abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:26:25 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191860860
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nu zit ik echter balls deep in de tuin. Tuin O+ Het plan begint zich te vormen, maar is lastig want sommige dingen zijn vrij definitief. Zo heb ik 7 van die (lelijke) betonbloembakken die vrij uh, zwaar zijn. Die staan nu werkloos opgestapeld tegen de schutting en ik wil ze wel gebruiken. Waarschijnlijk voor aardbeien. Maar ik wil ze maar 1 keer verplaatsen en ik weet nog niet waar ze komen.

Verder twijfels over de border. Ik heb m tot halverwege uitgegraven/omgespit. Maar dan? Hij is best lang en ik wil een deel moestuinen en een deel vaste (eetbare en insecten) planten. Worteldoek op 30 cm diep? Maar das lastig met planten. Geen worteldoek? thunder veel onkruid (brandnetel en weegbree :X )Worteldoek OP de aarde en dan planten? Ziet er niet uit. Grind erop? Misschien, moet ik grind kopen. :')

De aarde is wel mooi geworden door het afgraven vorig jaar. Veel minder wortels, veel regenwormen *O*
Doe geen grind. Dat graaft zich in en je komt het tot het einde der tijden tegen steeds als je je schep in de grond steekt.

Worteldoek is lastig. Dat is eigenlijk alleen geschikt bij een vast tuinontwerp. Je legt het dan op de aarde en zorgt voor bodembedekkers.

Mulchen is tegenwoordig wat je moet doen tegen onkruid. Je verstikt het met houtsnippers, compost, karton of bladeren. Zie YT Charles Dowding.
Je verstoort de bodem zo min mogelijk. Nooit meer spitten, yay.
Spoilers!
pi_191860893
Mijn ochtend begon zo O+

Eerste drupje vind ze niks... 2e is geen probleem.
Volgens mij smaakt het stiekem naar kaas.

Ze zit zelden lang genoeg stil om een scherpe foto te maken... nu heb ik 3 scherpe foto’s _O-

Duimen dat de AB ook echt aanslaat..
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:36:17 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191860992
Alsnjulliebklaar zijn met tuin idee En voor jullie eigen tuin heb ik nog wel een postzegel die met onderhoudsvriendelijke planten bezet mag worden.. :+
Voorlopig denk ik aan een verticale tuin..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:36:37 #129
217702 Lonaa
Honger!
pi_191860998
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Doe geen grind. Dat graaft zich in en je komt het tot het einde der tijden tegen steeds als je je schep in de grond steekt.

Worteldoek is lastig. Dat is eigenlijk alleen geschikt bij een vast tuinontwerp. Je legt het dan op de aarde en zorgt voor bodembedekkers.

Mulchen is tegenwoordig wat je moet doen tegen onkruid. Je verstikt het met houtsnippers, compost, karton of bladeren. Zie YT Charles Dowding.
Je verstoort de bodem zo min mogelijk. Nooit meer spitten, yay.
Ik overweeg het een jaar 50/50 te proberen. Helft van de border geen worteldoek, andere helft worteldoek OP de aarde. En dan eind van het jaar evalueren.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191861041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef Barreltje het volgende:
Alsnjulliebklaar zijn met tuin idee En voor jullie eigen tuin heb ik nog wel een postzegel die met onderhoudsvriendelijke planten bezet mag worden.. :+
Voorlopig denk ik aan een verticale tuin..
Verticale tuin! Van de week ergens, denk op pinterest, een hele leuke gezien. Moet een handige harrie eens vragen of dat op mijn balkon ook kan.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:43:13 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191861091
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik overweeg het een jaar 50/50 te proberen. Helft van de border geen worteldoek, andere helft worteldoek OP de aarde. En dan eind van het jaar evalueren.
Kan ook. Of tussen je rijen groente tijdelijke reepjes worteldoek leggen en die verwijderen als de planten groot genoeg zijn om zelf onkruid te verdringen.
Spoilers!
pi_191862173
Hmm ik had worteldoek met erop een dikke lage cacaodoppen.

Maar dat hield alsnog geen onkruid tegen eigenlijk.
Rook wel heerlijk altijd na een regenbuitje.
pi_191862796
Ik zag laatst dat ik ineens aardbeienplantjes in de pot naast de pot met aardbeienplanten had gekregen. Dat is nog eens fijn onkruid. _O_
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:53:59 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191864078
Wat is het toch altijd veel werk om alle jaaropgaven te verzamelen. Ik vind het elk jaar weer een rotklus.
Spoilers!
pi_191864159
Over worteldoek: dat wordt toch niet in een border ķnder plantjes en struiken gelegd?
Onkruid komt overal uit.
Of begrijp ik het niet goed.
De paden in de voortuin zijn worteldoek met daarop een flinke laag frans 🤪 boomschors.
Ligt er al 4/5 jaar, nog steeds niet nodig om aan te vullen.
En het onkruid groeit er wel en trek ik zo los.
Achter ligt een dikke laag grind op worteldoek. Zelfde verhaal: onkruid komt op en makkelijk te verwijderen.

Affijn...nog steeds ben ik in belabberde conditie en alsnog vanmorgen op het werk ziekgemeld.

Oh ja, Myraela: mooie pot. _O_ Heb je geen binnenpot nodig?
pi_191864188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is het toch altijd veel werk om alle jaaropgaven te verzamelen. Ik vind het elk jaar weer een rotklus.
Dat zal bij jullie anders zijn (en veel meer) dan bij mij. Maar zodra ik wat zie langskomen stop ik het meteen in een mapje.
pi_191864220
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:59 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Myraela: mooie pot. _O_ Heb je geen binnenpot nodig?
Ik ben normaal echt fan van binnenpotten, voor het overtollige water. Maar deze is niet helemaal strak rond van binnen. Dus dat past niet goed. Ik heb nu een vuilniszak aan de binnenkant gedaan om het hout een beetje te beschermen. En dan onderin eerst een laag hydrokorrels gedaan voor het water.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:09:25 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191864344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat zal bij jullie anders zijn (en veel meer) dan bij mij. Maar zodra ik wat zie langskomen stop ik het meteen in een mapje.
Het zijn er bij ons een stuk of 20. Wij moeten bijna overal inloggen om de overzichten te krijgen. En soms heeft J de login en soms ik. Of soms hebben we hem allebei maar dan zit de 2FA op zijn telefoonnummer. Profi voor een ICT-bedrijf. Ik mopper daar heus niet al 10 jaar over.
Spoilers!
pi_191864370
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het zijn er bij ons een stuk of 20. Wij moeten bijna overal inloggen om de overzichten te krijgen. En soms heeft J de login en soms ik. Of soms hebben we hem allebei maar dan zit de 2FA op zijn telefoonnummer. Profi voor een ICT-bedrijf. Ik mopper daar heus niet al 10 jaar over.
Dat bedoel ik, heel anders en lastiger dan bij mij. Kan me voorstellen dat je aan het mopperen bent
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:23:51 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191864567
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, heel anders en lastiger dan bij mij. Kan me voorstellen dat je aan het mopperen bent
En wat ik nu aan het doen ben is nog veeeeeeel kutter. Ik moet de facturen die met onze pinautomaat betaald zijn koppelen aan de bijschrijvingen op de bankrekening. Die bijschrijvingen bestaan meestal uit meerdere facturen dus dat is een enorm gepuzzel. Onze pinleverancier is niet heel goed in het aanleveren van duidelijke overzichten.

Dit zijn wel de dingen die het hebben van een bedrijf echt niet leuk maken. Gelukkig is het meeste werk wel leuk enzo maar allejezus wat kan ik hier slecht tegen.
Spoilers!
pi_191864571
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maken twee opgedroogde streepjespakjes het een beetje beter?

Wel een gedoe zeg! En die tweestapsauthorisatie is echt dramatisch.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:25:59 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191864602
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, dat helpt O+

Hoe was Robert trouwens? Ben je nog een beetje fit na vannacht?
Spoilers!
pi_191864634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dat helpt O+

Hoe was Robert trouwens? Ben je nog een beetje fit na vannacht?
Gelukkig *O*

Robert was leuk! Verrassend! Lekker!
En woensdagavond ;) Gisteren was ik van 10 tot 10 aan het werk.

Dus nee, niet helemaal fit nu maar vanmiddag heb ik alleen maar een afspraak met mijn bank. Als ik me kan losrukken van het moedergeluk.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191864649
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gelukkig *O*

Robert was leuk! Verrassend! Lekker!
En woensdagavond ;) Gisteren was ik van 10 tot 10 aan het werk.

Dus nee, niet helemaal fit nu maar vanmiddag heb ik alleen maar een afspraak met mijn bank. Als ik me kan losrukken van het moedergeluk.
Ik zou de bank naar de kittenkamer verhuizen
pi_191864666
Vandaag de streams van Ad L weer eens bekeken. Maar is geen zak meer aan. Hij zit alleen nog te boeren en te slapen. De zakken patat voor drie personen eet hij niet meer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191864700
quote:

[..]

[ afbeelding ]

*plasje smeltwater* O+
pi_191864718
och Cat, wat schattig zeg. Ik zou wel een kitten willen, maar met mijn 2 rauwdauwers en een huis zonder tuin lijkt het me niet praktisch. Wellicht later.

Zo, terug naar corona-central. Lekker zeg, thuis werken met een ziek kind.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:34:38 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191864724
quote:

Wen er maar aan. Hoort voor alle systemen met persoonsinformatie.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191864747
Lama
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191864761
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Hoort voor alle systemen met persoonsinformatie.
Ik weet er alles van. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')