Als ik jou vermoord en niemand komt erachter boeit het ook niet? Ik wil weten of iets mag volgens de wet, niet of het kan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:00 schreef Banaanvragen het volgende:
Als niemand het weet, boeit dat toch niet?
https://www.rechtswinkel.(...)bezit-een-bedri.htmlquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik jou vermoord en niemand komt erachter boeit het ook niet? Ik wil weten of iets mag volgens de wet, niet of het kan.
Heb je daar een bron van? Wisselt dit per gemeente of is dit echt wettelijk zo bepaald? Ik zie namelijk weleens bedrijfspanden op funda etc. met bedden en badkamers terwijl er staat dat je er niet mag wonen. Dan zou de gemeente toch direct langs moeten komen? Of kun je het dan verdedigen door te zeggen dat je overdag af en toe een dutje doet en moet douchen na het tafeltennissen in de pauze?quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, je mag daar niet wonen. Je mag er namelijk (formeel) ook niet overnachten, alleen als dat op incidentele basis gebeurt heeft niemand het in de gaten en krijg je er ook niet snel een boete voor.
Je moet de overtreding natuurlijk wel kunnen vaststellen. Het hebben van een bed en douche op het werk is niet verboden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Wisselt dit per gemeente of is dit echt wettelijk zo bepaald? Ik zie namelijk weleens bedrijfspanden op funda etc. met bedden en badkamers terwijl er staat dat je er niet mag wonen. Dan zou de gemeente toch direct langs moeten komen? Of kun je het dan verdedigen door te zeggen dat je overdag af en toe een dutje doet en moet douchen na het tafeltennissen in de pauze?
Brandweerkazernes hebben ook bedden. Betekent nog niet dat je daar mag wonen, of dat de spuitgasten met een slaapdienst in overtreding zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Wisselt dit per gemeente of is dit echt wettelijk zo bepaald? Ik zie namelijk weleens bedrijfspanden op funda etc. met bedden en badkamers terwijl er staat dat je er niet mag wonen. Dan zou de gemeente toch direct langs moeten komen? Of kun je het dan verdedigen door te zeggen dat je overdag af en toe een dutje doet en moet douchen na het tafeltennissen in de pauze?
Dus theoretisch kunnen ze, als ze bijv. 1x 's nachts het licht zien branden en je auto voor de deur zien staan, je een boete opleggen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet de overtreding natuurlijk wel kunnen vaststellen. Het hebben van een bed en douche op het werk is niet verboden.
En hoe worden ze dan aangeboden op Funda?quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zal afhangen van de situatie. Theoretisch inderdaad wel, in de praktijk zal het verschil maken of jij je complete uitzet in dat pand hebt liggen of dat het duidelijk was dat je om een verklaarbare reden bent blijven tukken na een late dienst.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dus theoretisch kunnen ze, als ze bijv. 1x 's nachts het licht zien branden en je auto voor de deur zien staan, je een boete opleggen?
Dat lijkt me sterk, want dan is niet aantoonbaar dat het niet incidenteel is (tenzij ze ook zien dat er een wasmachine staat of zo). Denk juist dat je er dan niks van hoort, maar dat je adres wel bij de toezichthouders op het lijstje komt te staan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dus theoretisch kunnen ze, als ze bijv. 1x 's nachts het licht zien branden en je auto voor de deur zien staan, je een boete opleggen?
Badkamer om op te frissen na het fietsen naar werk. Keuken voor de lunch, bank en salontafel voor ontvangen van klanten. Een box voor als het kind mee is naar werk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:47 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt me idd nog verschil maken of het alleen een bed is en verder niets of dat je er echt een half huis ingericht hebt met meubilair etc.
Allemaal bij elkaar in 1 ruimte?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Badkamer om op te frissen na het fietsen naar werk. Keuken voor de lunch, bank en salontafel voor ontvangen van klanten. Een box voor als het kind mee is naar werk.
Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
In Nijmegen is een compleet kantoorpand verbouwd tot enkele tientallen appartementen, maar de gemeente weigert de bestemming te veranderen en alle bewoners zijn inmiddels weer vertrokken. De eigenaar van het pand stapelt ondertussen procedure op procedure om zijn pand legaal bewoonbaar te krijgen maar trekt voorlopig aan het kortste eind.
Het zal er dus zeer vanaf hangen om wat voor pand het gaat. Voormalige winkelpanden in woonwijk-straten (van die typische bakker-op-de-hoek-panden) worden volgens mij regelmatig omgezet voor bewoning, maar als je wil intrekken in een oude lampenfabriek dan denk ik niet dat je dat gaat lukken.
Er is een heleboel aan te merken op het gemeentelijke woonbeleid (en het landelijke), maar dat we het niet toestaan om in de avond- en nachturen winkels, kantoren, fabrieken en bibliotheken te bewonen vind ik eigenlijk wel vrij logisch.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...
Om 17:00 zit de werkdag erop, gaan de kantoren dicht en hebben we miljoenen m2's aan panden die niets staan te doen terwijl er ondertussen 1000en mensen in de rij staan voor een fatsoenlijke woning of een klein fortuin moeten betalen voor 50 m2. Klinkt als verspilling om eerlijk te zijn...
Heb al een woning dus voor mij is het verder niet van belang, was gewoon benieuwd. Toch zie ik heel veel bestemming bedrijfsruimte hier http://www.ruimtelijkeplannen.nl waar ik zeker weet dat er ook mensen wonen. Niet dat het mij wat kan schelen, maar de gemeente zal het dan toch wel een beetje gedogen denk ik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een heleboel aan te merken op het gemeentelijke woonbeleid (en het landelijke), maar dat we het niet toestaan om in de avond- en nachturen winkels, kantoren, fabrieken en bibliotheken te bewonen vind ik eigenlijk wel vrij logisch.
Maar goed, ik snap wel waar je heen wil met dit topic, alleen gaat het gewoon niet werken, of je het er nu mee eens bent of niet. Het zoeken naar loopholes heeft niet zo veel zin.
Je mag gewoon net als de rest 12 jaar wachten op een huurwoning.
Allereerst maar eens navragen bij de gemeente of je op dat werkadres überhaupt mág overnachten. Als Nee: vragen of incidenteel overnachten toegestaan is. Zo ja, wat is "incidenteel". Zo Nee, aanvraag doen om de bestemming van het pand aan te passen zodat overnachten toegestaan is. Als je die aanvraag met genoeg goede argumenten kunt onderbouwen (en er bv geen andere mogelijkheden tot overnachten zijn), zal dat vast wel gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:52 schreef Rene het volgende:
We gaan geen illegaliteiten aanprijzen mensen. Alleen hoe pak je dit dus legaal aan?
Je inschrijfadres is je woonadres. Zo simpel is het. Dus je moet de functie van het gebouw omzetten naar woon-werk.. Daar ligt punt 1
Wat betreft de regeling hoe veel je op een adres moet zijn? Ik weer dat het bij de participatiewet neerkomt op hoofdadres. Waar verblijf je primair.
Klopt, wij hebben wel eens via-via het verzoek gekregen om iemand die permanent een vakantiehuisje bewoont, op ons adres in te laten schrijven bij de gemeente. Uiteraard wij geweigerd, maar dat is wel de truc.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ik vraag me dan af hoe die mensen het verder doen. Ik snap dat als je niet op een ander woonadres staat ingeschreven dat je sowieso vragen gaat krijgen, dus het lijkt me dat ze sowieso bij iemand anders moeten staan ingeschreven.
Misschien zitten er wel bedrijven omheen die met een woonfunctie naast zich beperkt worden in hun bedrijfsactiviteiten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...
Om 17:00 zit de werkdag erop, gaan de kantoren dicht en hebben we miljoenen m2's aan panden die niets staan te doen terwijl er ondertussen 1000en mensen in de rij staan voor een fatsoenlijke woning of een klein fortuin moeten betalen voor 50 m2. Klinkt als verspilling om eerlijk te zijn...
Ik snap dat heel goed. Als je als investeerder een bestemming wilt wijzigen moet je dat netjes aanvragen bij de gemeente zoals ieder ander. Vóórdat je gaat verbouwen en er mensen laat wonen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat gebouw van haskoning? Daar wonen toch allang mensen in of niet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
In Nijmegen is een compleet kantoorpand verbouwd tot enkele tientallen appartementen, maar de gemeente weigert de bestemming te veranderen en alle bewoners zijn inmiddels weer vertrokken. De eigenaar van het pand stapelt ondertussen procedure op procedure om zijn pand legaal bewoonbaar te krijgen maar trekt voorlopig aan het kortste eind.
Het zal er dus zeer vanaf hangen om wat voor pand het gaat. Voormalige winkelpanden in woonwijk-straten (van die typische bakker-op-de-hoek-panden) worden volgens mij regelmatig omgezet voor bewoning, maar als je wil intrekken in een oude lampenfabriek dan denk ik niet dat je dat gaat lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |