekken van de handschoenen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je raakt elke keer oppervlaktes aan waar virusdeeltjes op kunnen zijn achtergebleven. Ik heb een wijk van 3,5 uur, met geen mogelijkheid om mijn handen te wassen. Beter save than sorry.
Ik heb de discipline gelukkig wel en de ervaring ook. Neem inderdaad meerdere sets mee.Bij elke wissel gebruik ik handgel om mijn handen schoon te maken. Ik raak mijn gezicht niet aan met handschoenen en vuile handschoenen gaan in een afgesloten doos naar de vuilnis.Er gaat elke dag een schoon setje mee naar huis. Die trek ik aan nadat ik mijn handen thuis heb gewassen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als jij vervolgens met je behandschoende handen een ander oppervlak aanraakt, of je kriebelt even aan je neus, of je eet een boterham, dan kun je alsnog het virus hebben overgedragen. Want dat virus zit op je handschoenen. Of ben je zo gedisciplineerd dat je een hele doos handschoenen bij je hebt? Overigens kan het virus alsnog op je handen terecht komen bij het uittrekken van de handschoenen.
Handschoenen kunnen op zich nuttig zijn maar dan moet je om te beginnen je handen goed wassen voordat je ze aantrekt. Niet je gezicht aanraken, ook niet met handschoenen aan. Als je tussendoor wat wilt eten of je neus snuiten: handschoenen uit en weggooien, handen wassen, dan eten/neus snuiten/etc, dan weer handen wassen, dan NIEUWE handschoenen aantrekken. Vervolgens bij thuiskomst handschoenen uit en weggooien en handen wassen, en vervolgens alle oppervlakken schoonmaken die je met je handschoenen hebt aangeraakt voordat je ze uit deed (deurkrukken e.d.) Dus handschoenen werken enkel als je ze gebruikt op dezelfde manier als ze ook in ziekenhuizen doen. De gemiddelde persoon heeft die discipline niet, dus hebben handschoenen geen nut, en creëren ze enkel schijnveiligheid.
Mooi dat jij dat wel snapt, maar ik ben bang dat minimaal 90% van de bevolking dat niet zo doet.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb de discipline gelukkig wel en de ervaring ook. Neem inderdaad meerdere sets mee.Bij elke wissel gebruik ik handgel om mijn handen schoon te maken. Ik raak mijn gezicht niet aan met handschoenen en vuile handschoenen gaan in een afgesloten doos naar de vuilnis.Er gaat elke dag een schoon setje mee naar huis. Die trek ik aan nadat ik mijn handen thuis heb gewassen.
Deze ziekte vraagt gewoon een goede aanpak.
Idd, en die dragen de hele dag maar 1 paar handschoenen terwijl ze zonder handschoenen hun handen constant zouden wassen. Dus dan is het nog 'viezer' ook.quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
Mooi dat jij dat wel snapt, maar ik ben bang dat minimaal 90% van de bevolking dat niet zo doet.
Dan maken die krengen echt geen verschil
was toch een maand en geen week?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze gaan dus straks ook weer stoppen met het per week kwijtschelden van die minuren. Ik heb nu al een hele tijd keurig een planning gekregen rond of net boven mijn uren, maar het zou me niets verbazen als ik straks weer roosters krijg met maar de helft ervan
Nee, het was tijdelijk een week, en nu wordt het weer een maand. Bij ons geen probleem, bijna niemand heeft minuren. Een groot deel van de Sandd-bezorgers is inmiddels al weer afgehaakt, en er zijn veel zieken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
was toch een maand en geen week?
ik gok dat ze de "gemiddelde" burger zo beschouwenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:14 schreef zerebus het volgende:
Vraag me af of ze dan ook 'niet betalende klanten' hebben.
Lekker op tijdquote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:02 schreef Thomas-sama het volgende:
We krijgen binnenkort 2x 50ml handgel. Ik voel me weer een stuk veiliger
sja als je nachtploeg medewerkers laat vossen en dan een middagploeg een berg laat voorbereien dan krijg je dat wel..... Ik zeg vooral blijven klagen!quote:Op donderdag 2 april 2020 17:37 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Gaat het allemaal goed in de voorbereiding? Vandaag twee bundels voor een compleet andere stad en vorige week talloze poststukken voor een andere wijk, post niet op volgorde etc...
Er zijn nu voor het eerst in lange tijd ook weer uitzendkrachten ingeschakeld. En die moeten het nog leren. Sowieso is het heel hectisch.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:37 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Gaat het allemaal goed in de voorbereiding? Vandaag twee bundels voor een compleet andere stad en vorige week talloze poststukken voor een andere wijk, post niet op volgorde etc...
ik kan zo boos worden om dit soort dingen hequote:Op zaterdag 4 april 2020 09:54 schreef V__L_N het volgende:
Tl belde. Ik loop al 3 daldagen met alleen machinepost. En piekdagen met gigantische hoeveelheden post en pakjes. Dus donderdag 10 minuten geplust. Vrijdag niet 10 minuten gemind. Of dat wel eerllijk was. Joh alsof dat structurele gezeik mijn probleem steeds moet zijn zeg.
Ik kon alleen maar janken daarna... Beetje overdreven wel, maar toch. Is echt een verneukte kutstreek. Plus nooit meer bij. Maar had die dag 3,5 tas post en 3 tassen pakjes. Heb al 3 weken geen fysio door corona, dus mijn kracht is lastig. Vond dat mijn probleem, dus ben tussendoor gaan bijladen maar heb die tijd niet gerekend. Maar gewoon alleen die 10 minuten die ik er echt extra over deed. Nou dat is nu ook wel voorbij denk ik zo...quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:45 schreef bmp80 het volgende:
[..]
ik kan zo boos worden om dit soort dingen he
ik zou of gaan schelden of zeggen ga zelf lopen
nee allebei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |