abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191830952
Ik ben bekend met regels van de gemeente over een bestemmingsplan. Als het een bedrijfsruimte is dan mag je er niet wonen. Maar wanneer spreek je over "wonen"? Het lijkt me sterk dat het verboden is als je na een lange dag overwerken blijft slapen in je pand. Ik dacht ooit gelezen hebben dat je in ieder geval een echte woning moet hebben waar je 50% van het jaar in woont, maar ik kan er toch niet veel meer over vinden in Google.

Mag je, als je gewoon een woning hebt, dan bijv. 3 dagen per week in je bedrijfspand slapen?
Facts don't care about your feelings
pi_191830997
Als niemand het weet, boeit dat toch niet?
pi_191831037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:00 schreef Banaanvragen het volgende:
Als niemand het weet, boeit dat toch niet?
Als ik jou vermoord en niemand komt erachter boeit het ook niet? Ik wil weten of iets mag volgens de wet, niet of het kan.
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:00 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191831084
Nee, je mag daar niet wonen. Je mag er namelijk (formeel) ook niet overnachten, alleen als dat op incidentele basis gebeurt heeft niemand het in de gaten en krijg je er ook niet snel een boete voor.

Overnachten is toegestaan in panden met een woon-, logies- of celfunctie, elders niet.
Let wel: een nachtdienst in de fabriek (industriefunctie) of een nachtje doorhalen in een kroeg (bijeenkomstfunctie) is geen overnachting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191831116
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als ik jou vermoord en niemand komt erachter boeit het ook niet? Ik wil weten of iets mag volgens de wet, niet of het kan.
https://www.rechtswinkel.(...)bezit-een-bedri.html
pi_191831197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, je mag daar niet wonen. Je mag er namelijk (formeel) ook niet overnachten, alleen als dat op incidentele basis gebeurt heeft niemand het in de gaten en krijg je er ook niet snel een boete voor.

Heb je daar een bron van? Wisselt dit per gemeente of is dit echt wettelijk zo bepaald? Ik zie namelijk weleens bedrijfspanden op funda etc. met bedden en badkamers terwijl er staat dat je er niet mag wonen. Dan zou de gemeente toch direct langs moeten komen? Of kun je het dan verdedigen door te zeggen dat je overdag af en toe een dutje doet en moet douchen na het tafeltennissen in de pauze?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 maart 2020 @ 17:14:27 #7
408813 crew  trein2000
pi_191831223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Wisselt dit per gemeente of is dit echt wettelijk zo bepaald? Ik zie namelijk weleens bedrijfspanden op funda etc. met bedden en badkamers terwijl er staat dat je er niet mag wonen. Dan zou de gemeente toch direct langs moeten komen? Of kun je het dan verdedigen door te zeggen dat je overdag af en toe een dutje doet en moet douchen na het tafeltennissen in de pauze?
Je moet de overtreding natuurlijk wel kunnen vaststellen. Het hebben van een bed en douche op het werk is niet verboden.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:15:49 #8
346939 Janneke141
pi_191831244
quote:

[..]

Brandweerkazernes hebben ook bedden. Betekent nog niet dat je daar mag wonen, of dat de spuitgasten met een slaapdienst in overtreding zijn.
pi_191831290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet de overtreding natuurlijk wel kunnen vaststellen. Het hebben van een bed en douche op het werk is niet verboden.
Dus theoretisch kunnen ze, als ze bijv. 1x 's nachts het licht zien branden en je auto voor de deur zien staan, je een boete opleggen?
pi_191831333
quote:

[..]

En hoe worden ze dan aangeboden op Funda?
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:24:20 #11
346939 Janneke141
pi_191831367
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dus theoretisch kunnen ze, als ze bijv. 1x 's nachts het licht zien branden en je auto voor de deur zien staan, je een boete opleggen?
Zal afhangen van de situatie. Theoretisch inderdaad wel, in de praktijk zal het verschil maken of jij je complete uitzet in dat pand hebt liggen of dat het duidelijk was dat je om een verklaarbare reden bent blijven tukken na een late dienst.
pi_191831381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, want dan is niet aantoonbaar dat het niet incidenteel is (tenzij ze ook zien dat er een wasmachine staat of zo). Denk juist dat je er dan niks van hoort, maar dat je adres wel bij de toezichthouders op het lijstje komt te staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2020 17:25:47 ]
pi_191832114
Ik heb weleens begrepen, dat als je bijvoorbeeld een machine aanzet, waar je om de paar uur even een handeling moet verrichten (bijvullen, resetten, schoonmaken, noem maar op), je tussendoor gewoon mag slapen in het pand.

Dit mag ook ‘s nachts of in het weekend, in een bed.
.
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:47:54 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_191832496
Het lijkt me idd nog verschil maken of het alleen een bed is en verder niets of dat je er echt een half huis ingericht hebt met meubilair etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 18:52:26 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191832580
We gaan geen illegaliteiten aanprijzen mensen. Alleen hoe pak je dit dus legaal aan?
Je inschrijfadres is je woonadres. Zo simpel is het. Dus je moet de functie van het gebouw omzetten naar woon-werk.. Daar ligt punt 1

Wat betreft de regeling hoe veel je op een adres moet zijn? Ik weer dat het bij de participatiewet neerkomt op hoofdadres. Waar verblijf je primair.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191832607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:47 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt me idd nog verschil maken of het alleen een bed is en verder niets of dat je er echt een half huis ingericht hebt met meubilair etc.
Badkamer om op te frissen na het fietsen naar werk. Keuken voor de lunch, bank en salontafel voor ontvangen van klanten. Een box voor als het kind mee is naar werk.
.
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:54:22 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_191832625
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Badkamer om op te frissen na het fietsen naar werk. Keuken voor de lunch, bank en salontafel voor ontvangen van klanten. Een box voor als het kind mee is naar werk.
Allemaal bij elkaar in 1 ruimte?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:55:56 #18
346939 Janneke141
pi_191832648
In Nijmegen is een compleet kantoorpand verbouwd tot enkele tientallen appartementen, maar de gemeente weigert de bestemming te veranderen en alle bewoners zijn inmiddels weer vertrokken. De eigenaar van het pand stapelt ondertussen procedure op procedure om zijn pand legaal bewoonbaar te krijgen maar trekt voorlopig aan het kortste eind.

Het zal er dus zeer vanaf hangen om wat voor pand het gaat. Voormalige winkelpanden in woonwijk-straten (van die typische bakker-op-de-hoek-panden) worden volgens mij regelmatig omgezet voor bewoning, maar als je wil intrekken in een oude lampenfabriek dan denk ik niet dat je dat gaat lukken.
pi_191833072
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
In Nijmegen is een compleet kantoorpand verbouwd tot enkele tientallen appartementen, maar de gemeente weigert de bestemming te veranderen en alle bewoners zijn inmiddels weer vertrokken. De eigenaar van het pand stapelt ondertussen procedure op procedure om zijn pand legaal bewoonbaar te krijgen maar trekt voorlopig aan het kortste eind.

Het zal er dus zeer vanaf hangen om wat voor pand het gaat. Voormalige winkelpanden in woonwijk-straten (van die typische bakker-op-de-hoek-panden) worden volgens mij regelmatig omgezet voor bewoning, maar als je wil intrekken in een oude lampenfabriek dan denk ik niet dat je dat gaat lukken.
Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...

Om 17:00 zit de werkdag erop, gaan de kantoren dicht en hebben we miljoenen m2's aan panden die niets staan te doen terwijl er ondertussen 1000en mensen in de rij staan voor een fatsoenlijke woning of een klein fortuin moeten betalen voor 50 m2. Klinkt als verspilling om eerlijk te zijn...
  woensdag 4 maart 2020 @ 19:21:13 #20
346939 Janneke141
pi_191833288
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...

Om 17:00 zit de werkdag erop, gaan de kantoren dicht en hebben we miljoenen m2's aan panden die niets staan te doen terwijl er ondertussen 1000en mensen in de rij staan voor een fatsoenlijke woning of een klein fortuin moeten betalen voor 50 m2. Klinkt als verspilling om eerlijk te zijn...
Er is een heleboel aan te merken op het gemeentelijke woonbeleid (en het landelijke), maar dat we het niet toestaan om in de avond- en nachturen winkels, kantoren, fabrieken en bibliotheken te bewonen vind ik eigenlijk wel vrij logisch.

Maar goed, ik snap wel waar je heen wil met dit topic, alleen gaat het gewoon niet werken, of je het er nu mee eens bent of niet. Het zoeken naar loopholes heeft niet zo veel zin.

Je mag gewoon net als de rest 12 jaar wachten op een huurwoning.
pi_191833396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is een heleboel aan te merken op het gemeentelijke woonbeleid (en het landelijke), maar dat we het niet toestaan om in de avond- en nachturen winkels, kantoren, fabrieken en bibliotheken te bewonen vind ik eigenlijk wel vrij logisch.

Maar goed, ik snap wel waar je heen wil met dit topic, alleen gaat het gewoon niet werken, of je het er nu mee eens bent of niet. Het zoeken naar loopholes heeft niet zo veel zin.

Je mag gewoon net als de rest 12 jaar wachten op een huurwoning.
Heb al een woning dus voor mij is het verder niet van belang, was gewoon benieuwd. Toch zie ik heel veel bestemming bedrijfsruimte hier http://www.ruimtelijkeplannen.nl waar ik zeker weet dat er ook mensen wonen. Niet dat het mij wat kan schelen, maar de gemeente zal het dan toch wel een beetje gedogen denk ik.
pi_191833641
https://www.vangisbergen.(...)-margrieten-in-rijen

Een speciaal wonen en werken bedrijfspand. ^O^
pi_191834250
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:52 schreef Rene het volgende:
We gaan geen illegaliteiten aanprijzen mensen. Alleen hoe pak je dit dus legaal aan?
Je inschrijfadres is je woonadres. Zo simpel is het. Dus je moet de functie van het gebouw omzetten naar woon-werk.. Daar ligt punt 1

Wat betreft de regeling hoe veel je op een adres moet zijn? Ik weer dat het bij de participatiewet neerkomt op hoofdadres. Waar verblijf je primair.
Allereerst maar eens navragen bij de gemeente of je op dat werkadres überhaupt mág overnachten. Als Nee: vragen of incidenteel overnachten toegestaan is. Zo ja, wat is "incidenteel". Zo Nee, aanvraag doen om de bestemming van het pand aan te passen zodat overnachten toegestaan is. Als je die aanvraag met genoeg goede argumenten kunt onderbouwen (en er bv geen andere mogelijkheden tot overnachten zijn), zal dat vast wel gebeuren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191835686
Je mag niet in bedrijfspanden overnachten omdat de brandweer niet weet dat daar mensen slapen.

Ook zijn er andere eisen aan brandveiligheid, vluchtwegen etc.

Belastingdienst is zeker niet blij als ze een bed zien. Dat is namelijk privegebruik van een zakelijke ruimte.

Kortom, hierover fantaseren en vragen naar mogelijkheden om dit toch voor elkaar te krijgen zijn 99% kansloos.

Dan kom je gewoon op de vraag. Wat wil je en wat doe je. Als je ergens huur gaat betalen dan ga je lekker daar slapen, daar betaal je immers huur voor. Als je geen huur wilt betalen of minder, dan moet je sowieso een inschrijfadres hebben. Maar daar kan je niet pitten dus moet je wel fulltime in je bedrijfsunit slapen.

Mag niet, maar kan je gewoon doen zolang je niet opvalt, zorgen dat licht niet vanaf de straat zichtbaar is. Auto binnen zetten of straatje verder parkeren. 's Avonds niet opendoen voor onbekenden.

Als ik een bedrijfsruimte had dan zou ik het gewoon doen en kijken hoelang het goed gaat. Gezien de besparing op normale huur kan je best eens een boete betalen. Misschien gaat het jaren goed en bespaar je duizenden euro's.

Of de boel vliegt in de fik, brandweer heeft geen haast, gaat niet binnen kijken en je wordt geroosterd. Maar, kleine kans.
pi_191845475
Gewoon doen. Stel de gemeente komt er achter dan sturen ze een vervelende brief dat het in strijd is met het bestemmingsplan. Pas als je dan door blijft gaan zullen ze een keer een dwangsom gaan innen.
pi_191845667
Misschien iets andere casus: in onze gemeente, is de gemeente 4 jaar geleden een speciale actie begonnen tegen het permanent bewonen van vakantiehuisjes, waarvan we er honderden hebben in gemeente.

Het heeft jaren geduurd, enorm veel recherchewerk door externe bureaus en de nodige juridische procedures gevergd, voordat een aanzienlijk aantal "permanente" bewoners was vertrokken of (bij uitzondering)werd gedoogd.

Dus ja, de gemeentes (afhankelijk van welke) kunnen acties ondernemen, maar het kan tijden duren voordat je er echt uit wordt gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 05-03-2020 13:53:44 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191845741
Hier tegenover wonen al jaren mensen in de bedrijfsruimte. Tijdje terug kwam er politie langs en hebben ook echt sloten opengebroken leek het op. Een paar zijn er toen uitgeschopt en een paar wonen er nog steeds. Het zal mij een worst wezen verder, maar het lijkt er in ieder geval op dat ze er hier niet zoveel om geven. Maar ik vraag me dan af hoe die mensen het verder doen. Ik snap dat als je niet op een ander woonadres staat ingeschreven dat je sowieso vragen gaat krijgen, dus het lijkt me dat ze sowieso bij iemand anders moeten staan ingeschreven.
pi_191846290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ik vraag me dan af hoe die mensen het verder doen. Ik snap dat als je niet op een ander woonadres staat ingeschreven dat je sowieso vragen gaat krijgen, dus het lijkt me dat ze sowieso bij iemand anders moeten staan ingeschreven.
Klopt, wij hebben wel eens via-via het verzoek gekregen om iemand die permanent een vakantiehuisje bewoont, op ons adres in te laten schrijven bij de gemeente. Uiteraard wij geweigerd, maar dat is wel de truc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191855502
quote:

[..]

Misschien zitten er wel bedrijven omheen die met een woonfunctie naast zich beperkt worden in hun bedrijfsactiviteiten.

Misschien is het wel een vrij nieuw kantoorpand en zijn er nog woonlocaties die ontwikkeld moeten worden en hebben ze het liever daar. In plaats van ontwikkelaars op het idee te zetten om op random plekken in de stad een goedkoop bedrijfsperceeltje op te kopen en te verbouwen naar appartementen.

Beetje te simpel geredeneerd zo.

Maar om antwoord op je vraag te geven: Nee dat mag niet.
En er zijn bedrijven met een bedrijfswoning, dat kan ook inpandig zijn, dus het kan zeker wel legaal. Maar er wordt heel veel mee gesjoemeld en onderverhuurd op bedrijventerreinen.
know'm sayin?
word? word.
pi_191856973
quote:

[..]

Ik snap dat heel goed. Als je als investeerder een bestemming wilt wijzigen moet je dat netjes aanvragen bij de gemeente zoals ieder ander. Vóórdat je gaat verbouwen en er mensen laat wonen.
Een gemeente moet daarin gewoon consequent zijn.
pi_191868710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

Dat gebouw van haskoning? Daar wonen toch allang mensen in of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')