Klopt, wij hebben wel eens via-via het verzoek gekregen om iemand die permanent een vakantiehuisje bewoont, op ons adres in te laten schrijven bij de gemeente. Uiteraard wij geweigerd, maar dat is wel de truc.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ik vraag me dan af hoe die mensen het verder doen. Ik snap dat als je niet op een ander woonadres staat ingeschreven dat je sowieso vragen gaat krijgen, dus het lijkt me dat ze sowieso bij iemand anders moeten staan ingeschreven.
Misschien zitten er wel bedrijven omheen die met een woonfunctie naast zich beperkt worden in hun bedrijfsactiviteiten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...
Om 17:00 zit de werkdag erop, gaan de kantoren dicht en hebben we miljoenen m2's aan panden die niets staan te doen terwijl er ondertussen 1000en mensen in de rij staan voor een fatsoenlijke woning of een klein fortuin moeten betalen voor 50 m2. Klinkt als verspilling om eerlijk te zijn...
Ik snap dat heel goed. Als je als investeerder een bestemming wilt wijzigen moet je dat netjes aanvragen bij de gemeente zoals ieder ander. Vóórdat je gaat verbouwen en er mensen laat wonen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...
Dat gebouw van haskoning? Daar wonen toch allang mensen in of niet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
In Nijmegen is een compleet kantoorpand verbouwd tot enkele tientallen appartementen, maar de gemeente weigert de bestemming te veranderen en alle bewoners zijn inmiddels weer vertrokken. De eigenaar van het pand stapelt ondertussen procedure op procedure om zijn pand legaal bewoonbaar te krijgen maar trekt voorlopig aan het kortste eind.
Het zal er dus zeer vanaf hangen om wat voor pand het gaat. Voormalige winkelpanden in woonwijk-straten (van die typische bakker-op-de-hoek-panden) worden volgens mij regelmatig omgezet voor bewoning, maar als je wil intrekken in een oude lampenfabriek dan denk ik niet dat je dat gaat lukken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |