abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191842236

SPOILER: Sigme-kampeermeet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191842264
Laatste post:
Dat is een rottig idee, Myra.
Afwachten maar. En dan kun je niet bij haar op bezoek? (Vermoed ik).

Carry on...
pi_191842340
Dank voor de tips Anne! Ik zal eens kijken of we ons kunnen wegslepen bij het hotel vandaan :P

Ai Myra, dat is echt niet fijn :N
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_191842362
Doe je het rustig aan Anne? Hopelijk kom je een beetje bij op je vrije dag.
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 5 maart 2020 @ 09:34:50 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191842372
Hoe weten jullieballenaal zo precies waar wat gebeurd? Uit het nieuws haal.ik dat niet zo zeer..

Hier lekker futloos.. :+ weinig tot geen energie.. waarschijnlijk eten we te weinig ofzo..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191842472
Collega van mijn man is ook besmet (maar goed erg groot bedrijf dus waarschijnlijk niet spannend). Verder ook al mensen in de steden in de buurt (Uden/Oss).
pi_191842506
Ligt het aan mij of heeft de NOS geen liveblog over corona per dag meer?
Spoilers!
pi_191842551
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ligt het aan mij of heeft de NOS geen liveblog over corona per dag meer?
Hebbe ze gesloten :Y
pi_191842579
Ik ben ook eigenlijk gestopt met liveblogs lezen toen het naar NL kwam.

Denk nog steeds dat je er niet aan ontkomt.
Zeker nu het in nl ook overal de kop opsteekt.

Dochterlief extra vitamientjes gevoerd. Zelf ook mandarijntjes mee naar kantoor.
Beter voorkomen dan genezen denk ik maar.

Willekeurig welke soort griep overigens maar gelukkig maken mandarijntjes daar geen onderscheid in :)

In de categorie wel leuke linkjes: https://newscientist.nl/n(...)euwsbrief%2004032020

Kreeg ik toevallig in de mail vandeweek.
pi_191842656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hebbe ze gesloten :Y
Jammer, ik vond het erg handig. Nu lees ik het nieuws wel in dit topic. Ik heb geen zin om er actief naar op zoek te gaan.
Spoilers!
pi_191842679
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jammer, ik vond het erg handig. Nu lees ik het nieuws wel in dit topic. Ik heb geen zin om er actief naar op zoek te gaan.
Op nu.nl hebben ze volgens mij nog wel een liveblog
pi_191842731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:18 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ik wist hier weinig van, interessant ^O^
Wat het complex maakt, is dat er ook gezegd wordt dat te steriel leven niet goed is 'goed voor de weerstand'.
Ja, en te steriel leven is ook niet goed voor je darmen.

Voor je weerstand is het gunstig om van alles in kleine hoeveelheden tegen te komen, om een soort "bibliotheek" van ziekteverwekkers op te bouwen. Op alles wat in die bibliotheek staat kan je lijf relatief snel reageren, waardoor je er niet ziek van wordt of niet zo erg ziek. Corona zit bij niemand in dat systeem (niemand is al immuun), en daarom kunnen we er allemaal ziek van worden en is het zo'n risico. Van griepjes en verkoudheden heb je inmiddels al een heleboel meegemaakt en dus een heleboel opgeslagen om snel te kunnen gebruiken, dus van een griep wordt over het algemeen niet 100 % van de bevolking ziek.
Allergieën en auto-immuunziektes lijken tegenwoordig meer voor te komen en ze denken dat dat te maken heeft met dat alles veel schoner is. Je lijf zou minder goed in staat zijn om "goed" (onschuldige stofjes) te onderscheiden van "fout" (ziekte) als je minder voorbeelden van "fout" hebt. Bij allergieën reageert je immuunsysteem op onschuldige stofjes van buiten je, en bij auto-immuunziektes reageert je immuunsysteem op lichaamseigen stoffen (vandaar auto-: zelf) zoals cellen in je alvleesklier (diabetes type 1), haarzakjes (alopecia ariata), schildklier (Graves).

Je darmen bevatten gigantisch veel bacteriën, die je helpen om je voedsel te verteren. Ik geloof dat je darmen zowat meer bacteriecellen bevatten dan dat je lijf mensencellen bevat _O_ Daarom kun je darmklachten krijgen als je antibiotica moet slikken. En daarom word je winderig als je ineens andere dingen eet dan je gewend bent: je bacteriën zijn er niet op ingesteld.
Oh en wist je dat je die bacteriën krijgt van je moeder tijdens je geboorte? Het geboortekanaal zit natuurlijk dicht bij de anus, dus het kind krijgt meteen moeders darmflora mee.
pi_191842739
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik volg het op de site van de Volkskrant, daar kun je een beperkt aantal artikelen gratis lezen. Ze doen er niet heel dramatisch, dat is wel prettig. :)
pi_191843032
Mogge

Beetje druk hier vanochtend. Nu is de chaos een beetje te overzien.

We kregen net te horen dat er iemand in dit gebouw (ander bedrijf en andere vleugel verbonden met een brug) thuiszit. Nog geen corona diagnose, maar wel verdacht.
Die brug gebruiken veel directe collega's wel allemaal regelmatig dus die is nu afgesloten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_191843217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Beetje druk hier vanochtend. Nu is de chaos een beetje te overzien.

We kregen net te horen dat er iemand in dit gebouw (ander bedrijf en andere vleugel verbonden met een brug) thuiszit. Nog geen corona diagnose, maar wel verdacht.
Die brug gebruiken veel directe collega's wel allemaal regelmatig dus die is nu afgesloten.
ik begreep laatst dat het virus maar een heel korte tijd leeft op random oppervlakken
dus als diegene gister naar huis ging.. zou je gewoon door de brug moeten kunnen :)

maar goed.. blij dat dat soort dingen niet mijn verantwoording is
heb ik toch even te weinig verstand van :)
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:03 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191843272
Maar gaan we nu om ieder geval wat thuis zit ook weer maatregelen nemen ?

Ik heb echt geen idee welk verpleeghuis er geïnfecteerd is en in welke dorpen een besmetting is.. er zullen er heus niet maar 38 zijn op dit moment.. zal de RIVM iedere dag een update blijven geven ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:21 #17
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191843276
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik begreep laatst dat het virus maar een heel korte tijd leeft op random oppervlakken
dus als diegene gister naar huis ging.. zou je gewoon door de brug moeten kunnen :)

Voorlichting die ik kreeg van combi groepje long- en interne was: virus blijft max 20 minuten buiten een gastorganisme functioneel.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191843330
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik maak me er ook helemaal niet druk om. Komt het dan komt het.
Maar het is gewoon wat lastig voor een aantal collega's om die brug niet te gebruiken. Geen idee hoe het met de directe collega's van deze zieke zit. Ander bedrijf dus komt het ook niet via het roddel circuit hierheen.
pi_191843453
Het is raar hoe sommige bronnen het omschrijven als een ramp en andere er redelijk laconiek over zijn. Ik neig ernaar om die laatste te geloven.
De Volkskrant had een artikel over dat het niet eens zo'n probleem is als het virus maar gewoon rondgaat:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
(als je een incognito tabblad gebruikt, zou je het moeten kunnen lezen)
pi_191843554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:52 schreef Tele6 het volgende:
Het is raar hoe sommige bronnen het omschrijven als een ramp en andere er redelijk laconiek over zijn. Ik neig ernaar om die laatste te geloven.
De Volkskrant had een artikel over dat het niet eens zo'n probleem is als het virus maar gewoon rondgaat:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
(als je een incognito tabblad gebruikt, zou je het moeten kunnen lezen)
Duidelijk verhaal. Merci.
De krant zit nl. nog in de bus, buiten, 30 m. voor de deur (8>
pi_191843565
Ik maak mij voor mezelf niet zo druk om het Corona virus. Maar ik heb een moeder die al een paar keer op de ic is beland door een simpel verkoudheidje. Dus ja dat vind ik dan weer wel lastig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191843813
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, en te steriel leven is ook niet goed voor je darmen.

Voor je weerstand is het gunstig om van alles in kleine hoeveelheden tegen te komen, om een soort "bibliotheek" van ziekteverwekkers op te bouwen. Op alles wat in die bibliotheek staat kan je lijf relatief snel reageren, waardoor je er niet ziek van wordt of niet zo erg ziek. Corona zit bij niemand in dat systeem (niemand is al immuun), en daarom kunnen we er allemaal ziek van worden en is het zo'n risico. Van griepjes en verkoudheden heb je inmiddels al een heleboel meegemaakt en dus een heleboel opgeslagen om snel te kunnen gebruiken, dus van een griep wordt over het algemeen niet 100 % van de bevolking ziek.
Allergieën en auto-immuunziektes lijken tegenwoordig meer voor te komen en ze denken dat dat te maken heeft met dat alles veel schoner is. Je lijf zou minder goed in staat zijn om "goed" (onschuldige stofjes) te onderscheiden van "fout" (ziekte) als je minder voorbeelden van "fout" hebt. Bij allergieën reageert je immuunsysteem op onschuldige stofjes van buiten je, en bij auto-immuunziektes reageert je immuunsysteem op lichaamseigen stoffen (vandaar auto-: zelf) zoals cellen in je alvleesklier (diabetes type 1), haarzakjes (alopecia ariata), schildklier (Graves).

Je darmen bevatten gigantisch veel bacteriën, die je helpen om je voedsel te verteren. Ik geloof dat je darmen zowat meer bacteriecellen bevatten dan dat je lijf mensencellen bevat _O_ Daarom kun je darmklachten krijgen als je antibiotica moet slikken. En daarom word je winderig als je ineens andere dingen eet dan je gewend bent: je bacteriën zijn er niet op ingesteld.
Oh en wist je dat je die bacteriën krijgt van je moeder tijdens je geboorte? Het geboortekanaal zit natuurlijk dicht bij de anus, dus het kind krijgt meteen moeders darmflora mee.
Ga jij aub iets doen met je kennis Tele!
Wat je eerder zei, leraar :Y O+
pi_191843821
Veel plezier Lot!
pi_191843844
Lekker weer zo'n dagje vrij. Mijn regelmatige werkweek doet me zo goed O+ Na elke werkdag een dag vrij (tenzij extra werken/ruilen maar dat komt in mijn geval niet zo veel voor gelukkig)

En morgen laatste werkdag.
Straks maar eens neuzen in de bieb voor een fijn boek voor komende vakantieweek.
pi_191843883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:15 schreef Blues het volgende:

[..]

Ga jij aub iets doen met je kennis Tele!
Wat je eerder zei, leraar :Y O+
Juist, ik steek hier ook zo ontzettend veel van op. Makkelijk uitgelegd, geen paniek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')