Oh, johquote:Op donderdag 5 maart 2020 12:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, die zijn dan besmet door mensen die niet weten dat ze COVID-19-patiënt zijn.
Mits de hamster gezond is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om paniek te zaaien, ben zelf ook totaal niet in paniek, maar ik volg de ontwikkelingen wel kritisch.
Maar goed, wel hamsteren dus?
Als iemand al naar de huisarts is geweest en een diagnose heeft gehad, je dan nog openlijk afvragen of het misschien tóch corona is... Laten we zeggen dat ik dat niet nuttig vind.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om paniek te zaaien, ben zelf ook totaal niet in paniek, maar ik volg de ontwikkelingen wel kritisch.
Maar goed, wel hamsteren dus?
Zonder test zullen we het nooit weten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:19 schreef lunapuella het volgende:
Als iemand al naar de huisarts is geweest en een diagnose heeft gehad, je dan nog openlijk afvragen of het misschien tóch corona is... Laten we zeggen dat ik dat niet nuttig vind.
Maar dan doe je paniekerig en hysterisch! Alleen relativerende posts zijn nuttig en goed.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zonder test zullen we het nooit weten.En het maakt voor de behandeling van jouw man verder helemaal niet uit. Ik ben ook echt niet kritisch op jullie huisarts hoor, maar wel op het RIVM en hun richtlijnen op dit gebied. Maar daar loopt al een ander topic over.
🤣🤣quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:48 schreef SQ het volgende:
Ik maakte voor het kerstdiner op school nog hamsterren.
Maar hier heb je wel de kern te pakken maar mijn idee; ik denk dat als je nu heel de bevolking test, dus alle mensen met passende symptomen, je er een hele reeks vindt met corona, die het afdoen als “verkoudheid” of “een gewone griep.”. Want zo verloopt het in 80% van de gevallen (toch?). En je gaat geen epidemie voorkomen als er mensen al onbewust ziek gewoon mee rondlopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, die zijn dan besmet door mensen die niet weten dat ze COVID-19-patiënt zijn.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:57 schreef amaranta het volgende:
Ik zei tegen mijn collega dat je in Australië niet mag hamsteren in de supermarkt, en zij vroeg zich af waarom je überhaupt een hamster mee zou nemen naar de supermarkt
Ik moest dit twee keer lezenquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:48 schreef SQ het volgende:
Gewoon alle 17 miljoen inwoners testen, en de besmette mensen twee weken op een eiland zetten - Texel ofzo. Cameraploeg erbij, mooi format voor een nieuw programma "Corona Paradise".quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar hier heb je wel de kern te pakken maar mijn idee; ik denk dat als je nu heel de bevolking test, dus alle mensen met passende symptomen, je er een hele reeks vindt met corona, die het afdoen als “verkoudheid” of “een gewone griep.”. Want zo verloopt het in 80% van de gevallen (toch?). En je gaat geen epidemie voorkomen als er mensen al onbewust ziek gewoon mee rondlopen.
Hier ook geen hamster-gedoe. Ik geloof het tot dusver allemaal wel.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon alle 17 miljoen inwoners testen, en de besmette mensen twee weken op een eiland zetten - Texel ofzo. Cameraploeg erbij, mooi format voor een nieuw programma "Corona Paradise".
En natuurlijk Weird Al Yankovic.quote:
Ik word ook onrustig van de griep jaquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waar word je dan onrustig van, als ik vragen mag? Word je ook onrustig als er een griepgolf aan de gang is?
Dit virus is gewoon een variant op de griep. Alleen is het nieuw, dus niemand heeft er antistoffen tegen. En als het niet gecontroleerd wordt (gepoogd te worden), zou ineens de helft van Nederland tegelijkertijd ziek worden en dan heeft onze economie een uitdaging.
Oeh beterschap!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef F_r het volgende:
Foto phaidra??
Ik heb vanmorgen mijn voet gestoten het deed wel zeer. In de buurt van je enkelbot. Op een gegeven moment kon ik amper nog lopen en nu is hij dikhopelijk morgen wat beter.
Ik kijk het even aan anders bel ik morgen even. Moet wel werken morgen vandaag extra gewerkt dus dat was even afzien. Ean klaagde over een kies een ik denk een gaatje te zien dus ta gebeld. Ze kan pas morgen om 15:20 terecht. Moet mijn man mee want dan ben ik nog niet thuisquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik word ook onrustig van de griep ja. Het niet hebben van controle of zoiets.
Maar ik kan het ook wel ergens relativeren, het schommelt een beetje.
[..]
Oeh beterschap!
Hopelijk morgen beter, anders misschien even overleggen met de huisarts?
Oh dat is nog vrij vlot, onze jongste had bij de controle in februari een gaatje, dat konden ze deze week vullen en toen bleek er nog een gaatje te zijn. Helaas liep de tandarts nogal uit en had ze geen tijd om ook gaatje 2 te vullen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:35 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik kijk het even aan anders bel ik morgen even. Moet wel werken morgen vandaag extra gewerkt dus dat was even afzien. Ean klaagde over een kies een ik denk een gaatje te zien dus ta gebeld. Ze kan pas morgen om 15:20 terecht. Moet mijn man mee want dan ben ik nog niet thuis
Ze vroeg naar de pijn en ean stond erbij en zei een 8 dus is ze er tussen gezet anders was het pas maandag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh dat is nog vrij vlot, onze jongste had bij de controle in februari een gaatje, dat konden ze deze week vullen en toen bleek er nog een gaatje te zijn. Helaas liep de tandarts nogal uit en had ze geen tijd om ook gaatje 2 te vullen.
Over een maand konden we terecht...gelukkig heeft ze er niet heel veel last van...
Gelukkig konden jullie meteen terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon had op vrijdag tandpijn. Toen ik belde was de tandarts al dicht.
Maandag daarop gebeld. Hij kon gelijk terecht. Bleek een fikse ontsteking. Dus gelijk kies getrokken. En ook nog een gaatje ofzoiets
Als ze er teveel last van krijgt dan bel ik en dan hebben ze waarschijnlijk nog wel een spoedplekje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:50 schreef F_r het volgende:
[..]
Ze vroeg naar de pijn en ean stond erbij en zei een 8 dus is ze er tussen gezet anders was het pas maandag.
Jullie moeten wel erg lang wachten
Auwquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef amaranta het volgende:
Maandag daarop gebeld. Hij kon gelijk terecht. Bleek een fikse ontsteking. Dus gelijk kies getrokken. En ook nog een gaatje ofzoiets
Wij hebben er 2, we hebben wel voorkeur aangegeven voor onze "eigen", die doet het erg goed qua uitleggen enzo. Haar man schat ik daar iets minder bedreven in. Als het niet anders kan dan is het zo, maar als we de keuze hebben dan graag bij haarquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Gelukkig konden jullie meteen terecht.
Hier hebben ze meerdere tandartsen dus ze plaatsen je ook weleens bij een andere als je echt pijn hebt een je eigen tandarts geen plek heeft en of niet werkt.
Ha, gelukt!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef F_r het volgende:
Foto phaidra??
Ik heb vanmorgen mijn voet gestoten het deed wel zeer. In de buurt van je enkelbot. Op een gegeven moment kon ik amper nog lopen en nu is hij dikhopelijk morgen wat beter.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef amaranta het volgende:
Mooi bankje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ha, gelukt!
[ afbeelding ]
Het is ons tv-kijk-bankje. We hebben een videwoning en op de vide staat de grote bank met open haard erbij, maar beneden hebben we de tv met een klein bankje. Groter pas niet want daar staat de eetkamertafel. En eigenlijk willen we de tafel uitbreiden van een 6- naar 8-persoons, dus elke cm telt.
Beterschap met je enkel! Dat botje is zo pijnlijk om te stoten.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:48 schreef SQ het volgende:
Jouw kat dan. Aan die van ons heb je niks.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:37 schreef SQ het volgende:
Mijn tip: een kat.
Of muizengif op een plek waar de kinderen niet kunnen komen. Beiden hebben mij altijd beter geholpen dan vallen.
Vaak blijven muizen gewoon weg uit een huis met een kat. We hebben hier in de buurt veel last van ratten, maar ik heb ze echt nog nooit gezien, want katten. Slangen houden ook niet van kattenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:01 schreef F_r het volgende:
[..]
Jouw kat dan. Aan die van ons heb je niks.
Dit. Ik woonde eerst in een blok van 4 jaren 30 huizen. Er was maar 1 huis met muizen: daar waar ze geen kat haddenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Vaak blijven muizen gewoon weg uit een huis met een kat. We hebben hier in de buurt veel last van ratten, maar ik heb ze echt nog nooit gezien, want katten. Slangen houden ook niet van katten
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:07 schreef SQ het volgende:
Beter dat ze ergens in een hoekje creperen. Ik had op mijn studentenkamer muizen die dan heel demonstratief midden op de vloer gingen liggen sterven en daar gerust de hele avond over deden
Nee, mijn 22 jarige ik vond dat uitermate viesquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:15 schreef Mariposas het volgende:
En dan gaf je geen genadeklap?![]()
Kat lenen is geen optie, mijn man is allergisch.
Onze kat brengt levende muizen binnen als cadeautje.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 07:37 schreef SQ het volgende:
Mijn tip: een kat.
Of muizengif op een plek waar de kinderen niet kunnen komen. Beiden hebben mij altijd beter geholpen dan vallen.
Ehm..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:42 schreef Mariposas het volgende:
Kat heb ik geen interesse in.
Muizengif heb ik nog niet geprobeerd omdat ik het een ranzig idee vindt dat er dan ergens een dode muis in huis ligt, die crepeert natuurlijk ergens op een plek waar ik ‘m niet zie en bij kom.Maar ik ga het wel overwegen, ik ben inmiddels in staat om met een mitrailleur voor zijn holletje te wachten. 😉
Dat is hier helaas niet zo. Warm via de waterleiding in de keukenla gekomen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Vaak blijven muizen gewoon weg uit een huis met een kat. We hebben hier in de buurt veel last van ratten, maar ik heb ze echt nog nooit gezien, want katten. Slangen houden ook niet van katten
Ik vind jouw berichten wel vaker moeilijk te volgen maar hier snap ik helemaal niets van.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:52 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat is hier helaas niet zo. Warm via de waterleiding in de keukenla gekomen.
Ze waren via de waterleiding in de keukenla gekomen. Ik gok dat ze over de waterleiding liepen, en niet er door.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik vind jouw berichten wel vaker moeilijk te volgen maar hier snap ik helemaal niets van.
Of ligt dit aan mij??
Hadden jullie net ook een stroomstoring?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze waren via de waterleiding in de keukenla gekomen. Ik gok dat ze over de waterleiding liepen, en niet er door.
Zoiets?
Geen idee, ik zit op kantoorquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hadden jullie net ook een stroomstoring?
Was maar een paar minuten.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit op kantoor
De nest heeft ook geen melding gegeven.
Dat is ook vervelendquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef SQ het volgende:
Ja of dat een muis de kabels van je vriezer doorknaagt en je er pas 3 dagen later achter komt.
Ja, die hebben wij. Wat wil je weten?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef amaranta het volgende:
Ik ben trouwens aan het kijken voor de rookmelders van nest. Hebben jullie die ook? (Vraag aan SQ)
Maar het 3pack die ik wilde kopen is overal uitverkocht ineens. Ofja tegen een schappelijke prijs dan.
Eigenlijk niks. Maar omdat je het over de nest had vroeg ik me af je dan ook de rookmelders had.quote:
Ze hebben een noodbatterij die het dan overneemt. En je krijgt idd een melding als de stroom er uit ligt (en ook waar die er uit ligtquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:47 schreef amaranta het volgende:
Eigenlijk niks. Maar omdat je het over de nest had vroeg ik me af je dan ook de rookmelders had.
Ik ga nu maar 3 losse bestellen.
Overigens ik weet niet jullie ze op stroom hebben? Maar bij stroom uitval werken ze dan toch niet? Of krijg je dan juist een bericht dat de stroom eruit ligt?
Handig toch.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze hebben een noodbatterij die het dan overneemt. En je krijgt idd een melding als de stroom er uit ligt (en ook waar die er uit ligt). Wij hebben er nu een stuk of zes, denk ik.
Bij ons in de wijk wel... de buurvrouwenappgroep was ineens actief.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hadden jullie net ook een stroomstoring?
In 040 bij dochter op school ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:52 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk wel... de buurvrouwenappgroep was ineens actief.Zal vanmiddag de wekkers wel weer in moeten stellen als ik thuis kom
Dat onthoudt de mijne dan gelukkig weer welquote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:45 schreef Shandaly het volgende:
Bij iedere stroomstoring denk ik weer "ik zou er eigenlijk eens een paar batterijen in moeten steken voor als de stroom uitvalt"...
Ook een leuke: denk aan je alarmtijdAnders begint zo'n ding om 0:00u te piepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |