Waarom denk jij precies dat wij qua aantal besmettingen niet op dat aantal uit zouden komen binnen afzienbare tijd als ik vragen mag?quote:
Die is er al lang en dat weet het RIVM ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoop dat mensen uit het gebied van Altena en ten noorden van Tilburg ook getest worden. Volgens mij verspreidt het virus daar al lokaal. Ik verwacht dat daar de eerste Nederlandse brandhaard ontstaat.
Ja nee beter gewoon lekker naar buiten en mensen besmettenquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:47 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Met een kuchje ook binnen blijven?
Goh, er kan dus toch wel actie ondernomen worden voor een 2e test voor bevestiging zorgt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef mazaru het volgende:
De afdeling Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie van beide locaties van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis (OLVG) in Amsterdam zijn gesloten. Uit een eerste test blijkt dat een medewerker van het ziekenhuis vermoedelijk besmet is geraakt met het coronavirus, zo meldt de raad van bestuur van het ziekenhuis in een mail die is ingezien door nieuwspartner AT5. Later op woensdag volgt nog een tweede test ter bevestiging.
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html
@Lenny_Leonard heeft een GROOT PROBLEEMquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoop dat mensen uit het gebied van Altena en ten noorden van Tilburg ook getest worden. Volgens mij verspreidt het virus daar al lokaal. Ik verwacht dat daar de eerste Nederlandse brandhaard ontstaat.
Als we in Duitsland hadden gewoond, dan waren deze week de scholen daar al dichtgegaan. Overigens bijzonder dat in Limburg nog geen gevallen zijn. Zouden ze daar mensen in de grensgemeenten ook alleen testen als ze in Noord-Italië zijn geweestquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die is er al lang en dat weet de RIVM ook.
Carnaval was een ideaal flashpoint.
Nu ze toch maar besloten hebben meer mensen te testen zul je dat snel genoeg zien.
Ruim te laat, maar dat is zo ongeveer alles wat het RIVM doet inmiddels.
Het virus wordt niet direct gedood in zwemwater, maar ik denk dat de kans van besmetting puur in het water niet zo heel groot zal zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef Silverdigger2 het volgende:
Zou zwemmen gevaarlijk zijn? Of kan dat nog prima van het weekend...
Het is volgens de GGD Haaglanden zó druk bij de laboratoria die de coronatesten uitvoeren, dat het tot wel 48 uur kan duren voor iemand de uitslag krijgt. Hier staat eigenlijk maximaal een dag voor. Dat maakte de gemeenschappelijke gezondheidsdienst vandaag bekend.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik vind het maar verdacht stil qua besmettingen in Nederland
Uitstel van bevestiging. “U bent pas ziek na twee bevestigde testen.”quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is volgens de GGD Haaglanden zó druk bij de laboratoria die de coronatesten uitvoeren, dat het tot wel 48 uur kan duren voor iemand de uitslag krijgt. Hier staat eigenlijk maximaal een dag voor. Dat maakte de gemeenschappelijke gezondheidsdienst vandaag bekend.
Ad.nl
En dat al bij dag 6 van de uitbraak
Er wordt ook niet zo gek veel getest er op. (Althans als je de verhalen hoort over mensen die zich bij de huisarts melden en afgewimpeld worden.)quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik ben al 3 jaar niet op vakangie geweest, dus een jaar extra overleef ik ook wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
ik blijf lekker in Nederland dit jaar met vakantie, ik ga wel alle riscogebieden die RIVM aangeeft vermijden.
Ik zou proberen met het hoofd boven water te blijven en te ademen. Dan komt het zowel doordeweeks als in het weekend meestal wel goedquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef Silverdigger2 het volgende:
Zou zwemmen gevaarlijk zijn? Of kan dat nog prima van het weekend...
Er staat toch juist dat er zoveel getest wordt dat de labs het nauwelijks aankunnen? Wachttijd is nu 48 uur.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Er wordt ook niet zo gek veel getest er op. (Althans als je de verhalen hoort over mensen die zich bij de huisarts melden en afgewimpeld worden.)
Mwa chloorwater, beste waterquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Het virus wordt niet direct gedood in zwemwater, maar ik denk dat de kans van besmetting puur in het water niet zo heel groot zal zijn.
Dat zal snel stoppen. Ze hebben gister in het gesprek aangegeven dat zij niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen beleid (en case definition). Dus zullen artsen/ziekenhuizen zelf kiezen voor testen. De bevestiging ligt nog steeds in handen van het RIVM, maar social media laat al dagen van te voren weten waar de eerste testen positief waren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gedegen advies dit, want met het hoofd onder water is het meestal lastig ademen!!quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zou proberen met het hoofd boven water te blijven en te ademen. Dan komt het zowel doordeweeks als in het weekend meestal wel goed
Laag percentage chloor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mwa chloorwater, beste water
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |