abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:49:26 #201
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191825536
De afdeling Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie van beide locaties van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis (OLVG) in Amsterdam zijn gesloten. Uit een eerste test blijkt dat een medewerker van het ziekenhuis vermoedelijk besmet is geraakt met het coronavirus, zo meldt de raad van bestuur van het ziekenhuis in een mail die is ingezien door nieuwspartner AT5. Later op woensdag volgt nog een tweede test ter bevestiging.

https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191825542
Ik hoop dat mensen uit het gebied van Altena en ten noorden van Tilburg ook getest worden. Volgens mij verspreidt het virus daar al lokaal. Ik verwacht dat daar de eerste Nederlandse brandhaard ontstaat.
pi_191825544
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

RIVM _O_
Waarom denk jij precies dat wij qua aantal besmettingen niet op dat aantal uit zouden komen binnen afzienbare tijd als ik vragen mag?

Duitsland heeft méér maatregelen genomen dan Nederland.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:50:39 #204
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_191825554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoop dat mensen uit het gebied van Altena en ten noorden van Tilburg ook getest worden. Volgens mij verspreidt het virus daar al lokaal. Ik verwacht dat daar de eerste Nederlandse brandhaard ontstaat.
Die is er al lang en dat weet het RIVM ook.

Carnaval was een ideaal flashpoint.

Nu ze toch maar besloten hebben meer mensen te testen zul je dat snel genoeg zien.

Ruim te laat, maar dat is zo ongeveer alles wat het RIVM doet inmiddels.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_191825563
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:47 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Met een kuchje ook binnen blijven?
Ja nee beter gewoon lekker naar buiten en mensen besmetten _O_
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:52:33 #206
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191825578
Heb het al denk ik:

d.d. (rec.) de die, per dag, daags
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:52:36 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191825579
Het is volgens de GGD Haaglanden zó druk bij de laboratoria die de coronatesten uitvoeren, dat het tot wel 48 uur kan duren voor iemand de uitslag krijgt. Hier staat eigenlijk maximaal een dag voor. Dat maakte de gemeenschappelijke gezondheidsdienst vandaag bekend.

Ad.nl

En dat al bij dag 6 van de uitbraak :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191825589
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef mazaru het volgende:
De afdeling Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie van beide locaties van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis (OLVG) in Amsterdam zijn gesloten. Uit een eerste test blijkt dat een medewerker van het ziekenhuis vermoedelijk besmet is geraakt met het coronavirus, zo meldt de raad van bestuur van het ziekenhuis in een mail die is ingezien door nieuwspartner AT5. Later op woensdag volgt nog een tweede test ter bevestiging.

https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html
Goh, er kan dus toch wel actie ondernomen worden voor een 2e test voor bevestiging zorgt?
pi_191825590
Zou zwemmen gevaarlijk zijn? Of kan dat nog prima van het weekend...
pi_191825591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef Jojoke het volgende:
@Lenny_Leonard heeft een GROOT PROBLEEM
pi_191825604
Ik vind het maar verdacht stil qua besmettingen in Nederland
pi_191825605
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die is er al lang en dat weet de RIVM ook.

Carnaval was een ideaal flashpoint.

Nu ze toch maar besloten hebben meer mensen te testen zul je dat snel genoeg zien.

Ruim te laat, maar dat is zo ongeveer alles wat het RIVM doet inmiddels.
Als we in Duitsland hadden gewoond, dan waren deze week de scholen daar al dichtgegaan. Overigens bijzonder dat in Limburg nog geen gevallen zijn. Zouden ze daar mensen in de grensgemeenten ook alleen testen als ze in Noord-Italië zijn geweest :')
pi_191825611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef Silverdigger2 het volgende:
Het virus wordt niet direct gedood in zwemwater, maar ik denk dat de kans van besmetting puur in het water niet zo heel groot zal zijn.
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:54:18 #214
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191825613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Het is volgens de GGD Haaglanden zó druk bij de laboratoria die de coronatesten uitvoeren, dat het tot wel 48 uur kan duren voor iemand de uitslag krijgt. Hier staat eigenlijk maximaal een dag voor. Dat maakte de gemeenschappelijke gezondheidsdienst vandaag bekend.
pi_191825615
Doen ze in het buitenland eigenlijk ook aan dubbel testen?
pi_191825618
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ad.nl

En dat al bij dag 6 van de uitbraak :')
Uitstel van bevestiging. “U bent pas ziek na twee bevestigde testen.”

Waarom zou een test centraal gecontroleerd moeten worden? Zijn artsen incapabel?
pi_191825620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Er wordt ook niet zo gek veel getest er op. (Althans als je de verhalen hoort over mensen die zich bij de huisarts melden en afgewimpeld worden.)
pi_191825625
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
ik blijf lekker in Nederland dit jaar met vakantie, ik ga wel alle riscogebieden die RIVM aangeeft vermijden.
Ik ben al 3 jaar niet op vakangie geweest, dus een jaar extra overleef ik ook wel.

Ga anders wel weekje naar het Noorden waar niet zoveel corona is. Er staat een afgelegen boerderij in Ruinerwold vrij heb ik begrepen.
pi_191825629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef Silverdigger2 het volgende:
Ik zou proberen met het hoofd boven water te blijven en te ademen. Dan komt het zowel doordeweeks als in het weekend meestal wel goed
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:55:58 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191825642
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Er wordt ook niet zo gek veel getest er op. (Althans als je de verhalen hoort over mensen die zich bij de huisarts melden en afgewimpeld worden.)
Er staat toch juist dat er zoveel getest wordt dat de labs het nauwelijks aankunnen? Wachttijd is nu 48 uur.
pi_191825645
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Het virus wordt niet direct gedood in zwemwater, maar ik denk dat de kans van besmetting puur in het water niet zo heel groot zal zijn.
Mwa chloorwater, beste water
pi_191825658
quote:
Dat zal snel stoppen. Ze hebben gister in het gesprek aangegeven dat zij niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen beleid (en case definition). Dus zullen artsen/ziekenhuizen zelf kiezen voor testen. De bevestiging ligt nog steeds in handen van het RIVM, maar social media laat al dagen van te voren weten waar de eerste testen positief waren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2020 @ 10:57:08 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191825663
Ben benieuwd waar RIVM mee komt vandaag. Zou al rond de 40 moeten zitten denk ik. Ene na andere bericht komt baar buiten.

En dan geloof ik nog steeds niet dat Limburg op 0 staat.
pi_191825673
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik zou proberen met het hoofd boven water te blijven en te ademen. Dan komt het zowel doordeweeks als in het weekend meestal wel goed
Gedegen advies dit, want met het hoofd onder water is het meestal lastig ademen!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191825677
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mwa chloorwater, beste water
Laag percentage chloor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')