abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191845475
Gewoon doen. Stel de gemeente komt er achter dan sturen ze een vervelende brief dat het in strijd is met het bestemmingsplan. Pas als je dan door blijft gaan zullen ze een keer een dwangsom gaan innen.
pi_191845667
Misschien iets andere casus: in onze gemeente, is de gemeente 4 jaar geleden een speciale actie begonnen tegen het permanent bewonen van vakantiehuisjes, waarvan we er honderden hebben in gemeente.

Het heeft jaren geduurd, enorm veel recherchewerk door externe bureaus en de nodige juridische procedures gevergd, voordat een aanzienlijk aantal "permanente" bewoners was vertrokken of (bij uitzondering)werd gedoogd.

Dus ja, de gemeentes (afhankelijk van welke) kunnen acties ondernemen, maar het kan tijden duren voordat je er echt uit wordt gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 05-03-2020 13:53:44 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191845741
Hier tegenover wonen al jaren mensen in de bedrijfsruimte. Tijdje terug kwam er politie langs en hebben ook echt sloten opengebroken leek het op. Een paar zijn er toen uitgeschopt en een paar wonen er nog steeds. Het zal mij een worst wezen verder, maar het lijkt er in ieder geval op dat ze er hier niet zoveel om geven. Maar ik vraag me dan af hoe die mensen het verder doen. Ik snap dat als je niet op een ander woonadres staat ingeschreven dat je sowieso vragen gaat krijgen, dus het lijkt me dat ze sowieso bij iemand anders moeten staan ingeschreven.
Facts don't care about your feelings
pi_191846290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ik vraag me dan af hoe die mensen het verder doen. Ik snap dat als je niet op een ander woonadres staat ingeschreven dat je sowieso vragen gaat krijgen, dus het lijkt me dat ze sowieso bij iemand anders moeten staan ingeschreven.
Klopt, wij hebben wel eens via-via het verzoek gekregen om iemand die permanent een vakantiehuisje bewoont, op ons adres in te laten schrijven bij de gemeente. Uiteraard wij geweigerd, maar dat is wel de truc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191855502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...

Om 17:00 zit de werkdag erop, gaan de kantoren dicht en hebben we miljoenen m2's aan panden die niets staan te doen terwijl er ondertussen 1000en mensen in de rij staan voor een fatsoenlijke woning of een klein fortuin moeten betalen voor 50 m2. Klinkt als verspilling om eerlijk te zijn...
Misschien zitten er wel bedrijven omheen die met een woonfunctie naast zich beperkt worden in hun bedrijfsactiviteiten.

Misschien is het wel een vrij nieuw kantoorpand en zijn er nog woonlocaties die ontwikkeld moeten worden en hebben ze het liever daar. In plaats van ontwikkelaars op het idee te zetten om op random plekken in de stad een goedkoop bedrijfsperceeltje op te kopen en te verbouwen naar appartementen.

Beetje te simpel geredeneerd zo.

Maar om antwoord op je vraag te geven: Nee dat mag niet.
En er zijn bedrijven met een bedrijfswoning, dat kan ook inpandig zijn, dus het kan zeker wel legaal. Maar er wordt heel veel mee gesjoemeld en onderverhuurd op bedrijventerreinen.
know'm sayin?
word? word.
pi_191856973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Woningtekorten en gemeentes die dit soort acties flikken. En dan zouden we vertrouwen moeten hebben in de overheid. Ik snap het niet echt...
Ik snap dat heel goed. Als je als investeerder een bestemming wilt wijzigen moet je dat netjes aanvragen bij de gemeente zoals ieder ander. Vóórdat je gaat verbouwen en er mensen laat wonen.
Een gemeente moet daarin gewoon consequent zijn.
pi_191868710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
In Nijmegen is een compleet kantoorpand verbouwd tot enkele tientallen appartementen, maar de gemeente weigert de bestemming te veranderen en alle bewoners zijn inmiddels weer vertrokken. De eigenaar van het pand stapelt ondertussen procedure op procedure om zijn pand legaal bewoonbaar te krijgen maar trekt voorlopig aan het kortste eind.

Het zal er dus zeer vanaf hangen om wat voor pand het gaat. Voormalige winkelpanden in woonwijk-straten (van die typische bakker-op-de-hoek-panden) worden volgens mij regelmatig omgezet voor bewoning, maar als je wil intrekken in een oude lampenfabriek dan denk ik niet dat je dat gaat lukken.
Dat gebouw van haskoning? Daar wonen toch allang mensen in of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')